Search
Close this search box.

عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

عایق کف ساختمان در ساخت و سازهای امروزی ساختمان ها امری مهم و مورد نیاز است که سازندگان و انبوه سازان ملک  به آن توجه زیادی ندارند. هم اکنون با توجه به سبک جدید ساختمان ها و افزایش طبقات و از سوی دیگر ضعف فرهنگ ساختمان نشینی و هزار دلایل دیگر….. صدای طبقه بالا از گذشته بیشتر به طبقه پایین آمده و توجهی به مشکلاتی که در آینده قرار است رخ دهد مثل عایق صدا نبود کف و دیوار ها و … ندارند.

این صدا ها وقتی در کف طبقه بالا ضربه می خورد در روی سطح زمین پخش شده و مثل یک تبل که با یک ضربه کوچک صدا زیاد است. به این نوع صداها صدای کوبه ای گفته می شود. در گذشته زندگی ها به اصطلاح زمینی بود، زندگی های کمی بودند که روی مبل و صندلی ناهارخوری می نشستند و غذا می خوردند. روی زمین موکت و بعد فرش پهن می شد که طبیعتا این ها خودشان عایق صدا و حرارتی برای کف ساختمان به حساب می آمدند. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

عایق کاری کف ساختمان روکار یا توکار؟

عایق کاری کف خانه از دو طریق امکان پذیر است:

  1. عایق کاری توکار کف که برای ساختمان های در حال ساخت مناسب است.
  2. عایق کاری روکار کف که مناسب برای ساختمان های آماده است.

راه های عایق کف ساختمان

راه های ساده ای برای عایق صوتی کف آپارتمان وجود دارد که در ادامه با هم بررسی می کنیم:

پیش از توضیح عایق کف ساختمان اجازه دهید کمی علمی در حدود یک پارگراف درباره تفاوت هوابرد و کوبه ای توضیح دهیم: نوفه هوابرد نوفه ای است که از اسمش هم پیدا است در هوا پخش می شود و به گوش انسان می رسد.

مثل صدای جاروبرقی، صدای تلویزیون، صدای خیابان، صدای ساز موسیقی و … عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

نوفه کوبه ای به صدا هایی می گویند که از تماس مستقیم با اجزای ساختمان تولید می شوند اجزای ساختمان مثل دیوار، کف،سقف و ستون ها می باشند و مهمترین مثال راه رفتن روی زمین است.

چند مشکلی که صدای نوفه کوبه ای برای ما ایجاد می کند:

  • کیفیت خواب کم شده و باعث تغییرات فعالیت طبیعی بدن در زمان استراحت می گردد. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان
  • صداهای مزاحم در ایجاد استرس و تغیر ریتم تنفسی نقش زیادی دارند.
  • درگیری و کم شدن آستانه تحمل ساکنین ساختمان هم یکی دیگر از عوامل این موضوع به شمار می رود.

برای اجرا و خرید عایق کف زمین با ما در آپ دکو تماس بگیرید.

مزایای عایق صوتی ضد کوبش چیست؟

  1. عایق های صوتی نانو کیفیت فوق العاده بالا و ضخامت کمتری نسبت به عایق های قدیمی دارند.
  2. این عایق ها هم به صورت روکار و هم به صورت توکار از 6 میل تا 8 سانتی متر با کاربردهای مختلف موجودند و به عنوان عایق صوتی کف آپارتمان بسیار مناسب  هستند.
  3. آنتی باکتریال، ضد آب و غیر قابل اشتعال اند.
  4. با تراکم ها یا دانسیته متفاوت موجود هستند و قابلیت حذف 100% صوت را دارند.
  5. به صورت تخصصی به عنوان عایق های ضد کوبش کف شناخته می شوند. یعنی مخصوص صداهای کوبه ای مانند صدای دویدن یا افتادن اجسام روی زمین و یا کشیدن مبل روی زمین و صداهایی از این نوع اند.
  6. همینطور علاوه بر ساختمان های مسکونی، به عنوان عایق صوتی کف برای عایق کاری روکار کف ساختمان های اداری، باشگاه ها و… قابل نصب هستند.
  7. همینطور این نوع عایق صداگیر کف را می توان زیر پارکت لمینت، زیر فرش و یا زیر ملات سیمان نصب نمود.

عایق کف ساختمان

استفاده از فوم عایق صدا روی کف اتاق

اگر ساختمان موردنظر تازه در حال ساخت است و شما دور اندیشی کردید یا تجربه دارید، که خیلی خوب و عالی می شود عایق کرد و جلوی صداهای مزاحم را گرفت. به این شکل که کف طبقه شما را که زدند و تاسیسات را مثل لوله ها گاز و برق راگذاشتند و روی آن پوکه ریختند و نوبت به اجرای عایق صدا می رسد.

عایق کف ساختمان را پهن می کنید و بعد مراحل ساختن را ادامه می دهید که ملات 4 سانت روش می آید و بعد کف نهایی سرامیک پارکت سنگ یا هر چیز دیگر…. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

از مزایای این فوم عایق کف ساختمان می توانیم به خواص مکانیکی که پاره نمی شود و در محیط کارگاه سازگار است اشاره کنیم. از مزایای دیگر فوم عایق کف ساختمان سبک بودن فوم است که ساختمان را سنگین نمی کند. به مرور زمان خاصیت آکوستیکی را از دست نداده و حساسیت زایی ندارد. این فوم از مواد قابل بازیافت تشکیل شده است.

آپ دکو با بهترین عایق صوتی کف آپارتمان در خدمات شماست، برای خرید، اجرا و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

عایق صدا کف اتاق

صداهایی که در منازل مسکونی به پایین انتقال می یابد صداهایی مانند صدای پا و یا جابجایی اسباب منزل و یا افتادن اشیاء بر روی زمین است. میزان صدا در اتاق پذیرش ( طبقه پایین ) به جذب صوتی درون منزل و هم به اندازه منزل از لحاظ متراژ بستگی دارد، هر چه اندازه اتاق بزرگتر باشد میزان تاثیر گذاری و وضوح صوت انتقالی کمتر خواهد بود، چرا که هر چه دامنه برای ارتعاش بر روی کف گسترده تر باشد، تاثیر گذاری آن برای ایجاد ارتعاش کمتر خواهد بود.

در این روش شما وارد خانه شده اید و کف تمام شده است. حالا با این مشکل عدم وجود عایق صوتی کف آپارتمان روبرو شده اید. یکی از راه حل های مناسب این است که کف را بردارید، منظور سرامیک یا هر چیزی که سطح را پوشانده بعد فوم عایق صدا را بگذارید و دوباره کف را بپوشانید. شاید منطقی به نظر نرسد اما این به شما بستگی دارد که مشکل تا چقدر بزرگ است.

نصب عایق صوتی کف اتاق

برای عایق کف ساختمان پیش از هرچیزی باید یک دور نوار سایلنت دور تا دور اتاق نصب کنیم، هر جا که دیواری اومده بالا مثل ستون نوار را بالا می بریم. حالا رول ها عایق کف ساختمان را پهن می کنیم. رول ها باید کنار هم پهن شوند به اصطلاح اورلپ. در صورتی که اضافه آوردید برش می دهید. در نهایت با توجه به عایق صدا کف که استفاده کردید فوم ها و فوم دور تا دور بوسیله فویل پلی اتیلنی پوشیده می شوند. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

بسته به مرحله ای از ساخت و ساز که در آن قرار داریم و بودجه ای که برای عایق کاری اختصاص پیدا کرده است. عایق های مختلفی وجود دارد. عایق های صوتی، حرارتی و رطوبتی مانند پشم سنگ و پشم شیشه از اولین موادی هستند که در صنعت ساخت و ساز برای عایق کاری ساختمان از آن ها استفاده می شود که البته امروزه در بسیاری از نقاط دنیا استفاده از آن ها به دلیل زیان های محیط زیستی و سلامتی برای انسان منتفی شده است.

عایق هایی مانند پلی اتیلن و پولی اورتان نیز به دلیل اجرای راحت تر، نداشتن زیان های محیط زیستی، استفاده به صورت رلی و پاششی جای عایق های پشم سنگ و پشم شیشه را گرفته اند. این گونه عایق ها بیشتر در ساختمان های در حال اجرا، مورد استفاده قرار می گیرند و برای ساختمان هایی که اجرا شده اند، مورد استفاده نیستند.

نیاز به اجرای عایق صدا دارید؟ برای عایق صدا برای کف و سقف خانه خود کافیست با ما تماس بگیرید! عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

کاهش صدا کف ساختمان

روش دیگر عایق کف ساختمان این است که از تاتامی های که در باشگاه های ورزشی استفاده می کنند، کمک بگیرید. شما می توانید در زیر فرش ها از تاتامی کمک بگیرید.

عایق صدا در ساختمان

روش آسان تر عایق کف ساختمان از هم اینها که هزینه کمتر دارد و مقرون به صرفه است این است که با همسایه ها صحبت کنید و تذکر دهید، گفت وگوی دوستانه و سازنده می تواند به اندازه زیادی در رفع مشکلات شما نقش داشته باشد. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

راهکارهایی ساده و آسان برای عایق صوتی کف ساختمان

یکی از راهکارهای ساده برای ضد صدا کردن کف ساختمان استفاده از فرش یا موکت است. تمام کفپوش ها می توانند تا حدی، هر چند اندک، وضعیت عایق صوتی کف ساختمان شما را بهبود دهند. اما امکان دارد استفاده از فرش و الیاف نرم و فشرده مثل موکت، باب سلیقه شما نباشد و هارمونی دیزاین خانه شما را به هم بریزد.

یکی دیگر از راه های آسان و ساده برای عایق صوتی کف اجرای پارکت لمینیت می باشد. این مورد از این جهت آسان است که بدون تخریبِ کف انجام می شود. اما باید دید موارد بالا تا چه حد در بهبود عایق صوتی کف ساختمان شما تاثیرگذار خواهد بود. همیشه راهی آسان برای تشخیص این مساله وجود دارد. با گرفتن شماره تلفن آپ دکو ازکارشناسان مجرب مشاوره رایگان دریافت کنید. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

عایق صوتی برای کف ساختمان

علت استفاده از عایق صوتی برای کف ساختمان چیست؟ یکی از تفاوت های زندگی یا کار در طبقه هم کف ساختمان با سایر طبقات – که تبدیل به مشکلی مزمن می شود – انتقال صدا به طبقات زیرین است. برای حل این مشکل کافی ست انتخابی خلاقانه داشته باشید. با نصب عایق های صوتی کف آسودگی را تجربه کنید. آپ دکو با شیوه هایی بی نقص و علمی مجری عایق کف ساختمان شما خواهد بود. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

عایق صوتی کف آپارتمان برای جلوگیری از انتقال صدا بین طبقات

با عایق صوتی کف آپارتمان برای جلوگیری از انتقال صدا بین طبقات، می توانید آزادانه تر به علایق خود بپردازید. شاید بخواهید کف آپارتمانتان را سرامیک کنید. یا شاید تمایل داشته باشید که در منزل ورزش هوازی انجام دهید. کودکتان به جنب و جوش و سرزندگی نیاز دارد. همه این ها در محیط آپارتمان تولید صدا می کند و باعث مزاحمت برای همسایه است. شرکت آپ دکو با عایق کاری صوتی کف آپارتمانتان، در هر طبقه ای که باشید، به ایجاد محیطی امن و آسوده در زندگیتان کمک می کند.

زیرسازی کوبه ای

یکی از راه های نسبتا ارزان برای انجام عایق کوبه ای، زیرسازی است. با استفاده از این روش می توانید بسیاری از ضربه های کوبه ای، به استثنای ضربات بسیار شدید را از بین ببرید.  برای این کار، مواد میراکننده، مانند کف پوش های از جنس وینیل، لاستیک، چوب پنبه و یا حتی استفاده از فرش ها و موکت های مناسب، از جمله مواد موثر در عایق کاری کوبه ای است.

کف شناور یا کف معلق

صدابندی، تنها راهی است که با استفاده از آن می توانید اصوات کوبه ای را از بین ببرید. برای همین جدا کردن کفی که ضربه روی آن وارد می شود، با کف ساختمان، یکی از موثرترین راه های برای عایق کاری کوبه ای است. با استفاده از مواد میراکننده مانند لاستیک، پشم شیشه، و یا بعضی از فنرهای فلزی، کف ساختمان را از کفی که ضربه به آن وارد می شود جدا کنید. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

البته در نظر داشته باشید که بازده این روش، بستگی به جرم کف معلق، کیفیت ماده میراکننده و درجه صدابندی دارد. هنگامی که دیواره های جداکننده از کف را در ساختمان قرار می دهید، باید دقت زیادی داشته باشید.

اگر این کار را با دقت کافی انجام ندهید، امکان دارد جاگیری شبکه های جداکننده به نحوی باشد که موادی که در کف استفاده شده است، خودشان صدا را به طبقه پایین تر انتقال دهند. در این صورت، تمام هزینه ای که برای انجام عایق کوبه ای با استفاده از این روش انجام داده اید، هدر می رود. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

صدای airborn یا هوابرد چیست؟

هر لحظه صداهای مختلفی می شنویم. اما تا به حال به این فکر کرده ایم صداهایی که می شنویم چه نوع صدایی هستند؟ تمام صداهایی که می شنویم صداهای هوابُرد (airborn) هستند یا در ابتدا صدایی غیر از صدای هوابرد هستند، اما در نهایت بصورت هوابرد به گوشمان می رسند. عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

به زبان بسیار ساده، صداهای هوابرد(airborne) صداهایی هستند که با شدت، طولِ موج (فرکانس) و زوایای مختلف از راهِ به لرزه درآوردنِ مولکول های هوا خود را به گوش ما می رسانند.

سه عامل مهم که می توانند در چگونگی به گوش رسیدن صداهای هوابرد اثر گذار باشند عبارتند از: شدت صدا (volume)، طول موج (frequency) و زاویه انتشار در ماده. کنترل صدا در دست شماست! عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

صداهای ضربه ای یا کوبشی (impact) چیست؟

همان طور که از اسم این صدا پیداست، صداهای ضربه ای یا کوبشی صداهایی هستند که از به هم کوبیده شدن دو جسم تولید می شوند و در نهایت هوابرد به گوش ما می رسند. حتما همه ما با این نوع از صدا هر روز سر و کار داریم، اما می خواهیم اینجا به یک مورد آزاردهنده از این نوع صدا اشاره کنیم.

قطعا همه ما با این مشکل که صدای راه رفتن یا دویدن کودک همسایه طبقه بالا یا کشیده شدنِ صندلی هایشان بر روی زمین آسایشمان را بر هم ریخته، دست و پنجه نرم کرده ایم. این مثال ساده ای بود از صدای ضربه ای یا کوبشی، البته از نوع بد آن!

کنترل صدا در دست شماست! عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

عایق کاری صوتی کف ساختمان و جلوگیری از سر و صدای طبقات بالا

امروزه در دنیا برای جلوگیری از سر و صدای طبقات بالا و مزاحمت های صوتی بین طبقات ساختمان، از عایق کاری صوتی کف استفاده می شود. عایق کاری صوتی در سقف و کف ساختمان، بوسیله پوشش های چند لایه و با تکیه بر تکنولوژی کف انجام می شود. مجریان آن در شرکت آپ دکو مهندسین علوم صدا، معماری، عمران و … هستند.

عایق صوتی روکار کف

با استفاده از عایق صوتی کف، می توان به محیطی آرام دست یافت. دو نوع عایق کف وجود دارد که طراحی و اجرای متفاوتی دارند. عایق صوتی کف روکار و توکار. روش توکار مسلما مناسب برای فضاهای در حال ساخت است. اما برای فضاهایی که ساخته شده اند و شکافتن کف آن ها شامل صرف زمان و هزینه است، عایق صوتی کف بسیار مناسب می باشد.

این عایق ها معمولا از مقاومت نسبتا بالایی برخوردارند. انواع عایق صوتی کف شامل پشم شیشه، پشم سنگ، انواع عایق های پلی اورتان، پلی استایرن، بتون لیکا و تایل های استفاده شده از فیبرهای معدنی می باشند. کنترل صدا در دست شماست! عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

قیمت عایق صوتی روکار کف

برای تعیین قیمت عایق صوتی کف محیط کار، منزل و یا هر فضای دیگری نیاز به حضور مهندسین ما در محل و بررسی علمی و دقیق فضا می باشد. اندازه، متریالِ سطوح، موقعیت فضا و … همه در این امر موثرند. با ما در آپ دکو تماس بگیرید. حضور در محل و مشاوره بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

کنترل صدا در دست شماست! عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

عایق صوتی مورد استفاده در کف

برای کنترل صدای محیط، نیاز به عایق کاری صوتی ست. اگر نیاز به کنترل صدای کف باشد، می توان به شیوه ای مناسب آن را کنترل کرد.  عایق صوتی مورد استفاده در کف توسط مهندسین مشاور ما به شما پیشنهاد می شوند. با آپ دکو تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

عایق کف ساختمان – عایق صدا کف آپارتمان

 

کلمات کلیدی: عایق صوتی کف، عایق صوتی کف خانه، عایق صوتی کف منزل، عایق صوتی کف اپارتمان، عایق صوتی کف اتاق خواب، بهترین عایق صوتی کف ساختمان، بهترین عایق صوتی کف منزل، بهترین عایق صوتی کف خانه، بهترین عایق صداگیر کف، عایق صداگیر کف آپارتمان، عایق صداگیر کف منزل، عایق صداگیر کف ساختمان،

عایق صداگیر کف اتاق خواب، عایق صدای کف، عایق صدای کف اپارتمان ، عایق صدا کف خانه، عایق صدا کف منزل، عایق صدا برای کف ساختمان، بهترین عایق صدای کف ساختمان، بهترین عایق صدا کف اپارتمان، قیمت عایق صوتی کف آپارتمان، قیمت عایق صدای کف ساختمان، عایق صوتی کف اورجینال، بهترین شرکت فروشنده عایق صوتی کف ساختمان،

مرکز فروش عایق صوتی کف، عایق صوتی کف اروپایی، عایق صوتی کف آلمانی، عایق صوتی کف فرانسوی، عایق صدا کف فرانسه، عایق صدای کوبه ای ، عایق صدای کوبشی، عایق صوتی ضد کوبش، عایق صداگیر پای بچه، عایق صداگیر پای کودک،  عایق صوتی صدای دویدن، عایق صوتی صدای راه رفتن، عایق صوتی کف روکار، عایق صدای کف روکار، عایق صوتی کف توکار، عایق صدای کف توکار، عایق صوتی کف روکار برای اپارتمان، مرکز فروش عایق صوتی، مرکز فروش عایق صداگیر کف، بهترین شرکت فروش عایق کف ساختمان،

لیست قیمت عایق صوتی کف،  عایق صوتی کف مسکونی، عایق صداگیر کف مسکونی، عایق صوتی کف اداری، عایق صدای کف مسکونی، فروش عایق ضد کوبش مدرن، عایق صوتی زیر پارکت لمینت، عایق صدا برای زیر پارکت، عایق صوتی کف در تهران، عایق صوتی کف در شیراز، عایق صوتی کف در خوزستان، عایق صوتی کف در اصفهان، عایق صوتی کف در مشهد، عایق صوتی کف در مازندران عایق صوتی کف در تبریز، عایق صوتی کف در کرمانشاه، عایق صوتی کف در بوشهر عایق صوتی کف در زاهدان،

عایق صوتی کف در کیش، عایق صوتی کف در قشم، عایق صوتی کف در یزد، عایق صوتی کف در کردستان، عایق صوتی کف در سنندج عایق صوتی کف در کرمان، عایق صوتی کف در سمنان، عایق صوتی کف در ارومیه، عایق صوتی کف در اهواز، عایق صوتی کف در اراک، عایق صوتی سقف در گیلان، عایق صوتی کف در رشت عایق صوتی کف آپارتمان در ساری، عایق صوتی کف اتاق خواب در بابل، عایق صوتی کف ایزوور، عایق صوتی کف بزرگترین وارد کننده عایق های صوتی اروپایی ، عایق صوتی کف تضمینی،  بهترین عایق صوتی کف اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *