Search
Close this search box.

نصب عایق صدا – هزینه اجرا و نصب عایق صوتی

نصب عایق صدا چیست؟ هزینه نصب عایق صدا  چقدر است؟ در چه مکان هایی می توان به اجرای عایق صدا پرداخت؟ نصب عایق صوتی چگونه به ما کمک خواهد کرد؟ برای نصب کردن عایق صدا روی دیوار – سقف و زمین چه باید کرد؟ این ها بخشی از سوالاتیست که افراد در زمان نیاز به عایق های صوتی با آن روبرو می شوند. در ادامه قصد داریم در این باره بیشتر صحبت کنیم.

پیش از هرچیزی بهتر است اشاره کنیم که آپ دکو مرکز اجرا و نصب انواع عایق صوتی در شهر تهران بوده و عایق های صدای خود را با بهترین قیمت به سراسر ایران ارسال می کند. یعنی فروش در سراسر کشور و نصب فقط در شهر های تهران و کرج! برای نصب عایق صدا می توانید با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید، بهتر است اشاره کنیم که در این مجموعه خدمات مشاوره رایگان هم برای خرید بهترین عایق و نصب عایق صدا مناسب برای خانه، کارگاه و محل کار توسط کارشناسان صورت میگیرد.

امروزه در آپارتمان ها نازک بودن ضخامت دیوار های مشترک و یا سقف و کف خانه ها باعث آزار و اذیت و همچنین از بین رفتن حریم شخصی شده است. با  نصب عایق صدا می شود به تمام این دغدغه ها و همچنین شلوغی و آزار همسایگان خاتمه داد و با ایجاد یک حریم شخصی به استقلال در محیط خانه یا محیط کار دست یافت.

تماس با ما برای فروش – نصب عایق صدا – هزینه اجرا و نصب عایق صوتی : 09122507811

چه نکاتی را باید در نصب عایق صدا درنظر داشته باشید؟

عایق صدا یعنی دعوت آرامش به محل زندگی و محل کار، یعنی حذف هرگونه صدای اضافه، همین حالا می توانید برای عایق سازی دیوار، کف و سقف ساختمان با ما تماس بگیرید. عایق صدا باید با توجه به نکاتی انتخاب شود تا بیشترین تاثیر را بگذارد.

در ابتدا بهتراست که محل ورود یا خروج صدا را تشخیص داد.این مرحله از کار را می توان جزء مهمترین قسمت های پروسه نصب عایق صدا شمرد ؛زیرا با تشخیص درست از محل درز صدا، می توان بهترین روش عایق صدا را با حداقل هزینه به بهترین و اصولی ترین روش های روز دنیا عایق کرد و آرامشی وصف ناشدنی را به خود و خانواده هدیه کرد. آپ دکو تخصصی ترین عایق صدا را برای به ارمغان می آورد تا بتوانید به ارامشی که همیشه درنظر داشتید برسید!

شیئ که به صورت روکار یا توکار در محل مورد نظر قرار میگیرد و مانع رفت و آمد صدا در محیط می شود ؛در واقع عمل عایق صدا را انجام داده است.بهترین زمان عایق صدا در مرحله ساخت و ساز ساختمان میباشد که به صورت توکار درون سقف یا کف و یا دیوار های مشترک بین واحدها قرار میگیرد.

اما نگران این موضوع نباشید که محل زندگی یا محیط کار شما در مرحله ی ساخت، عایق کاری نشده است. گروه آپ دکو با بیش از یک دهه تجربه در خدمات عایق صدا، نصب عایق صدا را برای شما بدون هیچگونه کنده کاری و بهم ریختگی محل زندگیتان، در کوتاه ترین زمان و با بهترین عایق ها و طبق استاندارد های روز دنیا با  جدید ترین متد ها عایق صدا را برایتان انجام میدهد.

اجرای انواع عایق صدا اتاق خواب و هر بخش دگیر خانه و محل کار خود را به متخصصین آپ دکو بسپارید و بهترین نتیجه را بگیرید!

 

مزایای نصب عایق صدا  چیست؟

کاهش استرس

از بین بردن سر و صدای ناخواسته می تواند به کاهش سطح استرس هم کمک کند. اگر مردم به وضوح بتوانند بشنوند که چه چیزی در اطراف گفته می شود، آن ها احتمالا از ناتوانی در درک آنچه در حال وقوع می باشند، کمتر تحریک می شوند و ناامید می شوند. با نصب نصب عایق صدا  به کاهش استرس ها کمک کنید!

ارتقاء کیفیت آکوستیک

با خنثی کردن صدای ناخواسته با کمک پنل های جذبی، می توانید صداهای دیگر را بسیار واضح تر نمایید. این باعث بهبود وضوح گفتار در اتاق های سخنرانی یا محل های اجرای نمایش می شود. همینطور می تواند در محیط های فروشگاهی و ناهار خوری کمک کند.

یک محیط خوشایند با نصب عایق صدا  

اگر به یک دفتر یا رستوران بروید و با دیوار سر و صدا روبرو می شوید، احساس می کنید که محیط تعطیل است ! از بین بردن سر و صدا باعث می شود یک محیط خوشایند تر و دلپذیر تر باشد. کارکنان می توانند درخواست های مشتری را به وضوح بشنوند و مشتریان قادر خواهند بود مکالمات خود را راحت تر انجام دهند.

ایمنی بهبود یافته

در فضایی که در آن بسیاری از تجهیزات پر سر و صدا مثل کارگاه ها و حتی اتاق های سرور کامپیوتر وجود دارد، حذف ایمنی محل کار را افزایش می دهد. این کار باعث می شود تا کارکنان به روشنی ارتباط برقرار کرده و به رفع اختلال تمرکز کمک می کند.

پنل های جذب صدا را می توان در طیف وسیعی از پوشش های تزئینی که می توان روی دیوارها و سقف ها نصب کرد. تمیز کردن آن ها هم راحت است، پس آن ها را می توان در کارخانه ها و مناطق آماده سازی مواد غذایی که در آن بهداشت ضروری است استفاده کرد.

بهبود استفاده

در دفاتر، فضای بدون سر و صدای اضافی می تواند باعث استفاده بیشتری شود. کارکنان می توانند به سادگی به مشتریان تلفن کرده و همایش ها و کنفرانس ها را بدون نگرانی در مورد نشت اطلاعات محرمانه برگزار کنند. پس برای ساخت یک فضای عالی و مناسب برای شرکت ها و ادارات خود می توانید از نصب عایق صدا استفاده کنید.

برای نصب عایق صدا در شهر تهران کافیست تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید، ما به شما کمک می کنیم بهترین خرید را داشته باشید!

 

محل های مختلف جهت نصب عایق صدا – در چه مکان هایی می توان عایق صدا را نصب نمود؟

نصب عایق صدا برای پنجره ها

اگر صداهای آزار دهنده از محیط خیابان به منزل یا محیط کار شما باعث برهم زدن آرامش و تمرکزتان می شود، با ساده ترین روش و حداقل هزینه، عایق صدا کرده و مانع ورود صدا به داخل شوید.

در ابتدا شما باید بررسی کنید که آیا درز مابین پنجرها باز است یا خیر؟ اگر پنجرتان دوجداره نیست، بهترین روش این است که آن را دوجداره کنید اما اگر این کار را قبلا انجام داده اید، احتمال اینکه نوارها در مجاورت هوا و آب پوسیده شده باشند وجود دارد، شما می توانید از نوار های درزگیر و عایق صدا استفاده کنید و دورتا دور پنجره به صورت دقیق قرار دهید.

حال اکر فکر می کنید که صدا از دیوار های اطراف پنجره عبور می کند (منظور دیواری است که پنجره در آن نصب شده) باید از خدمات نصب عایق صدا استفاده شود. پیشنهاد ما استفاده از عایق های صدا به صورت توکارمانند ترموفیوز، پشم سنگ، الاستومری، ایرپلاست وریباند است.

عایق صوتی درب

مورد بعدی که بیشتر ما آن را تجربه کردیم عبور صدا از درب از جمله درب اتاق یا درب های ورودی میباشند.برای نصب عایق صدا بر روی درب ها ابتدا باید از نوار های درزگیر استفاده کرد. پس از انجام این مرحله اگر شما باز شاهد عبور صدا بودید باید درب مورد نظر را عایق کرد.جهت عایق کردن درب ها اصولا از لمسه، جهت عایق صدا استفاده می شود.

اجرای عایق صدا دیوار مشترک

قطعا بیشترین محل عبور صدا در هر مکانی دیوار مشترک است و تنها راه حل نصب عایق صدا بر روی این محل میباشد.اگر برای شما مقدور است می توانید با قرار دادن کتابخانه یا تابلو های نقاشی زیبا روی دیوار مورد نظر، تا حدودی از ورود صدا به داخل جلوگیری کنید.

اما اگر بدنبال نصب عایق صدا هستید ما در آپ دکو با استفاده از بهترین عایق های روز دنیا و دارای استاندارد به صورت اصولی، ورود و خروج صدا را برای شما با تضمین قطع می کنیم. اینکه ما در نصب عایق صوتی در منزل به شما ضمانت رضایت کامل را میدهیم نشان از تجربه و اصولی بودن نصب و اجراء عایق های ماست.

پس ازین بابت شما خیالتان راحت باشد و کار را به متخصص آن بسپارید. کارشناسان ما با حضور در محل و مشاوره به شما بهترین عایق ها را جهت نصب و اجراء معرفی خواهند کرد.

نصب عایق صدا در دیوار های مشترک اصولا به صورت تووکار و رووکار می باشد. در نوع توکار در مرحله ساخت  وساز عایق میان دیوار ها قرار گرفته و گج یا کناف به همان روال همیشه روی دیوار قرار میگیرند. اما اگر به صورت رووکار باشو باید خیالتان را راحت کنیم که این کار اصلا کثیفی و خرابی ندارد و عایق های ما روی دیوارتان قرار می گیرد.

نصب عایق صوتی کف آپارتمان

فرقی نمی کند که کف آپارتمان یا محیط کار شما سرامیک یا لمینت، پارکت ویا هرنوع کفپوش دیگر باشد.اگر صدا از طبقه پائین شما را آزار میدهد یا اینکه حیوان خانگی دارید و نمیخواهید صدای پاهایش همسایکان را اذیت کند،بهترین روش نصب عایق صوتی کف آپارتمان میباشد.

روش انجام عایق صوتی کف نیز مانند دیوار می تواند هم در مرحله ساخت و هم پس از سکونت در محل نیز انجام شود.

نصب عایق صدا در مرحله ساخت و ساز به این صورت است که ابتدا پس از انجام لوله کشی و اتمام مرحله تاسیسات، یک لایه سیمان روی لوله ها قرار میگیرد و سپس ما نصب عایق صدا را انجام میدهیم.

ناگفته نماند که اگر در محل قرار است از سیستم گرمایش از کف استفاده شود، باید پس از اجراء عایق، لوله ها روی آن قرار گیرند. لازم به ذکر است که تمامیه عایق های استفاده شده توسط آپ دکو دارای علاوه بر عایق صدا بودن، عایق های حرارتی و برودتی نیز هستند.

اما اگر قرار است نصب عایق صدا به صورت روکار انجام شود، باید گفت که می توان کف پوش یا سرامیک یا سنگ کف را برداشت و پس از انجام عایق دوباره کفپوش دلخواه را قرار داد که این روش بسیار پرهزینه و زمانبر است.

اما روش دیگرقرار دادن عایق روی سطح قبلی است که پس از انجام عایق می توان روی آن را لمینت و یا سرامیک کرد. این روش به دلیل افزایش ضخامت محل مورد نظر، بسیارموثر بوده وهمینطور در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

 

نصب انواع عایق صوتی

از آنجا که عوامل موثر بر کیفیت صدا بستگی به محل نوع عایق مورد استفاده برای ایجاد خاصیت عایق صوتی و سایر عوامل خارجی دارد، بهتر است نوع عایق صدا نیز با توجه به این عوامل انتخاب شود. به عنوان مثال یک فضای L شکل در مقایسه با اتاق مربع شکل، نیاز به ملاحظات مختلفی برای انتخاب عایق صداگیر عایق دارد، زیرا شکل اتاق نقش مهمی در فرکانس صدا دارد. به طور کلی برای بیشتر فضا ها، بهترین راه حل ایجاد خاصیت آکوستیک در فضا این است که انواع مختلف عایق صدا را ترکیب کنند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

نصب عایق صدا صاف

عایق صدا صاف در مقایسه با انواع دیگر عایق صوت، کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل استفاده کم از عایق صداگیر صاف این است که صدا توسط امواج منتقل می شود و بهتر است توسط عایق با ویژگی های اضافی جذب شود.

در حقیقت، با استفاده از پنل های صاف عایق، صدا نه می تواند منعکس شود و نه جذب شود. با این وجود، پنل های عایق صدا با سطح صاف برای دستیابی به هدف کیفیت صدای بالا مفید هستند. آن ها می توانند به عنوان فونداسیون و لایه اولیه در زیر پنل های دارای بافت برای افزایش خاصیت عایق صدایی به کار روند.

نصب عایق صدا مثلثی لبه دار

عایق صوتی مثلثی شامل یک صفحه بزرگ با چند ردیف مثلث امتداد یافته است که علاوه بر طراحی فوق العاده دارای خاصیت جذب صدای بالا می باشد. با این وجود، هنگام قرارگیری در جهت صدا و برای هدایت عنصر صدا دارای محدودیت هایی است.

اجرای عایق صوتی عایق مثلثی لبه دار در فضا های بزرگ، کمتر مناسب و ایده آل می باشد. انتخاب گوه های بزرگ در این عایق های مثلثی موجب افزایش توانایی جذب صدا در این شکل از عایق های آکوستیک می شود، اما عنصر هدایت صدا می تواند آن را به یک موج شکن محدود کننده برای بعضی از مصارف تبدیل کند.

نصب عایق صدا شانه تخم مرغی

با استفاده از انتهای گرد به جای گوشه های تیز و لبه دار در هرم های عایق صدا، می توان عایق صدا شانه تخم مرغی را ایجاد کرد که از مقرون به صرفه ترین انواع عایق صدا می باشد. در کاربرد حرفه ای تر و برای دریافت نتیجه بهتر، می توان عایق صوتی شانه تخم مرغی را با راه حل های دیگر مانند پوشش پارچه ای آکوستیک ترکیب کرد. اجرای عایق صوتی عایق شانه تخم مرغی در استودیو های ضبط موسیقی بسیار پر کاربرد و اقتصادی است.

نصب عایق اکوستیک هرمی

عایق صدا هرمی از نظر ظاهری بسیار مشابه با عایق صدا مثلثی است، با این تفاوت که از نوکی تیز تر و مثلث های کوچک کنار هم تشکیل شده است. در این عایق صوتی جذب صدا نسبت به دیگر انواع عایق صدا کمتر است، و به همان میزان نیز جذب صوت کمتری در فرکانس های پایین تر صوت انجام می دهد.

این عوامل به این معنی نیست که عایق هرمی آکوستیک نمی تواند گزینه ای مناسب برای فضا ها و اهداف خاص باشد، بلکه به این معنی است که باید هنگام استفاده از آن نکاتی را در نظر گرفت. برای جبران این ضعف، باید از بلوک های جاذب صدا به عنوان درزگیر در گوشه ها، برای بهبود جذب فرکانس های پایین صوت استفاده شود.

نصب عایق صدا حفره دار

عایق صدا حفره دار از انواع عایق است که مشابه با عایق صدا صاف اما با کارایی بهتر در کیفیت صدا عمل می کند. این عایق صداگیر برای انواع فرکانس ها مناسب و ایده آل می باشد.

تنوع شکل و انحنای عایق های عایق صدای حفره دار به دلیل تنوع شکل امواج صوتی است. مشابه با اصل عمل و عکس العمل، با سطح عایق دارای انحنای بیشتر، کیفیت صدای فضا نیز فرق می کند.

نصب عایق صدا توری

نوع دیگر عایق صداگیر، عایق صدا توری است که با استفاده از خطوط شبکه بندی روی سطح عایق ها، هدایت و جذب امواج صوتی، ارتعاشات و انعکاس انجام می شود.

عایق صدا مشبک بیشتر از عملکرد، به دلیل جنبه ظاهری و زیباییش مورد استفاده قرار می گیرد، اما این امر به این معنی نیست که از کارایی کمی برخوردار است. این نوع عایق صدا برای فضا های کوچک با فرکانس های متنوع صوتی مناسب است.

نصب عایق صدا

اجرای عایق صوتی برای سقف

مورد بعدی که نیاز به نصب عایق صدا دارد ممکن است سقف خانه باشد.

امروزه سقف خانه ها ممکن است به صورت کناف کار شده باشد و یا اصلا به همان شکل های مرسوم ساده باشند.

اگر سقف خانه شما ساده است(یعنی همان کف خانه همسایه بالایی شماست که گچ شده) باید این نوید را به شما داد که کارتان بسیار راحت شده. ما با قرار دادن عایق روی سقف  خانه شما و سپس اجراء کناف، کار را به بهترین شکل و سریعترین زمان ممکن و از همه مهمتر رضایتمندی کامل شما، تحویل خواهیم داد.

حال اگر سقف مورد نظرتان کناف است باز نگران نباشید زیرا ما متخصص نصب عایق با بیش از یک دهه تجربه، در این زمینه متخصص عایق هستیم.

در این نوع عایق روش انجام کار به این صورت است که ما یک قسمت جزئی از سقف را تخریب کرده و عایق را از داخل مابین سقف شما و کف آپارتمان بالایی قرار میدهیم. سپس قسمت تخریب شده بازسازی می شود و با ظاهری مانند روز اول با این تفاوت که دیگر هیچ صدایی مزاحم شما نمی شود را تحویل خواهیم داد.

نصب عایق صدا

ضخامت عایق

یکی از آیتم های مهم در پروسه نصب انواع عایق صدا ضخامت عایق بکار رفته است. عایق صدا، ضخامت عایق است ؛ ضخامت عایق رابطه مستقیم با جذب و حذف صدا دارد پس واضح است که هرچه ضخامت عایق اجراء و نصب شده بیشتر باشد به همین نسبت عمل جذب و حذف صدا نیز افزایش می یابد.

به طورکلی عایق ها دارای ضخامت های متفاوت هستند، همچنین ضخامت عایق ها بسته به نوع کاربرد نیز به صورت های گوناگون میباشند.ضخامت عایق ها از 0.1 تا 7 سانتی متر میباشند اما این ضخامت به عوامل بسیاری بستگی دارد.

اول از همه این را با ید در نظر داشته باشید که ضخامت های نام برده تنها ضخامت عایق میباشد در صورتی که در بسیاری از موارد این عایق ها به صورت ترکیبی با یکدیگر اجراء می شوند. پس در نتیجه ضخامت نهایی عایق صدا، ضخامت عایق بکار رفته از جمله پشم سنگ، فوم های الاستومری، ترموفیوزلایه سنگین، ایرپلاست، پلی یورتان و ریباند، بعلاوه ضخامت کناف روی آن میباشد.به طور معمول ضخامت عایق ها بسته به نوع کاربرد تا 15 سانتی متر نیز میرسد.

عایق صدا دیوار

استفاده از عایق صدا برای ایزوله کردن دیوارهای ساختمان ها نه تنها سبب ایجاد محیطی آرام در برابر خیابان های شلوغ و همسایه های پر سر و صدا می شود، بلکه سیستمی بسیار حرفه ای برای عایق کردن استودیوها و اتاق های ضبط صدا هم به حساب می آید.

این صداگیرهای دیوار هم در برابر صداهای موجود در فضا و هم در برابر صداهای ناشی از ضربات مکانیکی مثل اسباب کشی ها مقاوم می باشند. یکی از متریال هایی که در این نوع سیستم مورد استفاده قرار می گیرد، پشم سنگ بوده که در حال حاضر از بهترین عایق های صداگیر به حساب می آید.

عایق صدا دیوار مشترک روکار

عایق های جاذب صدا به صورت روکار به دیوار نصب می شوند. از بهترین عایق های صوتی دیوار مشترک روکار می توان عایق های تخته ای را نام برد. مهم ترین ویژگی عایق روکار دیوار مشترک این بوده که اگر در خانه خود فضای کافی برای ساخت یک اتاق ندارید، با کمک عایق صداگیر دیوار مشترک می توانید به راحتی یک دیوار بسازید و اتاقی ضد صدا را به وجود آورید.

این عایق تنها 30 میلی متر ضخامت دارد و به صورت روکار قابل نصب است. بهترین عایق صدا عایقی بوده که سنگین باشد و جرم بالایی داشته باشد. برخلاف دیگر عایق ها، عایق دیوار مشترک 4 لایه دارد و می تواند طیف گسترده ای از فرکانس ها را مهار کند.

لایه های این عایق در کنار یکدیگر لمینت شده اند. تخته های عایق دیوار مشترک در حدود 34 کیلوگرم به وزن دیوار اصلی شما می افزایند و از عبور انرژی و ارتعاش های ناشی از صداها جلوگیری می کنند. پشم سنگ از بهترین عایق صدا دیوار مشترک به حساب می آید.

 

روش های نصب عایق صدا چیست؟ چگونه برای نصب عایق صوتی اقدام کنیم؟

برای اجراء عایق صدا، روش های نصب عایق متفاوتی وجود دارد.

برای مثال در عایق های آکوستیک شما به راحتی می توانید این نوع عایق را تهیه و نصب کنید.

این عایق ها به دلیل انعطاف پذیری بالا، نصب بسیار آسانی دارند کافیست با کمی دقت و مهارت با استفاده از یک کاتر، آن را به ابعاد دلخواه درآورد ه و با کندن چسب پشت عایق، آن را در محل مورد نظر جهت عایق صدا نصب کرد. البته در انواعی از این عایق ها شما باید با چسب مخصوص نصب عایق صدا  را انجام داد.

نوع دیگری از نصب و اجرای عایق صدا بر روی دیوار که تنها متخصصین عایق صدا در آپ دکو بصورت تضمینی برای شما اجراء خواهند کرد به این شکل است:

             

 

 

  • ابتدا عایق مورد نظر روی دیوار با استفاده از چسب مخصوص یا منگنه نصب می شود.
  • اگر نیاز باشد دو یا چند نوع عایق روی یگدیگر قرار میگیرند.
  • پایه های اهنی روی عایق ها پیچ می شوند.
  • لایه های کناف روی پایه ها نصب می شوند.
  • در این مرحله شما می توانید دیوار خود را تنها رنگ کنید و یا روی آن انواع کاغذ دیواری یا سنگ های تزئینی قرار دهید.

در انواعی از عایق ها مانند نوعی از فوم های پلی یورتان، عایق کاری به صورت تزریقی اجراء می شود.

 

 

نیاز به عایق صدا برای خانه یا محل کار خود دارید؟ وقت را هدر ندهید! همین حالا برای اجرای انواع عایق صدا با ما تماس بگیرید! کارشناسان ما با بهترین روش های تجربیاتی خود که از اجرای صدها پروژه به دست آمده در عایق صوتی سقف آپارتمان – کف و دیوار ، شما را راهنمایی می کنند. بهتر است بدانید که این انتخاب شرکت های معتبر است که باعث می شود کیفیت واقعی اجرا و نصب عایق صدا را درک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *