Search
Close this search box.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور یکی از درخواست های شما بود؛ از این رو در این مطلب سعی داریم به این موضوع بپردازیم. با آپ دکو، فروشگاه بزرگ انواع عایق صوتی و ارسال به سراسر ایران همراه باشید.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

آپ دکو اجرا کننده و فروشنده حرفه ای انواع عایق صدا ژنراتور از شما دعوت می کند برای خرید عایق صدا و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید، خدمات نصب و پشتیبانی نیز در آپ دکو به کامل ترین شکل ممکن انجام می گیرد.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور


در پروژه های مربوط به نفت، حفاری معادن، راه سازی، اماکن تفریحی و رفاهی، تجاری و… یا برای تامین برق در شرایط بحرانی از مولد برق به کار می رود كه خود مضرات جانبی ای را به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم بررسی جامعی در رابطه با صدای دیزل ژنراتور و معایب آن داشته باشیم.

صدای دیزل ژنراتور و یا سر و صدای زیاد و مداوم از هر چیزی كه تولید شده باشد، برای هیچ فردی خوشایند نیست، دیزل ژنراتور سایلنت، این ایراد را برطرف کرده و همواره مزایایی بیشتر از برطرف کردن صدا به دنبال دارد. این صدا خصوصا اگر صدای زیاد ناشی از کارکرد یک دستگاه مکانیکی باشد كه در شرایط بحرانی به آن نیاز دارید، بیشتر به چشم خواهد آمد. مولدهای برق به صورت معمول به عنوان پشتیبان برای تامین برق استفاده می شوند.

 صدای دیزل ژنراتور

برق مثل خون برای قلب تپنده هر مجموعه ای محسوب می شود و هم اکنون، اهمیت آن برای همگان به وضوح مشخص می باشد. فرقی ندارد راه انداز یک پروژه راه سازی باشد یا یک مجتمع تجاری و بیمارستان و یا یک منزل کوچک، هر کدام از اینها در صورت قطع برق نمی توانند به درستی به کار خود ادامه دهند و چه بسا با قطعی، اختلالات جبران ناپذیری در روند کاری آن ها ایجاد شود. ژنراتور دستگاهی بوده كه انرژی مکانیکی را به انرژی برق تبدیل می کند و می تواند تا حدودی پایداری برق را برای شما تامین کند.

همین مکانیکی بودن آن موجب ایجاد صدای زیاد می باشد. این پشتیبانِ پرسر و صدا، مزایای زیادی دارد. همانطور كه از نام آن پیداست، با سوخت دیزل کار می کند و به خاطر تولید برق به آن موتور برق یا مولد برق دیزلی هم گفته می شود.

این مولدهای برق در توان های متفاوت و مختلف وجود دارند و قابل تهیه می باشند؛ دستگاه های مذکور می توانند از 1 تا 20 کیلوولت آمپر (KVA) برای خانه ها، مغازه ها، اداره های کوچک و تا 2000 KVA یا همان 2 MVA  برای مجتمع های اداری گسترده و کارخانه ها برق تولید کنند. توان مورد نیاز برای خرید مولدها پیش از خرید باید مشخص باشد تا بیشتر یا کمتر از نیاز خریداری نشود.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

صدای دیزل ژنراتور و استاندارد محیط کار

اگر تراز آلودگی صوتی محیط 88 دسی بل باشد، ساعت کاری فرد، از 8 ساعت به 4 ساعت کاهش خواهد یافت. جالب است بدانید: آلودگی صدای دیزل ژنراتور به صورت متوسط و معمول 104 دسی بل می باشد. محاسبه مدت زمان کار فرد و آثار مخرب آلودگی صوتی آن باشما! البته كه در نسل های جدید این میزان صدا  به شدت کاهش یافته و تا حد زیادی قابل تحمل شده و راه حل های دیگری هم برای کنترل مابقی آلودگی صوتی آن در نظر گرفته شده تا صدای ناشی از کارکرد آن را قابل تحمل کند.

طبق تحقیقات انجام شده در مکان هایی كه شدت صدا زیاد است سطح اشتباهات افراد شاغل حدودا تا 4 برابر افزایش پیدا می کند و بهره کاری هم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. براساس استاندارد کمیته فنی بهداشت حرفه ای کشور، تراز آلودگی صدای محیطی برای 8 ساعت کاری،  85 دسی بل است و به ازای هر 3 دسی بل افزایش، مدت زمان ساعات کاری نصف خواهد شد.

همانطور كه اطلاع دارید، واحد اندازه گیری صدا، دسی بل (db) می باشد. صداهایی كه در محدوده 35 الی 55 دسی بل می باشند در گروه صداهای آزار دهنده برای انسان قرار می گیرند. اگر صدا از 85 دسی بل گذر کند نه تنها آزاردهنده است، بلكه تمرکز و قدرت تفکر افراد را مختل می کند.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

روش های کنترل صدای دیزل ژنراتور

  • تغییرات استاندارد در قطعات متحرک به خصوص قطعاتی كه در فرآیند کار دستگاه باهم تماس فیزیکی دارند. عایق کردن صدای دیزل ژنراتور
  • استفاده از موادی همانند ایزولان در اطراف دستگاه، جهت کاهش صدا، ورق های کانوپی یکی از ابزارهایی می باشند كه می توانند شدت صدا را تا 70 دسی بل کاهش دهند.
  • استفاده از دستگاه متناسب با میزان مصرف
  • نگهداری صحیح، تعمیر و سرویس به موقع دستگاه
  • مهندسی کردن محل قرارگیری دستگاه و میزان ایزوله کردن محیط اطراف آن برای جلوگیری از انتشار صدا

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

عایق ژنراتور - عایق صدا ژنراتور
عایق ژنراتور – عایق صدا ژنراتور

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

آثار مخرب آلودگی صوتی دیزل ژنراتور به شرح زیر است:

  • افزایش فشارخون و ضربان قلب
  • اختلال در سیستم تنفسی
  • بازشدن مردمک چشم ها و کم شدن دقت بینایی و امکان عدم تشخیص رنگ ها
  • آسیب جدی به دستگاه شنوایی اعم از کم شنوایی، ناشنوایی و…
  • ایجاد اختلالات در تمرکز و قدرت تفکر عایق کردن صدای دیزل ژنراتور
  • ایجاد اختلال در سیستم عصبی و کاهش خواب

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

استفاده از فوم های آکوستیک

وجود این عایق‌ ها ( فوم اکوستیک شانه تخم مرغی ) که شبیه به شانه تخم مرغ هستند، تا حد زیادی از سر و صدای زیاد جلوگیری می‌ کنند. اگر قصد دارید راه اقتصادی بهتری را پیدا کنید یا به هر دلیلی به فوم های آکوستیک دسترسی ندارید، می‌ توانید از خود شانه تخم مرغ استفاده کنید که تا ۶۰ درصد آلودگی صوتی را کاهش می‌ دهد.

اگر قصد کاهش آلودگی صوتی توسط موتور برق ها را دارید، باید از عایق‌ های صوتی استفاده کنید. عایق‌ های صوتی خاصی هستند که داخل اتاقک‌ های ضبط صدا از آن ها استفاده می‌ کنند و می‌ توانند صدای خروجی که از دیزل ژنراتور به گوش می‌ رسد را کاهش دهند.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

مولد برق سایلنت یا بی صدا

مولد های پر صدا را در یک محفظه مخصوص مهندسی شده قرار می دهند و به آن “سایلنت کردن” می گویند. این کاورها یا همان ورقه های کانوپی در ابعاد مختلف و برای انواع دیزل ژنراتورها با رعایت استانداردها قابل استفاده می باشند و به میزان قابل توجهی در جلوگیری از انتشار صدا نقش دارند.

خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی و دانش در همه جا به کمک بشر آمده است! و برای انسان ها رفاه، امنیت و آرامش را محقق کرده. تولید دیزل ژنراتور بی صدا یا بی صدا کردن آن ها برای هر مدل تولید شده توسط هر کمپانی ای امکان پذیر می باشد.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

ضرورت استفاده از دیزل ژنراتور بی صدا

ژنراتورهای تولید برق در مکان های مختلف و هر کجا كه كه اهمیت برق زیاد است کاربرد دارند. آیا می توانید تصور کنید كه اگر برق بیمارستان برای 5 دقیقه یا کمتر قطع شود، سرگذشت بیماران چه خواهد شد؟ همین موضوع به اندازه کافی ضرورت استفاده از برق اضطراری را مشخص می کند. در صورت استفاده از موارد بی صدا، در فضای آزاد تمهیدات خاصی مورد نیاز نیست. غیر از این كه دستگاه در برابر آفتاب و رطوبت یا سرما و گرما محافظت شود.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

مزایای استفاده از دیزل ژنراتور سایلنت

  • نصب قلاب جهت حمل و نقل آسان انجام می شود
  • امکان کاهش صدای دیزل ژنراتور تا 75 الی 85 دسی بل
  • در صورت اتصال به شبكه در مناطق سردسیر میتوان از گرم کن هم استفاده کرد.
  • تمام قطعات فلزی با رنگ پودری الکترو استاتیک پوشش داده می شوند.
  • کلیه کانوپی های سایلنت ماژولار می شوند. عایق کردن صدای دیزل ژنراتور
  • قطعات استفاده شده بر روی کانوپی سایلنت با دستگاه های برش CNC و با دقت بالا برش و سوراخکاری می شوند.
  • استفاده از عایقهای صوتی و حرارتی درجه یک با ضریب جذب حداکثری صدا جهت افزایش اثر کانوپی سایلنت
  • در دوطرف کانوپی درب هایی جهت دسترسی آسان قرار داده می شود.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور های سایلنت

از دلایل استفاده از کانوپی محافظت از خود دستگاه دیزل ژنراتور است که به دلیل وجود قفل در درب ها و محدود کردن دسترسی به دیزل ژنراتور در محیط های پر رفت و آمد کارگاهی بسیار مناسب می باشد. در داخل این اتاقک فلزی برای کم کردن صدا از فوم هایی که شکل ظاهری آن به صورت شانه تخم مرغ می باشد استفاده می کنند. این فوم ها به دلیل نزدیک بودن به موتور و دما بالا باید ضد حریق و توان تحمل حرارت بالا را داشته باشند.

دارای یک کاور یا اصطلاحا کانوپی سایلنسر می باشند که انواع مختلفی نیز دارند. کاربرد این کانوپی(silencer) که دستگاه را کاملا می پوشاند، در وهله اول کاهش صدای موتور ژنراتور می باشد. عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

موتورهای دیزل به ویژه در حجم های بالا و تعداد سیلندرهای زیاد صدای آزار دهنده‌ ای تولید می کنند که در فضاهای صنعتی و ساخت و ساز و یا موقعیت‌هایی که دستگاه می‌تواند در فاصله‌ای دورتر از محل حضور افراد و پرسنل و محل سکونت نصب شود مانعی محسوب نمی شود. اما در مکان های شهری و نزدیک به محل سکونت و ادارات و اماکنی چون بیمارستان ها که سکوت محوطه اهمیت بالایی دارد، این گونه صداها قابل تحمل نمی‌باشد.

شکل ظاهری اتاقک دیزل ژنراتور سایلنت به صورت یک کاور فلزی می باشد که تمامی اجزای موتور و ژنراتور را پوشانده است.این اتاقک فلزی به غیر از خاصیت صداگیری از شرایط محیطی و آب و هوا و همچنین دسترسی به دیزل ژنراتور نیز محافظت می کند.دیزل ژنراتور ها مخصوصا در توان های بالا عمدتا صدای بلند و گوش خراشی را دارند و به همین دلیل از کانوپی سایلنت یا اتاقک ضد صدا استفاده می کنند. این اتاقک ها به غیر از صداگیری خاصیت ضد رطوبت بودن و ضد گرد و غبار بودن و بعضا ضد انفجار بودن هم دارا می باشند.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

کانوپی ژنراتور چگونه کار می کند

پوشاندن عایق ژنراتور دیزل ژنراتور خود در هوای مرطوب بسیار مهم است. سایبان ژنراتور در اندازه ها و طرح های مختلف موجود است که ارزان تر و کارآمدتر هستند. کانوپی از پشتیبان گیری برق شما محافظت کرده و به شما کمک می کند تا دیزل ژنراتور بدون وقفه کار کند.

اساساً کانوپی جعبه ای با سیستم تهویه مناسب است. این واحد تهویه به کنترل دمای موتور ژنراتور و عبور کلیه گازها از واحد خارجی کمک می کند. این کانوپی موجود در فولاد ضد زنگ با طراحی فلزات سنگین که می تواند از تجهیزات داخلی در برابر هر شرایطی محافظت کند. همچنین، شما می توانید کانوپی را خود طراحی کنید. اما در زمان طراحی محفظه ، شما باید چند نکته مهم و مواردی را که در ساخت محفظه ژنراتور مورد نیاز است ، در نظر بگیرید.

عایق کردن صدای دیزل ژنراتور

عایق صدای دیزل ژنراتور

برای خرید عایق صوتی ژنراتور کافی است از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا با کارشناسان خود شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *