Search
Close this search box.

آموزش ساخت عایق صدا ساده و کاربردی!

در این مقاله قصد داریم به آموزش ساخت عایق صدا  بپردازیم، از سروصدای بیرون خسته اید؟ صدای همسایه ها واقعا شما را کلافه کرده؟ در خانه موسیقی تمرین می کنید و نمی خواهید صدای شما آرامش را از همسایه ها بگیرد؟

آپ دکو مرکز فروش انواع عایق صدا ارزان به سراسر ایران و نصب آن برای شهروندان تهرانی اینجاست تا به شما کمک کند! برای خرید عایق صدا و مشاوره در زمینه بهترین نوع عایق صدا با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم!

تماس با ما : 09122507811

آموزش ساخت عایق صدا

عایق صدا یکی از محصولاتی است که برای رهایی از شر صداهای مزاحم به کار برده می شود. این عایق دارای انواع مختلفی است و می توان به کمک آن صداهای ناهنجار را به حداقل رساند. این امر به واسطه استفاده از عایق صدا در دیوارها محقق می شود. این عایق ها برای جذب صدا استفاده می شوند و می توانند صدا را جذب کرده و یا آن را در پاره ای از موارد دفع کنند. در هر دو صورت صدا به ما نخواهد رسید و اصطلاحا باعث جذب صدا می شود.


آموزش ساخت عایق صدا با کم هزینه ترین روش ها

آپارتمان نشینی بسیار زیاد شده است و ممکن است صدا از دیوار منازل رد شود و آسایش افراد را بگیرد. به همین منظور صاحب خانه ها به فکر ساخت عایث برای خانه های خود می افتند. با استفاده از وسایلی ساده می توان به عایق صوتی دیوار پرداخت و از عبور صدا جلوگیری کرد. آموزش ساخت عایق صدا

سر و صداهای زیادی امروزه به منازل وارد می شوند و آرامش را از افراد ساکن در منزل سلب می کنند. برای اینکه بتوانید از شر سر و صدای اضافه خلاص شوید باید به فکر چاره باشید تا بتوانید از عبور صدا جلوگیری کنید. در این بخش به شما نحوه ساخت عایق صدا برای منزل با روش های ساده را آموزش می دهیم و امیدواریم که بتوانید فضایی آرام و به دور از هر گونه سر و صدایی داشته باشید. آموزش ساخت عایق صدا

 

آموزش ساخت عایق صدا

روش های ساده برای آموزش ساخت عایق صدا

برای آموزش ساخت عایق صدا برای منزل می توانید از روش ها و وسایل زیر استفاده کنید تا منزلی بدون سر و صدا داشته باشید و به آرامش برسید. آموزش ساخت عایق صدا

شکاف ها را با چسب چوب پر کنید

می توانید شکاف های کنار در را با استفاده از چسب چوب پر کنید با این کار می توانید از شر صداهای اضافه خلاص شوید. برای این کار شما به چسب تفنگی دارید تا بتوانید منافذ زیر را هم پوشش کافی بدهید. آموزش ساخت عایق صدا

استفاده از وینیل

این محصول یکی از بهترین عایق های صدا برای منزل است و البته قیمت آن هم تا حدی گران است. این محصول در قطرهای مختلفی به بازار عرضه می شود که به هر مقدار قطر آن بیشتر باشد، عایق صدای بهتری به حساب می آید. افرادی که مایل هستند از شر سر و صداهای اضافه منزل رها شوند می توانند این محصول را در انواع رنگ تهیه کنند.

استفاده از رنگ های جاذب صدا

این مدل رنگ دارای طرح های مختلفی است و با توجه به ضخامتی که ایجاد می کند می تواند صدا را جذب کند. می توانید آنها را در رنگ های مختلف تهیه کنید و استفاده نمایید. آموزش ساخت عایق صدا

استفاده از پرده آکوستیک برای درب ورودی منزل

یکی دیگر از روش های ساختن عایق صدا استفاده از پرده آکوستیک است. با توجه به اینکه این محصول می تواند در رنگ های مختلف ارائه شود می تواند باعث زیبایی منزل شما شود و راه های ورود و خروج صداهای اضافه را بگیرد.

آموزش ساخت عایق صدا

استفاده از سرامیک جاذب صدا

یکی از جایگرین های کف پوش های معمولی می تواند سرامیک جاذب باشد که برای مکان های پر سر و صدا تولید شده اند و روش مناسبی برای کاهش صدا هستند. می توانید خیلی راحت این محصولات را از بازار تهیه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. آموزش ساخت عایق صدا

استفاده از شیشه دو جداره

یکی از روش های ساده برای ساختن عایق صدا استفاده از پنجره و شیشه های دو جداره است. این شیشه ها عایق صدا هستند و می توانند از ورود و خروج گرما و سرما جلوگیری کنند.

عایق صوتی کردن پنجره ها آموزش ساخت عایق صدا

اگر در خیابان شلوغی زندگی می کنید، احتمالا استفاده از نوارها مشکل شما را حل نخواهند کرد و برای عایق صوتی کردن پنجره های خود باید فکر جدی تری کنید. همچنین در این رابطه می توانید از پرده های آکوستیک نیز استفاده کنید.

استفاده از قاب های وینیلی و فلزی برای حاشیه ها

هر چند استفاده از قاب های حاشیه ای فلزی نسبت به وینیلی گرانتر می باشند اما طول عمر آنها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین روش نصب قاب های وینیلی با استفاده از چست به راحتی انجام می شود در حالی که برای قاب های فلزی می باید از انواع پیچ و مهره استفاده شود. به هر حال شما می توانید بسته به سلیقه خود از انواع قابها برای حاشیه در های منازل خود استفاده کنید.

استفاده از درب های تو پر یکی دیگر از راه های ساخت عایق صدا

اکثر درب های که برای منازل ساخته می شود از جنس چوب بوده و عمدتا به صورت تو خالی تهیه می شوند. در صورتی که می توانید هزینه بیشتری را برای ساخت درب های منزل خود متحمل شوید می توانید از درب های تو پر استفاده کنید که عایق های خوبی برای صدا می باشند و از ورود و خروج صدا جلوگیری می کنند. آموزش ساخت عایق صدا

از فرش برای ورودی ساختمان خود استفاده کنید

با توجه به این که فرشها نسبت به سرامیک و چوب خاصیت بازتاب کنندگی را ندارند می توانند از ورود و خروج انواع صداها به منزل جلوگیری کنند. پس یکی از راه کار های ساده برای عایق کردن منزل برای صدا استفاده از فرش در بخش ورودی منزل می باشد هم چنین شما از لینک مقابل می توانید با تعدادی از مدل فرش اتاق خواب آشنا شوید.

با استفاده از روش های بالا می توانید صداهایی که به منزل وارد می شوند را کمتر کنید و در آسایش در کنار خانواده خود لذت ببرید. آموزش ساخت عایق صدا

عایق صدا برای سقف و کف

سقف ها و کف ها را می توان با بسیاری از روش های مشابه و مناسب که برای دیوارها بیان شد، عایق صوت نمود. همچنین عایق های مخصوصی هم برای عایق کاری این بخش از منزل وجود دارد. این عایق ها، با نام عایق کوبه ای شناخته می شوند.

به طور معمول اغلب خانه ها دارای یک یا دو لایه دیوارپوش یا دیوارگچی به همراه چسب های مخصوص صوت که بین آن ها قرار می گیرد دارند، ضمن اینکه می توان از مواد فوم عایق نیز در بین آن استفاده کرد. به عنوان یک مرحله اضافی ساده، پوششی در کف را با نصب تشک های صداگیر ایجاد می نمایند.

البته یک گزینه ی دیگر هم استفاده از عایق هایی با قیمت ارزان، مانند عایق دکوراتیو است. البته این عایق ها، به طور کامل نمی توانند جلوی رفت و آمد صدا را بگیرند. اما تاثیر زیادی در کاهش آن دارند.

روش های ساده عایق صدا

  1. بستن منافذ ورود و خروج هوا. هر منفذی که هوا بتواند از آن عبور کند، صدا را هم می تواند انتقال دهد. تمام منافذ موجود در سقف ها و دیوارها نظیر اطراف جعبه تقسیم برق، کانال ها و داکتها، سیم ها و هر بخشی را که شیئی از داخل دیوار یا سقف عبور می کند با بتونه یا فوم پلی اورتان می توان درزگیری کرد.
  2. پیشگیری از ایجاد “کانالهای عبور صدا ” در دیوارها. هنگام ساخت بناهای جدید، کلیدهای برق و دریچه های هوا را در داخل دیوار مشترک دو فضا، نباید پشت به پشت هم قرار داد.
  3. اجتناب از استفاده از مصالح سخت. اینگونه مصالح، اصوات را به آسانی از یک مکان به مکان دیگر انتقال می دهند. آموزش ساخت عایق صدا
  4. استفاده از یک لایه انعطاف پذیر نظیر فوم منبسط شونده، برای جدا کردن لوله ها از غلاف ها یا سوراخ هایی که از آن عبور می کنند.
  5. استفاده از عایق صدا در دیوارهای ساختمان های جدید برای پیشگیری از انتقال صدا میان اتاقهای مجاور برای پیشگیری از انتقال صدای نامطلوب جریان سریع آب به هنگام تخلیه فلاش تانک توالت، لوله های پلاستیکی تخلیه آب را می توان عایق بندی کرد.
  6. استفاده از وسایل خانگی آرام تر، حتی اگر گران تر از موارد مشابه پر صدا باشند. آموزش ساخت عایق صدا
  7. جدا کردن تجهیزات صدادار از محل های استراحت. استفاده از اتاق های مجزای مجهز به عایق های ضد صدا می تواند ایده خوبی در طراحی منزل باشد. به کارگیری درهای مجهز به عایق میان تمام فضاها، به مقدار قابل ملاحظه ای از انتقال صدا در خانه پیشگیری می کند.
  8. استفاده از مصالح جاذب صدا و الیاف ها در کف ها، دیوارها و سقف ها. عایق های ضد صدا مثل موکت می توانند از عبور صدا پیشگیری کنند. حتی الامکان از به کارگیری کفپوش های سخت، مثل سرامیک، بتن و چوب باید خودداری شود.

استفاده از درب های تو پر یکی دیگر از راه های ساخت عایق صدا

اکثر درب های که برای منازل ساخته می شود از جنس چوب بوده و عمدتا به صورت تو خالی تهیه می شوند. در صورتی که می توانید هزینه بیشتری را برای ساخت درب های منزل خود متحمل شوید می توانید از درب های تو پر استفاده کنید که عایق های خوبی برای صدا می باشند و از ورود و خروج صدا جلوگیری می کنند.

از فرش برای ورودی ساختمان خود استفاده کنید

با توجه به این که فرشها نسبت به سرامیک و چوب خاصیت بازتاب کنندگی را ندارند می توانند از ورود و خروج انواع صداها به منزل جلوگیری کنند. پس یکی از راه کار های ساده برای عایق کردن منزل برای صدا استفاده از فرش در بخش ورودی منزل می باشد هم چنین شما از لینک مقابل می توانید با تعدادی از مدل فرش اتاق خواب آشنا شوید.

برای نصب عایق صوتی فضای خود را بررسی کنید

اولین کار پیدا کردن منبع ورودی صدا و تمرکز کردن روی آن می باشد. به طور مثال اگر پنجره ها را عامل ورود می دانید روی آن ها متمرکز شوید و به همه نقاط ضعف توجه کنید زیرا صداها به راحتی می توانند از آن ها عبور کنند، این بررسی ها شامل هر درب و پنجره ای می شود. از شکاف ها غافل نشوید. مشکلات احتمالی درب های خود را بررسی کنید. اگر دیوارهای تان نازک می باشد از آن ها به سادگی عبور نکنید.

عایق صدا (Soundproofing) چیست؟

عایقی که میزان انتقال انرژی صوتی (با توجه به منبع تولید صدا و همین طور گیرنده صدا) را کاهش می دهد عایق صدا می گویند. در واقع به هر پوششی که برای کاهش و یا مقابله با انتقال صوت یا همان آلودگی صوتی استفاده شود، عایق صوت می گویند. این عایق باعث حذف و یا جذب صوت می شود. آموزش ساخت عایق صدا

طبیعت و مکاهمم های انتقال صوت در ساختمان

  • هوابردی یا هوایی
  • ضربه ای یا کوبه ای

صداهای هوابردی یا هوایی: این صداها، صداهایی می باشند که در هوا به وجود می آیند مثل صدای صحبت کردن، صدای اتومبیل های موجود در سطح شهر و خیابان ها، صدای تلوزیون، سینمای خانگی و … آموزش ساخت عایق صدا

صداهای ضربه ای یا کوبه ای: این صدا ها توسط کوبیدن یا ضربه زدن ایجاد می شود مانند: بستن درب، صدای راه رفتن افراد طبقه بالایی آپارتمان ها و …

نکته قابل توجه: عایق های ضد صدا این قابلیت را دارند که بدون استفاده از پارامتر فاصله و همین طور بدون در نظر گرفتن اشیاء و موانع موجود بر سر مسیر صدا، مانع انتقال امواج صوتی ناخواسته شوند.

فواید استفاده از عایق صدا

  • کاهش و کنترل سر و صدا آموزش ساخت عایق صدا
  • کاهش نشست صدا از محیط خارج به داخل منزل و یا از اتاق مجاور
  • بهبود صدا در اتاق ها
  • محدود کردن سر و صدای ناخواسته و ناخوشایند

انواع فوم های صداگیر

-عایق صدا با ساختار شانه تخم مرغی شش وجهی که بر روی دیوار، سقف، اتاقک و باکس ها نصب می شود. قدرت جذب این عایق از همه موارد بیشتر است. علت این موضوع را می توان به سلول های بسته و ساختار شش وجهی آن نسبت داد. این ساختارها برای جذب انواع صدا ها با فرکانس بالا به خوبی عمل کرده و یک سد محکم در برابر آن ها ایجاد می کند. آموزش ساخت عایق صدا

فوم های تخم مرغی به طور گسترده در عایق سازی درب استودیوها، سینماها، سالن ها و… مورد استفاده قرار می گیرند. وزن عایق های تخم مرغی بسیار پایین است و این موضوع یک مزیت در نصب آن محسوب می شود. به همین علت حمل و نقل و نصب آن به سهولت و سادگی انجام می شود. یکی دیگر از نقاط قوت این فوم ها، لایه چسبی زیرین آن است. به لطف لایه چسبی موجود، نصب آن به هر سطحی اعم از گچ، سیمان و… بسیار سریع و آسان صورت می گیرد. این عایق دارای ظاهری زیبا و قیمت مناسب می باشد.

عایق صدا به صورت لوله ای که برای لوله های آب و فاضلاب و… کاربرد دارد. این عایق صدای عبور سیالات و مواد از لوله ها را می گیرد آرامش بیشتری برای افراد فراهم می کند. همین طور برای همه لوله ها قابل استفاده است.

عایق صوت با ساختار دو رو صاف در دیوارهای مشترک، کف، سقف و… به کار می رود. عایق های ضد صدا STI با آخرین فناوری روز دنیا برای عایق صدا دیوارهای مشترک، کف و سقف آپارتمان ها و منازل مسکونی به کار برده می شود. عایق های ضد صدا STI در کاهش صداهای انتقالی در محیط های صنعتی و ساختمانی برای دیوار های مشترک، سقف، کف و… نقش بسزایی را ایفا می کنند. آموزش ساخت عایق صدا

پنل های صوتی پلی یورتان برای استفاده یرای تیغه دیوارها و سطوح مشترک. فوم سرد پلی یورتان علاوه بر خواص مطلوب عایق های ضد صدا و حرارتی، به راحتی به شکل قالب در می آید، در دمای محیط واکنش می دهد، زمان قالب گیری کمی نیاز دارد برای همین امر در صنایع گاز و پتروشیمی، صنایع خودروسازی، صنایع برودتی، صنایع کفش، صنایع مبل و صندلی و… کاربرد فراوان پیدا کرده است. آموزش ساخت عایق صدا

عایق صداگیر pu برای سقف و کف و دیوارها

فوم صوتی سفید رنگ از جنس پلی اتیلن که در دیوار و سقف و کف سازه ها به کار می رود. از جمله ساده ترین و ارزانترین فرآورده ها و تولیدات نفتی و پلیمری می توان به فوم پلی اتیلن اشاره کرد که آن را با علامت pe نشان می دهند. آموزش ساخت عایق صدا

فوم های پلی اتیلن سبک و نرم بوده و قابلیت حمل و نصب آسان دارند فوم ها به صورت های پازلی و رولی، لوله ای و ورقه ای تولید و عرضه می شوند که در نوع پازلی به صورت تکه تکه بوده ولی در نوع رولی به طور یکنواخت و یک پارچه استفاده می شوند.

به خاطر دوام زیاد و کیفیت خوب و مناسب نسبت به بقیه عایق ها رایج تر و کاربردی تر شده است.امیدواریم موارد فوق توانسته باشد بر دانسته های ما بیفزاید و با گسترش علم در این زمینه خانه های خود را به مکان هایی آرام برای زندگی بهتر تبدیل کنیم. آموزش ساخت عایق صدا

آموزش ساخت عایق صدا ساده و کاربردی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *