Search
Close this search box.

فوم شانه تخم مرغی

فوم شانه تخم مرغی چیست؟ قیمت عایق صدا شانه تخم مرغی چقدر است؟ برای خرید پنل آکوستیک شانه تخم مرغی به کدام شرکت یا مجموعه اعتماد کنیم؟ در این مطلب قصد داریم شما را با فوم های شانه تخم مرغی آشنا کنیم.

آپ دکو مرکز فروش انواع عایق و فوم های ضد صدا در تلاش است محصولات موردنیاز شما را با بهترین کیفیت و قیمت تامین کند. برای خرید انواع فوم و عایق می توانید با ما از طریق شماره تماس های ذکر شده در ارتباط باشید.

فوم شانه تخم مرغی چیست؟

به این نوع از عایق صوتی که در یک سمت خود شکلی شبیه به شانه تخم مرغ و از جنس پلی اورتان دارد فوم شانه تخم مرغی نسوز می گویند.

شکل تخم مرغی و فراز و نشیب این فوم ها، امواج را شکسته و باعث جذب بیشتر آن ها می گردد، همین طور روزنه های موجود بر روی عایق تخم مرغی نسوز، خلل و فرجی دارند که می تواند طیف وسیعی از صدا را با فرکانس زیاد جذب کند و از پژواک آن پیشگیری کند.

فوم شانه تخم مرغی نسوز به علت داشتن حالت اسفنجی، انعطاف پذیری، نرمی و خلل و فرجی، جز دسته فوم های سلول باز به حساب می آید که این فوم یکی از ارزان ترین و کاربردی ترین ابزارهای آکوستیک شناخته شده است.

پنل های شانه تخم مرغی با فوم هایی با دانسیته های مختلف و البته ضخامت های مختلف ساخته می شوند. این پنل ها اصولا در سایز های 2*1 ساخته می شوند و پوشش دهی بسیار مناسب و بهینه ای روی دیوار دارند. کار پنل شانه تخم مرغی جذب صدا بوده و ضمن انجام وظیفه خطیر خود باعث افزایش کیفیت صدای ضبط شده شما خواهد شد.

اگر به دنبال یک خرید به صرفه و با کیفیت می باشید خرید این پنل های آکوستیک را حتما به شما پیشنهاد می کنیم. استفاده از پنل های شانه تخم مرغی در ترکیب با دیگر پنل های آکوستیک می تواند فضایی حرفه ای و دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد.

فوم شانه تخم مرغی یکی از انواع عایق های صوتی و آکوستیک به شمار می رود که کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی دارد.

این عایق به علت شکل ظاهری آن در یک طرف به شانه تخم مرغی معروف شده است. همین ظاهر، باعث شده نسبت به عایق هایی که در دو طرف، سطح صافی داشته باشند، کارایی بیشتری در جذب صدا داشته باشد.

از منازل مسکونی گرفته تا ساختمان های اداری، برای پیشگیری از انتقال صدا، آرامش افراد و افزایش تمرکز گرفته تا استدیوهای حرفه ای صدا برداری، از عایق های شانه تخم مرغی استفاده می کنند.

از کاربردهای دیگر این عایق، سالن های آمفی تئاتر و مکان های مثل آن است که باید از پیچش و انعکاس صدا در آن پیشگیری کرد. عایق تخم مرغی بیشتر به صورت روکار و رو به منبع صوت نصب می شوند.

عایق صوتی شانه تخم مرغی
عایق صوتی شانه تخم مرغی

برای خرید انواع عایق های صوتی شانه تخم مرغی، پنل های آکوستیک شانه تخم مرغی و همینطور فوم های شانه تخم مرغی برای اتاق های استدیو، ضبط صدا و … از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در آپ دکو تماس بگیرید و مشاوره کاملا رایگان دریافت کنید. ما در کنار شما هستیم تا بتوانید با بهترین قیمت عایق صدا موردنظرتان را پیدا کرده و بهترین نتیجه را از استفاده عایق های آپ دکو بگیرید.

محصولات آپ دکو به سراسر ایران ارسال می شوند، همینطور کلیه عایق های ارسال شده دارای ضمانت سلامت و اصالت کالا می باشند. اگر سروصدای بیرون اذیتتان می کند یا به هر دلیلی قصد دارید جلوی صدا در یک محیط را به بیرون محیط بگیرید با ما تماس بگیرید تا با توجه به مشکل و چالشی که برای شما پیش آمده مناسب ترین عایق صوتی را پیشنهاد کنیم.

عایق اکوستیک شانه تخم مرغی

بر خلاف عایق الاستومری شانه تخم مرغی ساده، عایق تخم مرغی دارای ساختار سلول باز است که باعث جذب بیشتر امواج صوتی و تبدیل آن به انرژی حرارتی می شود. سطح آن دارای اعوجاج است و همین شکر ظاهری میزان جذب صدا را افزایش می دهد.

همان طور که اشاره شد این فوم در سالن های تئاتر، سالن اجتماعات برای پیشگیری از انعکاس صدا، گزینه بسیار مناسبی است.

ویژگی های محیط آکوستیک 

محیط آکوستیک باید ویژگی هایی داشته باشد که در آن بتوان یک صوت استاندارد ضبط کرد:

  • صدای خواننده و نوازندگان به صورت یک نواخت باشد.
  • صدایی از بیرون نباید به داخل نفوذ کند.
  • انعکاس صدا نباید باعث ایجاد مزاحمت و افت کیفیت شود.
  • خواننده و نوازندگان باید صدای خود و دیگران را به خوبی و وضوع بشنوند.
  • صدای داخل نباید به بیرون نفوذ کند و برای دیگران ایجاد مزاحمت کند.

فوم شانه تخم مرغی به عنوان عایق صدا

در استودیوهای خانگی و حرفه ای علاوه بر اکوستیک کردن فضا، باید از انتقال صوت هم پیشگیری کرد. عایق تخم مرغی مانع انتقال صدای استودیو می شود. استفاده از این نوع فوم در استودیوها بسیار متداول است.

فوم شانه تخم مرغی از جنس پلی یورتان است. این ماده در برابر آتش مقاوم نیست. اگر به عایقی نیاز دارید که در برابر آتش سوزی مقوم باشد، باید از عایق الاستومری استفاده کنید.

توضیحات کارشناس شرکت آپ دکو 

عایق های صورت همان طور که از اسم آن ها پیدا است، برای جذب و کنترل صوت و پیشگیری از پیچش صدا استفاده می شود.

به این عایق ها، اصطلاحا عایق تخم مرغی گفته می شود. یک طرف این عایق ها حالت شانه تخم مرغی و قله مثل دارد و طرف دیگر آن کاملا صاف است. قسمت قله مثل عایق باعث حذف ریورب ها و فرکانس های بالا می شود.

نصب این عایق ها بسیار راحت است و به این صورت انجام می گیرد که قسمت شانه تخم مرغی عایق به سمت مکان مورد نظر باشد. سطح زیر فوم شانه تخم مرغی باید به وسیله چسب بر روی دیوار و سطوح چسبانده شود.

علاوه بر این، شانه تخم مرغی برای لوله های فاضلابی هم کاربرد دارند، اما در هنگان نصب آن ها دقت کنید که کشیده نشوند، چون در این صورت خاصیت خودشان را از دست می دهند و بازدهی ندارند.

برای اجرای فرایند صداگیری از انواع مَتریال می توان کمک گرفت. در گذشته به طور سنتی از انواع عایق صوتی به این منظور استفاده می گردید. اما با توجه به پیشرفت علوم مختلف در زمینه ساخت انواع عایق تحولات شگرفی در این زمینه حاصل شده است.

از آنجا که ساختار عایق های صوتی سنتی دارای معایب و عوارض زیست محیطی و حساسیت زا بودند، پس برای رفع این عیوب محققین در این زمینه به ساخت محصولی بی عوارض و کاملا دوستدار محیط زیست روی آوردند. عایق تخم مرغی الاستومری بهترین دستاورد محققان و دست اندرکاران در این رشته می باشد.

جنس عایق تخم مرغی، از نوع الاستومر می باشد. عایق تخم مرغی با ساختار سلول بسته و متخلخل، بیشترین مانع را در برابر انتقال صوت ایجاد کرده و علاوه بر مقاومت در برابر انتقال صوت همزمان دارای نقش عایق حرارتی هم می باشد.

ساختار و شکل عایق تخم مرغی به علت شش وجهی بودن،به صورت تله ای برای تضعیف و افت صدا عمل می کند و به همین دلیل در حال حاضر عایق تخم مرغی بهترین نوع از انواع عایق های صوتی در جهان به شمار می آید.

با توجه به اینکه یک سطح عایق تخم مرغی به صورت شش وجهی و طرف دیگر آن مسطح می باشد، برای نصب این عایق تخم مرغی به راحتی می توان سطح صاف آنرا به چسب مایع آغشته کرده و در محل یا موضع مورد نظر تعبیه کرد.

عایق صوتی شانه تخمه مرغ

عایق صوتی شانه تخمه مرغ مناسب استفاده در استودیو های ضبط صدا و موسیقی و منازل مسکونی می باشد. در جهت کم کردن صداهای آزار دهنده و مقابله با صدای های انتقالی و رفع آلودگی صوتی از یک منطقه به محیط دیگر می بایست از پوششی استفاده گردد که به آن پوشش عایق صوتی یا صداگیر گفته می شود.

عایق صوتی شانه تخمه مرغ آپ دکو با بهره مندی از آخرین تکنولوژی روز دنیا و با تراکم بالا در جذب و کاهش صداهای انتقالی نقش به سزایی را ایفا می کند. این عایق فوم در شکل شانه تخم مرغی و در ورقه های یک متر در دو متر تولید می شود. این عایق صداگیر قابل برش و اندازه شدن با قیچی و یا تیغ می باشد. همچنین نصب این ورفه ها به راحتی با پسب روی دیوار قابل امکان است.

فوم شانه تخم مرغی نسوز

عایق صدا شانه تخم مرغی

با توجه به مقاومت بالای عایق تخم مرغی در برابر حرارت، این موضوع باعث شده کاربرد عایق تخم مرغی در محیط های گرم و سرد بدون محدودیت مقدور باشد.

هم اکنون با توجه به استقبال عمومی در مورد استخراج رمز ارزهای دیجیتال، از جمله موارد کاربرد مخصوص عایق تخم مرغی بر روی سطوح و دیواره ماینرباکسها و اتاق هایی است که دستگاه ماینر در آن جا در حال ماینینگ می باشند.

در واقع از عایق تخم مرغی برای صداگیری دستگاه های ماینر استفاده می شود. صدای گوش خراش دستگاه های ماینر در زمان کارکرد و ماینینگ، باعث شده دستگاه های ماینر را در باکس های ویژه صداگیر قرار دهند و بر روی دیواره این باکس ها هم از عایق تخم مرغی استفاده کنند.

این نوع عایق صوتی بهترین گزینه برای مهار صدای فن ها و پاور دستگاه ماینر محسوب می شود. بیشترین شکست، افت و حذف صدای دستگاه ماینر در اتاقک های ماینر پس از برخورد فرکانس های صوتی به سطوح شش وجهی و شانه تخم مرغی این عایق صوتی اتفاق می افتد.

در اینجا ذکر این نکته با اهمیت است که گاهی مشاهده شده که به جای عایق تخم مرغی از ابر یا اسفنج که دارای دانسیته بسیار پایین است استفاده می شود که باید گفت این فرایند و استفاده از ابر یا اسفنج شانه تخم مرغی کمکی به صداگیری یا کاهش صدا نخواهد داشت و راندمان صداگیری صرفا با کاربرد عایق تخم مرغی بالا خواهد رفت.

نکته دیگر هم در زمینه کاربرد مناسب عایق تخم مرغی مطرح است رابطه میزان صداگیری با ضخامت عایق تخم مرغی است. با توجه به دانسیته بیشتر عایق تخم مرغی در ضخامت های بیشتر به وضوح می توان گفت که هرچه ضخامت عایق شانه تخم مرغی بیشتر شود میزان صداگیری عایق تخم مرغی هم افزایش پیدا می کند.

علاوه بر کاربرد عایق تخم مرغی در دیواره ماینر باکس ها به طور عمده و ویژه در ساختار لوله خرطومی های هوا هم می توان از عایق تخم مرغی کمک گرفت و میزان صدا و زوزه ی هوای عبوری از داخل لوله خرطومی را کاهش داد.

پس با توجه به نقش ویژه عایق تخم مرغی در روند صداگیری دستگاه و تجهیزات ماینر، این محصول برای کسانی که عملیات ماینینگ انجام می دهند بسیار آشناست. با استناد به مقاومت بالای دمایی عایق تخم مرغی کاربرد آن در محیط های مختلف برای تجهیزاتی که مولد صدا هستند مانعی ندارد.

از جمله موارد مربوط به این موضوع کاربرد عایق تخم مرغی بر روی پمپ های آب در منازل، بدنه دیزل ژنراتورها همین طور بر روی دستگاههای صداساز در خطوط تولید کارخانجات و هم در سطوح جدارها و دیوارهای داخلی سینماها، آمفی تئاترها، سالن های نمایش و سالن های سخنرانی، استودیوهای صدا و موسیقی و… می باشد که بسیار می توان از عایق تخم مرغی استفاده کرد.

فوم شانه تخم مرغی

ویژگی ها

از جمله ویژگی های عایق تخم مرغی امکان کاربرد آن بر روی فلز، چوب، شیشه، پنل های گچی و یا هر جسم جامد دیگر می باشد و این عدم محدودیت در محل کاربرد عایق تخم مرغی می تواند دامنه صداگیری در تجهیزات و ابزارآلات و دیگر موارد را به بیشترین میزان افزایش دهد.

در هنگام نصب عایق صدا شانه تخم مرغی باید به این موضوع کاملا دقت کرد که سطح شانه تخم مرغی عایق به صورت نمای کار و سطح صاف عایق بر روی سطوح چسبانده شود تا راندمان و کارایی عایق تخم مرغی به بیشترین میزان ارتقا یابد.

انعطاف بالای عایق تخم مرغی کاربرد آن را در تمام سطوح از جمله سطوح صاف، قوسدار، شیبدار و دیگر موارد سهولت بخشیده و هیچ مانعی برای نصب و تعبیه عایق تخم مرغی در سطوح مختلف وجود ندارد.

علاوه بر مقاومت بالای عایق تخم مرغی در برابر حرارت و دمای بالا، با توجه به ماهیت ضدحریق بودن جنس عایق تخم مرغی، به راحتی می توان از آن در محیط هایی که به صورت مستقیم با شعله در ارتباط است کمک گرفت.

جنس پنل شانه تخم مرغی

جنس عایق صدا شانه تخم مرغی از پلی یورتان است که از جدیدترین مواد صنعت پلیمر و ایزومرها است و در صنایعی مثل تولید پنل نرم و سخت استفاده می شود. وجود پنل پلی یورتان در پنل شانه تخم مرغی باعث شده این محصول به کاربردیترین عایق صدا در دنیای امروزی تبدیل شود.

پنل های شانه تخم مرغی در سایز و اندازه متنوع ساخته شده و با چگالی مشخص می توانند به عنوان جاذب صدا در مکان های مختلف کاربرد داشته باشند. در واقع می توان پنل شانه تخم مرغی را یک عایق اکوستیک طرح دار دانست که به عنوان تجهیزات عایق استودیو شناخته می شوند.

پنل شانه تخم مرغی یکی از رایج ترین روش ها برای آکوستیک اتاق، استودیوها و دیگر فضاهای موردنظر شما است. این پنل آکوستیک از ابر پلی یورتان سلول باز ساخته می شود. همین ساختار باعث شده این پنل در حذف فرکانس های بالا و ریورب تاثیرگذار باشد. از طرفی دیگر برش دهی شانه تخم مرغی آن، موجب بالارفتن سطح جذب شده و در نهایت بهبود کارایی عایق صوتی شانه تخم مرغی را به دنبال دارد.

کاربرد پنل شانه تخم مرغی

هم اکنون پنل شانه تخم مرغی یکی از تاثیرگذارترین و ارزان ترین روش های عایق صدا کردن محیط است و  در ساخت بیشتر استودیوهای خانگی و حرفه ای کاربرد دارد. پنل شانه تخم مرغی در خودرو، سالن های سخنرانی و کنفرانس، تئاتر و حتی ضبط ویدیو هم متداول بوده و در بعضی از منازل مسکونی برای حذف آلودگی صوتی ناشی از صدای بوق ماشین، ازدحام افراد و … کاربرد دارد.

پنل شانه تخم مرغی با ضخامت مشخص و دو رو در موارد متعددی به کار می رود که با توجه به ضخامت، طیف امواج جذب شده با یکدیگر متفاوت هستند. اگر هدف استفاده از این پنل به عنوان پنل عایق صدا باشد، کارایی آن زمانی افزایش پیدا می کند که به شکل تلفیقی با عایق های سلول بسته از آن بهره برده شود.

افزایش ضخامت پنل شانه تخم مرغی باعث افزایش جذب پنل و اثر گذاری بیشتر آن بر روی آکوستیک فضا می شود. البته باید در انتخاب ضخامت دقت داشت زیرا، پنل های بسیار ضخیم همیشه موجب بهبود کارایی آکوستیکی محیط نمی شوند.

نحوه نصب پنل شانه تخم مرغی

پنل شانه تخم مرغی بر دیوار، سقف و حتی درب نصب می شود. چسباندن پنل آکوستیک تخم مرغی بسیار آسان و سریع می باشد. می توان این پنل ها را با میخ و یا چسب پاتکس به راحتی نصب کرد.

عایق صدا شانه تخمه مرغی – عایق صوتی شانه تخمه مرغی – پنل شانه تخمه مرغی – فوم شانه تخمه مرغی – عایق شانه تخمه مرغی

ضخامت و ابعاد پنل های  شانه تخم مرغی

پنل های شانه تخم مرغی در ضخامت های مختلفی مثل 1.9، 2، 2.5 ،3، 3.5 ، 5 و 7 سانتیمتر و … ارائه می گردند. ابعاد این پنل های آکوستیک هم 1 در 2 ، 1 در 3 متر و …  است که با توجه به نیاز شما انتخاب می شوند.

عایق های سنتی صوتی

در عایق های سنتی صوتی ضریب جذب رطوبت بسیار بالاست و عایق های سنتی صوتی در محیط های مرطوب در زمان بسیار محدودی با جذب رطوبت کارایی مفید خود را از دست می دهند، اما در عایق تخم مرغی که جنس آن از الاستومر می باشد این موضوع دقیقا برعکس است و امکان نفوذ رطوبت در آن بسیار پایین و نزدیک به صفر است و عایق تخم مرغی دارای عمر مفید بسیار بالایی می باشد.

طول عمر مفید عایق تخم مرغی بواسطه ضد آب بودن به طور متوسط در حد ۳۰ سال می باشد.

استفاده گسترده از عایق تخم مرغی در صنایع مختلف باعث استقبال عمومی در کاربرد این محصول شده است. مثلا برای صداگیری کابین داخلی اتومبیل در برابر صدای موتور اتومبیل به راحتی می توان از عایق تخم مرغی کمک گرفت. از عمومی ترین روش ها برای اکوستیک کردن فضای داخلی استودیوها، استفاده از عایق تخم مرغی می باشد.

در این مورد هم سطح صاف عایق شانه تخم مرعی بر روی سطح صاف دیوار چسبانده می شود و سطح متخلخل و شانه تخم مرغی این عایق صوتی به سمت حجم داخلی بوده و صداهای زاید به این طریق جذب تله های صوتی عایق تخم مرغی شده و محیط داخلی استودیوها از صداهای مضر ایزوله می شود.

در محیط های صنعتی و موتورخانه ها هم که صدای دستگاه هایی مثل ژنراتور، پمپ های آب، دیگ های آب گرم و هم مشعل های صنعتی آزاردهنده است به راحتی می توان با استفاده از عایق تخم مرغی صداهای زاید را حدف یا مهار کرد.

خرید شانه تخم مرغی

برای خرید بهترین فوم شانه تخم مرغی می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم. ما در تلاشیم با ارائه بهترین کیفیت های انواع پنل های صوتی رضایت شما عزیزان، مشتریان آپ دکو را به دست آوریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *