Search
Close this search box.

انواع عایق صدا را بشناسید!

در انواع عایق صدا شاید سردرگم شوید که کدام نوع می تواند برای شما بهترین گزینه باشد. عایق صدا آکوستیک  عایق صدا شانه تخم مرغی و عایق صدا آکوستیک متداول ترین دسته های عایق صوتی هساند که کاربرد های فراوانی برای صداگیری دارند. برای خلاص شدن از سروصدای روزمره و ورود و خروج صدای اضافی می توانید از عایق صدا به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید! 

آپ دکو، مرکز اجرای انواع عایق صوتی ساختمان های شخصی – اداری و شرکتی آماده همکاری با شما دوستان گرامی است!

انواع عایق صدا

عایق صدا

عایق صدا پوششی است که در ساختار آن از موادی استفاده شده است که می تواند امواج صدا را در خود حبس کند. این پوشش با اضافه شدن به ساختار اصلی خانه از ورود سر و صداهای بلند و آزار دهنده به مکان مورد نظر جلوگیری می کند. مواد تشکیل دهنده عایق های صدا بسیار متنوع می باشند و بر اساس کاربرد آن ها تغییر می کنند.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که عایق صدا همان طور که از ورود صدا های خارجی به داخل خانه جلوگیری می کند، با یک سیستم متفاوت به شکلی کاملا بالعکس هم عمل می کند، یعنی مانع از خروج صداهای داخلی به خارج از خانه هم می شود.

برای مثال اگر در خانه از آلات موسیقی استفاده می کنید، با استفاده از عایق صدا می توانید مانع از آزار همسایه ها بشوید و یا اگر بخواهید در محیط زندگی خود یک سینمای خانگی داشته باشید، زندگی آپارتمانی و وجود سر و شدا مانع از آن خواهد شد، اما با استفاده از عایق صدا می توانید یک اتاق فیلم برای خود آماده کرده و از ورود و خروج صدا به داخل آن جلوگیری کنید.

البته عایق صدا سیستمی نیست که تنها در خانه ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ بلکه روشی است که در مکان های تجاری و دفاتر کاری بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در کافه ها، مراکز سرگرمی، سالن های سینما و استودیو های موسیقی که از جمله مکان هایی می باشند که بیشتر در مرکز شهر ها قرار دارند، برای این که باعث آزار محیط اطراف خود نشوند لازم است که از سیستم ها مختلف عایق صدا استفاده شود.

انواع عایق صدا

عایق صدا چگونه کار میکند؟ آیا جذب صدا همان عایق صدا است؟ بهترین عایق صدا چیست؟ 

نیازهای مهم در دنیای پر هرج و مرج امروزی بوده و در واقع آن را می توان به عنوان سدی مقاوم در مقابل انعکاس و انتقال صوت دانست. هم اکنون بسیاری از ساختمان ها اعم از تجاری و مسکونی با این عایق ها مجهز شده اند و استانداردهای لازم برای پیشگیری از سر و صدا در ساخت آن ها رعایت شده است.

این محصولات در انواع مختلف و  رنگ و جنس و ضخامت و کاربرد قابل عرضه می باشند و هر کدام تاثیر عالی در کاهش صدا و حذف صدا دارند. از عایق ها ایر پلاست با مناسب ترین قیمت ام کاربرد فراوان و تاثیر زیاد تا پنل ترموفیوز با بهترین و با کیفیت ترین و تاثیرگذارترین عایق صوتی شانه تخم مرغی همگی توسط شرکت آپ دکو با توجه به نیاز و کاربرد شما عزیزان قابل سفارش و نصب و اجراء میباشند.

در ساخت و سازهای گذشته به خاطر افزایش حجم آلودگی های صوتی، سازندگان و پیمانکاران سعی می کنند از عایق های صوتی استفاده کنند و مانع از ورود سر و صدا به داخل ساختمان ها شوند.  این عایق ها به مقدار قابل توجهی از انتقال صوت پیشگیری کرده و مکانی ایمن و آرام برای رفاه ساکنین آماده می کنند. با این مقدمه، در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با انواع عایق صوتی و کاربرد هر کدام آشنا شوید.

یک عایق خوب باید از چگالی مناسب بهره مند باشد تا بتواند حالت آکوستیک خود را حفظ کند. از این رو پیش از خرید عایق صوتی باید از استاندارد بودن چگالی و ضخامت آن مطمین شوید. شرکت های بسیاری در زمینه تولید انواع عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی مشغول به فعالیت می باشند و محصولات خود را با تنوع بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

شما با توجه به مکان مورد نظر و میزان سر و صدا می توانید نسبت به خرید عایق صوتی ایده آل اقدام کنید. برای مثال برای پیشگیری از انتقال سر و صدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره می توانید از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده کنید.  این عایق به صورت رولی یا تخته ای کاربرد دارد و آرامش را برای ساکنین آپارتمان هایی که اتاق های آن ها دیوار به دیوار است آماده می کنند.

آپ دکو وب سایت معتبر فروش انواع عایق صدا در تلاش است رضایت شما عزیزان را در ارال به موقع محصول در سراسر ایران به دست آورد. همینطور شما عزیزان می توانید برای اجرای عایق صدا در تهران با ما در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان مجموعه آپ دکو بهره مند شوید!

انواع عایق صدا

انواع عایق صدا

انواع عایق صدا در ساختمان

کاربرد نصب عایق صدا در قسمت هایی مثل کف، سقف، دیوار و… است. مثلا از پرمصرف ترین انواع عایق های صدا، می توان به عایق صوتی لوله های فاضلاب و عایق صوتی دیوار مشترک که در خانه ها و ادارات بسیار کاربردی می باشند، اشاره کرد.

عایق های صوتی که در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند که از جمله آن می توان به پشم سنگ، پشم شیشه، الاستومری، پلی یورتان، پلی اتیلن، پلی استایرن، عایق صوتی سربی، صفحات و کاشی های ساخته شده از فیبرهای سلولزی، تایل های ساخته شده از فیبرهای معدنی، کاشی های فلزی سوراخ دار، پنل آکوستیک، فوم عایق صدا و . . . اشاره کرد. در ادامه به بیان جزییات بیشتر درباره هر کدام می پردازیم.

شما می توانید در صورت بروز هر گونه ابهام و سفارش اجرا و نصب انواع عایق صدا در تهران با ما در ارتباط باشید!

انواع عایق صدا

عایق صوتی یک روش تضمینی برای خلاص شدن از صدای بیرون محیط است!

به روش هایی که مانع عبور صدا از مکان های مختلف می شوند عایق از بین برنده صدا گفته می شود. هدف از به کار بردن چنین عایق هایی این است که تا جای ممکن صدایی که از کوچه و خیابان وارد خانه می شود را کاهش دهند.

در این مورد باور اصلی این است که سطوح سخت با کمترین میزان جذب صدا، آن را از خود عبور می دهند؛ اما سطوح نرم به میزان قابل توجهی صدا را به خود جذب کرده و از انعکاس آن جلوگیری می کنند. برای مثال میزان ضریب جذب صدای 500 هرتز در دیوار های بتونی 0.01، در کاغذ دیواری 0.04، در چوب 0.10 و در مواد پلی ـ اورتان 0.90 است. موادی مانند پشم شیشه و پشم سنگ که منافذ بسیاری دارد، هوا از آن ها عبور می کند و انعطاف پذیر می باشند امواج صدا را جذب کرده و آن را در خود حبس می کنند.

بخش زیادی از امواج صدا در پشم شیشه به گرما تبدیل شده و از بین می رود. به همین علت افرادی که می خواهند از ورود صدا به داخل خانه جلوگیری کنند می توانند از عایق صدا بر روی دیوار های بیرونی استفاده کنند. در این روش معمولا از مواد جذب کننده صدا مانند پشم شیشه در میان صفحات تشکیل دهنده نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود تا از ورود صدا جلوگیری شود.

البته استفاده از عایق بیرونی ای که تنها برای جلوگیری از ورود صدا مورد استفاده قرار بگیرد، برای آپارتمان ها بسیار پر هزینه است و به همین علت روشی نیست که زیاد کاربرد داشته باشد. اما می توان عایق صوتی و عایق حرارتی را با یکدیگر ترکیب کرده و یک عایق دوکاربردی را در دیوار های بیرونی به کار برد.

معمولا در آپارتمان ها از عایق حرارتی و عایق صوتی در کنار یکدیگر استفاده می شود. در حقیقت عایق های حرارتی با عایق هایی که امواج صوتی را به خود جذب می کنند بسیار شباهت داشته و با یکدیگر سازگار می باشند. برای مثال پشم شیشه و یا پشم سنگ مواد بسیار کاربردی و کارآمدی می باشند که در عایق های حرارتی هم به کار برده می شوند. پلی اورتان هم از جمله موادی می باشند که در هر دو سیستم عایق بندی به کار برده می شوند.

به همین علت اگر در آپارتمانی که زندگی می کنید تصمیم به اجرای عایق حرارتی وجود دارد، می توانید با همسایه های خود سیستم عایق حرارتی ای را انتخاب کنید که در عین حال عایق صدا هم باشد.

انواع عایق صدا

عایق پشم سنگ متداول ترین انواع عایق صدا

عایق صدا برای دیوارهاست. اگر درحال ساخت و ساز می باشید و می خواهید از پنل هایی استفاده کنید که عایق صوتی را برای شما به همراه داشته باشند، پیشنهاد ما به شما، عایق پشم سنگ است. عایق پشم سنگ بهترین عایق صوتی در میان عایق های پشم معدنی بوده و نصب آن هم به مراتب آسان تر است.

با نصب عایق پشم سنگ بلافاصله متوجه کم کردن صداهای محیطی و طنین و پژواک اتاق خواهید شد. عایق پشم سنگ از نوعی از مواد طبیعی تولید می شود که در عایق بندی صوتی فضا بی نظیر عمل می کنند. ولی به خاطر داشته باشید که این عایق چیزی نیست که بتوانید یک روز بعداز ظهر روی دیوار خانه تان نصب کنید.

پشم سنگ یک ماده خام ساختمانی ست که باید مثل عایق فایبرگلاس درون دیوارها قرار بگیرد. اگر مشغول بازسازی اتاقی می باشید و می خواهید آن را ضدصدا کنید، بهترین انواع عایق صدا برای شما، عایق پشم سنگ است.

انواع عایق صدا

روش های عایق صدا به صورت حرفه ای

امروزه عایق صدا در بسیاری از مراکز تجاری و اداری به یک الزام تبدیل شده است. استفاده از عایق های صدا با مواد تشکیل دهنده و طرح های متفاوت به ویژه در سالن های سینما، کافه ها،  در مکان هایی که دارای صدای بالایی می باشند و مکان های این چنینی نیاز به تخصص کافی دارد. انتخاب درست مواد به کار رفته از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نصب صحیح این عایق های حرفه ای هم بسیار مهم است و به همین علت لازم است که توسط افراد حرفه ای و با تجربه به کار برده شوند.

مواد عایق صدا بر اساس هر سفارش و در هر مکانی برای رفع نیاز های مورد نظر طراحی شده و مدل ها و تنوع بسیاری دارند. عایق های صدا تنوع زیادی مثل پنل های آکوستیک، ابر های آکوستیک، ابر های تخم مرغی، ابر های حرمی، مواد، موانع و نوار های ضد لرزش می باشند که برای جلوگیری از لرزش های صوتی در شدت و میزان متفاوت به کار برده می شوند.

انواع عایق صدا

عایق آکوستیک چیست؟

عایق صدا بیشتر مواقع برای جلوگیری از صداهای بلند و آزار دهنده مورد استفاده قرار می گیرد، اما سیستم عایق آکوستیک بیشتر از دفع صداهای بلند، برای کاهش صداهای ریز به کار برده می شود. در مکان هایی مانند رستوران، کافه و دفاتر کاری ای که کارمند های متعددی دارند، به علت شلوغی ناشی از حضور افراد، حتی اگر صدای بلندی هم وجود نداشته باشد، مدام یک سر و صدای ریز به گوش می رسد. به همین علت برای از بین بردن این صداهای ریز از صفحات غیر اشتعال آکوستیک، که نوعی عایق بندی صوتی متفاوت است برای رفع این صدا ها استفاده می شود.

در مکان هایی مانند استودیو های موسیقی، سالن های تئاتر و سینما برای از بین بردن صداهای ناخواسته، پژواک و انعکاس صدا، با استفاده از مواد عایق بندی تلاش می کنند تا صداهایی را که می خواهند در الویت قرار داده و با سیستم عایق آکوستیک یک عایق صدا ایجاد کنند. این نوع عایق بندی هر چه قدر هم که در دسته عایق های آکوستیک قرار بگیرد، اما باز هم نیاز به بررسی و اجرای بسیار دقیق تری دارد.

شما هم اگر در محیط زندگی خود به دنبال مکانی آرام و ساکت بوده و می خواهید که از ورود صداهای بیرونی جلوگیری کنید، می توانید از عایق های صوتی دکوراتیو که در خانه ها کاربرد دارند استفاده کنید.

  1. فوم های صاف: از این فوم ها به دلیل سطح صاف، بیشتر به عنوان پایه ای برای قرارگیری عایق های صوتی دیگر استفاده می شود. نصب آسانی دارند و بیشتر برای فضاهای داخلی که قصد داریم به ضخامت دیوار بیافزایند تا مانع عبور سر و صداهای خارجی به داخل شویم، استفاده می شوند.
  2. فوم های شانه تخم مرغی: این فوم ها به دلیل وجود هرم های چهار وجهی در کنار یکدیگر، جذب صوت بالایی دارند و امکان انعکاس صدا را به پایین ترین شکل خود می رسانند. به دلیل ظاهری شبیه شانه تخم مرغ به این نام معروف شده اند.
  3. فوم های ترکیبی: این فوم ها از ترکیب مشخصات فوم های دیگر ساخته شده اند که می توانند تا حد بسیار بالایی از انتقال صوت جلوگیری کنند. فوم های ترکیبی به نام فوم دیفیوزر هم رواج دارند. از این فوم ها بیشتر در استودیوهای موسیقی و سالن های بزرگ استفاده می شود.
  4. فوم های وج یا منشوری: این فوم ها خاصیت بالایی در جذب صدا دارند. البته گاهی اوقات از آنها علاوه بر عایق صوتی، برای دکور کردن فضا هم استفاده می شود. یکی از نکات مهم در این فوم ها جهت گیری آنها است. مثلا اگر امواج صوت افقی باشند، باید فوم را به صورت عمودی نصب کنید و بالعکس.

 

انواع عایق صدا

عایق الاستومری بهترین انواع عایق صدا برای ساختمان ها

عایق صدا

یکی دیگر از انواع عایق های صوتی، عایق الاستومری یا الاستومریک می باشد که در برابر آلودگی، رطوبت، بخار آب و سر و صدا از مقاومت خوبی برخوردار است.
عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به دلیل انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمان، کانال های هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از انواع عایق های صوتی، عایق الاستومری یا الاستومریک بوده که در مقابل آلودگی، رطوبت، بخار آب و سر و صدا از مقاومت خوبی برخوردار است.  عایق های الاستومری وزن بسیار سبکی دارند و به خاطر انعطاف پذیری بالا برای عایق کاری انواع تاسیسات ساختمان، کانال های هوا، لوله های بزرگ، سیستم های گرمایشی و سرمایشی و صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید انواع عایق الاستومری با ما در ارتباط باشید.

انواع عایق صدا

از عایق صوتی در ساختمان به بهترین شکل بهره مند شوید

در برخی از واحد های آپارتمانی میزان صدایی که از دیوار های بین واحد ها عبور می کند بسیار زیاد است و همسایه ها می توانند تمام صداهایی که در خانه های یکدیگر وجود دارند را بشنوند و این موضوع بدون شک برای هر دو طرف بسیار آزار دهنده خواهد بود.

برای جلوگیری از این اتفاق می توانید از روش های متنوع عایق صدا در خانه خود استفاده کنید. می توانید به کمک متخصصان عایق بندی صوتی، یک عایق بندی مناسب بر روی دیوار های خانه انجام دهید، اما اگر نمی خواهید برای این کار هزینه زیادی پرداخت کنید روش های دیگری هم برای عایق بندی وجود دارند:

فراموش نکنید که هیچ کدام از روش های ارائه شده نمی توانند تمام صدایی را که از واحد بغلی وارد خانه می شوند را از بین ببرند، اما روش هایی هم وجود دارد که اگر به درستی اجرا شود میزان عبور صدا را به حداقل می رسانند و بسیاری از این روش ها را خودتان هم می توانید انجام دهید.

میزان جذب صدای سطوح چوبی بسیار بیشتر از سطوح بتونی است. به خصوص پنل هایی که با تراشه های چوب تولید شده اند تقریبا 20 برابر سطوح بتونی صدا را کاهش می دهند. می توانید به یک نجار سفارش دهید که پنل هایی را برای شما بسازد که با فشرده شدن تراشه های چوب تولید شده است و با استفاده از این پنل ها هم بافتی زیبا بر روی دیوار ایجاد کرده و هم عایق بندی ای اقتصادی انجام دهید.

همان طور که می دانید سطوح نرم ویژگی هایی دارند که بسیار بیشتر از سطوح سخت مانع از عبور صدا می شوند. به ویژه سطوح حوله ای و اسفجی که دارای منافذ بسیاری بوده و بسیار نرم می باشند، بیشتر صدا را به خود جذب می کنند.

استفاده از این گونه مواد برای پوشش دیوار ها به میزان قابل توجهی از ورود صدای همسایه ها و خروج صدای شما از خانه جلوگیری خواهد کرد. البته برای این که بتوانید از این مواد به شکلی دکوراتیو استفاده کنید لازم است که کمی خلاق باشید. یک فرش بزرگ و زیبای دیواری و یا کاغذ دیواری ای ضخیم از جمله مواردی می باشند که در این روش می توانید از آن ها استفاده کنید.

تکنولوژي رنگ در دورانی که در آن زندگی می کنیم بسیار پیشرفت کرده است و امروزه رنگ های دیواری آکوستیکی تولید می شوند که به عنوان عایق صدا قابل استفاده می باشند. این رنگ های آکوستیک که برای جلوگیری از صدا مفید می باشند، زمانی که در ضخامت مشخصی به کار برده شوند، صداهای بیرونی، صدا های اتاق های دیگر و صدا های همسایه ها را تا مقداری کاهش می دهند.

انواع عایق صدا

فوم عایق صدا صاف بهترین انواع عایق صدا ضد حریق

عایق صوتی دو رو صاف یک فوم صداگیر سلول باز با چگالی بسیار بالا می باشند و به همین علت برای جذب صداها در فرکانس های بالا مناسب می باشند. از این نوع فوم ها برای عایق کاری دیوارها، کف و سقف بخش های اداری، صنعتی و خانگی استفاده می شود. این نوع فوم صداگیر بسیار انعطاف پذیر و سیک است. دارای کلاس ضد حریق بوده و در مقابل حریق مقاوم است. همینطور ضد قارچ و کپک بوده و با محیط زیست سازگار است. این نوع فوم امکان حذف حدود 100 درصد از صداهای اطراف را دارد و این شامل همه فرکانس های صدا است.

از مهم ترین کاربرد های فوم عایق صدا صاف می توان به عایق کاری فضای داخلی خودرو، منازل مسکونی، ادارات، مراکز تجاری، استودیو های ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور و اتاق های کنفرانس، سالن های اجتماعات، کتابخانه ها، سالن های سینما و آنفی تیاتر، آکوستیک کردن دستگاه ها و پمپ های موجود در موتور خانه ها، پیشگیری از صدا و لرزش کانال های گالواهمه، عایق صدا سیستم های تهویه مطبوع و داکت و. . . اشاره کرد.

نصب فوم دو رو صاف به خاطر انعطاف پذیری و وزن پایین بسیار آسان بوده و در هر نقشه اجرایی قابل نصب و اجرا است. برای اطلاع از قیمت فوم دو طرف صاف و هزینه نصب انواع عایق صدا از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید. 

انواع عایق صدا

عایق صوتی شانه تخم مرغی کاربردی ترین انواع عایق صدا

برای مقرون به صرفه بودن عایق کاری صوتی، می توانید در بعضی از فضاها از انواع عایق صدا شانه تخم مرغی استفاده کنید. بهتر است پیش از نصب آن بر روی دیوار یا سقف، آن ها را با رنگ آمیزی به رنگ دلخواه تان در بیاورید.  عایق صوتی شانه تخم مرغی نوعی فوم اسفنجی می باشند که بیشتر برای عایق کاری سقف، دیوارها و پشت درب استودیوها، کارخانجات صنعتی، سینماها، آمفی تیاترها و مکان های ضبط صدا استفاده می شوند. این فوم ها می توانند طیف وسیعی از صدا با فرکانس بالا را جذب کنند و از بازگشت آن پیشگیری نمایند.

نمای ظاهری این فوم ها به نحوی بوده که عملکرد آن ها را در مقابل جذب صوت بالا می برد. نصب آسان، وزن سبک، قیمت مناسب، زیبایی ایده آل، کارایی بالا و جذب صوت از جمله خصوصیات بارز این محصول بوده که آن را به گزینه ای مناسب و مقرون بصرفه برای مصرف کنندگان تبدیل کرده است.

ساختار شش وجهی این عایق کارایی آن را بالا برده و باعث کاهش صوت می شود. همینطور ساختار سلولی آن به صورت بسته است، از این رو علاوه بر عایق اکوستیک، نقش عایق حرارتی و برودتی را هم ایفا می کند.  این فوم مجهز به چسب بوده و برای اتصال به مکان مورد نظر نیازی به چسب ندارد، چون به آسانی برای انواع سطوح گچی، شیشه ای، چوبی و فلزی قابل استفاده است.

انواع عایق صدا

فوم صداگیر آکوستیک

در انواع عایق صدا فوم آکوستیک در اصطلاح به فوم صداگیر و عایق صدا گفته می شود و با اسامی دیگری، مثل ابر آکوستیک، عایق صوتی و فوم جاذب صدا هم خوانده می شود. فوم آکوستیک، همانطور که از نام آن برمی آید ماده ای سبک وزن بوده و ابر مثل بوده که از فوم پلی یورتان یا پلی استر و هم چنین فوم ملامین تهیه می شود. این عایق از ورود صداهای خارجی پیشگیری می کند، کیفیت صدای داخلی را افزایش داده و و باعث وضوح صدا در فضای می شود.

فوم آکوستیک مانع آلودگی صوتی می شود. سر و صدا، همراه با برگشت و پژواک زیاد بوده و این پژواک صدا باعث افزایش صدا و آلودگی صوتی می شود. خصوصیت اصلی و بارز فوم آکوستیک پیشگیری از بازگشت صدا و ایجاد ارتعاش صدا است. این عایق صوتی با جذب صدا از ایجاد آلودگی صدا و نویزدهی اضافی در محیط جلوگیری می کند.

فوم آکوستیک از بهترین و پرکاربردترین عایق های موجود در دنیا بوده و از آن برای عایق صدا محیط های گوناگونی مثل عایق صدا دیوار مشترک یا ساخت استودیو استفاده می شود. از با اهمیت ترین انواع پنل های آکوستیک فوم شانه تخم مرغی است. برای کم کردن صدا در مکان های پر سر و صدا، مثل موتورخانه، اتاقک آسانسور یا کارگاه ها و کارخانجات صنعتی از این عایق صوتی می توان بهره برد. این عایق برای عایق صدا دیوارهای بیمارستان ها و مراکز درمانی، دیوارهای مشترک میان واحدهای آپارتمانی، سقف و دیوارهای داخلی منزل برای پیشگیری از ورود و خروج صدا هم کاربرد دارد.

امکان عایق صدا و نویزگیری فوم صداگیر آکوستیک انقدر بالا بوده که به عنوان عایق صوتی در و دیوار و سقف استودیوهای ضبط صدا و سالن ها تیاتر و سینما کاربرد دارد.

انواع عایق صدا

برای اجرای انواع عایق صدا در تهران می توانید همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با آپ دکو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم! در ضمن آپ دکو فروش انواع عایق صوتی تضمینی و فوم های صداگیر را به سراسر ایران انجام می دهد.

انواع عایق صدا

قیمت عایق صدا

به طور کلی می توان گفت قیمت عایق صدا به نوع، جنس، ضخامت و دانسیته، ابعاد، ضریب جذب صوت، ضریب انتقال حرارت، دامنه تحمل دمایی و میزان جذب آب آن بستگی دارد.

همچنین قیمت عایق صذا روکار با عایق صوتی توکار متفاوت می باشد و با توجه به کاربرد، ضخامت و دانسیته محصول، تعیین می گردد.

چگونه منزل خود را عایق صدا کنیم؟راه های عملی جلوگیری از ورود صدا

اگر تا به حال در ساختمان های بلند با تعداد زیادی همسایه و همچنین دیوار های بلند زندگی کرده باشید، احتمالا به این فکر افتاده اید که چگونه مانع از ورود صدای همسایگان به خانه ی خود شوید و یا برعکس هنگامی که قصد رفتن به کلاس موسیقی و خرید ساز کرده اید و یا برای منزل خود می خواهید سیستم صوتی خریداری کنید، ممکن است از خودتان سوال کرده باشید که چه کاری می توانید انجام دهید تا از اینکه همسایه تان به دلیل این صداها از شما متنفر شود، جلوگیری کنید. انواع عایق صدا

دغدغه شما نسبت به صداها می تواند به موقعیت زندگی تان بستگی داشته باشد. به طور مثال شاید منزل شما نزدیک پارک باشید و دغدغه تان عدم ورود صدای کودکانی است که در آن جا مشغول بازی هستند و یا همسایه ای که موسیقی را با صدای بلند گوش می کند شما را اذیت کند.

به طور کلی همواره تبادل صدا مابین واحدهای آپارتمان ها معضل ساز بوده و مانع آسایش و استراحت افراد می گردد. در مجموع به 2 روشی که در این مقاله به آن اشاره می گردد می توان یک خانه را عایق صدا نمود.

  • الگوهای ساده
  • نصب انواع عایق صدا

در هر دو روش اما در ابتدای کار نیاز به بررسی فضای منزل می باشد.

انواع عایق صدا

فضای خود را بررسی کنید

اولین کار پیدا کردن منبع ورودی صدا و تمرکز کردن روی آن می باشد. به طور مثال اگر پنجره ها را عامل ورود می دانید روی آن ها متمرکز شوید. انواع عایق صدا

به همه نقاط ضعف توجه کنید زیرا صداها به راحتی می توانند از آن ها عبور کنند، این بررسی ها شامل هر در و پنجره ای می شود. از شکاف ها غافل نشوید. مشکلات احتمالی درب های خود را بررسی کنید. اگر دیوارهای تان نازک می باشد از آن ها به سادگی عبور نکنید.

  • یا پرده های جاذب صوت با روکش های ضخیم بر روی دیوار:

شما می توانید مقداری از صدا را با قرار دادن و نصب نمودن روکش های ضخیم به دیوار از بین ببرید و آن را جذب نمایید.

اگر تمایل به هزینه کردن کمتری دارید، پرده های ضخیم صوتی را برای نصب بر روی دیوار انتخاب کنید.

انواع عایق صدا

  • استفاده از قفسه های یا جعبه های کتاب بر روی دیوار مشترک بین واحدها:

با استفاده و نصب قفسه های کتاب، دیوارها ضخیم تر شده و در مقابل انتقال صوت مقاوم تر می گردند. قفسه ها و کتاب ها را طوری بر روی دیوار قرار دهید که تأثیر موثرتری در جذب صدا داشته باشد و مانع انتقال آن شود.

علاوه بر دریافت یک کتابخانه خوب و مناسب از فروشنده آن، می توانید از آن به عنوان یک مانع برای انتقال صدا نیز استفاده کنید. انواع عایق صدا

انواع عایق صدا

  • استفاده از لرزه گیر ها:

آیا تابه حال همسایه ای داشته اید که صدای موسیقی خود را بلند کرده باشد و آیا متوجه شده اید که صدای بلند و لرزش آن بیش از هر چیز دیگری آزاردهنده است؟ بنابر این زمانی که می خواهید از بلندگوها و صدا پخش کن ها در خانه استفاده کنید از لایه ها و پرده های لرزه گیر صدا استفاده کنید تا آزار و اذیت به افرادی که در پیرامون منزل شما هستند منتقل نگردد.

انواع عایق صدا

  • برای درب ها درز گیر نصب نمایید:

اگرچه نوارها می توانند صدای ورودی را کاهش دهند اما کافی نیستند زیرا ساختار درب شما همچنان دارای مشکل می باشد، سعی کنید پس از استفاده از نوارها یک فوم برای پوشش کامل درب در نظر بگیرید و در صورت عدم رفع مشکل به فکر تعویض درب خود باشید. انواع عایق صدا

ضمنا می توانید از پنل های فایبرگلاس نیز در بالای درب کرکره ای خود نیز استفاده کنید، درست است که زیباترین گزینه نیستند اما می توانند شما را در انواع عایق صدا کردن درب تان کمک کند.

انواع عایق صدا

  • استفاده از قطعات و یا پانل های صوتی:

پانل های صوتی و انواع پنل آکوستیک با ابعاد 2×1 متر با عمق 5 سانتیمتر را خریداری، و با جداکردن روکش چسب آن، بر روی دیوار بچسبانید. این کار جذب فرکانس های کم و متوسط صدا را به خوبی انجام می دهد. برخی از این قطعات صوتی، قبلا چسبدار شده اند تا بطور یکنواخت و به خوبی بر روی سطوح بچسبند.

در صورتی که از مدل های پشت چسبدار و یا خودچسب استفاده نشده باشد، از اسپری چسب، برای چسباندن پانل به دیوارها و یا سقف استفاده می گردد. انواع عایق صدا

بر اساس مقدار مورد نیاز، شما می توانید تمام و یا بخشی از سطح مورد نظرتان را با این لایه های صوتی پوشش دهید. این امر بخصوص اگر فضایی برای تمرین موسیقی و یا اتاق صدا باشد باعث کاهش سر و صدا در داخل آن محیط و تمرکز حواس می گردد. انواع عایق صدا

این قطعات عمدتا متشکل از فایبرگلاس با نایلون های لایه لایه شده ی نازک می باشند. این نوع پانل ها دارای بالاترین امتیاز در مقدار جذب صدا در میان تمام روش هایی که گفته شد می باشند اما دارای گران قیمت ترین روش نیز برای از بین بردن صدا هستند.

انواع عایق صدا

  • انواع عایق صدا کردن پنجره ها

اگر در خیابان شلوغی زندگی می کنید، احتمالا استفاده از نوارها مشکل شما را حل نخواهند کرد. و برای انواع عایق صدا کردن پنجره های خود باید فکر جدی تری کنید. همچنین در این رابطه می تواندی از پرده های آکوستیک نیز استفاده کنید.

انواع عایق صدا

نصب انواع عایق صدا :

  • استفاده از مواد ضخیم صوتی:

استفاده از مواد ضخیم تر و متراکم تر که دارای دانسیته یا چگالی بالاتری هستند، باعث افزایش جذب صدا می گردد. حداقل استفاده از 6 سانتیمتر دیوار حائل ویا دیوار گچی را بجای اندازه های نازکتر آن انتخاب نمایید.

اگر بر روی دیوار ساخته شده موجود می خواهید کار کنید، و آن را برای نصب انواع عایق صدا در نظر دارید یک قاب یا سازه اساسی برای دیوار مطابق کلیپ ایجاد نمایید و آن را به سطح دیوار اصلی به وسیله پیچ وصل نمایید و سپس آن را با یک لایه جدید از گچ بپوشانید.

انواع عایق صدا

  • استفاده از 2 لایه دیوارپوش ضخیم صوتی: انواع عایق صدا

هر گاه صدا از میان لایه های مختلف دیوار عبور کند، در هر لایه مقداری از این انرژی صوتی جذب و مقداری نیز از آن منعکس می گردد. ضمن اینکه درصدی نیز از آن لایه عبور می کند.

تفکیک روشی است که در آن دیوار متشکل از 2 لایه و یا بیشتر از ورق یا گچ باشد که این روش نصب انواع عایق صدا نقش موثرتری را در از بین بردن و انتقال صدا ایجاد می کند. استفاده از چند لایه گچی یا لاستیکی دیوارپوش، فرکانس های پایین صوتی را با کم نمودن رزوناس صوتی دیوار قطعا مسدود می کند. اگر بین دیوار گچی تا دیوار اصلی نیز فاصله ای در حد 5/2 سانتیمتر و یا کمتر از آن باشد، برای اثربخشی بیشتر این روش استفاده از ترکیب دمپینگ های صوت (انواع عایق صدا) توصیه می گردد.

انواع عایق صدا

  • از 2 لایه ستون دیوار استفاده نمایید:

اغلب دیوارها شامل یک ردیف سازه یا استاد(Stud)، با ایجاد 2 لایه دیوار هستند. البته صدا به راحتی از میان این ناحیه عبور می کند. انواع عایق صدا

هنگام ساخت یک دیوار جدید بر روی دیوار قبلی، می بایست یک ردیف دوتایی از ستون ها را همانند طرح نشان داده شده یکی را در میان لایه دیگری قرار داد. که البته در این روش نیاز به فضای کافی بین دو ردیف سازه را دارا می باشد و ضخامت دیوار را افزایش چشمگیری می دهد.

انواع عایق صدا

  • نصب انواع عایق صدا با استفاده از گیره های صوتی به همراه کلیپس ها یا کانال ها:

این گیره ها مابین سازه ها یا همان استادها و دیوارپوش ها یا دیوارهای گچی قرار می گیرد که باعث ایجاد یک مانع جدید برای صدا می گردد. انواع عایق صدا

این گیره ها موثرترین روش جذب صدا با دارا بودن اجزای لاستیکی سنگین می باشند. به این صورت که آن ها را به داخل سازه ها یا استادها پیچ می کنند، سپس کانال ها یا کلیپس ها را بر روی آن قرار می دهند و بعد دیوارپوش یا دیوار گچی را بر روی آن با پیچ نصب می کنند.

کانال ها یا کلیپس ها از جنس فلز فنری و ارتجاعی هستند که برای نصب انواع عایق صدا بر روی آن ها طراحی شده اند. همانند گیره ها بر روی سازه یا استاد پیچ می شوند و روی آن ها نیز دیوارپوش و یا گچ قرار می گیرد. در این روش می توان سازه را ایجاد نمود و در بین این سازه ها مواد مختلف انواع عایق صدا قرار داده می شود و روی آن نیز دیوارپوش و یا دیوار گچی قرار می گیرد.

انواع عایق صدا

  • دیوارها را با یک ترکیب از چسب های صوتی پر نمایید:

این مواد جادویی انرژی صدا را به انرژی گرمایی تبدیل می کنند. این مواد می توانند در بین لایه های دیوارپوش، کف و یا سقف منازل استفاده شوند که دیوارپوش را به سازه دیوار متصل می کنند. این امر باعث جذب نویز در فرکانس های پایین می گردد. چنانچه فرکانس هایی همچون سینمای خانگی و باس های صوتی وجود داشته باشد، آن ها را ایده آل می کنند. انواع عایق صدا

این مواد با نام های چسب های صوتی و یا چسب های ویسکوالاستیک در بازار به فروش می رسند.به جای نصب انواع عایق صدا میتوانید از این روش نیز استفاده کنید.

انواع عایق صدا

  • ایجاد فوم عایق صدا بر روی دیوار یا دمپ کننده های صوتی:

روش های ترکیبی یکی از بهترین روش ها برای عایق نمودن صدا می باشند که شامل تنوع بسیار زیادی در بازارها هستند. اگر روش های توضیح داده شده مشکل صدا را بطور کامل بر طرف نکرد، می توانید از فوم های عایق صوت استفاده کنید.

فوم های عایق صوت یکی از بهترین عایق های صدا می باشند که در میان لایه های صوتی که قبلا توضیح آن ها بیان شد قرار می گیرند. البته این روش یکی از گزینه هایی است که بیشترین هزینه را برای آن باید پرداخت نمود.

انواع عایق صدا

  • پر نمودن تمامی شکاف ها با درزبندهای صوتی:

ترک ها و درزهای بسیار کوچک نیز می توانند عایق صدا را با ضعف روبرو کنند. این درزها توسط مواد آکوستیکی پر می گردند.

انواع عایق صدا

  • انواع عایق صدا سقف و کف:

سقف ها و کف ها را می توان با بسیاری از روش های مشابه و مناسب که برای دیوارها بیان شد، عایق صوت نمود. همچنین عایق های مخصوصی هم برای عایق کاری این بخش از منزل وجود دارد. این عایق ها، با نام عایق کوبه ای شناخته می شوند. بطور رایج اغلب خانه ها یک یا دو لایه دیوارپوش یا دیوارگچی را به همراه چسب های مخصوص صوت که بین آن ها قرار می گیرد را می پوشانند، ضمن اینکه می توان از مواد فوم عایق نیز در بین آن استفاده کرد. به عنوان یک مرحله اضافی ساده، پوششی در کف را با نصب تشک های صداگیر ایجاد می کنند. انواع عایق صدا

البته یک گزینه ی دیگر هم استفاده از عایق هایی با قیمت ارزان، مانند عایق دکوراتیو است. البته این عایق ها، به طور کامل نمی توانند جلوی رفت و آمد صدا را بگیرند. اما تاثیر زیادی در کاهش آن دارند.

انواع عایق صدا

14 پاسخ

  1. سلام روز بخیر می خواستم بدونم که شما اجرای عایق صدا برای اتاق خواب رو در محله صادقیه تهران انجام می دین؟ هزینه ها از چقدر شروع می شه؟

  2. سلام روز بخیر به شهر کرمانشاه هم ارسال عایق صدا دارین؟ چند روزه می رسه؟

    1. سلام بله ارسال عایق و محصولات اپ دکو به سراسر ایران انجام میشه و با پست پیشتاز ارسال میشه. تماس بگیرین.

  3. سلام خسته نباشید می خواستم بدونم که چرا عایق صدا برای دیوار مشترک هزینه اش انقدر زیاده البته از شما قیمت نگرفتم هنوز

    1. سلام ما قیمت های محصولات اپ دکو رو بسیار رقابتی درنظر گرفتیم، قیمت هم به نوع عایق بستگی داره

  4. سلام خسته نباشید می خواستم ببینم که خدمات نصب عایق صدا فقط برای شهر تهران اجرا می شه؟

    1. بله، خدمات نصب و اجرا عایق صدا فقط برای شهر تهران هست اما ارسال محصولات رو به سراسر ایران انجام میدیم!

    1. سلام از انجایی که تعیین قیمت عایق صدا به عوامل زیادی بستگی داره پیشنهاد می کنیم با 91015033-021 تماس بگیرین تا شمارو راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *