Search
Close this search box.

عایق صوت پلی یورتان

عایق صوت پلی یورتان – عایق صدا پلی یورتان به دلیل سلولهای باز فوم، انرژی صوتی كه به شکل موج است را بعد از برخورد کردن داخل، میلیونها سلول باز فوم پلی یورتان و موجهای و امواج صدا را دفع و از بین می برد. عایق پلی یورتان می تواند دقیقا به جای عایق های پشم شیشه و پشم سنگ استفاده شود. در ضمن عایق صدا پلی یورتان آب نمی شود. این محصول صوت در مقابل آتش بسیار دیر می سوزد و و آتش را در خود ابدا نگه نمی دارد.

عایق صوت پلی یورتان

خرید بهترین عایق صوتی پلی یورتان

از آنجایی که عایق های صوتی پلی یورتان به صورت سلول باز هستند. پس اصولاً مانند یک اسفنج عمل می کنند یعنی دارای منافذ زیادی هستند. به همین دلیل می توانند با کمترین چگالی بازدهی بسیار فوق العاده ای در سازه های مختلف داشته باشند.

البته امروزه بیشتر برای عایق بندی اتاق های کنفرانس از عایق صوتی پلی یورتان شانه تخم مرغی استفاده می شود. چون این مدل عایق پلی یورتان ظاهری شبیه به کارتن تخم مرغ دارد از این رو می تواند فضای بیشتری را در بین دو دیوار ایجاد کند. پس در خرید عایق صوتی پلی یورتان توجه داشته باشید که عایق شانه تخم مرغی از پیش ساخته شده است. در نتیجه بیشتر از عایق های پاششی پلی یورتان فضا را ایزوله می کنند.

چرا برای ساختمان عایق صوتی پلی یورتان بخریم؟

شاید از ما بپرسید که چرا خرید عایق پلی یورتان بهترین انتخاب است. در واقع باید گفت این نوع عایق های صوتی بیشتر به صورت پاششی هستند پس بدون شک هر نقطه ای را که غیر قابل دسترس باشد عایق بندی می کنند. از طرفی بعد از پاشیده شدن پف کرده و به شکل سازه درمی آید. بنابراین هیچ گونه حفره، درز و یا منفذی را خالی باقی نمی گذارند.

یکی دیگر از ویژگی هایی که شما را برای خرید عایق صوتی پلی یورتان راضی می کند این است که عایق های پلی یورتان با سرعت بالایی قابل اجرا هستند. یعنی شما می توانید روزانه بیش از سیصد متر مربع را عایق بندی کنید.

از طرفی چسبندگی بسیار بالایی دارد به همین دلیل برای اجرا هیچ نیازی به پیچ، مهره، چسب و غیره ندارد. مهم تر اینکه عایق های صوتی پلی یورتان در مقابل آب، رطوبت و هر گونه نم تا حد زیادی نفوذناپذیر است. حتی می تواند در برابر دمای 50 تا 110 درجه تحمل زیادی از خود نشان دهد.

فوم پلی یورتان

مزایای عایق صوت پلی یورتان

  1. عایق صوتی: عایق صوت پلی یورتان قابلیت عایق بندی بالایی را دارد و می تواند صداها را جذب و تخمیناً ۹۰٪ از آن ها را جلوه دهد. این امر باعث کاهش صداهای محیطی و صدای های ناخواسته می شود.
  2. ارتقاء کیفیت صدا: عایق صوت پلی یورتان می تواند کیفیت صدا را بهبود بخشد و باعث کاهش اکو و تخفیف نویز در فضا گردد.
  3. مقاومت در برابر حرارت و رطوبت: این نوع فوم صوتی مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارد و از ایجاد کپک و پوسیدگی جلوگیری می کند.
  4. نصب آسان: عایق صوت پلی یورتان بسیار سبک و آسان برای نصب است و می تواند به راحتی بر روی سطوح مختلف مانند دیوارها، سقف و کف نصب شود.
  5. ساختار محکم: عایق صوت پلی یورتان دارای ساختار چرب و انعطاف پذیر است که اجازه می دهد تا به شکل های مختلفی ساخته شود و به راحتی در فضاهای مختلف استفاده شود.
  6. محیط زیست پذیر: عایق صوت پلی یورتان بازیافت شده و قابل بازیافت است و از مواد قابل بازیافت برای تولید آن استفاده می شود که این امر باعث کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست می شود.
  7. مقاومت در برابر فشار: عایق صوت پلی یورتان مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارد و امکان استفاده در فضاهایی با تردید بالا را فراهم می کند.

معایب عایق صوت پلی یورتان

  1. جذب رطوبت زیاد
  2. هزینه حمل و نقل و انبارنمودن آن بسیار می باشد.
  3. برای سلامتی مضر است و باعث بیماری های پوستی و ریوی می شود
  4. از دست دادن ابعاد به دلیل جذب رطوبت و عدم چسبندگی

کاربرد فوم صوت پلی یورتان

فوم صوت پلی یورتان یک ماده سبک و پارچه ای است که برای کاهش صداهای ناخواسته و افزایش کیفیت صوت در محیط های مختلف استفاده می شود. این نوع فوم به خوبی صداهای اکو و همچنین صداهای نویزی که توسط اشیاء سخت انعکاس می شوند را جذب می کند و از تولید صداهای ناخواسته جلوگیری می کند.

از جمله کاربردهای فوم صوت پلی یورتان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استفاده در استودیوهای ضبط صدا و سینماها برای کاهش اکو و جلوگیری از تداخل صداها.
  2. استفاده در خودروها به عنوان عایق صوتی برای کاهش نویزهای محیطی و افزایش راحتی سفر.
  3. استفاده در اتاق های کنفرانس و اداری برای کاهش صداهای مزاحم و افزایش آرامش.
  4. استفاده در اتاق های موزیک و آمفی تئاتر برای بهبود کیفیت صوت و کاهش اکو.
  5. استفاده در اتاق های خواب برای جلوگیری از ورود صداهای مزاحم و افزایش کیفیت خواب.

با توجه به اینکه فوم صوت پلی یورتان خواص عایقی و جذب صدا دارد، می تواند در بسیاری از محیط ها برای بهبود کیفیت صوت و کاهش نویزهای محیطی مورد استفاده قرار گیرد.

پارامتر های اجرایی در عایق صوت پلی یورتان

  • میزان فشار دینامیکی ماشین یا دستگاه پاشش باید بین رنج psi 1000 الی ۱۵۰۰ باشد.
  • در دمای ۶۵ تا ۸۵ درجه ی فارنهایت و محیط خشک با تهویه مناسب نگه داری شود.
  • درجه حرارت مواد باید با یک دماسنج لیزری و یا دستگاه مادون قرمز مشخص شده باشد.
  • دمای هیتر های ماشین یا دستگاه باید بین ۱۱۵ الی ۱۴۰ فارنهایت برای انتقال مواد گرم به تفنگ پاشش تنظیم شده باشند.
  • مواد داخل کانتینر ها در زمان استفاده باید در دمای ۸۰ الی ۹۰ درجه فارنهایت ثابت باشند.
  • تریلر های گرم کن یا تانک های تعدیل کننده ی دما ممکن است مورد نیار باشند.

عایق صدا چیست؟

فوم عایق صدا یک نوع مواد عایق است که برای کاهش و جذب صداهای محیطی استفاده می شود. این نوع فوم با ترکیبات خاصی ساخته می شود که موجب کاهش انتقال صداها از یک سمت به سمت دیگر می شود. این فوم ها معمولاً در ساختمان ها، استودیوها، تئاترها، صنایع خودروسازی و دیگر صنایع استفاده می شوند تا صداها را جذب کرده و جلوی انتقال آنها را بگیرند.

عایق صدا پلی یورتان

فواید استفاده از عایق صوت پلی یورتان

فواید این نوع عایق صدا به صورت زیر است :

  1. با ساتفاده از عایق صدا میزان سرعت حرکت موجهای صوتی کاسته می شود.
  2. بهتر شدن وضعیت صدا در اتاقهای فاقد پژواک
  3. داشتن محیطی آرامتر و آری از آلودگی صوتی مخصوصا برای مکانها و استودیو هایی كه باید فاقد آلودگی صوتی باشند.
  4. کاسته شدن میزان سروصدا

به این صورت به ضخامت اندکی هم از آن ماده عایق صدا احتیاج است. هر چقدر كه عایق صدا قابلیت بیشتری در کاستن میزان سرعت صوت در يک محیط داشته باشد.

عایق پلی یورتان صوتی و نجات از آلودگی های صوتی

در عصر جدید انسنهای زیادی وجود دارند كه در منزل خود کار می كنند،و محیط منرلشان برای آن ها محل کار است. در حال حاضر با بیشترفت روز افزرون علم و فناوری و گسترش اینترنت هر روزه به میزان و تعداد این افراد اضافه می شود.

آخرین آمارها حاکی از آن است كه 1/4 میلیون نفر در آمریکا در منزل خود مشغول کار می باشند. در ایران هم همه روزه به تعداد این افراد افزوده می شود. از طرفی کار کردن در منزل شخصی خود هم باید آری از هر آلودگی صوتی و محیطی آرام داشته باشد. که بدون عایق های صوتی این خواسته محقق نمی شود.

داشتن محیطی آرام با به کارگیری عایق صوت پلی یورتان

همه صدای محیط اطرافمان مثل صدای موسیقی همسایه،بوق و صدای اتومیلها،صدا گریه کودکان، و … همه این نوع صداها از طریق پنجره ها، درها، کف ها، دیوارها، و سقف ها وارد فضاهای منزل و حیط کرا ما می شود. همیشه خود ما به دنبال راهی برای از بین بردن این نوع آلودگی های صوتی هستیم.

برای کاسته شدن این نوع صداها و آلودگی های صوتی بایستی در مقابل آن مانعی به وجود آوریم و یا با کمک موارد آن را تعدیل بخشیم. ساختمانهای جدید به نسبت ساختمانهای قدیمی عایق صدا بهتری دارند و زمان ساختن بناها در عصر جدید به این نکته كه باید ساختمانها در برابر صوت عایق باشد توجه می شود.

همان گونه كه استانداردهایی برای از بین بردن از آتش سوزی در ساختمان وجود دارد استانداردهایی هم به منظور از نفوذ صدا هست. ولی امکان دارد منرل شما قدیمی تر باشد و دارای امکاناتی مثل ساختمان های جدید نباشد.

در این صورت است برای خلاص شدن همیشگی از شر صداهای مزاحم باید از عایق صدا پلی یورتن کمک بگیرید. برای تهیه محصولات عایق پلی یورتان و مشاوره می توانید با شرکت پایدار انرژی پارس تماس بگیرید.

عایق صدا بسیار خوب کف پوش های بتی و پنبه ای

اگر صدا از پنجره ها وارد می شود این به این معنی است كه چارچوب آن ها استاندارد نیست، جدارد شیشه ها هواناپذیر نیست و یا فضای کافی برای جدارد شیشه ها وجود ندارد. در این حالت باید پنجره ها را عوض كنید یا آن ها را بپوشانید.

اگر جنس کف منرلتان از بتن و یا چوب پنبه است این بهترین شکا بای عایق منرل است این دو ماده از بهترین مصالح برای جذب صدا می باشند. اگر کف پوش شما از چوب های سخت مخصوص سالن های ورزشی، سرامیک، و یا لینولئوم بر روی يک زیره بتنی ساخته شده.

درزگیری پنجره ها

اصولا صداهای فراونی از پنجره ها وارد منرل ما می شود. فقط يک شکاف کوچک باعث صدای بسیار در محیط منرل یا محل کار ما می شود که با کمک آکوستيک می توان این مشکل راه به آسانی رفع کرد.

عایق صدا با روکش های آکوستیک

روکش های آکوستيک در طراحی دکوراسیون مثل روکش های متحرک در آسانسورهای باربری می باشند.

درزگیرهای پنجره ها با کمک نوارهای درزگیر الاستومری

یکی از راه حل استفاده از درزگیرهای آکوستيک می باشد. درزگیر يک نوار است كه این امکان را به وجود می آورد. که يک لایه هواناپذیر شیشه ای دیگر را بتوان بر روی پنجره موجود اضافه کرد. البته با نصب این درزگیر امکان بازشدن پنجره دیگر وجود نخواهد داشت. روش های عایق کاری در و پنجره در مقابل سرما هم می تواند در اکوستيک سازی موثر باشد.

استفاده از پنجرهای 2و3 جدارد برای ساختمانها

راهکار بسیار علی و کارا برای مقابله با آلودگی صوتی استفاده از پنجرهای 2 و 3 جدارد است. يک شیار اندک باعث ورود صدای فراوان می شود كه حتی تصور آن را هم نمی توانید بکنید. اگر اتاق کارتان درب کشویی دارد باید كه این درب را تعویض كنید. این نوع درهای کشویی حفرهای بسیاری می باشند كه به هیچ شیوه ایی نمی شود آن ها را پوشاند.

توضیحات

همه مصالح و مواد به مرور زمان در مجاورت عوامل محیطی و جوی دچار آسیب دیدگی سطحی می شوند. این قاعده استثنایی نداشته و شامل همه مواد روی زمین مثل سنگ ها و مصالح ساخت انسان مثل بتن می شود. به همین منظور باید آن ها را بر اساس نوع خوردگی و عوامل ایجاد كننده خوردگی محافظت نمود. مهم ترین عوامل ایجاد كننده خوردگی عبارت اند از:

  • عوامل میکروبیولوژیکی
  • عوامل الکتریکی
  • عوامل شیمیایی
  • عوامل الکتروشیمیایی
  • عوامل فیزیکی یا مکانیکی
  • عوامل دمایی

اما با پیشرفت صنعت و نیاز بیشتر به پوشش های محافظتی، هم اکنون برای هرکدام از موارد بالا راهکارهای خاصی موجود می باشد. این راهکارها به اندازه ای زیاد و گسترده می باشند كه باید برای هر پروژه، با بررسی شرایط ویژه همان پروژه آن را ارائه نمود و اگر برای همه پروژه ها يک راه حل ارائه شود، نشان از عدم تسلط کافی فرد پیشنهاد دهنده دارد.

بر همین اساس متخصصین شرکت مقاوم سازی افزیر با بررسی مشخصات هر پروژه و الزامات اجرایی و درخواست کارفرمایان، به ارائه راهکار جهت اجرای پوشش های محافظتی می كند.

ویژگی ها

  • به خاطر نوع اجرای عایق صدا پلی یورتان، می توان در عایق بندی انواع سطوح با انواع مشخصات هندسی از آن استفاده نمود.
  • جلوگیری از انتقال صوت
  • یکپارچگی مناسب
  • دوام بالا و عمر طولانی آن
  • اجرای ساده
  • جلوگیری از انتقال حرارت

کاربردها

  • عایق انواع سطوح از جمله: لوله های انتقال آب گرم و سرد، لوله نفت و گاز، دستگاه های حرارتی

خرید انواع فوم و عایق صدا از آپ دکو

آیا به دنبال راهی برای کاهش صداهای مزاحم در فضای خود هستید؟ آیا به دنبال راهی برای ایجاد یک محیط آرام و آرامش بخش هستید؟ آپ دکو با تولید انواع فوم و انواع انواع عایق صدا، به شما کمک می کند تا محیطی آرام و خلوت برای خودتان ایجاد کنید. از فوم های مخصوص زیر کفپوش تا عایق های صوتی برای دیوارها، ما محصولات متنوعی برای انواع نیازهای شما داریم.

با استفاده از محصولات ما، می توانید به راحتی صداهای محیطی را کاهش دهید و از یک فضای آرام و آرامش بخش برای خودتان لذت ببرید. همچنین، محصولات ما با کیفیت بالا و قیمت مناسبی عرضه می شوند، بنابراین می توانید به راحتی به خواسته های خود برسید. برای اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات، با ما تماس بگیرید و از تجربه خریدی لذت بخش و مطمئنی بهره مند شوید. آپ دکو، همیشه در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *