Search
Close this search box.

عایق صدا برای اتاق

اگر به عایق صدا برای اتاق نیاز دارید، با ما در این مقاله همراه باشید، آپ دکو مرکز فروش انواع عایق صدا در کنار شماست و با مشاوره خریدی که ارائه می کند سعی دارد مناسب ترین تجربه خرید را به شما ارائه دهد، برای ثبت سفارش، اطلاع از خدمات و قیمت با 09122507811 تماس بگیرید.

فرهنگ اپارتمان نشینی در بخش اول مورد صحبت است چرا که هر فردی در واحد خود باید به دیگران احترام بگذارد در بخش دیوار عایق صوتی دیوار باید مستحکم باشد و صدای همسایه، صدای تلفن، مهمانی های و همچنین افراد پر جمعیت برای افراد دیگری که به سکوت و سر و صدا علاقه ای ندارند باعث ایجاد مزاحمت خواهد شد.

حتما در یک اپارتمان هستند افرادی که به این مهم پای بند نیستند بنابراین چاره ای نیست باید خودتان منزل خودتان را عایق صوتی دیوار کنید. این امر زمانی میسر می شود که دیوار یک دست داشته باشیم و همچنین اگر به ستون برخورد کردیم و تلاقی بین دیوار و ستون شد حتما این بخش هم برای زیباتر شدن هر چه بهتر کار باید پوشش داده شود.

خوب بی درنگ به سراغ عایق صوتی دیوار می رویم چرا که این دیوارپوش می تواند کمک شایانی به بهبود زندگی ما داشته باشد. استفاده کردن از فوم های مختلف در سایز بندی مختلف در یک سو، بهره گیری از کار کناف کاری در بخش دیگری و همچنین اجرای پشم شیشه و پشم سنگ همه از مواردی است که به عنوان دیوارپوش صداگیر استفاده خواهد شد.

 بخوانید: قیمت عایق صوتی اتاق خواب

مناسب ترین عایق صدا برای اتاق

مناسب ترین عایق صدا و کاربرد آن ها امروزه با رشد جمعیت و افزایش آلودگی های صوتی در محیط پیرامون، باعث شده است تا انسان امروزی به دنبال راهی برای کاهش این گونه آلودگی ها باشد. یکی از روش هایی که با آن می توان آلودگی صوتی را کاهش داد، استفاده از عایق صدا است.

عایق صدا برای اتاق

برای اطلاعات بیشتر و خرید عایق صدا اتاق خواب – قیمت عایق صدا اتاق خواب – عایق سازی اتاق خواب همین حالا با 09122507811 تماس بگیرید!

عایق صدا دیوار مشترک

صداگیری دیوار مشترک به چند المان هم بستگی دارد اینکه اگر قرار باشد که کلا صدای هر دو طرف کاسته شود باید هر دو همسایه اقدام به ایجاد دیوارپوش صداگیر نمایند چرا که با این روش کار را بهتر خواهد کرد چرا که هر دو دیوار با زیرسازی مناسب و اجرای انواع دیوارپوش صداگیر قرار است که میزان صدا را به کمترین حالت برساند.

اما در بعضی از مواقع هستند همسایه ای که قبول نکند و همسایه ای که بیشترین صدا را در منزل خودش دارد به تنهایی اقدام به ایجاد یک فضای ارام در محیط خود داشته باشد. این زمان هم مشکلی نیست تیم وارد خواهند شد و با زیرسازی که از قبل توسط تکنسین های ما انجام می شود از قبیل اجرای پشم شیشه یا پشم سنگ و دور تا دور کار را سازه کشی کردن تا به نحوی که یک دیوار کاذب مجزا ساخته شود و در بعد به سراغ اجرای صداگیری دیوار مشترک خواهیم رفت.

امروزه زندگی آپارتمان نشینی معایب خاص خودش را دارد. از مشخص ترین این معایب انتقال صدا بین واحدهای آپارتمانی و ایجاد مزاحمت و از طرفی از بین رفتن حریم شخصی می باشد. برای حل این مشکل استفاده از عایق صدا دیوار مشترک آپارتمان راه حلی قاطع است که در همه دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای براورد دقیق قیمت عایق صدا روکار، نیاز به اطلاعاتی دقیق از جمله اندازه محل، متریال مورد استفاده، شدت صدا و … می باشد. بعد از بررسی همه این موارد، کارشناسان آپ دکو به انجام تست صدا در محل می پردازند. با جمع آوری همه این اطلاعات قیمت طراحی و نصب عایق کاری صوتی روکار مشخص خواهد شد. عایق صدا برای اتاق

عایق های جاذب صدا به صورت روکار به دیوار نصب می شوند. از مناسب ترین عایق های صوتی دیوار مشترک روکار می توان عایق های تخته ای را نام برد. مهم ترین ویژگی عایق روکار دیوار مشترک این است که اگر در خانه خود فضای کافی برای ساخت یک اتاق ندارید، با استفاده از عایق صداگیر دیوار مشترک می توانید به راحتی یک دیوار بسازید و اتاقی ضد صدا را به وجود آورید.

این عایق تنها 30 میلی متر ضخامت دارد و به صورت روکار قابل نصب می باشد. مناسب ترین عایق ضد صدا عایقی است که سنگین بوده و جرم بالایی داشته باشد. برخلاف سایر عایق ها، عایق دیوار مشترک 4 لایه دارد و می تواند طیف گسترده ای از فرکانس ها را مهار کند. لایه های این عایق در کنار یکدیگر لمینت شده اند. تخته های عایق دیوار مشترک در حدود 34 کیلوگرم به وزن دیوار اصلی شما می افزایند و از عبور انرژی و ارتعاش های ناشی از صداها جلوگیری می کنند. پشم سنگ از مناسب ترین عایق صدا دیوار مشترک محسوب می شود. عایق صدا برای اتاق

قیمت فوم عایق صدا
قیمت فوم عایق صدا

عایق صدا برای اتاق

عایق صدا اتاق برای تمرین موسیقی

برای عایق کاری حداکثری اتاق یا محیط تمرین چاره ای جز ساخت و ساز آن ندارید. همانطور که جلوتر خواهید خواند این کار صرفاً با آویزان کردن جاذب های صدا بر روی دیوارها دست نیافتنی است. کارهایی چون تعبیه مواد عایق در دیوار یا استفاده از دیوارهای ضد صدا مستلزم ابزارها و مهارت هایی است که امکان دارد نداشته باشید. قصد ما در این مقاله صرفاً اطلاع رسانی است.

هر وقت خواستید این روش ها را اجرا کنید از شخصی باتجربه و آگاه کمک بگیرید و کار را به فردی بسپارید که در این کار متخصص است. هر بنا و سازنده ای برای این کار مناسب نیست؛ چرا که امکان دارد به خوبی از پس کارهای ساخت و ساز برآید ولی به خاطر نداشتن دانش آکوستیک بعضی نکات ظریف را رعایت نکند. با این حال اگر خودتان اطلاعات خوبی در این زمینه داشته باشید و به درستی او را در تغییرات فیزیکی محیط یاری کنید به نتیجه مورد نظر خواهید رسید. به عبارت دیگر: دانش از شما و کار از بنا! هدف ما در این مقاله در اختیار قرار دادن این دانش ابتدایی است.

عایق صوتی آموزشگاه موسیقی
عایق صوتی آموزشگاه موسیقی

عایق صدا برای اتاق

عایق صدا اتاق خواب از دست همسایه ها

احتمالا شما هم از سر و صدای غیر قابل تحمل بچه های کوچک همسایه تان خسته شده اید و یا تصمیم به عایق کاری دفتر کار و یا عایق صدا برای اتاق خود گرفته اید.

به منظور جلوگیری از انتقال صدا و ایجاد محیطی با آرامش نسبی، می بایست از فوم های صداگیر یا جذب کننده های صوت که به آن ها فوم عایق ضدصدا و یا عایق صدا گفته می شود استفاده کرد. هزینه عایق صدای دیوار منزل متناسب با چگونگی انجام آن می تواند متفاوت باشد.

برای خرید عایق صوتی مناسب، آپ دکو مشاوره کاملا رایگان به شما عزیزان ارائه می کند.

عایق صدا برای اتاق

مطرح ترین انواع عایق صدا بین عوام

پشم سنگ

یکی از مناسب ترین متریال عایق صدا برای جذب صوت پشم سنگ است که با توجه به مقدار صدای مورد نیاز تراکم آن مشخص می شود، که در دسته عایق های صوتی سلول باز قرار میگیرد. در ایران کارخانه های مختلفی پشم سنگ تولید می کنند که خیلی شرکت هایی که در کار عایق صدای دیوار مشترک هستند هم از پشم سنگ به عنوان جاذب صوت استفاده می کنند.
عایق صدا برای اتاق

عایق صدا برای اتاق با فوم سایلنت و دو رو صاف

به عنوان یک فوم سلول بسته در کنار پشم سنگ به عنوان یک انتخاب در عایق صدا کردن دیوار کاربرد دارد. در نظر داشته باشید که فوم سایلنت و یا فوم عایق صدا دو رو صاف به تنهایی به عنوان عایق صدا و جذب کننده صوت کاربرد ندارد و نتیجه مطلوبی از اجرای تنهای فوم دو رو صاف روی سقف و دیوار گرفته نمی شود.
عایق صدا برای اتاق

فوم شانه تخم مرغی

شانه تخم مرغی
شانه تخم مرغی
کاربرد فوم شانه تخم مرغی در آکوستیک کردن محیط است ولی کاربرد زیادی در جذب صوت ندارد. در واقع این فوم برای شکست موج صوت استفاده می شود و باعث می شود در محیطی که قصد ضبط صدا یا موزیک را دارید جلوی اکوی صدا را بگیرید و کیفیت بهتری در خروجی کار داشته باشید. در نتیجه فوم شانه تخم مرغی در عایق صدای دیوار مشترک کاربردی ندارد.
عایق صدا برای اتاق

فوم گرانولی

این فوم میتواند همراه با فوم سایلنت در جذب صوت های کوبشی بسیار موثر باشد.
عایق صدا برای اتاق

عایق صدا برای اتاق با فوم الاستومری

کاربرد اصلی فوم الاستمری در عایق حرارتی(گرما و سرما) است و جذب صوت این فوم قابل توجه نیست و به دلیل حالت ارتشاعی که این فوم دار و سلول بسته بودن آن باعث انعکاس صدا می شود و روی فوم الاستومری امکان کاغذ دیواری و رنگ به صورت مستقیم وجود ندارد و استفاده از این فوم به تنهایی نتیجه ای در عایق صدا دیوار ندارد.
اگر قصد استفاده از این فوم را دارید حتما باید به صورتی ترکیبی با الیاف معدنی برای عایق صدا کردن دیوار از این فوم کمک بگیرید.  در مجموع پیشنهاد می شود از هر محصول برای کاربردی که تولید شده استفاده شود و همان طور که توضیح داده شد کاربرد فوم الاستومری در عایق حرارتی است.
عایق صدا برای اتاق

عایق صوتی را به آپ دکو بسپارید

احتمالاً با توضیحاتی که دادیم به اهمیت عایق کاری صوتی اتاق پی برده اید و البته این را هم می دانید که انجام چنین کاری بسیار حساس و نیازمند یک آدم کاربلد است.
اگر بخواهید خودتان مهندسی کنید امکان دارد با دو مشکل مواجه شوید: اولاً در انتخاب مواد و شیوه استفاده از آن ها دچار اشتباه می شوید و صرفاً باید به حرف فروشنده ها که اغلب کارشناس نیستند گوش کنید و دوماً کوچکترین اشتباهی در به کار گیری روش های بیان شده به اتلاف پول و هزینه مجدد برای خرید آن موارد منجر می شود.
صرفاً درزگیری اتاقی که هنوز کف و دیوارهایش عایق کاری صوتی نشده نتیجه ای جز اتلاف زمان و هزینه در پی ندارد. توصیه می کنیم در این رابطه با یک شخص متخصص که در حوزه ساخت استودیو و اتاق های آکوستیک فعالیت داشته مشورت کنید تا اطلاعات لازم را به شما دهد. کار را یکبار ولی درست و اصولی انجام دهید.
عایق صدا برای اتاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *