Search
Close this search box.

همه چیز درباره فوم شونه تخم مرغی

در این مطلب قصد داریم به همه چیز درباره فوم شونه تخم مرغی بپردازیم. فوم آکوستیک شونه تخم مرغی یک نوع متریال صوتی است که به منظور بهبود کیفیت صدا و کاهش نویز در فضاهای داخلی استفاده می شود. این نوع فوم با استفاده از ساختار سلولی پوست تخم مرغ تولید می شود که به خوبی صدا را جذب و کاهش می دهد.

آپ دکو، معتبرترین تولید کننده فوم شانه تخم مرغی از شما دعوت می کند برای خرید انواع پانل های آکوستیک با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در سایت در تماس باشید.

استفاده از فوم آکوستیک شونه تخم مرغی در اتاق های صوتی، استودیوهای موسیقی، سالن های کنفرانس و حتی خانه ها می تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت صدا و کاهش نویز ایجاد کند. این فوم ها به عنوان یک فیلتر صوتی عمل می کنند و با جذب صداهای اضافی و تضعیف نویزهای محیطی، به ارتقاء تجربه صوتی کمک می کنند.

فوم آکوستیک شونه تخم مرغی علاوه بر خواص صوتی، دارای خواص حرارتی نیز می باشد و می تواند در کنترل دمای محیط نیز موثر باشد. همچنین این نوع فوم ها به خاطر ساختار سلولی خاصی که دارند، دارای ویژگی های عایقی نیز می باشند و می توانند در کاهش انتقال صدا و حرارت موثر باشند.

با توجه به مزایای فوم آکوستیک شونه تخم مرغی در بهبود کیفیت صوت و کاهش نویز، استفاده از این متریال در ساخت و تجهیزات فضاهای داخلی بسیار موثر واقع خواهد بود و می تواند به ارتقاء تجربه صوتی و راحتی کاربران کمک کند.

در جهان امروزی با وجود ازدیاد جمعیت در فضاهای کوچک شهری، آپارتمان ها، سالن های سخنرانی، اتاق های شنوایی سنجی، کتابخانه ها و … برای آنکه بتوان از شلوغی ها و اصوات مزاحم دور بود متدهای جدیدی ابداع شده است.

این راهکارها و متدها هر کدام می توانند به راحتی اصوات مزاحم را از ذهن افراد دور کنند و در قبال آن آرامشی را برای آنها ایجاد نمایند. استفاده از این روش ها باعث می شود تا مردم راحت تر با این شلوغی و سرو صدا کنار بیایند و حتی استودیوهایی که به فضایی آرام و بدون صدا نیاز دارند، در اوج شلوغی در شهرهای بزرگ ایجاد گردند.

فوم شونه تخم مرغی

شما هم احتمالاً این را از پیش شنیده اید که می گویند شونه تخم مرغ به کاهش صدا کمک کرده و یک جایگزین عالی برای محصولات ضد صدا موجود در بازار است. درست است که این ایده که اتاق خود را با شونه های تخم مرغ پر کنید ممکن است کمی عجیب باشد، اما بسیاری از محصولات عایق بندی صوتی با الهام گیری از شکل شونه های تخم مرغ عایق هایی طراحی کرده اند که از کیفیت آکوستیک بیشتری برخوردار است.

عایق ضد صدا شونه تخم مرغی در واقع به دفع صدا پژواک و کاهش صدا کمک می کند. حتی بسیاری از فوم ها و جاذب هایی که برای کاهش صدا طراحی شده اند برای بالا بردن سطح کاهش صدا شکل این شونه های تخم مرغ را شبیه سازی کرده اند. اما چرا عایق های ضد صدا معمولاً شکلی مانند شونه های تخم مرغ دارند، و چطور این طراحی کمک بیشتری به کاهش صدا و برآورده کردن نیازهای شما می کند؟

عایق صدا شانه تخم مرغی اصفهان

فوم شونه تخم مرغی چیست؟

امروزه در پنل های آکوستیک استفاده از فوم شونه تخم مرغی رایج می باشد. درواقع این فوم ازنظر ظاهری، شکلی همچون شونه های تخم مرغ دارد که به جذب صدای بهتر کمک می کند. طراحی خاص فوم شونه تخم مرغی سبب شده است تا این محصول به عنوان روکار روی سطوح دیواره ها در پنل های عایق آکوستیک استفاده شود و نگرانی بابت ظاهر این فوم در اتاق آکوستیک وجود نداشته باشد.

جنس عایق آکوستیک فوم شونه تخم مرغی از پلی یورتان یا پولی اورتان می باشد که از جدیدترین مواد کشف شده در صنعت پلیمر و ایزومرها بوده و در صنایعی همچون تولید فوم نرم و سخت به کار گرفته می شود.

استفاده از فوم پلی یورتان در تهیه ی فوم شونه تخم مرغی موجب شده تا این محصول به یکی از کاربردی ترین عایق های صوتی امروزی در دنیا تبدیل شود. ساختار شش وجهی این عایق کارایی آن را بالابرده و منجر به کاهش صوت می گردد. همچنین ساختار سلولی آن به صورت بسته است، ازاین رو علاوه بر عایق آکوستیک، نقش عایق حرارتی و برودتی را نیز ایفا می کند.

این فوم مجهز به چسب است و برای اتصال به مکان موردنظر نیازی به چسب ندارد، زیرا به راحتی برای انواع سطوح گچی، شیشه ای، چوبی و فلزی قابل استفاده است. لازم به ذکر است که در اغلب موارد رنگ فوم شونه تخم مرغی سیاه و خاکستری است و فضای تاریکی را هنگام استفاده ی عایق روکار ایجاد می کند.

آپ دکو به عنوان یک فروشگاه اینترنتی شناخته شده در حوزه تجهیزات موسیقی سعی کرده محصولات مناسب از برند های معتبری را برای خرید پانل شانه تخم مرغی به مراجعه کنندگان ارائه کند. افزوده بر این آپ دکو در راستای تسهیل فرایند خرید تضمین هایی همچون اصالت کالا و قیمت مناسب را برای انواع محصولات خودش ارائه کرده تا هر گونه دغدغه ای را از خریداران دور کند.

آشنایی با کاربردهای متنوع عایق های شونه تخم مرغی

ازجمله کاربردهای متنوع این نوع از عایق های صوتی شامل مواردی ازجمله آکوستیک نمودن فضای داخلی خودرو، استودیوهای ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر، سالن های سینما، منازل مسکونی، جلوگیری از سروصدا و لرزش کانال های گالوانیزه، موتورخانه ها، اتاقک و چاله های آسانسور، سالن های اجتماع، صداگیری داکت های فلزی و دستگاه های تهویه مطبوع، اتاق های کمپرسور، دیزل ژنراتورها و همچنین از بین بردن صدای حیوانات خانگی در منزل اشاره نمود.

همچنین عایق های شونه تخم مرغی به منظور جلوگیری از صدای انواع دستگاه های موجود در مراکز صنعتی، کارخانه ها، مراکز تولیدی، ساختمان های مسکونی (پمپ های آب و یا دستگاه های موجود در موتورخانه) قابل استفاده می باشند تا صدای انتقالی به محیط های اطراف را به طور چشمگیری کاهش دهند.

عایق صدا شانه تخم مرغی

 

آشنایی با مشخصه های اصلی فوم شونه تخم مرغی

به طورکلی می توان مطرح کرد که ازجمله مشخصه های بارز انواع فوم های شونه تخم مرغی المان هایی از قرار زیر می باشند که به صورت:

ضخامت و ابعاد فوم های شونه تخم مرغی

بررسی ها نشان داده است که تولیدکنندگان فوم شونه تخم مرغی از ابعاد گوناگونی برای طراحی این محصول استفاده می کنند و قطر آن تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد. درواقع عایق آکوستیکی روکار می بایست اندازه های مختلفی داشته باشد تا بتوان از آن در هر مکانی استفاده نمود. ساختمان و طراحی منظم فوم شونه مرغی نیز تأثیر زیادی در حذف فیدبک های صوتی خواهد گذاشت و بهتر است هنگام انتخاب، موارد متعددی از ابعاد این فوم آکوستیک را بررسی نمود.

اما در یک نگاه کلی می توان اذعان نمود که فوم های شونه تخم مرغی در ضخامت های مختلف از قرار 1.9، 2، 2.5،3، 3.5، 5 و 7 سانتیمتر ارائه می گردد. همچنین ابعاد این پنل های آکوستیک نیز ممکن است 1 در 2، 1 در 3 متر می باشد. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید در صورت نیاز ابعاد موردنظر خود را برای این نوع از عایق ها سفارش دهید.

 

جنس عایق شونه تخم مرغی

همان طور که در بخش قبل از این مقاله در سازه افزار اشاره شد، جنس عایق آکوستیک فوم شونه تخم مرغی از پلی یورتان یا پولی اورتان می باشد و جالب است بدانید که استفاده از فوم پلی یورتان در تهیه ی فوم شونه تخم مرغی موجب شده تا این محصول به یکی از کاراترین عایق های صوتی تبدیل شود. فوم شونه تخم مرغی

دانیسته فوم های شونه تخم مرغی

دانیسته به فشردگی یا چگالی بین مولکول های یک جسم گفته می شود که هرچقدر دانیسته در فوم های شونه تخم مرغی بیشتر باشد جذب و تأثیر صداگیری بیشتر می باشد. به طورکلی می توان مطرح کرد که به عنوان نمونه یک فوم شونه تخم مرغی 5.5 سانتیمتری دارای دانیسته 14 در ابعاد 1 در 2 متر می باشد.

رنگ قوم شونه تخم مرغی

فوم های در رنگ های متنوعی برش داده می شوند ولی بیشتر در بازار به رنگ های خاکستری روشن و خاکستری تیره موجود می باشد. لازم به ذکر است که رنگ خاکستری جزء رنگ های خنثی محسوب می شود و می تواند به راحتی کنار رنگ های دیگر قرار بگیرد. از طرفی جالب است بدانید که همین ترکیب رنگ عاملی برای جذب طرفداران زیاد در بازار این نوع از عایق ها می باشد.

آشنایی با مزایای عایق آکوستیک شونه تخم مرغی

از مهم ترین ویژگی های فوم آکوستیک شونه تخمه مرغی در مقایسه با نمونه های موجود در بازار ایران، ساختار سلول باز بودن این عایق است. جالب است بدانید که همین امر نیز قابلیت جذب بالای صدا را در این نوع عایق ایجاد می کند و از تمامی فرکانس های صوت در ضخامت عایق (4 سانتی متر) و با توجه به دانسته آن، جلوگیری می کند. همچنین این نوع از عایق های صوتی با ویژگی های دیگری ازجمله موارد زیر همراه می باشد که شامل:

  • این نوع از عایق ها ضد باکتری، ضد قارچ و کاملاً سازگاربامحیط زیست می باشد فوم شونه تخم مرغی
  • قابلیت استفاده از فوم شونه تخمه مرغی نسوز به عنوان عایق آکوستیک حرارتی وجود دارد
  • عایقی کاملاً سبک و انعطاف پذیر که به راحتی بر روی دیوارهای مشترک یا سایر سطوح نصب می شوند. درواقع نصب این فوم ها بسیار راحت بوده و می توانید با میخ یا پیچ و یا چسب آهن فوم ها را در سطوح مختلف بچسبانید.
  • با توجه به دارا بودن چسب مسلح نخ دار در پشت آن، به راحتی بر روی تمامی سطوح صاف و صیقلی تمیز (بدون گردوخاک، روغن، گریس و هرگونه کثیفی) اعم از گچ، چوب، پلاستیک، بتن و فلزات چسبیده و نصب می گردد.
  • حذف صددرصدی صدا، بدون نیاز به هرگونه ترکیب اضافه نظیر پشم سنگ، الاستومریک، مینرال پلاس و …
  • استحکام فیزیکی بسیار بالا و مقاوم در برابر پارگی حین اجرا و در زمان استفاده
  • عایق شونه تخم مرغی به صورت شیت های ورقه ای بوده و در صورت نیاز با تیغ و یا چاقوی تیز به راحتی قابل برش زدن می باشد

آشنایی با نقاط ضعف فوم شونه تخم مرغی

  • فوم های شونه به خاطر بافت نرمی که دارند به راحتی می توانید با کاتر یا تیغ موکت بری به اندازه دلخواهی که می خواهید برش بزنید.
  • فوم شونه تخم مرغی به مرورزمان رنگ عوض می کند و به زرد تغیر رنگ می دهد. البته این موضوع تغیر رنگ، بستگی به مواد استفاده شده در فوم خام و همچنین دانسیته فوم دارد؛ بنابراین در هنگام خرید حتماً به مسئله چگالی این نوع از فوم ها توجه نمایید. همچنین ازآنجایی که هرچقدر رنگ روشن تر باشد زردی خودش را زودتر نشان می دهند درنتیجه رنگ سفید برای این فوم ها گزینه مناسبی نمی باشد و رنگ های تیره زردی را کمتر نشان می دهد. فوم شونه تخم مرغی

کابرد عایق شانه تخم مرغی

 

نکاتی درباره خرید فوم شونه تخم مرغی

همان طور که در بخش مشخصه های اصلی عایق شونه تخم مرغی نیز اشاره شد، به منظور جلوگیری از انتقال سروصدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره می توانید از عایق آکوستیک دیوار مشترک استفاده کنید. این عایق به صورت رولی یا تخته ای مورداستفاده قرار می گیرد و آرامش را برای ساکنین آپارتمان هایی که اتاق های آن ها دیواربه دیوار است فراهم می کنند. من باب همین مسئله نیز بهتر است در زمان خرید به نکات زیر توجه نمایید که شامل: فوم شونه تخم مرغی

توجه به دانسیته یا چگالی محصول فوم شونه تخم مرغی

یک عایق خوب باید از چگالی مناسب بهره مند باشد تا بتواند حالت آکوستیک خود را حفظ نماید. ازاین رو قبل از خرید عایق آکوستیک باید از استاندارد بودن چگالی و ضخامت آن مطمئن شوید. درواقع شما باید با توجه به مکان موردنظر و میزان سروصدای محیط نسبت به خرید عایق آکوستیک ایده آل اقدام نمایید.

جنس عایق آکوستیک

مهم ترین نکته در انتخاب یک عایق آکوستیک، جنس آن می باشد. همان طور که در بالا بیان کردیم، عایق ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند و انواع گوناگونی دارند. بعضی از آن ها دارای ساختار سلولی باز و بعضی دیگر دارای ساختار سلولی بسته می باشند. به منظور عایق کاری صوتی، شما باید از انواع جنس هایی که ساختار بسته ای دارند (همانند انواع فوم های شونه تخم مرغی) استفاده نمایید، زیرا این عایق ها از ورود و خروج صدا به داخل ساختمان بهتر جلوگیری می کنند.

میزان جذب رطوبت فوم شونه تخم مرغی

اکثر عایق های صداگیر، رطوبت را از خود عبور نمی دهند و می توانید از آن ها به راحتی در محیط های نم دار و مرطوب استفاده نمایید.

همچنین در همین راستا لازم است بدانید که شرکت های بسیاری درزمینهٔ تولید انواع عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی مشغول به فعالیت هستند و محصولات خود را با تنوع بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند؛ بنابراین شما می توانید با یک جست وجوی ساده در سایت نیازمندی های صنعت ساختمان یعنی سازه افزار به بهترین فروشگاه های عرضه انواع محصولات به خصوص عایق های صوتی دسترسی پیدا نمایید.

فوم شونه تخم مرغی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *