Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

دسته بندی عایق صدا

به طور کلی، دسته بندی عایق صدا بسیار مختلف است. به عبارت دیگر، گزینه های مختلفی را می توان برای عایق کاری در نظر گرفت که به طور عمده این گزینه ها بر اساس دمای عملیاتی انتخاب می شوند. از این رو، عایق های مکانیکی را می توان بر اساس دسته های زیر طبقه بندی کرد.

  • عایق سلولار
  • عایق گرانولی (گرانولار)
  • عایق فیبری
  • ورقه ای (فلیک)
  • عایق رفلکتیو (بازتابنده)

دسته بندی عایق صدا به صورت کلی – برای خرید عایق صدا با ما تماس بگیرید

عایق سلولار چیست؟

عایق سلولار یا سلولزی از دانه های مجزای سلولزی تشکیل شده است. این مواد سلولزی شامل شیشه یا فوم پلاستیکی همچون شیشه، فوم فنولیک یا نیتریل رابر است. دسته بندی عایق صدا

عایق گرانولی چیست؟

این نوع عایق شامل خرده هایی کوچک است و در میان آن ها حفرات و فضای خالی وجود دارد. چنین موادی را گاهی اوقات به عنوان «سلول باز» (Open Cell) نیز در نظر می گیرند چراکه گازها توانایی عبور از میان حفرات آن ها را دارند. از جمله عایق های گرانولی می توان به کلسیم سیلیکات و «پرلیت قالب گیری شده» (Molded Perlite) اشاره کرد.

عایق بازتابنده چیست؟

عایق های بازتابنده برای کاهش انتشار پرتوهایی با طول موج بلند در سطوح بکار می رود که این مورد سبب کاهش انتقال حرارت تابشی از سطح می شود.

عایق فیبری چیست؟

این عایق ها از فیبرهایی با قطر اندک تشکیل شده اند و به صورت طبیعی یا مصنوعی وجود دارند. این فیبرها به طور معمول به کمک چسب به یکدیگر چسبانده می شوند. فیبرهای طبیعی شامل شیشه، پشم سنگ، پشم سرباره و سیلیکا آلومینا است. دسته بندی عایق صدا

فیبر نسوز بدون این که در شرایط فیزیکی یا شیمیایی آنها تغییری ایجاد شود، مقاوم در برابر شرایط محیطی گوناگون هستند، شرایط دما تنها شامل دما نیست، شوک حرارتی، مقاومت در برابر ذوب شدن، هدایت حرارتی کم و ذخیره سازی گرمایی کم نیز شامل شرایط محیطی میشوند.

فیبر نسوز جزء گروهی از انواع گوناگون الیاف مصنوعی هستند که به عنوان ماده ای عایق مورد استفاده قرار میگیرد، همچنین ناگفته نماند که کاربرد های گوناگون آن در کارها و چیزهایی است که درجه حرارت بسیار زیاد است. دسته بندی عایق صدا

فیبر های نسوز به دلیل نسوز بودنش سازگاری کامل را با محیط زیست دارد و در صرفه جویی انرژی بسیار موثر است، همچنین این ماده به علاوه عایق بودنش، مقاومت زیادی در برابر حرارت دارد که از آن در صنایع مختلف و کوره های گرمایشی استفاده میشود.

اکسید های خاصی وجود دارند که مهمترین مواد نسوز هستند و در آنها یافت می شود، این مواد عبارتند از: اکسیدهای آلومینیوم (آلومینا)، سیلیکون (سیلیس)، منیزیم (اکسید منیزیم) و اکسید کلسیم (آهک). این ماده چگالی بسیار کمی دارد و در نتیجه این چگالی کم باعث تجمع گرمای بسیار کمی می شود و به عنوان یک عایق حرارتی بسیار عالی و مناسب عمل میکند. از نظر مقاومت الکتریکی در سطح پایینی قرار دارد ولی در برابر شوک حرارتی مقاومت بالایی دارد، فیبر نسوز در برابر خوردگی نیز مقاومت نیازی از خود نشان میدهند و این امر بسیار عالی است.

عایقه ورقه ای چیست؟

این عایق از دسته بندی عایق صدا از ورقه ها یا ذارت کوچک تشکیل شده اند و ممکن است به کمک چسب به یکدیگر متصل شده باشند. «ورمیکولیت» (Vermiculite) و «میکا» (Mica) از جمله این عایق ها به شمار می آید.

انوع عایق لوله بر اساس کاربرد

عایق لوله دسته بندی دیگری را بر اساس کاربرد عایق شامل می شود که در زیر به آن اشاره شده است.

  • عایق گرم
  • عایق سرد
  • عایق های حفاظت از اشخاص
  • عایق صوتی (آکوستیک)

عایق گرم چیست؟

عایق گرم بر روی سطوح داغ لوله ها استفاده می شود. با این کار، از انتقال حرارت و جریان انرژی از سیال داخل لوله جلوگیری می کند. بنابراین، اصلی ترین هدف عایق گرم، حفظ گرما است. عایق های زیر را به عنوان عایق گرم می شناسند.

  • پشم معدنی
  • پشم شیشه دسته بندی عایق صدا
  • کلسیم سیلیکات

عایق سرد چیست؟

عایق سرد نیز از انواع عایق لوله به شمار می آید که بر روی لوله کشی های سرد اعمال می شود. با این کار، از جذب حرارت فضای بیرونی جلوگیری می شود. در حقیقت هدف اصلی در عایق سرد، حفظ سرما و جلوگیری از میعان است. انواع عایق سرد در فهرست زیر آورده شده است.

  • فوم پلی اورتان
  • فوم انبساطی پرلیت
  • فوم انبساطی پلی استایرن دسته بندی عایق صدا

عایق حفاظت از اشخاص

عایق حفاظت از اشخاص بمنظور پیشگیری از سوختگی کارکنان و افراد مختلف استفاده می شود. تمامی لوله کشی هایی که دمای سطح آن ها بیشتر از ۶۵ درجه سانتی گراد باشد از این نوع عایق بهره می برند. البته تاسیساتی که دسترسی به آن ها توسط کارکنان امکان پذیر نیست نیازی به عایق کاری ندارند. گاهی اوقات از توری های فلزی همانند تصویر زیر برای حفاظت از کارکنان بهره می گرند. پشم های معدنی نیز روش دیگری برای عایق کاری است. دسته بندی عایق صدا

به عنوان یک قانون کلی اگر سطحی در فاصله ۶۰۰ میلی متری از روبرو (افقی) و ۲۱۰۰ میلی متری عمودی قرار داشته و شخص به آن دسترسی داشته باشد، آن ناحیه یا گذرگاه باید عایق کاری شود.

عایق لوله مسی کولر گازی

همانطور که لوله ها را باید از سرمای زمستان حفظ کرد، لوله های سیستم های تهویه مطبوع را باید در تابستان نیز عایق کاری کرد. عایق لوله های مسی یا سایر لوله های سیستم ها تهویه مطبوع انواع مختلفی دارند که از میان آن ها می توان به عایق های فایبرگلاس، فوم رابر و فوم پلی اتیلن اشاره کرد. بهترین نوع این عایق، فوم پلی اتیلن است. نصب این عایق ها نیز بسیار ساده است چرا که به طور معمول، لبه این عایق ها به یکدیگر می چسبند.

عایق رولی چیست؟

عایق صوتی

تمامی لوله کشی هایی که منبع صدا باشند به عنوان گزینه عایق کاری صوتی در نظر گرفته می شوند. هدف اصلی در این نوع عایق لوله کاهش لرزش ها تا محدوده ای قابل قبول است. حداقل ضخامتی که برای این نوع عایق لوله در نظر گرفته می شود برابر با ۷۵ میلیمتر است. مواد مختلف عایق صوتی لوله در فهرست زیر آورده شده است. دسته بندی عایق صدا

  • فوم آکوستیک
  • فایبرگلاس
  • پشم سنگ دسته بندی عایق صدا
  • وینیل (Mass Loaded Vinyl | MLV)

سیستم های عایق لوله

بخشی اصلی یک سیستم عایق را مواد عایق کننده آن نشان می دهند. سایر اجزای تشکیل دهنده عایق لوله در زیر آورده شده اند. دسته بندی عایق صدا

  • پوشش محافظ
  • ضد رطوبت (بخار) دسته بندی عایق صدا
  • «کلادینگ» (Cladding) شامل ورق های فلزی
  • «جداکننده» (Spacer) برای حفظ شکل کلادینگ
  • استفاده از پرکننده ها برای پر کردن حفرات خالی

شیوه ی نصب عایق لوله ای خیلی آسان است. به طوری که افراد غیر عایقکار نیز می توانند با مطالعه ی این پاراگراف به راحتی لوله های تاسیساتی را عایق نمایند. در ابتدا برای اینکه عایق الاستومری لوله ای را بر روی لوله ها نصب کنیم باید آنرا برش دهیم. این کار را به وسیله ی کاتر انجام می دهیم. سپس لوله را با چسب مخصوص عایق الاستومریک چسبناک می نمائیم.

در آخرین بخش عایق را به دور لوله می اندازیم و با استفاده از نوار درزگیر درز آن را پوشش می دهیم.در مقایسه با سایر عایق ها، نصب عایق های لوله ای نسبت به عایق های پشم شیشه خیلی راحت تر بوده و سرعت نصب این محصول نسبت به پشم شیشه بسیار بالا می باشد. سبک بودن عایق لوله یک ویژگی مثبت محسوب می شود که این موضوع در هنگام نصب افراد را یاری می کند.

فرم های مختلف عایق لوله

عایق لوله در شکل های مختلفی ساخته و عرضه می شود. به این ترتیب می توان در کاربردهای مختلف از آن ها بهره برد. نصب عایق ها نیز بر اساس شکل های ترکیبی مختلف، متفاوت خواهد بود. شکل های مختلف عایق لوله در ادامه آورده شده اند.

  • تخته ها و ورق های سخت (سفت): عایق های سلولزی، گرانولی و فیبری در این شکل ها تولید می شوند.
  • ورق های انعطاف پذیر: عایق های سلولزی و فیبری
  • سیمانی: این عایق ها به کمک سیمان و عایق های فیبری و گرانولی ساخته می شوند.
  • فوم: این عایق ها به شکل ها پودر و کف و برای پر کردن فضاهای خالی مورد استفاده قرار می گیرند.

دسته بندی عایق صدا

انواع عایق صدا کدام است؟

عایق های صدا انواع مختلفی دارند که هر کدام علاوه بر گرفتن فشار صدا، کاربرد های منحصر به فرد دیگری هم دارند. انواع این عایق های صوتی، با طرح و رنگ های مختلف در آپ دکو موجود است.

فوم عایق صدا چیست؟ دسته بندی عایق صدا

فوم های عایق صدا، خود انواع مختلفی دارند؛ نظیر عایق صوتی شانه تخم مرغی – فوم هرمی و فوم پلی اتیلن.

این فوم ها بسیار سبک می باشند و نصب آسانی دارند. فوم عایق صدا در جذب صدا توانایی بالایی دارد و مناسب برای داخل خانه، دیوار های استودیو و دیوار های اتاق است. دسته بندی عایق صدا

انواع مختلف این فوم ها با کیفیت بالا و چگالی مناسب در سایت آپ دکو موجود می باشند که با مراجعه به بخش محصولات، می توانید انواع آن ها و قیمت هایشان را مشاهده کنید.

عایق صدا دیوار مشترک ساختمان ها کدام است؟

در بعضی از منازل و یا ساختمان ها، مقدار صدایی که از دیوارهای بین واحد عبور خواهد کرد، زیاد است. با توجه به این موضوع همه همسایه ها به سادگی می توانند کلیه صداهای درون منازل یکدیگر را به وضوح بشنوند. این موضوع برای همه آزاردهنده و مشکل ساز است. دسته بندی عایق صدا

برای اینکه از این اتفاق جلوگیری شود، می توان از عایق های صدا کمک گرفت. شما هم می توانید برای فرار از این مشکلات، به کمک مختصصین عایق بندی صدا، یک عایق خوب و باکیفیت را برای دیوارهای خانه خود نصب کنید. دسته بندی عایق صدا

عایق صدا برای اتاق خواب چگونه است؟

فرض کنید شما در اتاق خود مشغول استراحت هستید و صداهای بیرونی که از کوچه و خیابان وارد اتاق شما می شوند، مانع استراحت شما می شوند. همینطور ممکن است اهمیت زیادی برای آسایش و خواب فرزندان خود قائل باشید.

در هر دو صورت شما باید از عایق های صوتی اتاق خواب استفاده کنید. تردید نداشته باشید که با استفاده از این عایق ها می توانید به راحتی استراحت کنید و یا فضای خوب و آرامی را برای کودکان خود به وجود بیاورید. دسته بندی عایق صدا

عایق های شبیه به شانه تخم مرغ و دورو چسب دار ازجمله نمونه عایق الاستومتری هستند که می توان به سرعت آنها را اجرا نمود. اگر به دنبال عایقی هستید که قدرت جذب بالایی داشته باشد، این نوع عایق بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. از عایق الاستومتری بیشتر در محیط های صنعتی، ساختمانی، سقف و دیوارهای مشترک به عنوان عایق صوتی استفاده می شود. دسته بندی عایق صدا

اکوستیک کردن دیوار منزل یکی از راهکارهای مفید برای جلوگیری از آلودگی صوتی است. متاسفانه آلودگی صوتی یکی از پیامدهای زندگی در شهرهای بزرگ است. آلودگی صوتی برای سلامتی روحی و جسمی انسان مضر می باشد. به همین علت افراد برای در امان ماندن از آسیب های آن اقدام به استفاده از نصب عایق صوتی یا آکوستیک دیوار و درب منازل و لمسه کوبی درب می کنند. بهترین زمان عایق بندی صوتی و آکوستیک اتاق و درب، مرحله ساخت آپارتمان است. اما خوب هیچ وقت دیر نیست.

قیمت آکوستیک اتاق به موارد زیادی بستگی دارد. هنگام خرید فوم های آکوستیک درب و عایق صدا می بایست المان های مختلفی مانند جنس، کاربرد، ضخامت و انعطاف پذیری آنها را مد نظر قرار داد. همانطور که پیش تر معرفی کردیم فوم های عایق صدا انواع مختلفی دارند از این رو هزینه آکوستیک کردن اتاق خواب نیز تفاوت های چشمگیری دارند. کمک از کارشناسان متخصص هوم سرویز در مورد خرید عایق اکوستیک به افراد کمک می کند تا هزینه های اضافی پرداخت نکنند.

دسته بندی عایق صدا

فوم های پلی اتیلن عایق صدا دیوار مشترک به حساب می آید؟ دسته بندی عایق صدا

فوم پلی اتیلن یکی از انواع عایق صدا دیوار مشترک ساختمان محسوب می شود که ضد آب بوده و دارای مقاومت شیمیایی است. این فوم ها به خاطر داشتن خواصی ویژه، جزو بهترین ایزولاسیون ها و عایق های برودتی حرارتی رطوبتی و صدا به حساب می آیند.

از این فوم ها می توان در بازه های دمایی متفاوت استفاده کرد و امکان استفاده از آن ها در دیوار، سقف و کف ساختمان ها وجود دارد. از این فوم ها همینطور در کف بام ها، زیر پارکت ها و کف های چوبی و حتی در سوله ها و سالن های مرغداری استفاده شده و از کاربرد تاثیرگذار آن ها بهره گرفته خواهد شد.

باید بدانید که نمی توان نقش تاثیرگذار فوم پلی اتیلن را در فرآیند صداگیری و عایق صدا در استودیوها، نادیده گرفت.

پشم سنگ عایق صدای مناسبی برای دیوار مشترک ساختمان به حساب می آید؟ دسته بندی عایق صدا

پشم سنگ و پشم شیشه از الیاف فیبری تشکیل شده اند که هوا را به دام انداخته و مانع انتقال صدا می شوند. پشم سنگ از رشته های بسیار ریز سنگ بازالت تشکیل شده است

و از آن برای عایق صوتی و حرارتی کف، زیر شیروانی و دمیدن در فضاهای خالی استفاده می شود. تفاوت پشم شیشه با پشم سنگ در آن است که منبع تولید پشم شیشه، شیشه خواهد بود.

باید بدانید که، از آنجایی که پشم سنگ دانسیته بوده و وزن بیشتری نسبت به پشم شیشه دارد، بیشتر می تواند عایق صدا خوبی برای دیوار مشترک ساختمان محسوب شود و مانع عبور صدا شود.

در یک کلام هرکجا که نیاز باشد حرارت یا صوت کنترل شوند ویا از انتقال آنهاجلوگیری شود از این عایق می توان استفاده نمود. ولی بسته به محیط و نوع دستگاه یا محیطی که می خواهیم عایق کنیم از انواع مختلف پشم سنگ استفاده می کنیم.

فوم الاستومری چه نقش در عایق کردن صدا دیوار مشترک دارد؟

عایق های الاستومری سبک و انعطاف پذیر بوده و ضریب انتقال حرارت آن ها بسیار پایین است. همینطور نصب بسیار آسان این عایق ها، از جمله ویژگی های مثبت آن ها به شمار می رود که می تواند در تصمیم گیری شما برای عایق صدا دیوار مشترک شما در ساختمان استفاده کنید. دسته بندی عایق صدا

از جمله مزایای عایق الاستومری می توان به صرفه جویی در هزینه ها، مقاومت بالا در برابر بخار، رطوبت، رشد قارچ و کپک، آتش، روغن و مواد شیمیایی، عدم ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی و نداشتن گرد و غبار و الیاف اشاره کرد.

عایق صدا فوم شانه تخم مرغی چیست؟ دسته بندی عایق صدا 

این فوم می تواند تا حدودی در ترکیب با عایق های سلول بسته، مثل: فوم الاستومری و یا فوم پلی اتیلن، نقش عایق صدا را در دیوار مشترک ساختمان شما ایفا کند. از فوم شانه تخم مرغی برای صدا گیری در موارد مختلف استفاده می شود. دسته بندی عایق صدا

باید بدانید که این فوم نسوز نبوده و استفاده از آن در محیط هایی که خطر آتش سوزی در آن ها وجود دارد، توصیه نمی شود. بلکه در چنین فضاهایی بهتر است از فوم الاستومری تخم مرغی استفاده کنید. به طور کلی از این فوم در مکان های ضبط صدا و استودیوها استفاده می کنند. دسته بندی عایق صدا

فوم هرمی چیست و چه کاربردی در عایق صدا دیوارمشترک دارد؟ دسته بندی عایق صدا

این فوم که با نام های گوه ای و یا هرمی هم شناخته می شود،دقیقا مثل فوم شانه تخم مرغی سطح غیر صافی دارد. نما و تنوع رنگی این فوم باعث شده است که استفاده از آن در فضاهای داخلی رواج یابد. همینطور باید بدانید که جهت گیری فوم منشوری، در حین اجرا و نصب تاثیر زیادی بر روی کارایی آن خواهد داشت.

فوم هرمی پنل های ایده آلی برای کاربردهای فراوانی از جمله استودیوها، اتاق های موسیقی، اتاق های ضبط صدا، باجه های وکال، ایستگاه های رادیویی، استودیوهای تلویزیونی و… ارائه می کند. این فوم ها علاوه بر اینکه جاذب صدا هستند، بلکه ظاهر جذابی نیز به اتاق شما می بخشند. دسته بندی عایق صدا

ما در آپ دکو فوم های درجه یکی عرضه می کنیم و تنها با دیدن آن ها متوجه تفاوت شان با دیگر فوم های بازار خواهید شد. برای ما فرقی نمی کند که برای استفاده ی شخصی به دنبال فوم آکوستیک هستید یا برای استفاده ی صنعتی، مشکل شما هرچه باشد آپ دکو به خوبی از پس رفع و رجوع آن برخواهد آمد.

تفاوت فوم آکوستیک هرمی با فوم آکوستیک شیاردار دسته بندی عایق صدا

فوم آکوستیک هرمی و فوم آکوستیک شیاردار، هردو برای جذب امواج صوتی و فرکانس ها عالی هستند. گرچه فوم شیاردار صدا را خفه نخواهد کرد، اما درست مانند فوم آکوستیک هرمی، بخش اعظمی از صدا را جذب می کند. کم شدن شدت صدا به تعداد پنل های آکوستیک نصب شده در محیط، و ضخامت آن ها بستگی دارد. دسته بندی عایق صدا

گرچه این دو فوم آکوستیک ظاهر متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، اما به خاطر رده ی عایق یکسان شان معمولاً باهم اشتباه گرفته می شوند. البته این نکته به هیچ وجه درست نیست. فرآیند فوم آکوستیک هرمی طوری ست که زیر هرم ها خالی می ماند، بنابراین میزان فوم استفاده شده کاهش یافته و درنتیجه خاصیت جذب صدای آن هم کمتر می شود. دسته بندی عایق صدا

فوم شیاردار اما فوم بیشتری دارد زیرا فرآیند ساخت و شکل آن ساده تر از فوم هرمی است، ازهمین رو فوم بیشتری را شامل شده و بنابراین ضخامت آن هم افزایش یافته است. هرچه ضخامت بیشتر بشود، کار ظاهر زیبایش را از دست خواهد داد. اما اگر می خواهید فوم آکوستیکی بگیرید که ضخامت آن 2 اینچ (5.08 سانتی متر) یا کمتر باشد، انتخاب فوم شیاردار هوشمندانه تر است. در ضمن، رنگ‎ فوم های آکوستیک هیچ تأثیری بر جذب صدای فوم ندارد.

برای اجرای انواع دسته بندی عایق صدا و خرید آن ها از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما تماس بگیرید.

خرید فوم هرمی – قیمت فوم هرمی

در فروشگاه آپ دکو انواع عایق های صدا – عایق آکوستیک – فوم های هرمی و … وجود دارد که هر کدام برای یک مشکل مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید برای خرید انواع فوم هرمی با ما تماس بگیرید. در فروشگاه بزرگ آپ دکو انواع فوم های هرمی وجود دارند که می توانند نیاز شما را رفع کنند. قیمت این محصولات به شدت رقابتی می باشد. تماس بگیرید و مشاوره رایگان برای خرید فوم هرمی و دیگر محصولات دریافت کنید!

محصولات آپ دکو به سراسر ایران ارسال می شوند و همگی دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا می باشند. دسته بندی عایق صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *