Search
Close this search box.

اجرای عایق صدا با آپ دکو

اجرای عایق صدا یکی از بهترین روش های رهایی از سروصدای مزاحمی است که آرامش را از ما می گیرد. عوارض آلودگی صوتی می تواند روی روح و روان ما بسیار مخرب باشد. دیوار مشترک دو واحد آپارتمانی و انتقال صدای تلویزیون و صحبت همسایه یکی از مشکلات فراگیر بوده که با نصب عایق صوتی به آسانی قابل حل است. برای دریافت مشاوره رایگان با آپ دکو تماس بگیرید.

برای انتخاب بهترین روش اجرای عایق صدا با توجه به نوع کاربری آن، باید خصوصیات مختلف انواع عایق صوتی را شناخت. اجرای عایق صدا با روش های گوناگون مثل بستن منافذ هوا، استفاده از مصالح جاذب صدا، ساخت شیشه های چند جداره و درزگیر های آکوستیک باعث پیشگیری از ورود و خروج صدا و عایق کاری صوتی فضای داخلی انجام می شود.

آپ دکو وب سایت معتبر فروش انواع عایق صدا در تلاش است رضایت شما عزیزان را در ارال به موقع محصول در سراسر ایران به دست آورد. همینطور شما عزیزان می توانید برای اجرای عایق صدا در تهران با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان مجموعه آپ دکو بهره مند شوید!

عایق صوتی دارای انواع متفاوتی از نظر جنس، محل اجرا و به دنبال آن نحوه اجرا است. انواع عایق صوتی بر حسب جنس مواد تشکیل دهنده آن عایق صوتی کامپوزیت، عایق صوتی پنل گچی، عایق صوتی پنل آکوستیک و عایق صوتی ویسکو الاستیک است.

همینطور انواع عایق صوتی از نظر محل اجرا و نوع کاربری آن ها عایق صوتی درب و پنجره، عایق صوتی دیوار، شامل عایق صوتی دیوار مشترک میان دو اتاق و عایق صدای هوا برای پیشگیری از نفوذ صدا از منافذ هوای بیرون به اتاق، و عایق صدای سقف، شامل عایق صوتی سقف برای پیشگیری از نفوذ صدا از طبقه بالایی به داخل اتاق و عایق صوتی ضربه ای برای کاهش نفوذ صدا ها از طبقه بالا مثل صدای راه رفتن، است.

انواع محصولات اجرای عایق صدا از نظر متریال و شکل اجرایی شامل عایق صوتی پلی استایرن، عایق صوتی پلی یورتان، عایق صوتی فایبر گلاس، فوم عایق صدا از نوع پنل آکوستیک یا فوم پاششی، وینیل عایق، پنل عایق صدای دیوار صوتی، فوم عایق لوله، درزگیر آکوستیک، روکش آکوستیک و عایق پتویی صدا است.

آپ دکو، گروه اجرای تخصصی عایق صوتی مراکز شخصی – اداری و شرکتی آماده همکاری با شما عزیزان می باشد!

پروژه اجرای عایق صدا توسط آپ دکو

اجرای عایق صدا دیوار داخلی و مشترک آپارتمان

دیوارهای داخلی دیوارهایی می باشند که اتاق های مختلف یک واحد مسکونی را از هم جدا می کنند و دیوارهای مشترک دیوارهایی می باشند که واحدهای مختلف یک مجتمع مسکونی را از هم جدا می کنند. این دیوارهای داخلی و مشترک، گاه حریم خصوصی را به خطر انداخته و ورود صدا از یک اتاق به اتاق دیگر و حتی بدتر اینکه از یک واحد مسکونی به واحدی دیگر را به همراه دارند. اجرای عایق صدا دیوار مشترک ب راه حل مناسبی برای صداگسری دیوار مشترک است.

عایق صوتی دیوار داخلی آپارتمان

عایق صدا دیوارهای داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. زمان استراحت و فعالیت افراد مختلف یک خانواده متفاوت است. امکان دارد زمانی که نوزاد شما به خواب نیاز دارد، فرزند ۱۰ ساله تان قصد تماشای تلویزیون و یا انجام بازی های رایانه ای با سروصدای زیاد را داشته باشد.

در این هنگام شاید شما قصد مطالعه داشته باشید و همسرتان نیاز داشته باشد، آهنگ مورد علاقه اش را گوش کند. عایق صوتی دیوارهای داخلی خانه شما، کمک می کند تا هر شخص در اتاق مجزای به فعالیت دلخواه خود مشغول باشد بدون اینکه باعث اذیت و آزار و ناراحتی دیگران شود. اجرای عایق صدا دیوارهای داخلی واحد آپارتمانی، آرامش و احترام متقابل افراد خانواده را افزایش خواهد داد.

یک عایق صدا خوب چه ویژگی باید داشته باشد؟

یک عایق خوب باید از چگالی مناسب بهره مند باشد تا بتواند حالت آکوستیک خود را حفظ نماید. از این رو قبل از خرید عایق صدا باید از استاندارد بودن چگالی و ضخامت آن مطمئن شوید. شرکت های بسیاری در زمینه تولید انواع عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی مشغول به فعالیت می باشند و محصولات خود را با تنوع بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

شما با توجه به مکان مورد نظر و میزان سر و صدا می توانید نسبت به خرید عایق صدا ایده آل اقدام نمائید. برای مثال برای جلوگیری از انتقال سر و صدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره می توانید از عایق صدا دیوار مشترک استفاده کنید.

این عایق به صورت رولی یا تخته ای مورد استفاده قرار می گیرد و آرامش را برای ساکنین ساختمان هایی که اتاق های آن ها دیوار به دیوار است فراهم می کنند.

عایق صدا اتاق خواب

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در عصر حاضر، مقابله با هیاهوی زندگی شهری و رسیدن به آرامش است. گریز به دل طبیعت و پناه بردن به دشت و کوه و جنگل در هر فرصتی، گواه بر این نیاز درونی انسان ها بوده و چه بسا افرادی که در اثر نادیده گرفتن این نیاز مهم، به مشکلات روحی و جسمی جبران ناپذیری گرفتار شده اند.

اجرای عایق صدا اتاق خواب و آکوستیک کردن اتاق خواب به واسطه آن، یکی از روش هایی بوده که به کمک انسان ها آمده و آن ها را بی نیاز از ترک خانه، برای رسیدن به آرامش کرده است. با عایق صدا دیوار اتاق خواب و استفاده از عایق صدا دیوار می توان، به محیطی کاملا جدا از هیاهوی شهری دست یافت و آرامشی عمیق را در خانه خود تجربه کرد.

مزایای اجرای عایق صدا اتاق خواب

بعضی افراد با شنیدن نام عایق صوتی، فقط به یاد استدیوهای ضبط صدا، سالن های کنفرانس و یا اماکن عمومی دیگر می افتند و استفاده از آن ها در فضای داخلی خانه خود را، تصور هم نمی کنند. این در صورتی بوده که اجرای عایق صدا اتاق خواب و عایق صدا دیوار منزل، از جمله رایج ترین و رایج ترین کارهایی بوده که در بسیاری از خانه ها، به خصوص در شهرهای بزرگ و پرجمعیت انجام می شود و فضایی دنج و آرام را برای ساکنین خانه محیا می کند. از دیگر مزایای استفاده از عایق های صوتی، کمک به رعایت قانون سروصدا در آپارتمان ها است.

همان طور که می دانید، هم اکنون بیشتر افراد در آپارتمان زندگی می کنند و زندگی در مجاورت دیگ واحدهای مسکونی، بعضا سخت و دشوار می شود. به خصوص اگر ساکنین آپارتمان از فرهنگ آپارتمان نشینی به بهره بوده و قانون سروصدا در آپارتمان را رعایت نکنند، شرایط زندگی سخت تر و دشوار تر هم می شود.

در این مواقع اجرای عایق صدا در دیوارهای مشترک، اتاق خواب ها، عایق صدا سقف و حتی اجرای عایق صدا روکار در بعضی نواحی پر سروصدای خانه، به افراد کمک می کند تا ساعاتی آرام و دلچسب را در خانه خود سپری کنند و تنش ها، اضطراب ها و استرس های کار و زندگی در بیرون از خانه را، پشت سر بگذارند.

اجرای عایق صدا اتاق خواب کودک

بسیاری از خانواده ها، نسبت به کیفیت خواب و آرامش فرزندان خود، به خصوص در ماه های اول تولد، بسیار حساس اند. قرار گرفتن بعضی خانه ها در مجاورت با واحد های مسکونی دیگر و یا قرار گرفتن در کنار خیابان ها شلوغ و پر رفت و آمد باعث می شود، تا بعضا محیطی آرام برای رشد و پرورش کودک در خانه، به وجود نیاید. در این گونه مواقع خانواده ها، از عایق صوتی اتاق خواب برای اتاق فرزند خود استفاده می کنند و به کمک عایق صدا دیوار منازل و یا حتی عایق صدا سقف، محیطی کاملا مناسب را برای خواب و پرورش کودک خود آماده می نمایند.

اجرای عایق صدا اتاق خواب و اتاق کار

آماده کردن محیطی آرام و بی سروصدا در خانه، برای بزرگسالان هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و نه فقط بر سلامت روحی آن ها، که مستقیما بر جسم آنان هم تاثیر می گذارد. به دور ماندن از تنش ها، سروصداها و دیگر شلوغی های زندگی شهری، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری های روحی و جسمی را کم می کند و زندگی سالم تر، پویا تر و سرزنده تری را، به افراد هدیه می دهد.

به همین علت اجرای عایق صدا و مقابله با سروصداهای تولید شده در بیرون از خانه، امری مهم بوده که به شدت در زندگی ماشینی و مدرن امروز توصیه می شود. هم اکنون بسیاری از افراد در اتاق خواب و اتاق کار خود در خانه، به عایق صدا دیوار و سقف به کمک عایق های صوتی روکار پرداخته اند و به این صورت، کیفیت زندگی خود را دوچندان کرده اند.

اجرای عایق صدا در خانه های قدیمی

یکی از مشکلاتی که بعضی افراد با آن ها مواجه می شوند، سرو صداهایی بوده که در اثر سالخوردگی بنای ساختمان و پوسیده شدن بعضی قطعات و متریال به کار رفته در آن ها، در فضای خانه تولید می شود و آرامش افراد را بر هم می زند. بعضی افراد بدون آگاهی از علت صدا دادن سقف خانه، و یا تولید شدن صدا در دیگر بخش ها، به زندگی خود ادامه می دهند و هرگز زندگی آرام و ایده آلی را تجربه نمی کنند.

اگر با کمک عایق صوتی اتاق خواب و یا عایق صدا دیوارها و سقف ها می توان با همه این سروصداها به مقابله پرداخت و به محیط دنج و آرام دست پیدا کرد. با مراجعه به بازار متوجه می شوید که قیمت عایق صوتی اتاق خواب، متفاوت است. شرکت آپ دکو که یکی از معتبرترین تولید کنندگان عایق های صوتی در انواع مختلف است، موفق به تولید باکیفیت ترین و ارزانتری عایق های صوتی روکار شده است.

با مراجعه به بخش محصولات در سایت آپ دکو، و مراجعه به قسمت عایق صوتی می توانید، به کسب اطلاعات دقیق تری در خصوص این محصولات بپردازید. همینطور برای مشاوره رایگان برای انجام عایق صدا در آپارتمان و انجام عایق صوتی دیوار مشترک با مشاورین آپ دکو تماس بگیرید. مشاورین آپ دکو برای ارایه مشاوره رایگان درباره عایق صدا دیوار و همینطور در صورت نیاز اعزام مشاورین به محل شما در خدمت شما می باشند.

اجرای عایق صدا سرویس بهداشتی

بعضی از عایق هایی که می توانید برای عایق صدا دستشویی از آن ها استفاده کنید، عبارت می باشند از:

  • اجرای عایق صدا پشم سنگ: این ورق ها جاذب صدای خیلی خوبی می باشند، ولی اگر از آن ها استفاده می کنید، باید روی آن ها را هم بپوشانید تا در صورت تماس با در، اذیت نشوید.
  • عایق چرمی: این عایق، از لحاظ فنی عملکرد نسبتا ضعیفی دارد و معمولا به صورت ترکیبی با دیگر عایق ها کاربرد دارد. استفاده از عایق چرمی، برای روکوب درب رواج زیادی دارد و می تواند با ترکیب دیگر عایق ها، عملکرد عایق صوتی را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.
  • عایق فومی: این عایق ها، معمولا به صورت تو کار استفاده می شوند. استفاده از آن ها برای عایق کاری صوتی درب های دو لایه رواج زیادی دارد.
  • عایق کامپوزیت: این عایق، معمولا خودش برای تولید درب های ضد صدا استفاده می شود. درب هایی که با کمک این چوب ساخته شده اند، نیاز به عایق دیگری ندارند.
  • عایق سربی: این ماده که وزن نسبتا سبکی هم دارد، انعطاف بالایی دارد. استفاده از این عایق باعث می شود تا از ارتعاشات صدا هم پیشگیری شود و مقداری از آن، جذب عایق شود. این موضوع از عبور صدا پیشگیری می کند.

برای عایق صدا سرویس بهداشتی باید به دیوارها هم توجه کنید. دیوارهای سرویس بهداشتی، نیاز به مدل خاصی از عایق ندارند و از همان عایق های دیوار مشترک برای آن هم استفاده می شود. عایق صدا سرویس بهداشتی این دیوارها به صورت توکار، درون دیوار کار شده و بعد روی آن لایه ای از مصالح قرار گرفته و ظاهر دیوار را تشکیل داده است، یا این که باید آن ها را بعد از ساخت، روی دیوار نصب کرد.

در حالت دوم، باید خودتان دست به کار شوید. خبر خوب این که بر خلاف عایق صنعتی و بعضی عایق های دیگر، مثل عایق لوله، که نصب آن ها، کار دشواری است، می توانید خودتان هم کار نصب عایق را انجام دهید.

عایق های صوتی چسب دار در بازار به وفور وجود دارند که اتفاقا از کیفیت بالایی هم برخوردار می باشند. با خرید این عایق ها، خودتان می توانید کار عایق را انجام دهید. اول یک لایه، به صورت عمودی روی دیوار عایق بکشید.

در صورت نیاز، می توانید لایه دوم را هم به صورت افقی اضافی کنید. در مرحله بعد، اگر نیاز بود، می توانید روی عایق را با ماده پوشاننده ای مثل کاغذ دیواری، دیوار پوش و … بپوشانید. البته با کمی ذوق و سلیقه در طراحی، می توانید با کمک عایق شانه تخم مرغی، ظاهر جدیدی برای دیوارهای سرویس بهداشتی به وجود آورید.

اجرای عایق صدا استدیو

آکوستیک یا Acoustic به معنای ارتعاش صدا بوده و بیشتر برای افرادی کاربرد دارد که در زمینه موسیقی فعالیت می کنند. آکوستیک یا همان عایق صوتی، امکان پوشش صدای محیط داخلی را نسبت به محیط خارجی دارد. یعنی می توان عایق صوتی مناسبی را برای رفع مشکل سروصدای همسایه و… به داخل خانه تعبیه کرد.

آکوستیک کردن در واقع برای پیشگیری از ورود هر نویز و صدا به داخل استودیو ها طراحی شده و به ندرت از آن در منازل استفاده می شود. استودیو آکوستیک، به محلی گفته می شود که پژواک و ارتعاشات صدایی در آن وجود ندارد، مثل استودیو ضبط و پخش صدا. استودیو ضبط، محلی برای تولید و ضبط صدا، موسیقی و فیلم بوده که شامل میکروفن، صافی صدا، دستگاه اکو و… است.

در استودیو برای پیشگیری از ورود صدا و ارتعاشات آن از آکوستیک استفاده می شود. یکی از با اهمیت ترین مواردی که در استودیو های ضبط صدا، سالن های کنفرانس و همینطور سینما ها به آن توجه می شود، عایق صدا دیوار ها، سقف و کف است. چرا که افراد باید در اینگونه فعالیت ها، از ورود صدا به داخل استودیو و خروج آن از داخل استودیو پیشگیری کنند. همینطور در هنگام ضبط هم، به کیفیت و وضوح بالای صدا نیاز دارند. فقط یک موسیقی دان تفاوت ضبط قطعه موسیقی را در استودیو آکوستیک و استودیو غیر آکوستیک، متوجه می شود چون کیفیت آن زمین تا آسمان فرق دارد.

اجرای عایق صدا استدیو توسط آپ دکو

اجرای عایق صدا استدیو به چه شکل است؟

بعضی از افراد برای عایق صدا استدیو ساده ترین راه را انتخاب می کنند. این راه استفاده از شانه های تخم مرغ برای پیشگیری از ورود و خروج صدا است اما بعضی دیگر از فوم های آکوستیک استفاده می کنند. استفاده از فوم های آکوستیک، یکی از بهترین گزینه های عایق صدا یک استودیو شمرده می شود چون فوم آکوستیک نسبت به دیگر عایق های صدا امکان جذب صدای بالاتری را دارد و استفاده از آن برای پوشش دیوار و سقف استودیو ها، باعث افزایش کیفیت ضبط صدا می شود.

یکی از خصوصیات مهم عایق صوتی استودیو حذف همه نویز های زمینه ای و انعکاس های صدا است در نتیجه صدای خروجی را با کیفیت و وضوح بیشتری دریافت خواهید کرد. استودیو های حرفه ای، برای این که بتوانند یک خروجی با کیفیت داشته باشند، هزینه های زیادی را صرف مجهز کردن استودیو خود می کنند تا کیفیت صدا و کیفیت محصولی که ارایه می دهند، افزایش پیدا کند و باعث توسعه کسب و کارشان شود. در استودیو های حرفه ای از بهترین آکوستیک ها برای پیشگیری از ورود صدا استفاده می شود.

اجرای عایق صوتی موتورخانه

هم اکنون، یکی از مهم ترین دغدغه های ما، ذخیره انرژی و پیشگیری از مصرف و هدر رفت انرژی است. به خاطر وجود تجهیزاتی مثل بویلر، دیگ، مبدل های حرارتی و… در موتورخانه، هدر رفت و مصرف انرژی در این بخش بالاست. عایق صوتی موتورخانه یکی از روش هایی بوده که باعث صرفه جویی در مصرف انرژی گرمایی و کاهش استفاده سوخت و کم شدن آلودگی صوتی در ساختمان ها می شود.

همانطور که گفته شد، عایق صوتی موتورخانه به خاطر پیشگیری از اتلاف بی رویه انرژی و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف آن انجام می شود. برای میسر شدن این امر باید از اتلاف گرما در همه قسمت های ساختمان پیشگیری شود و گرمای حاصل از حرارت مرکزی ساختمان فقط صرف اتاق ها برای تامین گرمای مورد نیاز ساختمان شود.

به همین علت بوده که می گوییم عایق صوتی موتورخانه امری مهم است. طی فرایند عایق کاری لوله های موتورخانه اول با کمک خود عایق قطر لوله اندازه گیری می شود و بعد عایق را طبق اندازه به دست آمده برش زده و جدا می کنیم، در مرحله بعد عایق برش داده شده را با کمک سیم مفتول نرم به دور لوله های مورد نظر خود می پیچیم.

همینطور زدن ضد زنگ به لوله ها را نباید فراموش کرد. به خاطر اینکه لوله ها فرم و شکل ظاهری خود را حفظ کنند به سراغ مقوا می رویم و مقوا را با کمک چسب های کاغذی به دور لوله می پیچیم و بعد آن را می چسبانیم. برای پیشگیری از خیس شدن مقوا، قطعه ای از جنس پلاستیک را دور لوله می چسبانیم.

در این مرحله بعد از پلاستیک برای عایق کاری از پارچه کمک می گیریم و پارچه را در حدود پنج تا شش سانتی متر بیشتر از قطر لوله بریده و پارچه را داخل ظرفی می کنیم که حاوی مل بوده و در نهایت مل پارچه را می گیریم و آن را بر روی مخزن ها و لوله ها می کشیم. بعد از اینکه پارچه خشک شد بر اساس اینکه نوع لوله ما آب گرم یا آب سرد است، رنگ روغنی مناسب با نوع لوله ها انتخاب کرده و شروع به رنگ آمیزی لوله ها می کنیم که این بخش آخرین مرحله از عایق صوتی موتورخانه است.

اجرای عایق صدا ماینر

برای پیشگیری از انتشار صدای دستگاه و فن های ماینر به کاربرد تجهیزاتی از جمله عایق صوتی ماینر نیازمندیم. از آنجا که صدای پاور و فن های ماینر دارای صدایی با دسی بل بالا و گوش خراش می باشند، پس اجرای عایق صدا ماینر به امری لازم و مهم تیدیل گشته است.

عایق صوتی ماینر در تجهیزات جانبی ماینر از قبیل اتاقی که ماینر در آن فعال می شود یا در دیواره های باکس صداگیر ماینر و همینطور در ساختار لوله های خرطومی ماینر که هوای فن های ماینر را منتقل می کند، کاربرد دارد.

همانطور که اشاره گردید عایق صوتی ماینر از چند نوع جنس قابل تولید بوده که بنا به ضرورت و اهمیت نوع الاستومری اول به شرح خصوصیات عایق صوتی ماینر الاستومری می پردازیم. این عایق صوتی ماینر ماهیتاً از جنس فوم عایق الاستومری تولید می شود.

فوم عایق الاستومری دارای ساختار “سلول بسته” و متخلخل بوده که اصوات و حرارت در برخورد با سطوح این نوع عایق صوتی ماینر، جذب و از انتقال آن ها به سمت دیگر عایق پیشگیری می شود. عایق صوتی ماینر الاستومری هم به شکل “دورو صاف” و هم به شکل “شانه تخم مرغی”تولید و به کار می رود.

از فوم الاستومری دورو صاف بعنوان عایق صوتی ماینر در ساختار لوله های خرطومی انتقال هوای فن های ماینر به کار می رود. فوم عایق شانه تخم مرغی هم بعنوان عایق صوتی ماینر در دیواره اتاقک ها و باکس های صداگیر ماینر به طور عمده کاربرد دارد. با توجه به نقش عایق صدا عایق صوتی ماینر در همه این موارد، هم به عایق دورو صاف و هم به عایق شانه تخم مرغی، عایق صوتی ماینر اطلاق می شود.

بیشترین راندمان در مراحل عایق صدا اجزای دستگاه ماینر با همین نوع عایق صوتی ماینر انجام می شود. از آنجا که جنس و نوع این نوع عایق صوتی ماینر به صورت ویژه به محیط کاربر ماینر هیچ آسیب و زیانی وارد نمی کند استفاده از آن در بیشتر موارد بدون عواقب و لطمات انجام پذیر است.

در نقطه مقابل عایق صوتی ماینر الاستومری، می توان از عایق صوتی ماینر با جنس پشم شیشه یا پشم سنگ نام برد. عایق پشم شیشه به طور سنتی در جاهاییکه نیاز به پیشگیری از انتقال حرارت و عایق پشم سنگ هم در جاهاییکه نیاز به پیشگیری از انتقال صوت محسوس است به کار می رفت. البته به طور ذاتی استفاده از این عایق ها عواقبی از جمله عواقب زیست محیطی و انسانی در پی داشت.

با توجه به سرطان زا بودن ذرات پشم شیشه و امکان راحت پخش شدن این ذرات در محیط، آن را به محصولی با دو کاربرد مفید و مضر مبدل کرده بود. یکی از عوارض کاربرد آن برای نصاب و کاربر بروز حساسیت های پوستی و تنفسی بود که همین موضوع شک و تردیدهای جدی را در ذهن کاربران نسبت به استفاده از آن به وجود آورده بود. پس هم اکنون با پیشرفت های مهمی که نتیجه تلاش، تحقیقات و پژوهش های دانشمندان است، تولید محصولی چون عایق صوتی ماینر الاستومری به امری عادی و پیش پا افتاده مبدل شده است.

عایق صوتی ماینر شانه تخم مرغی

عایق صوتی ماینر شانه تخم مرغی دارای ضخامت های متفاوتی بوده که به طور عرفی در بازار ضخامت ۲۰ میلیمتر آن به وفور موجود است. عایق صوتی ماینر شانه تخم مرغی در دیوار اتاق ها یا باکس های ماینر به کار می رود و وظیفه جذب صداهای ناشی از فن و پاور دستگاه ماینر را به عهده دارد.

نکته مهم که در این اجرای عایق صدا باید به آن توجه کنیم این بوده که با توجه به وجود ابرها و اسفنج هایی به شکل شانه های تخم مرغ، نباید ما را دچار اشتباه کند.  باید تاکید کرد این ابرها و اسفنج ها در مقایسه با عایق صوتی ماینر الاستومری به هیچ عنوان قدرت رقابت در فرایند عایق صدا را نداشته و دارای راندمان پایینی در این زمینه نسبت به عایق صوتی ماینر الاستومری می باشند و در مقابل حرارت و صوت بسیار غیرمقاوم می باشند.

پس تا اینجا به این موضوع پی بردیم که عایق صوتی ماینر نباید از جنس ابر یا اسفنج باشد، بلکه جنس عایق صوتی ماینر لزوما باید از فوم عایق الاستومری شانه تخم باشد تا در مقابل حرارت و انتقال صوت به خوبی مقاومت کند. نکته دیگری که تا اینجا نسبت به آن باید اطلاعات کسب کرده باشیم این بوده که ضخامت فوم الاستومری شانه تخم مرغی نقش زیادی در کیفیت برتر و راندمان بیشتر عایق صوتی ماینر به عهده دارد.

نوع دیگری از عایق صوتی ماینر هم عایق الاستومری دورو صاف بوده که در ساختار لوله خرطومی ماینر به کار می رود. لوله خرطومی ماینر هم بنا به وظیفه ای که به عهده دارد باید در مقابل انتقال حرارت و صدا بسیار مقاوم باشد. این نقش و وظیفه هم باز به عهده فوم الاستومری دورو صاف که در ساختار میانی لوله خرطومی ماینر به کار می رود، واگذار شده است. در اینجا هم عایق صوتی ماینر دارای جنسی با ماهیت الاستومر بوده که هم نسوز هست و هم ضریب انتقال صوتی بسیار پایینی دارد و تا بیشترین میزان از انتقال صدا به بیرون از ساختار لوله خرطومی ماینر، مقاومت می کند.

 

 

16 پاسخ

    1. سلام. بله، ارسال به عایق ها و پنل های اپ دکو سراسر ایران انجام میشه، برای اطلاع از قیمت محصولات آپ دکو با 91015033-021 تماس بگیرین!

  1. سلام خسته نباشین برای خرید عایق صدا باید با کجا تماس بگیریم؟ خودتون نصب عم می کنین؟

    1. سلام، برای شهروندان تهرانی نصب انجام میشه ولی ارسال محصولات رو به سراسر ایران انجام می دیم. با 91015033-021 تماس بگیرین.

  2. سلام وقت بخیر من عایق صدا برای موتور خونه گرفتیم ولی اصلا خوب نبود حقیقتا شما ضمانت می دین؟

  3. سلام خسته نباشین شما برای اتاق خواب چه نوع عایق صدا رو پیشنهاد می کنین؟

    1. سلام بستگی داره که پشت دیوار اتاق خواب شما به کجا ختم میشه. برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرین.

  4. سلام روز بخیر بهترین عایق صدا چیه؟ لطفا بی طرفنه پاسخ بدین تا بتونیم درست ترین انتخاب رو داشته باشیم.

    1. علی عزیز، انتخاب و خرید عایق صدای مناسب به نکات زیادی بستگی داره که ما تا شرایط رو نسنجیم نمیتونیم بگیم کدوم بهتره، برای مشاوره رایگان می تونین با 91015033-021 تماس بگیرین.

  5. سلام وقت بخیر عایق صدا برای اتاق خواب نوزاد خطری نداره؟ شنیدم پشم سنگ برای نفس کشیدن مضره

    1. سلام، بهتره پشم سنگ انتخاب نکنین، هم اکنون عایق های زیادی وجود داره که هیچ ضرری هم ندارن.

  6. سلام وقت بخیر من مدتی هست که صدای بیرون خونه خیلی اذیتم می کنه و این که مستاجر هستیم. هزینه عایق صدا طوری هست که بصرفه برامون؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *