Search
Close this search box.

عایق صدا در ساختمان

اگر نیاز به عایق صدا در ساختمان دارید با ما همراه شوید! عایق صدا یکی از با اهمیت ترین موارد موردنیاز شما خواهد بود تا بتوانید از ورود و خروج صدا جلوگیری کنید، در واقع عایق صدا انواع بسیار مختلفی دارد که شما باید با توجه به نیاز های خود از آن ها بهترین استفاده را داشته باشید.

آپ دکو، شرکت بزرگ فروش انواع عایق صدا اینجاست تا به شما کمک کند بهترین انتخاب عایق صدا در ساختمان را داشته باشید. مشاوره رایگان، ارائه خدمات کامل مثل نصب و اجرا، ارسال محصولات و خدمات در سراسر ایران و همینطور در اختیار داشتن انواع عایق صدا با بهترین کیفیت ممکن با اهمیت ترین ویژگی های این مجموعه به حساب می آید. برای ثبت سفارش عایق صدا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

انواع عایق صدا در ساختمان

در این بخش برای شما که قصد اجرا و نصب عایق صدا در ساختمان را دارید سعی داریم انواع عایق صدا را توضیح دهیم تا بتوانید مشکل صدا را حل کنید:

عایق صدا سقف ساختمان

عایق صدا در سقف
عایق صدا در سقف

با وجود دویدن های بچه های همسایه ی طبقه ی بالا، آرامش و سکوت را می توان در خانه فراهم کرد. با نصب عایق صوتی سقف آپارتمان برای صداهای کوبشی این امر به سادگی امکان پذیر است. صدای کشیده شدن صندلی و میز و یا صدای پای افراد همیشه آزار دهنده بوده است.

یکی از با اهمیت ترین نوع عایق صدا در ساختمان – عایق صدا برای سقف است می تواند به طرف شگفت انگیزی از ورود صدای طبقه بالایی جلوگیری کند. در صورتی که در ساختمانی چند طبقه زندگی می کنید که امکان انتقال صدا از سقف به طبقه دیگر وجود دارد، می توانید از عایق صوتی سقف در ساختمان استفاده کنید.

برای عایق صوتی سقف باید توجه داشته باشید چه نوع صدایی را در نظر دارید جذب کنید. صدا به دو صورت است یا صدای کوبشی مثل صدای دویدن یا افتادن وسیله ای روی زمین یا صوت به صورت هوابرد است مثل صدای موسیقی و یا حرف زدن که برای عایق صوت کردن هر کدام از این صدا ها متریال متفاوتی استفاده می شود که بسته به مقدار صوت تولید شده عایق کاربردی برای جذب آن صوت مشخص می شود.

در عایق صدا در ساختمان سقف دقت به یکسری نکات ضروری می باشد. ابتدا باید مشخص کنید که جنس سقف خانه شما بتنی است یا چوبی و یا آجری؟ صداهای آزاردهنده از کدام قسمت های خانه بیشتر می آیند؟

صداها از چه نوعی می باشند؟ صدای تلویزیون، صحبت کردن یا صداهای ضربه ای؟ میزان بلندی صدا چقدر است؟ از عایق صوتی روکار سقف استفاده شود یا توکار؟ پس از پاسخ گویی به این سوالات، می توانید انواع محصولات عایق صدا را بررسی نمایید و هرکدام که مطابق با شرایط شما می باشند را به منظور ایزوله سازی سقف مورد استفاده قرار دهید.

عایق های جاذب صدا به صورت روکار به دیوار نصب می شوند. از بهترین عایق های صوتی دیوار مشترک روکار می توان عایق های تخته ای را نام برد. با اهمیت ترین ویژگی عایق روکار دیوار مشترک این است که اگر در خانه خود فضای کافی برای ساخت یک اتاق ندارید، با استفاده از عایق صداگیر دیوار مشترک می توانید به راحتی یک دیوار بسازید و اتاقی ضد صدا را بوجود آورید.

ایا نیاز به عایق صدا برای سقف آپارتمان خود دارید؟ تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم!

عایق صدا در ساختمان

عایق صدا دیوار ساختمان

عایق صدا در ساختمان
عایق صدا دیوار

متنوع ترین نوع عایق صدا در ساختمان به عایق صدا دیوار برمی گردد که انواع بسیار مختلفی دارد و با رنج قیمتی متفاوت موجود است. با اهمیت ترین تقسیم بندی عایق صدا برای دیوار به صورت توکار و روکار است که عایق های توکار نیاز به بنایی دارند ولی عایق های روکار نیاز کمتری به بازسازی پیدا می کنند.

مشهور ترین عایق دیوار، عایق صدا شانه تخم مرغی – عایق صدا هرمی – عایق صدا آکوستیک – عایق صدا یک طرفه صاف و عایق صدا دو طرف صاف است. اگر نیاز به هرکدام از عایق هایی که اسمشان را شنیده اید دارید با آپ دکو تماس بگیرید.

امروزه زندگی آپارتمان نشینی معایب خاص خودش را دارد. از بارزترین این معایب انتقال صدا بین واحدهای آپارتمانی و ایجاد مزاحمت و از طرفی از بین رفتن حریم شخصی می باشد. برای حل این مشکل استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان راه حلی قاطع است که در تمامی دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. عایق صدا در ساختمان

انواع روش ها و متریال گوناگون برای نصب عایق صوتی دیوار مشترک وجود دارد. فوم آکوستیک، پشم سنگ، عایق نانو و … ما از بهترین روش ها و متریال برای صداگیری دیوار مشترکتان استفاه می کنیم.

راه حل ساکنین منازلی که در کنار خیابان از صدای رفت و آمد اتومبیل ها آزار می بینند، و یا در کوچه هایی می باشند که سر و صدای همسایه و دستفروش و یا بازی بچه ها مزاحم آرامش ساکنین است نصب عایق صوتی بر دیوار منزلشان می باشد.

همهمه صدای همسایه ها مشکلات جسمی و روحی زیادی برای ساکنین یک خانه ایجاد می کند. نصب عایق صدا در ساختمان برای دیوار مشترک ساختمان پروژه ای ست که تنها دو تا چهار روز زمان می برد. از این روش برای ایجاد آرامش در محیط زندگیتان استفاده کنید.

شما با توجه به مکان مورد نظر و میزان سر و صدا می توانید نسبت به خرید عایق صوتی ایده آل اقدام نمائید. برای مثال برای جلوگیری از انتقال سر و صدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره می توانید از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده کنید.

فوم شانه تخم مرغی

شکل ظاهری این فوم مانند شانه های تخم مرغ است و معمولا به رنگ تیره (خاکستری ، مشکی) به کار می رود. جنس مواد سازنده فوم شانه تخم مرغی از پلی یورتان است (پلی یورتان جزء رایج ترین و جدید ترین مواد در صنعت پلیمرها است). از مزایای این عایق این است که خاصیت جذب صدای بالایی دارد و همچنین صدا را بازتاب نمی دهد. عایق صدا در ساختمان

با اهمیت ترین و بهترین کاربرد عایق صوت فوم شانه تخم مرغی در استودیو ها است، البته علاوه بر این در مکان های مختلف از قبیل سالن های کنفرانس، تئاترها، سالن های اجتماعات در ساختمان های مسکونی که ازدحام صدا وجود دارد و حتی خودرو کاربرد دارد.

عایق صدا کف ساختمان

عایق صدا کف
عایق صدا کف

در کف خانه ها که از چوب و یا انواع کاشی استفاده می شود. برای عایق صوتی کردن آن ها نیاز به جدا کردن کف می باشد تا انتقال نویز کاهش یابد. و این کفپوش ها به عنوان مواد زیر لایه استفاده می شوند.

 

یکی دیگر از انوع عایق صدا در ساختمان با عنوان کلی عایق صدا کف شناخته می شود. در صورتی که کف واحد مسکونی، نازک باشد، جرم کم آن باعث می شود تا ایجاد صدای کوبه ای و انتقال آن، با شدت و سرعت بیشتری انجام شود. در صورتی که ضخامت کف واحد مسکونی افزایش یابد، یا فضای خالی بین مواد سازنده آن، پر شود، صدای کوبه ای هم منتقل نخواهد شد.

برای مثال، استفاده از کف های چوبی، به علت قیمت مناسب و حجم و وزن کمتر، امروزه در ساختمان های زیادی دیده می شود. در حالی که این کار سبب افزایش حجم صدای کوبه ای خواهد شد. می توان بین تیرک های چوبی را با استفاده از مواد عایق بندی سبک یا متراکم پر کرد. اما این کار، هزینه زیادی خواهد داشت. عایق صدا در ساختمان

با یک هزینه متوسط، می توان کف واحد مسکونی را از مواد بتنی ساخت. با توجه به افزایش جرم و ضخامت کف واحد، این کار سبب می شود تا صدای کوبه ای، تولید نشود. یا صدای تولیدشده به حدی ضعیف است که توان انتقال از کف بتنی را نخواهد داشت.

اگر توانایی بستن صدا از طریق منبع تولید آن را ندارید، می توانید کف خود را عایق صوتی کنید تا حداقل صداهای کوبه ای منتقل نشوند. با استفاده از عایق آکوستیک ، یا کف کاذب و نصب یک لایه جاذب بین کف اصلی و کاذب، می توانید عایق کوبه ای موثری در منزل خود پیاده کنید. عایق صدا در ساختمان

با این کار، صداهای کوبه ای کاهش نمی یابد. اما حداقل با عایقی که پیاده کرده اید، امکان انتقال آن ها به منزل شما بسیار پایین خواهد بود.

بسته به مرحله ای از ساخت و ساز که در آن قرار داریم و بودجه ای که برای عایق کاری اختصاص پیدا کرده است. عایق های مختلفی وجود دارد. عایق صدا در ساختمان

عایق های صوتی، حرارتی و رطوبتی مانند پشم سنگ و پشم شیشه از اولین موادی می باشند که در صنعت ساخت و ساز برای عایق کاری ساختمان از آن ها استفاده می شود که البته امروزه در بسیاری از نقاط دنیا استفاده از آن ها به دلیل زیان های محیط زیستی و سلامتی برای انسان منتفی شده است.

عایق هایی مانند پلی اتیلن و پولی اورتان نیز به دلیل اجرای راحت تر، نداشتن زیان های محیط زیستی، استفاده به صورت رلی و پاششی جای عایق های پشم سنگ و پشم شیشه را گرفته اند. این گونه عایق ها بیشتر در ساختمان های در حال اجرا، مورد استفاده قرار می گیرند و برای ساختمان هایی که اجرا شده اند، مورد استفاده نیستند.

 

برای خرید و اجرای عایق صدا در ساختمان برای کف می توانید با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم!

خرید و نصب عایق صدا در ساختمان

آپ دکو منتظر تماس شماست با بهترین و کامل ترین خدمات عایق صدا را به شما ارائه کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و روند ثبت سفارش کافیست با 09122507811 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *