Search
Close this search box.

گچ برگ کناف

گچ برگ های کناف چیست؟ گچ برگ کناف گچ برگ (Gypsum board) در دسته محصولات پانلی (panel) قرار می گیرد.گچ برگ معمولا به اسم عملی پانل گچی (gypsum panel) و به صورت عامیانه دیوار خشک (drywall)، تخته گچی (plasterboard) و یا دیوار تخته ای (wallboard) و (به اشتباه در ایران به اسم برند کناف knauf ) نامیده می شود.

این گچ برگ کناف یا “ گچ برگ  ”  را می توان در دیوارها و سقف های کاذب برای دکوراسیون استفاده کرد و طرح  و مدل های مختلف ایجاد کرد. ساخت و ساز و دکوراسیون های مدرن امروزی کارها را زیباتر، آسان تر و ایمن تر کرده می باشد. این مسئله باعث شده تا طراحان و معماران داخلی به جای کمک گرفتن از مصالح سنتی از مصالح جدید و به روز استفاده کنند. “گچ برگ ها” یکی از همین این مصالح ساختمانی مدرن می باشند که در طراحی دکوراسیون داخلی به وفور استفاده می شوند.

آپ دکو مرکز فروش گچ برگ کناف از شما دعوت می کند برای اطلاع از قیمت و … از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

گچ برگ کناف

گچ برگ کناف چیست؟

در حین ساخت این پنل ها سعی می شود مخلوط گچ به همراه هوا به صورت فشرده بین دو سطح کاغذی وارد شود که به سبکی و استحکام پنل کمک کند. گچ برگ یا گچ برگ کناف پیش ساخته همراه با سازه های فلزی، خمیر مخصوص و بتونه درزگیر بر روی دیوار های داخلی قرار میگیرد.این عایق های گچی  در ابعاد 120×240 و با ضخامت های مختلف 9/5 میلیمتر و 12/5 میلیمتر ساخته می شود.

انواع گچ برگ کناف ( گچ برگ کناف )، مراحل و فرآیند تولید و کاربرد صفحات روکشدار گچی

  • گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی ساده  با نام اختصاری RG
  • گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی مقاوم در مقابل رطوبت و آتش با نام اختصاری FM
  • گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی مقاوم در مقابل آتش با نام اختصاری FR
  • گچ برگ یا صفحات روکشدار گچی مقاوم در مقابل رطوبت با نام اختصاری MR

صفحات روکشدار گچی ساده

  • موارد استفاده گچ برگ کناف ساده : دیوار های جداکننده، پوشش دیوار های سنتی به جای گچ، سقف کاذب.
  • صفحات روکشدار گچی ساده صفحات روکشداری می باشند،که سطح و لبه طولی آن ها با کاغذ محکمی پوشیده شده می باشد.

گچ برگ کناف  مقاوم در مقابل رطوبت

گچ برگ ضد رطوبت صفحات روکش داری می باشند که  گچ تشکیل دهنده آن با مواد مقاوم در مقابل رطوبت ترکیب و کاغذ روکش آن با مواد مقاوم در مقابل رطوبت پوشیده شده می باشد. موارد استفاده گچ برگ کناف مقاوم در مقابل رطوبت : مثل گچ برگ کناف ساده و همینطور سلول های تر در ساختمان نظیر حمام، آشپزخانه و دستشویی.

گچ برگ کناف مقاوم در مقابل آتش و رطوبت

صفحات روکش داری می باشند گچ ان ها حاوی فایبرگلاس و مواد مقاوم در مقابل رطوبت بوده و مقوای آن با مواد مقاوم در مقابل رطوبت پوشیده شده می باشد.

گچ برگ کناف  مقاوم در مقابل آتش

صفحات روکش داری می باشند که گچ آن ها حاوی الیاف فایبر گلاس است که صفحات روکش دار را در مقابل آتش مقاوم می سازد.
موارد استفاده گچ برگ کناف مقاوم در مقابل آتش : دیوار های جداکننده، پوشش های دیوارهای سنتی، سقف کاذب و مناطقی که نیاز به مقاومت در مقابل اتش وجود دارد. پوشش ستون، تیرهای فلزی و بتنی

موارد استفاده گچ برگ کناف مقاوم در مقابل رطوبت و آتش

گچ برگ کناف مقاوم در مقابل آتش و همینطور سلول های تر در ساختمان نظیر حمام، آشپزخانه و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

گچ برگ ضد رطوبت

گچ برگ باتیس مقاوم در مقابل رطوبت، در این پانل ها هسته گچی و رویه کاغذی دارای افزودنی هایی است که جذب آب را کاهش می دهند.کاغذ کرافت پوشش گچ برگ مقاوم در مقابل رطوبت به رنگ سبز می باشد.عایق های گچی مقاوم در مقابل رطوبت در فضاهای مرطوب از جمله در آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی بهره برداری می شوند.

تولید گچ برگ

یکی از مزایای مهم گچ برگ نسبت به دیگر محصولات پانلی نظیر تخته های چوبی چند لایه تخته فیبری فشرده و ام دی اف (fiberboard) و… مقاومت بالای گچ برگ نسبت به آتش است.همینطور گچ برگ از نظر سبکی، کنترل صدا، اقتصادی بودن، همه کاره بودن، کیفیت و سرعت بالا و آسانی در اجرا یکی از مناسب ترین مصالح ساختمانی می باشد.

گچ برگ یکی از مناسب ترین مصالح ساختمانی جهت دیوارهای داخل ساختمان، سقف های کاذب، پارتیشن بندی ساختمان های مسکونی و تجاری و سازمانی و همینطور برای پیاده سازی دکوراسیون داخلی سقف و دیوارها و ایجاد نورپردازی در ساختمان بسیار مناسب می باشد.

شیوه تولید گچ برگ به این صورت است که گچ سبک شده با افزودنی های لازم بین دو کاغذ زیر و رو قرار گرفته و زیر پرس سایز شده که ضخامت و عرض آن تنظیم می شود و بعد از طی کردن مسیر نوار نقاله طول آن توسط برش اندازه می شود و داخل خشک کن رطوبت اضافه آن گرفته شده و پس از آن طول اضافه آن به صورت صاف برش خورده. کنترل کیفیت انجام شده و در پالت بسته بندی و آماده ارسال می شود.

مزایای کمک گرفتن از گچ برگ کناف

  • مقاومت گچ برگ در مقابل زلزله
  • کاهش نخاله های ساختمانی
  • سرعت اجرای بالا
  • اجرای آسان تر
  • وزن کمتر و کاهش هزینه حمل و نقل
  • افزایش سطح مفید زیر بنا
  • عایق حرارتی و صوتی مناسب
  • قابلیت فرم پذیری بالا در دکوراسیون داخلی
  • قابلیت تغییر فضاهای قدیمی و تبدیل به کاربری جدید با پتانسیل بالا
  • قابلیت بازیافت بیش از 75 درصد مصالح
  • ایمنی بیشتر صفحات گچی
  • کاهش گروه های کارگری در ساختمان

کاربرد گچ برگ

در سقف های کاذب گچ برگ به علت انعطاف پذیری این محصول انواع طرح ها قابل اجرا است که هم سبک و هم مقرون به صرفه است و جایگزین بسیار مناسبی به جای رابیتس است. گچ برگ (پنل یا پانل گچی ) در ساختمان بسیار پرکاربرد بوده، این محصول به عنوان دیوار داخلی، دیوار خارجی، دیوار پارتیشن و سقف کاذب مورد استفاده قرار میگیرد. دیوارهای ساخته شده به وسیله گچ برگ بسیار سریع اجرا شده و عایق بسیار مناسب و سبکی است.

دیوارهای جدا کننده داخلی

کاربرد این نوع دیوار در جداسازی دو فضای متفاوت می باشد. دیوارهای جداکننده گچ برگ انواع مختلفی دارند.تفاوت انواع دیوارهای جداکننده در نوع ساختار و در تعداد لایه های گچ برگ (کناف) در هر طرف از دیوار می باشد. این گچ برگ ها می توانند هر کدام از انواع صفحات گچی کناف باشند.

قیمت گچ برگ کناف

برای اطلاع از قیمت گچ برگ و کسب راهنمایی در مورد کاربرد گچ برگ با مشاوران ما در آپ دکو تماس بگیرید. گچ برگ کناف دارای انواع مختلفی می باشند و برای مصارف گوناگون در جاهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند. بر این اساس تنوع گچ برگ دارای قیمت های متفاوتی می باشند.

پیچ کناف ( گچ برگ )

یکی از تجهیزات مهم برای کار با گچ برگ یا همان کناف پیچ کناف می باشد. پیچ کناف در شکل ها و کاربردهای مختلف طراحی و روانه بازار شده می باشد.

پروفیل کناف و گچ برگ

سقف ها و تیغه های کناف ساخته شده از سازه های فلزی یکپارچه گالواهمه است که روکش های گچی و سیمانی روی آن پیچ می خورند و تهیه می شوند. پروفیل به معنای مقطع ثابت و طول زیاد که در ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد. کناف یک صفحه روکش دار گچی است که قدمت زیادی در صنایع ساختمانی دارد.

 پروفیل دیوار کنافی از مقاطع فلزی و گچ برگ کناف یا صفحات سیمانی تشکیل شده که با هم ترکیب و ادغام می شود. پروفیل کناف از شکل دهی و قرار گرفتن ورق هایی فولادی گالواهمه به شیوه نورد سرد تولید می شوند. ضخامت پروفیل گالواهمه کناف حدوداً بین 3 میلی متر تا 6 میلی متر می باشد.

آپ دکو با فروش عمده گچ برگ و فروش گچ برگ جزئی در کنار شماست! تماس بگیرید تا جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *