Search
Close this search box.

انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

آپ دکو برای اجرای انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان افراد متخصصی دارد که به شما مشاوره رایگان می دهند. با این افراد می توانید درباره بودجه و مناسب ترین عایق برای رفع مشکلات خود صحبت کنید. کافیست تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم!

انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان را بشناسید!

بستگی به صدایی که می خواهید حذف کنید روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از فوم های آکوستیک و یا استفاده از دیوار های دو جداره می تواند گزینه های خوبی برای عایق کردن صوتی دیوار مشترک شما باشد. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

 

نمونه کار اجرا شده آپ دکو به عنوان عایق صدا برای دیوار

عایق صدا روکار دیوار مشترک؛ راه­ حلی برای کاهش صدا

همه ما برای داشتن خواب آسوده شبانه، استراحت پس از کار، تمرکز بر روی مطالعه و یا انجام یک پروژه، نیاز به سکوت و آرامش داریم. سروصدای محیط و همسایه ­ها که وارد ساختمان ما می ­شود یکی از عوامل به هم زدن آرامش می باشند. وقتی نمی ­توانیم منبع این صداها را کاهش دهیم چاره­ ی ما اقدام از داخل خانه خودمان است؛ بهترین راه حل؛ استفاده از عایق صدا دیوار مشترک است.

با اینکه ساختار عایق صوتی نمی ­تواند تضمین کننده عایق حرارتی بودن آن باشد ولی برخی از محصولات این ویژگی را دارند و در عین حال که عایق بسیار مناسبی برای سروصدا هستند، از انتقال گرما و سرما جلوگیری می­ کنند و به همین دلیل باعث حفظ و ذخیره انرژی در زمستان و تابستان می­ شوند. همچنین روش نصب آسان عایق صوتی روکار باعث راحت شدن کار عایق­ سازی ساختمان می­ شود.

بهترین عایق صدا برای حذف صدای حرف زدن همسایه چیست؟

استفاده از چند لایه فوم در روی دیوار مثل فوم سایلنت در لایه زیرین و اجرای فوم نمد ریباند بر روی فوم سایلنت و در آخر دیوار گچی یا دیوار ام دی اف بهتر است. این نوع عایق صدا از بقیه عایق های صوتی جدا کرده است. این نوع عایق صدا یکی از بهترین نوع عایق بندی صوتی در دیوار های مشترک بین اتاق ها است.

پنجره ها:

معمولاً از مستعد ترین نقاط برای عبور صدا پنجره ها می باشند. در بسیاری از خانه های قدیمی و یا حتی امروزی از پنجره های مناسب استفاده نمی شود. اگر قصد ساخت خانه دارید حتماً از پنجره های عایق صوتی استفاده کنید. همچنین اگر قصد رفع کامل و دائمی عبور صدا از پنجره را دارید پنجره های خود را به این پنجره های ضد صدا تغییر دهید.

اما اگر نمی خواهید پنجره خود را عوض کنید، راه ساده تر استفاده از برچسب های ضد صدا بر روی سطح پنجره است. برای عایق صوتی کردن کردن پنجره هر کاری مانند آویزان کردن پرده، پتو و پارچه که بتواند پنجره را ضخیم تر کند، مناسب است.

درب:

در این مورد نیز اگر درب ورودی منزل شما سبک، تو خالی می باشد و صدا به راحتی از آن عبور می کند، راه اساسی استفاده از عایق صوتی درب می باشد. اما اگر تمایل به این موضوع ندارید می توانید ابتدا اگر درب شما دارای خلل و سوراخ می باشد آن را پوشش دهید. و در ادامه با آویزان کردن پارچه ضخیم آن را مقاوم تر کنید.

دیوار مشترک:

اگر مشکل از دیوار شما باشد و بخواهید آن را مناسب سازی کنید، احتمالاً باید هزینه ی بیشتری نسبت به تقویت پنجره و درب خود پرداخت کنید. برای تقویت دیوارهای خود می توانید از انواع عایق های صوتی مخصوصاً عایق صوتی شانه تخم مرغی که در ادامه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد استفاده کنید.

اما اگر نخواهید از عایق صوتی دیوار استفاده کنید می توانید از رنگ های ضد صدا، کاغذ دیواری و یا هر موضوعی که دیوار شما را ضخیم تر کند استفاده کنید. یک راهکار دیگر استفاده از کمد و یا کتابخانه در راستای دیوار مشترک می باشد. اما در مرحله آخر نیز استفاده از تابلوها و دیگر وسایل آویزان کردنی به دیوار می تواند مقدار اندکی صدا را کاهش دهد.

ایا می توانیم از پشم سنگ برای عایق صدا دیوار مشترک ساختمان استفاده کنیم؟ انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

پشم سنگ می تواند گزینه خوبی برای عایق دیوار مشترک شما باشد ولی پیشنهاد ما استفاده از عایق های الاستومری و نمد ریباند هست که تاثیر بیشتر در این زمینه دارد و همینطور الودگی کمتر برای محیط شما به وجود می آورد. برای عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان با ما تماس بگیرید.

برای اینکه صدای ساز یا آواز یا سر و صدا ما را همسایه در ساختمان نشوند،چه کار باید بکنیم ؟

اگر می خواهید صدای شما را همسایه نشنود می توانید از پنل های فوم ها استفاده کنید چرا که این نوع فوم خاصیت جذب صدا دارند. شما اگر استودیو دارید و یا احتیاج به یک محیط ایزوله برای کار خود دارید مثل میکس مسترینگ انجام می دهید و یا کارهای پر سر و صدا انجام می دهید و همسایه شاکی هست می توانید از فوم های آکوستیک در روی دیوار استفاده کنید. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

آیا پنل های روکار برای دیوار مشترک رنگ بندی هم دارند؟ انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

رنگ ها ی فوم های آکوستیک در دو رنگ می باشند خاکستری روشن و خاکستری تیره که این نوع رنگ چون جز رنگ های خنثی محسوب می شوند. شما می توانید کنارش از رنگ های قرمز زرد و غیره یا از نورهای رنگی استفاده کنید. البته فوم های رنگی زرد قرمز آبی هم موجود هست که بسته به سفارش شما تولید باید بشود.

روش نصب عایق صدا دیوار مشترک ساختمان به چه صورت است؟

در ابتدا متراژ فضایی که قرار است عایق صدا شود باید محاسبه شود. پس کارشناسان ما بهترین نوع متریال را به شما پیشنهاد می دهند و بعد مرحله آماده سازی فضا فرا می رسد. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

روش نصب عایق صدا چند لایه روی دیوار مشترک ساختمان چگونه هست؟

در مرحله اول باید از مکان شما بازدید شود تا کارشناسان بتواند تشخیص دهد که چه نوع صدای باید حذف شود بعد از تشخیص این موضوع و بازدید از محل کارشناس ما تشخیص می دهد چه روشی با چه متریالی برای محیط و فضای شما مناسب می باشد. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

به عنوان مثال استفاده از چند لایه فوم عایق صدا ابتدا فوم الاستومری روی دیوار شما نصب می شود و لایه لایه فوم ها روی آن قرار گرفته می شود و در اخر پوشش نهایی مثل ام دی اف روی آن قرار می گیرد.

جنس فوم سایلنت برای عایق صدا دیوار مشترک چیست؟ انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق فوم سایلنت ضد حریق و نسوز، ضد آب و دارای ساختار سلولی بسته، عمر مفید بسیار بالا، مناسب برای انواع شرایط آب و هوایی، ضریب انتقال حرارت بسیار ناچیز، سرعت بالا در نصب و اجرا، عایق خود چسب و فوم چسب دار، دوستدار محیط زیست، مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش و جاذب صدا های از ۳۰ دسیبل به بالا است.

آیا ما می توانیم سطح نهایی در دیوار مشترکی که عایق صدا در ساختمان کردیم را خودمان انتخاب کنیم ؟

با توجه به نظر کارفرما سطح نهایی انتخاب می شود سطح نهایی می تواند کناف باشد که روی آن رنگ می آید و یا کارفرما کاغذ دیواری را انتخاب می کند و ما آن را برای شما نصب می کنیم. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

اگر سطح نهایی ام دی اف باشد می توانید از ام دی اف های رنگی مثل استخوانی یا قهوه ای یا از پوشش پی وی سی استفاده کنید که دیگر احتیاجی به رنگ و کاغذ دیواری ندارید.

انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

اگر کنار دیوار مشترک با همسایه که می خواهیم عایق صدا کنیم، کمد دیواری یا درب باشد این ضخامت مشکلی بهم نمی زند؟ انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

اگر کنار دیوار مشترک در ساختمان ما که می خواهد عایق صدا شود کمد یا درب باشد با توجه به لولاهای درب این مشکل بررسی می شود اگر مشکلی به وجود بیاید در نزدیک اون درب دیوار را بازاویه 45 درجه تمام می کنیم که درب ها راحت باز شود. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

انواع عایق صدا دیوار مشترک کدام است ؟

هزینه عایق صوتی دیوار منزل متناسب با چگونگی انجام آن می تواند متفاوت باشد. اگر قصد خرید عایق صوتی را دارید ابتدا بهتر است انواع آن ها را بشناسید.

اگر آماده شروع به عایق کردن صدا هستید، باید تصمیم بگیرید که برای انجام کار می خواهید از چه موادی استفاده کنید. گزینه های گوناگونی وجود دارد، و بسیار مهم است که وقت بگذارید تا بفهمید کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. برای تهیه محصولات عایق صدا خود می توانید از محصولات آپ دکو استفاده کنید. برای مشاوره قبل از خرید می توانید با ما تماس بگیرید تا بتوانیم بهترین را با توجه به شرایط شما پیشنهاد بدهیم. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق صدا دیوار تخصص ماست، برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نصب و اجرای عایق صدا در دیوار از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان مجموعه مشاوره رایگان بهترین خرید عایق صوتی دیوار دریافت کنید.


خرید عایق صوتی دیوار آپ دکو با بهترین قیمت و کیفیت در ایران

عایق صوتی اتاق
 

آیا میخواهید صدای بلند همسایگان خود را بسیار کاهش دهید؟ آیا صدای تلویزیون، موسیقی یا حتی صدای خود را در اتاقتان نمیخواهید به خانه همسایگانتان برسانید؟ حالا میتوانید به راحتی این مشکلات را با عایق صوتی دیوار حل کنید. عایق صوتی دیوار عملکردی بی نظیر دارد و میتواند صداهای آزاردهنده را بطور قابل توجهی کاهش دهد. با استفاده از عایق صوتی دیوار آپ دکو، میتوانید زمان ارامشی را در خانه خود به ارمغان بیاورید و از سکوتی آرامش بخش در برخوردار شوید.

عایق صوتی دیوار آپ دکو به سادگی بر روی دیوارها نصب میشود و باعث میشود صداهای بیرونی و درونی در حداقلی به گوش شما برسد. با استفاده از عایق صوتی دیوار، میتوانید در هر زمانی که خواستید به آرامشی بی نهایت دست پیدا کنید و از محیطی آرام و آرامش بخش در خانه لذت ببرید. عایق صوتی دیوار برای همه اتاقها مناسب است، برای اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق کار یا حتی اتاق کودکان. با استفاده از عایق صوتی دیوار آپ دکو، میتوانید به راحتی از صداهای بیرونی و درونی کاسته و نهایت لذت را از محیط خانه خود ببرید.

اگر میخواهید به یک زندگی آرام و آرامش بخش دست پیدا کنید، عایق صوتی دیوار را برای خانه خود انتخاب کنید. با استفاده از عایق صوتی دیوار آپ دکو، میتوانید وقتی که خواستید به خلوت و آرامش خود بپردازید و از محیطی آرام و آرامش بخش در خانه لذت ببرید.


 

اغلب سوال می شود آیا عایق دیوار مشترک واقعا کار می کند؟

در جواب باید گفت، بله. یکی از راه حل ها در عایق کاری دیوارها این است که جرم افزایش پیدا کند. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان
زمانی که از عایق ها برای دیوارهای مشترک مخصوصا آن هایی که نازک هستند، استفاده می شود جرم دیوار افزایش می یابد و از این طریق انتقال صدا کاهش پیدا می کند.

یکی دیگر از سوال ها این است، زمانی که دیوار مشترک عایق کاری می شود از میزان فضای درون خانه می گردد؟
خیر چنین چیزی نیست.

فوم های عایق کاری باریک هستند و هیچ فضایی را از خانه شما کم نمی کنند، تنها چیزی که از خانه شما کم می کنند سر و صدای اضافی می باشد.
همانطور که در بالا گفته شد آپ دکو طیف وسیعی از این پانل ها را برای فروش دارد. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

همچنین می توانید عایق هایی را انتخاب کنید که به راحتی روی سطح دیوار نصب می شوند و شما را از شر سر و صدا راحت می کنند.

“با استفاده از عایق صوتی دیوار، صداهای محیطی را به حداقل برسانید و از همسایگان خود احترام بگذارید.”

روش های مناسب جهت عایق صوت نمودن دیوارهای مشترک

مطمئنا مهندسین صدا و سایر کارشناسان مربوطه بهترین اشخاص برای تشخیص مناسب ترین راه جهت عایق کاری صوتی دیوارهای مشترک می باشند. عایق کاری صوتی به دو صورت روکار و توکار امکان پذیر است. روش نصب و نوع متریال مورد استفاده پس از بررسی دقیق دیوار مشترک مورد نظرتان توسط کارشناسان آپ دکو انتخاب می شود. با اعتماد به کار اصولی و روش هایی که منطبق بر علم روز صدا در دنیا می‎باشند، به نتیجه ای عالی و بلند مدت خواهید رسید. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق صدا دیوار مشترک آپارتمان انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

امروزه زندگی آپارتمان نشینی معایب خاص خودش را دارد. از بارزترین این معایب انتقال صدا بین واحدهای آپارتمانی و ایجاد مزاحمت و از طرفی از بین رفتن حریم شخصی است. برای حل این مشکل استفاده از عایق صدا دیوار مشترک آپارتمان راه حلی قاطع است که در تمامی دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. برای دریافت مشاوره رایگان با آپ دکو تماس بگیرید. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

بهترین عایق صدا دیوار مشترک

از میان متریال ها و روش های مختلفی که برای عایق صدا دیوار مشترک انجام می شود، بهترین کدام است؟ هدف ما در آپ دکو ارائه نوعی از عایق کاری صوتی است که در حد بسیار بالایی کاهش صدا ایجاد کرده و همچنین حجم بسیار کمی اشغال می کند. پیش از نصب عایق صدا مشاوره رایگانی از طرف کارشناسان ما به شما ارائه خواهد شد. سپس با حضور در محل و بررسی کامل و علمی از ابتدا در مسیری مشخص کار را شروع خواهیم کرد. این یعنی کیفیت بالا و سرعت عمل در کار. با ما تماس بگیرید. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

قیمت عایق صدا روکار انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

برای براورد دقیق قیمت عایق صدا روکار، نیاز به اطلاعاتی دقیق از جمله اندازه محل، متریال مورد استفاده، شدت صدا و … است. بعد از بررسی تمامی این موارد، کارشناسان آپ دکو به انجام تست صدا در محل می پردازند. با جمع آوری تمامی این اطلاعات قیمت طراحی و نصب عایق کاری صوتی روکار مشخص خواهد شد. مشاورین آپ دکو به صورت رایگان آماده ارائه خدمات به صورت تلفنی و یا حضور در محل می باشند. با آپ دکو کنترل صدا در دست شماست. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

قیمت عایق صدا دیوار روکار انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

قیمت عایق کاری صوتی دیوار بسته به اینکه روکار یا توکار انجام شود متفاوت است. مسلما عایق کاری برای منازلی که در مرحله ساخت نیستند، به صورت روکار به صرفه تر است. چرا که هزنیه تخریب که لازمه عایق کاری توکار است، حذف می شود. براورد قیمت توسط کارشناسان آپ دکو به صورت مشاوره رایگان تلفنی و یا حضور در محل امکان پذیر است. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق صوتی دیوار که در انواع مختلفی مانند عایق صدای دیوار مشترک و همین طور عایق صوتی درب داخلی ساختمان بررسی شد در جلوگیری از انتقال صدا به محیط اطراف بسیار تاثیر دارد. امروزه از این فناوری برای شرکت ها و ساختمان های آپارتمانی بهره می برند. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

انواع عایق با توجه به موقعیت و زمان بکارگیری

عایق صوتی توکار

این نوع عایق بندی در زمان ساخت و ساز ساختمان به بدنه یا بخش های مورد نظر افزوده می شود و از معروف ترین عایق های صوتی توکار می توان به موارد زیر اشاره کرد: انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق صوتی فایبرگلاس

عایق صوتی فایبرگلاس به جای رول به صورت تخته عرضه می شود و می تواند در مکان ها و کاربردهای مختلف از جمله برای ساخت پنل های آکوستیک در استودیوهای خانگی، تئاترها و ساختمان های تجاری استفاده شود. این ماده عایق صدا در کاهش سر و صدای داخل یا خارج از اتاق بسیار مؤثر است و همچنین آکوستیک داخلی را بهبود می بخشد. انواع مختلفی از این نوع عایق صوتی وجود دارد که می توانید با ضخامت، تراکم و استحکام متفاوت از بین آن ها انتخاب کنید.

به عنوان مثال، بردهای 703 برای کاهش نویزهای با فرکانس بالا، بهترین هستند، در حالی که بردهای 705 برای نویزهایی با فرکانس پایین، مناسب تر هستند.از عایق صوتی فایبرگلاس، در استودیوهای ضبط، سینماهای خانگی، تئاتر و هر جایی که عایق صدا موردنیاز است، بسیار کاربردی است. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

این عایق صوتی، مناسب برای محدوده های فرکانس مختلف و در ضخامت های مختلف است. توجه به این موضوع مهم است که عایق صوتی فایبرگلاس به عنوان یک عامل تحریک کننده شناخته شده است، پس هنگام جابجایی باید از وسایل محافظ استفاده شود.

فوم اکس پی اس

این فوم نوعی عایق حرارتی و رطوبتی محسوب می شود. از مهم ترین ویژگی های این فوم استحکام بالا و طول عمر زیاد آن است. همچنین دارای وزن کمی است. این عایق کاربردی ترین و رایج ترین مصالح برای عایق بندی محسوب می شود.

ورقه های یونولیتی انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

ورقه های یونولیتی هم از دیگر عایق صوتی دیوار توکار هستند که در زمان ساخت به ساختمان افزوده می شوند. در مرحله سفت کاری، ورقه های یونولیتی به ساختمان اضافه می گردند و برای جذب صدا عالی هستند. وزن این نوع عایق نیز پایین بوده و سبب ایجاد بار اضافی به ساختمان نمی شود. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

فوم اسپری شونده پلی یورتان

برای اجرای این عایق بندی، محلول واکنش پذیر به شکل اسپری روی نواحی مورد نظر زده می شود. بعد از اسپری کردن، این محلول با هوا واکنش نشان می دهد و سپس حجم گرفته و جامد می گردد. این نوع عایق بندی برای پوشاندن درزها عالی است اما برای اجرای آن، ابزار خاص و نصاب مجرب نیاز دارد.

فوم بازیافتی ریباند

از محصول های بازیافتی در عایق بندی صوتی، فوم ریباند است. این فوم دوستدار طبیعت بوده و از کامپوزیت فوم پلی یورتان و چسب تولید می شود. این محصول به شکل رولی عرضه می شود و در زمان نصب می توانید اندازه های دلخواه خود را نصب کنید. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق پشم شیشه

پشم شیشه در مقابل صوت و حرارت عایق خوبی است و برای عایق بندی دیوارهای داخلی از آن استفاده می شود. طول عمر این عایق زیاد بوده و مقاومت بالایی در مقابل فرسایش و عوامل مخرب مثل قارچ، باکتری و .. دارد. پس از بهترین گزینه ها بدون ایجاد ضرر، سازگار و کارآمد است. پشمه شیشه به شکل رولی و تخته ای موجود است.

فوم های عایق لوله

برای ممانعت از ورود صدای لوله ها به داخل ساختمال از فوم های آکوستیک استفاده می شود و بر روی لوله کشی های ساختمان نصب می شوند.

عایق صوتی روکار انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

این عایق ها بعد از ساخت ساختمان با یک زیرسازی اولیه و یا حتی بدون زیرسازی می توانند در سطوح مختلف مورداستفاده قرار گیرند. صنعت این نوع عایق ها رو به پیشرفت است و هر روز شاهد انواع جدید و متنوعی از این عایق ها در بازار هستیم. موارد ذکر شده در زیر از عایق های روکار هستند.

فوم شانه تخم مرغی

جنس این محصول، اسفنج بوده و قابلیت جذب بالایی دارد. به میزان قابل توجهی می تواند انعکاس صدا را کم کند. ظاهر دندانه دار و شبیه تخم مرغ این نوع عایق باعث شده عملکرد خوبی داشته باشد. در مکان های ضبط صدا و استدیوها برای دیوار یا سقف از این نوع عایق استفاده می شود. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

فوم عایق صدای صاف

برای فضاهای داخلی ساختمان های مسکونی می توان از این نوع عایق استفاده کرد و با برش دادن این عایق در اندازه های مورد نظر بدون زیرسازی میتوان این عایق را روی دیوار یا سقف اجرا کرد. البته این عایق نسبت به نمونه تخم مرغی دارای جذب کمتری است و برای کاهش نویز محیط باید فوم های تخم مرغی روی این عایق ها قرار بگیرند. این نوع عایق در دو نوع چسب دار یک رو و دو رو ارائه می شود.

فوم منشوری

سطح این نوع عایق نیز مانند عایق فوم تخم مرغی غیر مسطح است. فوم منشوری دارای واحدهای شبیه به هرم است و به دلیل نما و رنگهای متنوعی که دارد برای استفاده روکار در فضاهای داخلی عالی است.

عایق صوتی آکوستیک

انواع مختلفی از عایق صوتی آکوستیک در بازار وجود دارد که برخی بسیار سنگین تر از سایرین و برخی، عملکرد بالاتری نسبت به دیگر عایق ها دارند. این ها با سطوح مختلف کاهش دسی بل در فرکانس های مختلف هرتز، رتبه بندی می شوند و در ضخامت های مختلف موجود هستند. ضخامت و وزن بر کاربرد و اثربخشی آن ها تأثیر می گذارد، پس مهم است که به دقت، عایق موردنظر خود را انتخاب کنید. عایق صوتی آکوستیک، به عنوان یک عایق صدا ایده آل است، زیرا در کاهش انتقال صدا، به خوبی عمل می کند. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

این نوع از عایق، حداقل عمق برای سازه های موجود مانند دیوارها و سقف را دارد. از دیگر مزایای آن، می توان به نصب آسان و ماندگاری طولانی این عایق صوتی اشاره کرد؛ مانند هر عایق دیگری، عایق صوتی آکوستیک نیز از معایبی برخوردار است. از جمله این معایب این است که برخی، نسبتاً سنگین و گران تر هستند، اما به قول معروف، شما همان قدر که هزینه می کنید، دریافت می کنید.

پنل های آکوستیک دکوراتیو

پنل های آکوستیک نیز در رنگ ها و مدل های مختلف وجود دارند و علاوه بر عایق بندی محیط، ظاهری فوق العاده و زیبا دارند که خلاقیت شما را می طلبند. برای تغییر و نصب این نوع پنل ها نیز دچار زحمت نخواهید شد و می توانید برای چیدمان آنها کلی خلاقیت به خرج دهید. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

این پنل ها تا 85 درصد می توانند نویز های داخلی را کم کنند که این باعث می شود علاوه بر دکوراتیو بودن آنها بسیار کارآمد باشند. به دلیل تنوع بالا و نصب راحت این نوع پنل ها، میتوان در فضاهای مسکونی و غیر مسکونی از این عایق استفاده کرد.

عایق های دکوراتیو

این عایق های جدید به شکل المانی دکوراتیو در سقف، دیوار یا به شکل مستقل استفاده می شوند. نوعی از این عایق به شکل آویز از سقف ارائه شده است که در محیط های اداری کاربرد دارد. این عایق ها جدید هستند اما در همین زمان کم محبوبیت نسبتا خوبی بدست آورده اند. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

نکات پر اهمیت در نصب عایق صوتی

پس از آشنایی نسبی با انواع عایق صوتی در ساختمان های مختلف در این قسمت به بررسی اهمیت نصب عایق صوتی در بخش های مختلف ساختمان می پردازیم.

  • منافذ ورود و خروج هوا و هر روزنه ای که امکان انتقال هوا و صدا را داشته ببنید.برای انجام این کار بخش هایی مثل اطراف جعبه تقسیم برق، کانال ها و داکت ها، منافذ ایجاد شده در سقف و کنار پنجره و درب را با بتونه یا فوم پلی اورتان بپوشانید.
  • از ایجاد کانال های عبور و جریان صدا در دیوارها مشترک جلوگیری کرده و در صورت وجود درصدد پوشاندن روزنه های بین آنها بر آیید.
  • از مصالح سخت در هنگام نصب عایق صوتی خودداری کنید چرا که در انعکاس و انتقال صدا بسیار تاثیر دارند.
  • از یک لایه انعطاف پذیر فوم منبسط شونده برای جدا کردن لوله ها از روزنه های دیوار و عایق کاری آنها استفاده کنید.
  • استفاده از عایق صوتی در دیوارهای ساختمان های جدید جهت جلوگیری از انتقال صدا بین اتاقهای مجاور را جدی بگیرید.
  • اتاق های مخصوص استراحت و کار را تا جایی که می توانید با عایق صوتی دیوار و عایق صوتی سقف تجهیز کنید.
  • به جای کف پوش های مثل سرامیک و پارکت از موکت ها و کف پوش های عایق صدا و حرارت استفاده کنید.

عایق صوتی چیست؟

برای به حداقل رساندن نفوذ صداهای ناخواسته به منظور تامین سلامت و آسایش ساکنان و شرایط مناسب شنیداری برای فضاهایی مانند سالن های کنفرانس ، سینما و … از اجرای عایق صوتی استفاده می شود. عایق صدا به منظور جذب صداهای محیط داخلی و یا به عنوان مانعی برای نفوذ صداهای اطراف ، به کار برده می شود.

عایق صوتی کردن خانه های قدیمی

ساخت یا تغییر یک اتاق برای مهار صدا بسیار ساده تر از آن است که یک اتاق کاملا ضد صدا ساخت. تصحیح صدا فرآیندی است که در آن برای رسیدن به آرامش و کاهش صداهای مزاحم عمل می شود.

در بعضی مکان ها که میزان حساسیت به صداهای مزاحم به شدت بالاست، از دیوارهای دولایه، اتاق درون اتاق و همچنین استفاده زیاد و کامل از عایق های صوتی شانه تخم مرغی و عایق های صوتی دو طرف صاف استفاده می شود. اما در منازل مسکونی که این حساسیت پایین تر است دیگر نیازی به استفاده از دیوارهای دولایه و باقی موارد نیست. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

روش های عایق صوتی کردن خانه های قدیمی

خانه های قدیمی به احتمال زیاد با انواع عایق های صوتی ساخته نشده اند. آن ها دارای دیوارهای کم ضخامت و پنجره های نازک هستند. و احتمالا بسیاری صدای مزاحم از آن ها عبور کند. احتمالا صدای عبور و مرور و حتی صدای گربه ها نیز از بیرون به داخل خانه منتقل شود. در ادامه تنها مواردی که باید در عایق صوتی کردن خانه های قدیمی به آن دقت کرد را بیان می کنیم.

  • عایق کردن دیوارها
  • عایق کردن سقف و کف انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان
  • عایق کردن پنجره ها

نحوه اجرای عایق صوتی فوم آکوستیک

قبل از اجرای عایق صوتی تمامی منافذ ورود و خروج هوا که قابلیت انتقال صوت را دارند باید بسته شوند. این فوم ها می توانند در قسمت مورد نیاز و یا کل سطح اجرا شوند. مراحل اجرای عایق صوتی پنل آکوستیک در ادامه آمده است:

  • اندازه گیری دقیق
  • برش مقوا و فوم پنل آکوستیک
  • چسباندن پنل آکوستیک به پنل مقوایی
  • اتصال پنل آکوستیک به سطح

انواع عایق ساختمانی صوتی از نظر جنس

از انواع عایق صوتی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • عایق صوتی کامپوزیت فایبرگلاس و مواد معدنی
  • عایق صوتی پانل گچی
  • عایق صوتی پانل آکوستیک
  • عایق صوتی ویسکوالاستیک

عایق صوتی کامپوزیت

عایق های حرارتی فایبرگلاس و مواد معدنی مانند پشم سنگ با همان ویژگی و خواص به عنوان عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق صوتی به صورت رولی از مجموع خورده الیاف شیشه ، سنگ و پنبه ساخته می شود و در چارچوب های چوبی نصب شده به دیوار قرار می گیرد.شبکه ای چوب و یا آلومینیوم بر روی عایق صوتی پشم سنگ اجرا می شود تا مانع از جابه جایی آن و ایجاد نفوذ بعد از نصب گردد.

عایق صوتی پانل گچی

پانل گچی که برای دیوار و سقف استفاده می شود تاثیر به سزایی در جذب سر و صدا و کاهش نویز دارد. استفاده از تعداد لایه های بیشتر گچ حتی با باریک تر کردن بلوک های دیوار باعث بهبود عملکرد آکوستیک جداره ها می شود. پانل گچی به عنوان عایق صوتی دیوار روکار استفاده می شود و تنها با پوششی مانند رنگ برای فضای داخلی قابل استفاده است. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق صوتی پانل آکوستیک

عایق صوتی پانل آکوستیک که به منظور جذب امواج صوتی و کاهش انعکاس صدا در فضا استفاده می شود، از مواد معدنی مانند پشم سنگ و هسته های گچی و پوششی دکوراتیو مانند پی وی سی و یا پارچه تشکیل می شود. سقف های کاذب که از سقف اصلی آویزان هستند باعث کاهش انعکاس صدا تا 95 درصد می شود. انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

عایق صوتی ویسکوالاستیک

با استفاده از لایه ی ماده ویسکوالاستیک به عنوان عایق صوتی کف، عایق صوتی دیوار ، در بین لایه های صلبی مانند چوب و یا دیوارهای گچی و سیمانی ، می توان میزان انتقال صوت و جذب آن را کنترل نمود. ماده ویسکوالاستیک باعث تبدیل انرژی مکانیکی ناشی از ارتعاش های صوتی به گرما می شود.

برای اجرای انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان همین حالا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *