Search
Close this search box.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

در این مطلب قصد داریم با راهنمای خرید پنل آکوستیک به شما کمک کنیم بهترین محصولات را خریداری کنید و نتیجه موردنظرتان را از این انتخاب و خرید به دست آورید. باما همراه شوید و از مطالب کاملی که جهت خرید پنل آکوستیک ارائه کرده ایم لذت ببرید!

جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع فوم صدا ، عایق آکوستیک ، پنل های آکوستیک و اکوستیک کردن اتاق ، استودیو ، موتورخانه و صداگیری و نویز گیری با پنل عایق صوت و بیس ترپ و قیمت پنل اکوستیک و سفارش محصولات عایق صوت با مشاورین آپ دکو تماس حاصل فرمایید.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

پنل آکوستیک چیست؟ راهنمای خرید پنل آکوستیک

پنل آکوستیک ساده جنس پنل مانند و اسفنجی شکل دارند و سبک هستند. بعضی از انواع پنل ها دارای قله هایی بر روی سطح خود هستند که باعث شسکت صدا شده و صدایی واضح و فوق العاده ای را جهت شما انعکاس می کند. راهنمای خرید پنل آکوستیک

پنل های آکوستیک در حقیقت طیف وسیعی از پنل ها هستند فرکانس صوت را در محیط انجام اصلاح می کنند. این پنل ها می توانند در اشکال مختلف و با کمک مواد و متریال های متعددی مانند یونولیت تولید شوند. تعدادی از این پنل ها به صورت کلی خاصیت آکوستیکی ندارند و به اشتباه به عنوان نما یا عایق استفاده می شوند و در دسته آکوستیک قرار دارند.

هم اکنون تعدادی از عایق های صوتی مثل پشم سنگ، الاستومری، پلی اتیلن و … به عنوان عایق آکوستیک شناخته می شوند در حالی این مواد فقط عایق صوت می باشند و بیشتر به عنوان زیرساز آکوستیک استفاده می شوند. در حقیقت این پنل ها برای عایق بندی دیوار برای صدا، تنظیم، حذف یا کاهش یک فرکانس خاص استفاده می شوند و می توانند به 4 دسته اصلی تقسیم شوند.

  • پنل های جاذب یا پنل ابزوربر مثل عایق آکوستیک تخم مرغی، پنل هرمی، پنل فلکسی و …
  • پنل های ترکیبی مثل ترکیب دیفیوزر، جاذب و … راهنمای خرید پنل آکوستیک
  • دیفیوزر یا عایق آکوستیک بخشایشگر مثل دیفیوزر یونولیتی، دیفیوزر چوبی و …
  • بیس ترپ ها راهنمای خرید پنل آکوستیک

چه عواملی بر انتخاب و خرید عایق آکوستیک تاثیر دارند؟

  • نکته مهم نوع پروژه می باشد. این که پروژه شما ساخت آپارتمان باشد یا بازسازی آن و یا اینکه می خواهید بدون انجام هیچ فعالیت بنایی عایق کاری را انجام دهید بر انتخاب پنل آکوستیک ساده مناسب تاثیر می گذارد. راهنمای خرید پنل آکوستیک
  • اصلی ترین نکته بودجه ای است که به این خرید اختصاص می دهید چون انواع مختلف پنل های آکوستیک قیمت های متفاوتی دارند.
  • اخرین نکته طرح و رنگ پنل های آکوستیک می باشد. شما می توانید با توجه به سلیقه تان و همینصورت دکوراسیون محلی که می خواهید آن را عایق کنید، طرح دل خواه خود را انتخاب کنید تا علاوه بر کاهش نویز، جلوه زیبایی جهت اتاق تان فراهم کنید.
  • نکته بعدی هدف شما از عایق بندی میباشد. میخواهید مانع از خروج صداها از اتاقتان شوید تا یک استودیوی خانگی و یا یک اتاق بازی بدون ایجاد مزاحمت جهت دیگران فراهم کنید و یا قصد دارید از ورود نویز به اتاق تان جلوگیری کنید تا صداهای آزاردهنده خواب تان را برهم نزند؟ راهنمای خرید پنل آکوستیک

تفاوت پنل آکوستیک با فوم صوتی

قابلیت جذب صدای پنل آکوستیک متفاوت از دیگر عایق های صوتی است. استفاده از  این پنل، برای پوشش در و دیوار مکان هایی همچون استودیوهای ضبط صدا باعث افزایش کیفیت صدا در آن مکان می شود. این فوم صدا با کاستن و یا حذف پژواک صدا و نویزهای زمینه، طنین صدا را در کنترل قرار می دهد. پنل آکوستیک باعث کاهش شدّت صدا ( noise resonance) در محیط شده و صدای باقی مانده در فضا را از بین می برد، به این ترتیب وضوح صدا به بهترین نحو افزایش می یابد. پنل آکوستیک برای صداگیری در و دیوار استودیوهای خانگی، اتاق موسیقی و اتاق تلویزیون نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید انواع پنل آکوستیک گیمینگ تیم آپ دکو، در کنار راه حل های کاربردی بهترین همراه شما خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص خرید پنل آکوستیک و همینطور دریافت قیمت به روز محصولات از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم. راهنمای خرید پنل آکوستیک

انواع پنل آکوستیک

1- پنل آکوستیک شانه تخم مرغی

عایق الاستومری شانه تخم مرغی پشت چسب دار

پنل شانه تخم مرغی به خاطر بافت نرمی که دارند به راحتی می توانید با کاتر یا تیغ موکت بری به اندازه دلخواهی که می خواهید برش بزنید. نصب این پنل بسیار راحت بوده و می توانید با میخ، پیچ یا چسب پنل را در سطوح مختلف بچسبانید.

موارد استفاده از آن آکوستیک و حذف ریورب، فوم صدا است. پنل شانه تخم مرغ خواص آکوستیک قابل توجهی مثل ضریب جذب صدا، امتیاز NRC و ضریب کاهش نویز را نشان می دهد. راهنمای خرید پنل آکوستیک

پنل شانه تخم مرغی فوم صدا در ابعاد 2 در 1 متر با ضخامت 5.5 سانتیمتر جزء دسته انواع پنل آکوستیک تولید شرکت آپ دکو است. پنل شانه تخم مرغی 5.5 سانتی جزء دسته های آکوستیک به حساب می آیند که شبیه اسفنج یا ابر می باشند.

قابل استفاده در اتاق کنفرانس، استدیو، سالن های کنفرانس،فضاهای آموزشی، کلاس های آموزش از راه دور، اتاق خواب، دیوار مشترک، دستگاه های تولید صدا است. راهنمای خرید پنل آکوستیک

رنگ خاکستری جزء رنگ های خنثی محسوب می شود و می تواند به راحتی کنار رنگ های دیگر قرار بگیرد و این موجب شده طرفداران خوبی در بازار داشته باشد. در رنگ های متنوعی برش داده می شوند ولی بیشتر در بازار به رنگ های خاکستری روشن و خاکستری تیره موجود است.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

2- پنل آکوستیک هرمی

پنل آکوستیک هرمی

این روزها پنل های آکوستیک مختلفی در بازار وجود دارد که در طرح های مختلف تولید می شوند، پنل هایی نظیر پنل آکوستیک هرمی، پنل آکوستیک هرمی، پنل ام دی پلاس، آکوستیک ام دی 55، پنل آکوستیک فلکسی پارت، پنل آکوستیک لاین و…… هر کدام از این پنل ها دارای مزایا و معایبی هستند.

اما در این میان، یک پنل از همه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است و این کالا، پنلی نیست جز پنل آکوستیک هرمی، این پنل آکوستیک از استودیوها ضبط حرفه ای تا صداگیری آموزشگاه های موسیقی گرفته تا بهبود صدای ضبط اتومبیل، وگرفتن صدای دستگاه، ژنراتور و صداگیری دستگاه های فن دار نظیر سرور و ماینر و ساخت سایلنت باکس و آکوستیک دیجی و صداگیری انواع ساز و…. کاربرد دارد.

پنل آکوستیک هرمی برای تنظیم، میکس مسترینگ، تمرین و… عالی عمل کرده و بهترین گزینه می باشد زیرا دارای حداکثر کارایی. قدرت جذب بوده و قاتل سر و صدا در فرکانس با بسامد بالا و متوسط می باشد. از این پنل آکوستیک پر کاربرد برای عایق انواع فضا مانند: ددروم، کنترل روم، پلاتو ها، انواع اتاق ضبط و… استفاده می شود که سوای فوم صدا قدرتمند، با ظاهر شکیل خود جذابیت فضای شما را نیز افزایش می دهد.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

3- پنل آکوستیک شیاردار

این پنل ها از صداگیری نسبتاً بالایی برخوردار می باشند و برای صداگیری جداره های اتاقک آسانسور، دیوارها و سقف کارخانه ها و کارگاه ها و هم چنین برای فوم صوتی اتاق تلویزیون می توانند بسیار مناسب باشند.

این نوع از انواع پنل آکوستیک بیشتر به نوع مسطح شبیه می باشد. با ایجاد شیارهایی زیبا و منظم بر سطح پنل آکوستیک، زیبایی و صداگیری این پنل را افزایش داده ایم.

در زمان نصب توجه داشته باشید پنلهای آکوستیک شیاردار را به صورت قرینه و رو به روی هم نصب کنید، و یا اینکه شیارهای پنل ها در جهت های متفاوت قرار گیرند، تا میزان صداگیری آنها به حداکثر ممکن برسد.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

4- پنل آکوستیک دکوراتیو

پنل دکوراتیو آکوستیک طرح پنجه ای

پنل آکوستیک دکوراتیو یکی از پرطرفدار ترین پنل های آکوستیکی است که در طرح های بسیاری به فروش می رسد، پنل آکوستیک دکوراتیو یک نوع مواد صوتی است که برای کاهش صدا و جلوگیری از انعکاس آن در یک فضا به کار می رود.

این محصول از انواع پنل آکوستیک معمولاً از مواد نرم و پر سطح ساخته شده اند که صدا را جذب می کنند و از طریق تغییر در سرعت و شدت انتشار صوت، به کاهش انعکاس صدا در فضا کمک می کنند.

همینطور، پنل آکوستیک دکوراتیو می تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در طراحی داخلی فضاهای مختلف مثل استودیوهای ضبط صوتی، سالن های کنفرانس، سالن های همایش، رستوران ها و سینماها استفاده شود.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

5- پنل آکوستیک فلکسی

پنل فلکسی A50 رنگی 30 کیلوگرمی

فلکسی وود در ابعاد 50 در 50 سانتیمتر و 60 در 60 سانتیمتر با ضخامت 5 سانتیمتر با روکش چوب ام دی اف MDF در رنگهای متنوع جزء دسته آکوستیک پنل، تولید شرکت آپ دکو است.

روزنه هایی که روی بر سطح و درون این پنل وجود دارد،(به اصطلاح “خلل و فرج”) سبب می شوند که صدا داخل این روزنه ها نفوذ کند و جذب شود. این خلل و فرج روی بافت موجب شده که این پنل جزء دسته بندی پنل های سلول باز هم به حساب بیاید.

  • کاهش صدا در محیط
  • نصب راحت
  • ترکیب با دیگر آکوستیک پنل ها
  • موثر برای فرکانس های بین 400 تا 1250 هرتز
  • جنس: پنل پلی یورتان با روکش ام دی اف استاندارد راهنمای خرید پنل آکوستیک
  • دیوار مشترک، دستگاه های تولید صدا
  • افزایش کیفیت صد انواع پنل آکوستیک
  • روشی مناسب برای جذب صدا در فرکانس های متوسط
  • قابل استفاده در اتاق کنفرانس، استودیو ها، سالن های کنفرانس،فضاهای آموزشی، کلاس های آموزش از راه دور، اتاق خواب

راهنمای خرید پنل آکوستیک

6- دیفیوزر وود و دیفیوزر ابری

دیفیوزر وود

پنل دیفیوزرها با ایجاد سطوح ناهموار و خمیده کمک می کنند تا امواج صوتی پخش شده توسط بلندگوها در فضاها به طور یکنواخت تر و بدون افت کیفیت پخش شوند. این محصول از انواع پنل آکوستیک به خصوص در استودیوهای ضبط صدا، سالن های کنسرت و سینماها به کار می روند. راهنمای خرید پنل آکوستیک

دیفیوزر ها با جنس هایی از جمله چوب، یونولیت و پنل های روکش چوب ساخته می شوند.جنس این محصولات سفت و محکم بوده و انتشار متناسب فرکانس های صدا را سبب می شوند. بهترین محل نصب برای دیفیوزرها، پشت اسپیکرها و همینطور دیوار روبروی اسپیکرها است.

پنل دیفیوزر، یک نوع تجهیزات صوتی است که برای کاهش انتشار و پخش صدا در فضاهای صوتی به کار می رود. این پنل ها معمولاً از مواد مختلفی مثل پنل پلی اتیلن یا پنل پلی یورتان ساخته می شوند و در طراحی و معماری داخلی به کار می روند.

کار دیفیوزر ها پخش متناسب و یکسان امواج صدا در جهات مختلف است. این پنل های آکوستیک با نصب در جای متناسب، امواج قدرتمند صدا را شکسته و به امواج با انرژی کمتر تقسیم می کنند. امواج ضعیف تر در جهات مختلف پخش شده و زمان گردش آن ها در محیط کمتر می شود. بدین ترتیب صدا در کنار اینکه گردش مناسبی در محیط دارد انعکاس های کمتر و ضعیف تری خواهد داشت. راهنمای خرید پنل آکوستیک

دیفیوزر ابری از جنس پنل پلی اورتان با دانسیته ی بالا است. بالا بودن دانسیته ی پنل سبب می شود از فشردگی و استحکام کافی برخوردار بوده و بتواند امواج را بشکند. دیفیوزر ابری از پنل پلی اورتان ساخته می شود. ابعاد این پنل 50*50 و 60*60 بوده و در بیشترین حالت 9 سانتی متر ارتفاع دارد.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

7- پنل آکوستیک بیس ترپ و سوپر بیس ترب

پنل مینی بیس ترپ مقعر 16*16

بیس ترپ ها با ساختار و برش ویژه ای که دارند مناسب ترین پنل ها برای نصب در کنج می باشند. با نصب بیس ترپ ها در کنج زاویه قائمه اتاق از بین رفته و فرکانس های پایین نمی توانند در آن نقاط تجمع کنند. به علاوه ساختار متخلخل بیس ترپ ها به جذب این فرکانس ها می پردازد. راهنمای خرید پنل آکوستیک

بیس ترپ ها آن دسته از پنل های آکوستیک می باشند که به جذب و کنترل فرکانس های پایین در استودیو می پردازند.

کنج های اتاق (محل برخورد دو دیوار یا محل برخورد دیوار و سقف) محل تجمع فرکانس های پایین می باشند.

با کنترل این نقاط میتوان صدای بم را در استودیو تحت کنترل درآورد. جنس این پنل های آکوستیک از پنل پلی یورتان و در برخی موارد ترکیب پنل و روکش MDF است.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

8- پنل عایق آکوستیک لوله ای

پنل های عایق آکوستیک لوله ای کاربرد متفاوتی نسبت به دیگر پنل ها دارند و اغلب برای لوله کشی های مختلف به کار می رود. اندازه این پنل ها هم متناسب با سایز لوله تغییر می کند. استفاده از کارشناسان متخصص در زمینه ی خرید عایق اکوستیک به خریداران کمک می کند تا هزینه ی مازاد کمتری را بپردازند.

هنگام خرید پنل های آکوستیک و فوم صدا باید پارامتر های مختلفی از جمله جنس، موارد کاربرد، ضخامت و انعطاف پذیری آن را بررسی نمود زیرا که پنل های فوم صدا انواع مختلفی دارند و در قیمت هم با یکدیگر تفاوت های چشمگیری خواهند داشت. راهنمای خرید پنل آکوستیک

انتظار می رود در سال های نه چندان دور تولید پنل عایق آکوستیک به شکلی حرفه ای تر انجام شود تا کاربرد این محصول هم افزایش پیدا کند و از طرفی قیمت های فوم صوتی برای خرید هم مناسب شوند.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

9- پنل آکوستیک کرکره ای

پنل آکوستیک پنل کرکره ای به لطف ظاهر تیغ تیغی هیجان انگیزش برای افرادی که می خواهند ظاهری خاص به محل کارشان ببخشند ایده آل است. این پنل ها به علاوه ظاهر جذاب شان، از جذب صدای بالایی هم برخوردارند. پنل آکوستیک کرکره ای برای بالاتر بردن سطح آکوستیک اتاق مؤثر است، اما باید بدانید که وقتی پای جهت صدا به میان بیاید، تأثیر آن محدود است. همین مورد باعث می شود که این پنل ها برای همه ایده آل نباشند.

انتخاب پنل هایی که بافت بزرگ تر و لبه های بزرگ تری دارند به طور کلی کیفیت جذب صدای پنل را بالاتر می برد، ولی شکل لبه های این پنل ها ممکن است برای برخی مصرف کنندگان، از جمله مکان های بزرگ چندان مناسب نباشد.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

کدام فوم صوتی یا پنل آکوستیک را بخریم؟

در زمان خرید پنل های آکوستیک و فوم صوتی فاکتورهای مختلفی مثل جنس، کاربرد آن، ضخامت و انعطاف پذیری آن را در نظر داشته باشید زیرا پنل های آکوستیک در دسته های گوناگون هستند و کاربردهای مختلفی دارند و از همه مهمتر قیمت مدل های مختلف، تفاوت های فاحشی با یکدیگر دارد. کارشناسان ما در آپ دکو به شما کمک می کنند که پنل آکوستیک مورد نیاز خود را با هزینه ای کمتر بیابید.

راهنمای خرید پنل آکوستیک

کاربرد پنل آکوستیک

در چه مكان هایی می توان از فوم صوتی های آکوستیک استفاده کرد؟ پنل ها انواع مختلفی دارند كه هرکدام برای مكان و موقعیت خاصی مناسب می باشند؛ اما به طور کلی از این پنل ها بیشتر برای مكان های زیر استفاده می شود:

    • ساخت استودیوی خانگی
    • عایق سازی دیوار اتاق خواب
    • عایق سازی دیوار اتاق پذیرایی راهنمای خرید پنل آکوستیک
    • عایق سازی دیوار دفتر كار
    • عایق سازی سالن های اجتماعات و آمفی تئاتر
    • تجهیز استودیوهای حرفه ای

ساخت اتاق اکوستیک

این نوع اتاق های، اتاق هایی هستند که از هرگونه پژواک صدا عاری هستند. از این اتاق ها جهت مقاصدی مانند ضبط صدا و موسیقی به کار می رود. اگرچه قبلا در مقاله ای به بررسی تجهیزات مورد نیاز جهت استودیو و ضبط پرداختیم اما اتاق های اکوستیک تنها جهت ضبط صدا استفاده نمی شوند.

اتاق های فوم صوتی جهت سالن های تئاتر و سینماها هم کاربرد دارند. چون در این مکان ها نیاز مبرمی به جلوگیری از ورود صداهای بیرون به داخل است. در اتاق های آمفی تئاتر یا اتاق های جلسات هم جهت جلوگیری از خروج صدا اقدام به عایق بندی اتاق می کنند. راهنمای خرید پنل آکوستیک

استودیوهای ضبط

طراحی آکوستیک در استودیوهای ضبط بسیار حائز اهمیت می باشد. با کمک اصول آکوستیک در طراحی این استودیوها، کیفیت ضبط صدا به شکل قابل توجهی افزایش می یابد و نویزهای خارجی تحت کنترل قرار می گیرند.

تئاترها و سالن های کنسرت

تجربه صوتی در تئاترها و سالن های کنسرت نقش مهمی در لذت بردن از نمایش ها و کنسرت ها دارد. طراحی آکوستیک مناسب در این فضاها، باعث بهبود کیفیت صوت و جلوگیری از رزونانس فضا می شود.

محیط های آموزشی و اداری راهنمای خرید پنل آکوستیک

صداهای محیطی و نویزهای خارجی می توانند تمرکز و توجه را در محیط های آموزشی و اداری تحت تاثیر قرار دهند. طراحی آکوستیک در این محیط ها به افزایش راحتی، تمرکز و بهبود کیفیت صدا کمک می کند.

پنل آکوستیک گیمینگ

پنل آکوستیک گیمینگ یکی از با اهمیت ترین این رفتارها که بازار آن داغ هم شده است ضبط کردن بازی می باشد. به این شکل که کسی که درحال بازی کردن است و از آن لذت می برد آن را با تجهیزات مختلف ضبط کرده و بعد از آن در شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک می گذارد تا افرادی که می خواهند از دیدن صحنه های مختلف بازی به خصوص قسمت های خنده دار آن سرگرم شوند بتوانند این کار را انجام بدهند. راهنمای خرید پنل آکوستیک

قیمت پنل آکوستیک 

دو نکته اصلی در قیمت گذاری پنل آکوستیک ساده دخالت دارند. یکی از این عوامل ضخامت پنل می باشد. هر چه ضخامت پنل بیشتر شود به طبع قیمت آن هم بیشتر می شود. نکته دیگر دانسیته می باشد. دانسیته به تراکم عایق در هر متر مکعب گفته می شود. رابطه قیمت با دانسیته هم مستقیم بوده و با افزایش دانسیته قیمت بیشتر می شود. راهنمای خرید پنل آکوستیک

بهترین مرکز و فروشگاه پنل آکوستیک در ایران

در فروشگاه ما می توانید انواع پنل آکوستیک را با ضخامت ها و ابعاد مختلف پیدا کنید. این پنل ها برای استفاده در استودیوهای صدا، سالن های کنفرانس، سینماها، رستوران ها، اتاق های موزیک و بسیاری دیگر از فضاهای عمومی مناسب هستند. همچنین، ما انواع رنگ ها و طرح ها را هم ارائه می دهیم تا به سلیقه و سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد. 

با استفاده از پنل آکوستیک، میتوانید به راحتی صدا را در فضای خود کنترل کنید و تجربه یک صدای با کیفیت و بی نقص را داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و سفارش پنل آکوستیک، با ما تماس بگیرید و تجربه یک فضای صدای عالی را تجربه کنید. راهنمای خرید پنل آکوستیک

همچنین، در آپ دکو، تیمی از متخصصان ماهر در اختیار شما قرار دارند که به شما در انتخاب، نصب و استفاده از عایق های صوتی کمک میکنند. هر گونه سوال یا مشکلی که در خرید و استفاده از عایق های صوتی دارید، ما در آپ دکو آماده پاسخگویی به شما هستیم. با مراجعه به فروشگاه آپ دکو و خرید فوم صدا مورد نیاز خود، به آرامش و سکوتی بیشتر دست خواهید یافت.  جهت اجرا و خرید فوم صوتی همین حالا با 02191015033 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *