Search
Close this search box.

عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع یکی از درخواست های شما بود؛ از این رو در این مطلب سعی داریم به این موضوع بپردازیم. با آپ دکو، فروشگاه بزرگ انواع عایق صوتی صنعتی و ارسال به سراسر ایران همراه باشید. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

آپ دکو اجرا کننده و فروشنده حرفه ای انواع عایق صوتی از شما دعوت می کند برای خرید عایق صدا و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید، خدمات نصب و پشتیبانی نیز در آپ دکو به کامل ترین شکل ممکن انجام می گیرد.


آلودگی صوتی در محل کار میتواند در طولانی مدت بسیار آزار دهنده باشد و راندمان کارکنان مجموعه را کاهش دهد. در این مقاله، ما در مورد روش های آکوستیک صنعتی بحث خواهیم کرد و بهترین راه های کاهش نویز دستگاه های صنعتی را به شما نشان خواهیم داد. با ما همراه باشید.

اگر شما صاحب یک کارگاه یا کارخانه هستید، کاهش صدای دستگاه های مختلف صنعتی یکی از چیزهایی بوده كه ممکن است بارها به آن فکر کرده باشید، اما تا به امروز آن را انجام نداده اید. شایدم بگویید كه این مسئله چندان مهمی نیست اما پس از کاهش صدای دستگاه های کارگاهی متوجه می شوید كه انجام این کار به نفع شما و همکارانتان خواهد بود.

یکی از کاربردهای مهم مصالح آکوستیکی، اجرای انواع روش های آکوستیک صنعتی می باشد. مصالح آکوستیکی با توجه به زندگی شهری امروزی، در صنعت ساختمان سازی نوین هم کاربرد زیادی دارند. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

یک متریال آکوستیکی در برابر عبور صدا مقاوم است و به عبارتی یک عایق صوتی محسوب می شود. این مصالح، کاربردهای متفاوتی دارند. در جاهایی كه صدای زیادی وجود دارند، مثل کارگاه ها و کارخانجات، میتوان از این متریال برای کم کردن صدای انواع دستگاه های صنعتی استفاده کرد.

مصالح آکوستیکی به صورت کلی دو نوع می باشند:

  • منعکس کننده صدا
  • جاذب صدا

کاشی های سوراخ دار، فیبرهای سلولزی، ساندویچ پانل، یونولیت، فوم ایکس پی اس و فوم شانه تخم مرغی نمونه هایی از متریال آکوستیکی مدرن می باشند. توجه به این نکته كه در چه مواردی باید از کدام نوع مصالح آکوستیکی استفاده شود، امری ضروری در طراحی سازه های مسکونی و صنعتی می باشد.

ویژگی های یک متریال آکوستیکی مناسب

مصالح آکوستیکی كه در صنعت آکوستیک سازی مورد استفاده قرار می گیرند باید ویژگی های زیر را دارا باشند:

  • در مقابل حمله حشرات و میکروارگانیسم ها مقاوم باشند
  • در برابر مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم باشند عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع
  • ضد حریق باشند
  • عایق بسیار خوب صدا باشند
  • بدون نقص و از مواد با کیفیت ساخته شده باشند
  • اگر صدا را منعکس میکنند آن را در جهات مختلف پراکنده کنند
  • از نظر شکل ظاهری یک نواخت باشند

آکوستیک صنعتی چیست؟

استفاده از پنجره های دو جداره ضد صوت، یکی از اقداماتی بوده كه در آکوستیک خانگی برای جلوگیری از ورود صدای بیرون به داخل منزل به کار می رود. در هر جایی ممکن است نیاز به مقابله و تعدیل صدای یک محیط باشد. این موارد در محیط های مسکونی به عنوان آکوستیک خانگی شناخته می شود.

اما نیاز به روش های آکوستیکی، در کارگاه ها و محیط های صنعتی بسیار مسئله مهمی می باشد. هر گونه اقدام آکوستیک سازی در صنعت را آکوستیک صنعتی می گوییم. این موارد را میتوان معمولا در دو دسته عمده قرار دارد:

  • آکوستیک سازی دستگاه های صنعتی برای جلوگیری از انتشار صدای آن ها در محیط کارگاه: اقداماتی كه شامل کم کردن صدا و نویز دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی برای جلوگیری از انتشار صدای مزاحم برای کارکنان می باشد.
  • آکوستیک سازی کارگاه برای جلوگیری از خروج صدا کارگاه به بیرون: اقداماتی كه شامل آکوستیک سازی دیوارها و سقف کارگاه و کارخانه جات برای جلوگیری از خروج صدای مزاحم برای همسایه ها می باشد. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

ساندویچ پانل به عنوان یکی از مصالح آکوستیکی

ساندویچ پانل یک صفحه پیش ساخته چند لایه بوده كه شامل یک فوم عایق و دو لایه فلزی در اطراف آن می باشد. ماده عایقی كه در ساندویچ پانل ها به کار می رود، به معنای واقعی کلمه یک عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی می باشد. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

ساندویچ پانل ها یکی از مصالح آکوستیکی نوین می باشند كه می توان از آن ها به عنوان یک عایق صوتی استفاده کرد. البته خاصیت ضد صدا بودن این پانل ها تنها یکی از جنبه های مثبت این متریال می باشد. هم اکنون استفاده از ساندویچ پانل ها در صنعت ساخت و ساز، به علت مزایای فراوان آن ها بسیار متداول شده.

همینطور سرعت بالای نصب و اجرای راحت ساندویچ پانل ها موجب محبوبیت آن نسبت به متریال سنتی شده. همه این ویژگی ها موجب شده كه ساندویچ پانل ها در بحث آکوستیک صنعتی نقش پر رنگی را ایفا کنند. ساندویچ پانل ها همه ویژگی های یک متریال آکوستیکی مناسب را كه در قسمت قبل ذکر کردیم دارند.

ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ساخته شده از پشم سنگ، می تواند بهترین گزینه برای ساخت یک اتاقک آکوستیکی در یک سوله یا کارگاه صنعتی باشد. جنس ماده مورد استفاده در لایه مرکزی این پانل ها معمولا از پلی یورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ می باشد. ساندویچ پانل ها کاربرد متفاوتی دارند. اگر قرار است از آن ها به عنوان یک متریال آکوستیکی استفاده شود، بهتر است فوم عایق آن ها از جنس پشم سنگ باشد.

راه های کاهش صدای دستگاه در یک کارگاه

وجود صدای بیش از حد مجاز در یک محیط می تواند در بلند مدت به سیستم شنوایی افراد آسیب وارد کند. علاوه بر این صدای زیاد دستگاه در یک کارگاه موجب می شود افراد نتوانند به آسانی با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند و مجبور می باشند با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنند. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

این امر خود موجب افزایش آلودگی صوتی محیط می شود و در کل بازدهی کارگران و کارمندان یک مجموعه را پایین خواهد آورد. اما راه های زیادی برای کاهش صدای دستگاه در یک کارگاه وجود دارد. دستگاه هایی كه اپراتور هیچ ارتباط مستقیمی با آن ها ندارد باید در یک فضای جداگانه مورد استفاده قرار گیرند تا صدای آن ها موجب اذیت افراد نشود.

اگر شرایط آب و هوایی برای نگهداری دستگاه مناسب باشد، می توان آن ها را در بیرون کارگاه قرار داد. پس یکی از آسان ترین راه های خلاص شدن از شر سر و صدا ماشین آلات صنعتی نگه داشتن دستگاه در فاصله قابل کنترل از محل کار شما می باشد. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

محوطه انتهای کارگاه و یا فضای خارج از محل کار شما مکان مناسبی برای قرار دادن آن ها می باشد. باید بدانید فاصله مناسب می تواند نویز را تا 5٪ کاهش دهد. اما همیشه امکان این کار وجود ندارد و شما مجبورید در نزدیکی دستگاه به کار مشغول شوید. به نظر شما در این گونه موارد راه حل چیست؟

استفاده از محفظه آکوستیک برای کاهش صدا دستگاه

یکی از روش های آکوستیک صنعتی استفاده از اتاقک ها و جعبه های ضد صدا می باشد. پیشنهاد اول برای کاهش صدای دستگاه این بوده كه آن را در یک محفظه آگوستیک قرار دهید. موثرترین روش برای به حداقل رساندن سر و صدای دستگاه های صنعتی، قرار دادن آن ها در یک محفظه عایق صوتی می باشد. همینطور می توانید داخل و کف جعبه را با کمک فوم مخصوص برای جذب صدای دستگاه بپوشانید.

این روش به نام نویز باکس (NOISE BOX) معروف است و یکی از روش های اکوستیک صنعتی به شمار می آید. در این روش دستگاه را در اتاقکی كه از متریال آکوستیکی مثل ساندویچ پانل پشم سنگ ساخته شده است، قرار می دهند. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

یک محفظه آکوستیکی معمولا در اندازه های مختلفی به صورت پیش ساخته وجود دارد و تنها باید آن را در محل مورد نظر مونتاژ کنید. در این روش برای خنک کردن دستگاه و جلوگیری از گرم شدن آن از سیستم فنی و دستگاه های کنترل دما استفاده میشود و دستگاه در دمای دلخواه میتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

استفاده از پرده های ضد صدا (Soundproof Curtains)

پرده های ضد صدا هم می توانند به عنوان راه حلی برای کاهش نویز دستگاه های صنعتی در نظر گرفته شوند. این یک روش دیگر برای از بین بردن نویز ماشین آلات صنعتی در یک کارگاه می باشد. در این روش می توانید دستگاه را در یک جعبه یا کابینت چوبی بزرگ قرار دهید و سپس آن را با پرده های ضد صدا بپوشانید.

توجه به این نکته ضروری بوده كه راه هوای خروجی نباید مسدود شود. همینطور پرده های صوتی می توانند به صورت مستقیم در بالا یا اطراف لبه های دستگاه نصب شوند. حتی اگر قادر به پوشاندن دستگاه با جعبه نیستید، می توانید پرده های ضد صدا را در اطراف دستگاه قرار دهید. پرده های ضد صدا جاذب صدا می باشند و می توانند صدای دستگاه را تا حد زیادی کم کنند.

عایق صوتی چیست و چگونه کار می کند؟

با ما در آپ دکو برای عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع تماس بگیرید

در این مقاله درباره مصالح آکوستیکی، آکوستیک صنعتی و روش های کاهش صدای دستگاه صنعتی صحبت کردیم. دیدیم كه مصالح آکوستیکی انواع مختلفی دارند كه ساندویچ پانل های پشم سنگ یکی از بهترین متریال آکوستیکی بوده كه میتوان از آن در آکوستیک صنعتی استفاده کرد. عایق صوتی تجهیزات صنعتی و صنایع

اگر شما صاحب کارگاه یا کارخانه ای هستید و سلامتی کارگران و کارمندان و البته بازدهی کار آن ها برای شما مهم است، حتما هر چه سریع تر برای آکوستیک سازی تجهیزات و دستگاه های پر سر و صدای کارگاه خود اقدام کنید. مجموعه ما جهت هر گونه مشاوره و ارائه پیشنهادات مفید در این زمینه آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *