Search
Close this search box.

پنل دکوراتیو آکوستیک – خرید عایق صدا آکوستیک – عایق بندی آکوستیک

پنل دکوراتیو آکوستیک

پنل دکوراتیو آکوستیک چیست؟ عایق دکوراتیو چیست؟ قیمت عایق دکوراتیو آکوستیک چقدر است؟ آپ دکو یکی از معتبرترین و قدیمی ترین مراکز فروش انواع پنل دکوراتیو آکوستیک در کنار شماست تا با بهترین قیمت بتوانید آرامش، سکوت و زیبایی را به خانه و محل کار خود بازگردانید! عایق صوتی دیوار آکوستیک یکی از متداول ترین انواع عایق های صداست که علاوه بر کاربرد صداگیری، بسیار شیک و زیباست.

فروش ویژه پنل دکوراتیو آکوستیک مخصوص فضاهای داخل و خارج ازجنس فوم با طرح های سه بعدی و ویژه با قابلیت شستشو به دلیل ضد آب بودن و نصب آسان توسط مشتری در آپ دکو صورت می گیرد، این پنل ها علاوه بر زیبایی ظاهری باعث جلوگیری از ورود و خروج صدای مزاحم همسایه در دیوار مشترک می شود

این پنل ها همگی عایق هاى صوتى و تزئینى می باشند که در رنگ هاى متنوع و در ابعاد گوناگون تولید می شوند. این پنل ها قابلیت نصب روى انواع سطوح سنگی، کاشى، شیشه ای، چوبی، گچی و سیمانی را دارا هستند.

این پنل ها باعث آکوستیک سازی فضا می شوند که براى جذب صدا در سالن و آموزشگاه ها (کلاس هاى درس)، عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان و هر جایی که مشکل انعکاس صدا وجود دارد بسیار کاربردی هستند. اگر شک دارید که از این روش جواب می گیرید یا نه باید به عواملی توجه کنید که در زمان مشاوره با اپ دکو به شما گفته می شود. یکی از آن ها این است که حتما شما باید مشخص کنید برای کدام دیوار و برای کجا قرار است از این عایق ها بهره مند شوید.

این مجموعه قدرتمند ترین مرکز فروش آنلاین انواع عایق های صوتی با بهترین قیمت ممکن می باشد و اجرای آن را برای شهروندان تهرانی به صورت رایگان انجام می دهد. شما می توانید همین حالا برای اجرا و خرید عایق صدا اقدام کنید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید!

پنل دکوراتیو آکوستیک – خرید عایق صدا آکوستیک – عایق بندی آکوستیک

آکوستیک یعنی چه؟ آکوستیک به چه معناست؟

واژه اکوستیک یا آکوستیک به دو صورت تعریف می شود: در صورتی که این واژه بصورت جمع یعنی Acoustics نوشته شود به معنای شاخه ای از علم فیزیک و به اصطلاح صوت شناسی است. اما در صورت ساده آن یعنی Acoustic به معنای کیفیت و خصوصیات بازتاب صوتی یک اتاق است.

در صحبت های روزمره از افعال آکوستیک کردن برای اشاره به کالاهای مربوط به آکوستیک استفاده می  کنیم. به زبان ساده، وقتی می گوییم اکوستیک اتاق یعنی ویژگی  های بازتاب صوتی اتاق. یعنی این اتاق چقدر صدا را بازتاب می دهد و آیا برای ضبط صدای حرفه ای مناسب است یا نه و وقتی می گوییم «اکوستیک کردن» منظورمان ایجاد تغییراتی در دیواره ها یا کف و سقف برای کم کردن اکوی صدا است.

اگر موادی برای آکوستیک در نظر دارید که “جاذب صوتی خوبی” باشند پس سبک، نرم و متخلخل می باشند. حال در صورتی که برعکس به دنبال “جاذب صوتی خوبی” هستید بدانید که آنها سنگین، سخت و صاف می باشند.

اگر ایده شما در رابطه با آکوستیک نمودن یک اتاق این است که نویز و صداهارا جایی محصور و یا کاملا از اتاق خارج کنید باید توده های ساختاری دیوارها، کف و سقف افزایش یابد و فضاهایی که هوا از درها و پنجره ها داخل و خارج می شود هم کاملا آب بندی شوند. اما در صورتی که هدف شما این باشد که تنها محیطی دلپذیر و مطلوب و آرامش بخش ایجاد کنید، چیزی که دنبال آن هستید با عایق های جاذب صدا به دست می آید.

برای سالن ها، استودیوها، تئاترها و سینما ها و مکانهایی از این دست آکوستیک بودن باید تا حد ممکن نزدیک به ایده آل باشد و قبل از شروع کار باید تجزیه و تحلیل مواد در همه سطوح موجود در اتاق ها انجام شود و مشخص شود که در هر نقطه چقدر قدرت جذب و بازتاب لازم است، پس برای انجام این کارهای حرفه ای تجربه یک متخصص آکوستیک ضروری است.

برای رسیدن به دانش پایه در آکوستیک، شناخت خصوصیات بعضی از متداول ترین مواد و مطالب مرتبط به آن مهم است. برای این منظور، جداولی ساخته شده که ضرایب جذب هر ماده را هنگام قرار گرفتن در معرض فرکانس های خاص (هرتز) در آن به تفکیک ذکر شده است. این میزان از 0.00 (کاملا بازتابنده) تا 1.00 (کاملا جاذب) متغیر است.

مواد کم جذب

  1. بتن بدون محافظ یا روکش | 0.03
  2. شیشه | 0.03
  3. مرمر | 0.01
  4. گرانیت | 0.015
  5. سنگ یا آجر با روکش گچ | 0.025
  6. سرامیک | 0.015
  7. سطح فلزی | 0.025

مواد جاذب تر

  1. پشم سنگ | 0.72
  2. پشم شیشه | 0.68
  3. تابلوهای صوتی الیاف چوبی | 0.57
  4. فوم های صوتی | 0.5

مزایای پنل دکوراتیو آکوستیک

مزایای پنل دکوراتیو آکوستیک که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشند:

پنل دکوراتیو آکوستیک براى زیبا کردن و مدرهمه شدن دکوراسیون داخلى ساختمان ها می توانند بسیار مفید واقع شوند. زیبایی منحصر به فرد طرح و رنگ این پنل ها و قیمت بسیار خوب آن ها در برابر دیگر پنل های دکوراتیو باعث استقبال بالای مشتریان از این محصول می شود.

ابعاد پنل دکوراتیو آکوستیک متفاوت بوده و ترتیب قیمت ارزان ترین طرح فلت و گران ترین طرح هرمی است. هر چقدر شدت تو رفتگی و بیرون زدگی طرح افزایش پیدا کند، شکست صوت افزایش پیدا کرده و شما بهتر به نتیجه ای که در انتظارش بودید، خواهید رسید، بهتر است بدانید که سبک و طرح پنل دکوراتیو آکوستیک هرمی با توجه به هرمی شکل بودن، کارایی بسیار زیادی را در فضا نشان می دهد.

این بخش مدرن از عایق های صوتی یعنی پنل دکوراتیو آکوستیک که عرضه آن ها مستقیما توسط شرکت آپ دکو در تهران با قیمت بسیار مناسب به سراسر ایران صورت می گیرد، طرفداران بسیار زیادی را جذب خود کرده و دلیل آن هم متریال خاص استفاده شده در آن هاست که به صورت اصولی و طبیعی (از جنس پشم- نمدی-) ساخته شده که سلامت انسان هیچ ضرری ندارد! یعنی اگر فکر می کنید پنل دکوراتیو آکوستیک هم ممکن است مثل عایق های قدیمی عایق صدا پشم سنگ مضر باشند کاملا اشتباه فکر می کنید!

با پنل دکوراتیو آکوستیک هم سکوت و ارامش خواهید داشت و هیچ اسیبی نخواهید دید! اپ دکو ارسال انواع پنل دکوراتیو آکوستیک را به سراسر ایران انجام می دهد و نصب آن را فقط برای شهروندان عزیز تهرانی انجام می دهد! برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم! کارشناسان و مشاورین ما با صبر و حوصله پاسخگوی کلیه سوالات شما هستند!

در بسیاری از مواقع داخل اتاق به موسیقی گوش می دهیم تا بیرون و در فضای باز، پس آشنایی با نحوه انعکاس صدا در محیط بسته و آکوستیک آن اهمیت پیدا می کند و به ما برای داشتن محیطی که بتوان با کیفیت بهتر به موسیقی گوش داد کمک می کند.

**نکات مهم: عایق های صوتی در دو نوع اصلی کندسوز و خودخاموش شونده تولید می شوند.  ضخامت این پنل ها در تمامی انواع بجز طرح فلت فارغ از گرماژ آن کاملا یکسان است، تنها در طرح فلت افزایش گرماژ به افزایش ضخامت پنل منجر می شود.

بهتر است اشاره کنیم که در ذکر تفاوت صفحات خودخاموش شونده و کندسوز باید بگویم در صورت احتمال آتش سوزی در فضای مورد استفاده بهتر از از نوع خودخاموش شونده استفاده کنید زیرا در این نوع صفحه در صورت قطع اتصال منبع اشتعال با صفحات، اشتعاد صفحات متوقف می شود.

نحوه نصب پنل دکوراتیو آکوستیک

اگر می خواهید سلیقه به خرج دهید می توانید از پنل دکوراتیو آکوستیک برای زیباتر کردن فضا هم کمک بگیرید، در ضمن شما اگر کمی دقت کنید بسیار راحت و سریع می توانید برای نصب این عایق ها اقدام کنید! از این رو پیش از هرچیزی ابتدا ابعاد دیوار را برای خود روی کاغذ ترسیم کنید و با توجه به بنا و ابعاد پنل دکوراتیو آکوستیک چیدمان آن ها را مشخص کنید.

چسباندن صفحه های عایق صوتی روی دیوار یا سقف، با کمک چسب هایی با غلظت بالا و چسبندگی فراوان صورت می گیرد. ابتدا توسط قلمو (مشابه قلموی رنگ) چسب را پشت صفحه هایی که قصد نصب آن ها را دارید بزنید و پس از کمی تنفس به دیوار متصل کنید. همینطور که اشاره کردیم آپ دکو در تهران توسط نیروی مجرب نصب عایق آکوستیک همراه شما بوده و آماده خدمت رسانی به شماست.

نحوه نصب پنل دکوراتیو آکوستیک

پنل آکوستیک یا عایق دیوار آکوستیک هزینه هایتان را بسیار کم می کند!

پنل آکوستیک یکی از متریال هایی است که سالیان زیادی است در دکوراسیون و بخش طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این پنل ها دارای مشخصات ویژه ای می باشند که سبب می شود استفاده از آن ها در بعضی از بخش ها دارای اهمیت بسیار ویژه ای باشد.

از جمله مهم ترین ویژگی های مربوط به پنل آکوستیک، جاذب بودن صدا است. موادی که داخل این پنل ها قرار دارند سبب می شوند تا امواج صوتی محیط به خوبی جذب شوند و عایق کاری صوتی را به وجود می آورند. در ادامه به کاربردهای مهمی که این پنل ها دارند اشاره می کنیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید.

کاربردهای انواع عایق آکوستیک

اما چه کاربردهایی را می توانیم به این عایق ها نسبت دهیم؟ در بعضی از مولفه های مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی می توانیم مولفه ها و متریال هایی را جایگزین یکدیگر کنیم، به طور مثال رنگ دیوار و کاغذ دیواری، هر دو می توانند سطح دیوار را به شکل زیبایی پوشش دهند اما پنل آکوستیک از جمله موادی است که معمولا نمی توانیم جایگزینی برای آن پیدا کنیم و لازم است که حتما از خود همین متریال استفاده نماییم.

کاهش نویز در محیط

گاهی اوقات این موضوع وجود دارد که در بعضی از ساختمان ها و خانه ها، لازم است تا سر و صداهای مربوط به داخل یک اتاق کاهش پیدا کند. این اتاق ها می توانند موارد مختلفی را شامل شوند. اتاق های بازی کودکان، اتاق ها و استودیوهای ضبط صدای خانگی و… از جمله این موارد می باشند.

به یاد داشته باشید که سر و صدای هر کدام از این موارد را می توانیم با استفاده از عایق کاری صوتی و همچنین استفاده از انواع عایق آکوستیک، به حداقل برسانیم. در صورتی که میزان ضخامت عایق کاری استفاده شده 30 درصد باشد، میزان پوشش سر و صدا و عایق کاری صوتی که در نهایت به وجود می آید، 45 درصد مقدار اولیه است و این موضوع می تواند کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد.

افزایش کیفیت صدا

شاید با توجه به توضیحاتی که تا اینجا ارائه داده ایم، به این موضوع فکر کنید که انواع عایق آکوستیک می تواند تمام صدای محیط مورد نظر را جذب خودش کند؛ اما این موضوع حقیقت ندارد. در واقع این پنل ها نویزها و صداهای اضافی را جذب می کنند و با این کار سبب می شوند تا کیفیت صدایی که در محیط می شنوید هم بسیار بالاتر رود.

دلایل نیاز به استفاده از پنل دکوراتیو آکوستیک

اما چرا به استفاده از پنل های آکوستیک نیاز داریم؟ یکی از مواردی که می توانیم در این زمینه مورد بررسی قرار دهیم، این است که دلایل نیاز ما به استفاده از پنل های جاذب صدا چیست؟

آسایش و راحتی

همان طور که در قسمت قبلی هم گفته شد، عایق آکوستیک می تواند به خوبی سبب جذب نویزهای محیط شود. با جذب شدن سر و صداهای اضافی محیط بیرون از منزل و یا بیرون از دفتر کار، می توانید آسایش و راحتی بیشتری را هم در هنگام کار و هم در هنگام استراحت داشته باشید.

کاهش میزان نور شدید

فضاهای داخلی که دارای پنجره های بزرگ و نورگیر می باشند، می توانند نور زیادی را به محیط وارد کنند. همین نور زیاد سبب می شود که گاهی اوقات دردسرهایی همچون اذیت شدن چشمان افراد به خصوص در هنگام کار با کامپیوتر، رنگ پریدگی وسایلی همچون فرش، مبلمان و پرده ها و… به وجود بیاید. عایق های آکوستیک می توانند حتی نور شدید را هم کاهش داده و سبب شوند تا نور به میزان کافی وارد محیط داخلی شود.

تنظیم بازتاب

پنل اکوستیک که در محیط های مورد نظر به کار می رود، حتی می تواند بازتاب صداهای محیط را هم تحت کنترل خودش دربیاورد. بازتاب اصوات یک مشکل کاملا عادی و رایج در محیط های درونی ساختمان ها است.

با توجه به وسایلی که در یک اتاق و یا یک فضای بزرگ تر همچون یک سالن کنفرانس وجود دارد، اصوات می توانند جذب این وسایل شده و به خوبی پخش نشود و یا آن قدر پخش می شوند که صدا اکو شده و باز هم در شنیدن صدا ایجاد مشکل و دردسر می شود. با استفاده مناسب و اصولی از پنل ها و عایق های آکوستیک می توان این مشکل را برطرف کرد و به خوبی میزان بازتاب صدا را کنترل نمود.

مزیت های استفاده از پنل دکوراتیو آکوستیک

علاوه بر مواردی که در قسمت های قبلی مطرح شد، استفاده کردن از این پنل ها در مقابل دیگر عایق کننده ها و کاورهای دیواری، می تواند مزیت های خاص و منحصر به فرد خودش را داشته باشد.

تناسب با فضا

استفاده از پنل ها را می توانید متناسب با فضای محیط خودتان که شامل سالن ها، استودیوهای ضبط صدا، اداره ها و شرکت ها می باشد، انتخاب کنید. این تناسب با فضای مورد نظر را با توجه به نوع پنل و همچنین کاربردی که مدنظر دارید می توانید تنظیم کنید. پنل دکوراتیو آکوستیک

وسعت زیاد

مورد بعدی در خصوص وسعت زیاد پنل آکوستیک است که می توانید با توجه به این وسعت زیاد، آن ها را در هر فضایی استفاده کنید. پنل دکوراتیو آکوستیک

چند لایه بودن پنل

مزیت مهم بعدی هم در مورد چند لایه بودن این پنل ها است. چند لایه ای بودن آن ها سبب می شود که کارایی بسیار بیشتر و بهتری را در اختیار شما قرار دهند. پنل دکوراتیو آکوستیک

نصب و اجرای آسان پنل دکوراتیو آکوستیک – خرید عایق صدا آکوستیک – عایق بندی آکوستیک

عایق کاری ساختمان از لحاظ صوتی، نور و… می تواند بسیار هزینه بر و زمان بر باشد؛ این در حالی است که اگر از عایق های ساختمانی استفاده کنید، می توانید متوجه شوید که هم هزینه و هم زمان بسیار کمی را برای این کار نیاز دارید.

کاهش هزینه ها

ساختمان هایی که از عایق آکوستیک استفاده می کنند، علاوه بر ان که نسبت به سر و صدا و نور زیاد محیط بیرون عایق می شوند، نسبت به حرارت و به طور کلی سرما و گرما هم عایق کاری می شوند. این موضوع می تواند منجر به کاهش هزینه های مربوط به کولر و بخاری شود که تاثیر زیادی در هزینه های جاری خواهد داشت.

انواع و اقسام عایق آکوستیک

بهتر است انواع مختلف این عایق ها را هم بشناسید تا اگر نیاز به استفاده از آن ها در محیط های مورد نظر خود داشتید، بدانید که کدام یک از آن ها می تواند برای شما انتخاب بهتری باشد. انتخاب نوع پنل بستگی مستقیمی به کاربرد محیط مورد نظر ما دارد. پس از این مولفه می توانید به مولفه های فرعی هم توجه کنید. پنل دکوراتیو آکوستیک

پنل های شانه تخم مرغی

در پنل های شانه تخم مرغی که ظاهری شبیه به شانه های تخم مرغ هم دارند، حداکثر مقدار جذب صدا صورت می گیرد. معمولا در محیط هایی که نیاز شدید به حذف ریورب ها و فرکانس های بالا وجود دارد، می توان از این مدل های پنل آکوستیک استفاده کرد. به طور مثال استودیوهای ضبط صدا و فیلم و همچنین محیط هایی که دارای سر و صدا و پژواک زیادی از صدا می باشند، می توانند با این پنل ها پوشیده شوند. پنل دکوراتیو آکوستیک

پنل دکوراتیو آکوستیک هرمی

دومین مدل با نام پنل هرمی شناخته می شود. عملکرد و نتیجه ای که پنل های هرمی نشان می دهند هم همچون پنل های تخم مرغی است. تفاوتی که این دو نوع پنل با یکدیگر دارند، صرفا مربوط به ظاهر متفاوت تر آن ها می شود. به دلیل همین تفاوت ظاهری از فوم هرمی در استودیوهای حرفه ای ضبط صدا و موسیقی استفاده می کنند. پنل دکوراتیو آکوستیک

پنل دیفیوزر

مدل بعدی انواع پنل آکوستیک با نام پنل دیفیوزر شناخته می شود. جنس این پنل ها از یونولیت بوده و میزان چوب به کار رفته در آن ها هم بسیار بیشتر است و برخلاف پنل های دیگری که وجود دارند و برای جذب صدا استفاده می شوند، به منظور پخش کردن صدا در جهت های مختلف به کار می روند. برای ساختن شکل ظاهری این پنل ها نیاز به محاسبات دقیقی وجود دارد. پنل دکوراتیو آکوستیک

پنل ایزولایتر

پنل های ایزولایتر دیگر برای استفاده در محیط های بزرگ همچون سقف و دیوارها به کار نمی روند. این پنل ها به صورت یک جز جداگانه همچون سری میکروفون ها تولید می شوند تا از ورود نویز به داخل میکروفون ها جلوگیری نمایند.

موارد و موضوعات مطرح شده در این زمینه می توانند به شما کمک کنند تا اگر نیاز به استفاده از انواع پنل های عایق کننده محیط از نظر صوتی داشتید، بتوانید با خیال آسوده این کار را انجام دهید. فراموش نکنید که هر کدام از پنل ها را با استفاده از اطلاعاتی که در خصوص آن ها مطرح شد انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را هم بتوانید مشاهده کنید. معمولا در این موارد بهترین کار آن است که با یک طراح دکوراسیون داخلی مشورت کنید و از او راهنمایی و کمک های لازم را دریافت کنید. پنل دکوراتیو آکوستیک

خرید فوم هرمی – قیمت فوم هرمی

در فروشگاه آپ دکو انواع عایق های صدا – عایق آکوستیک – فوم های هرمی و … وجود دارد که هر کدام برای یک مشکل مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید برای خرید انواع فوم هرمی با ما تماس بگیرید. در فروشگاه بزرگ آپ دکو انواع فوم های هرمی وجود دارند که می توانند نیاز شما را رفع کنند. قیمت این محصولات به شدت رقابتی می باشد. تماس بگیرید و مشاوره رایگان برای خرید فوم هرمی و دیگر محصولات دریافت کنید!

محصولات آپ دکو به سراسر ایران ارسال می شوند و همگی دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا می باشند.

با ما در آپ دکو تماس بگیرید!

مهم ترین ویژگی که عایق های صوتی  باید داشته باشند پیشگیری از ورود و خروج صدا است. در جامعه امروزی با توجه به نازک تر شدن دیوارهای میان واحدها به صورت حتم عایق کاری یکی از بهترین راه ها برای خلاصی از آلودگی صوتی بوده که با این حال می توانید به راحتی از میهمانان پر سر و صدای تان پذیرایی کرده و یا اگر علاقه مند به شنیدن موسیقی با صدای بلند هستید بدون نگرانی از طرف آزار و اذیت همسایگان این کار را انجام دهید. پنل دکوراتیو آکوستیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *