Search
Close this search box.

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا چیست؟ چه زمانی عایق صوتی و چه زمانی پنل جاذب صدا بخریم؟ در این مطلب قصد داریم به تفاوت های عایق صوتی و جاذب صدا بپردازیم چرا که به وفور در میان خریداران این دو عبارت با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند. با ما همراه باشید.

آپ دکو، فروشنده انواع فوم های صوتی از شما دعوت می کند جهت خرید و اطلاع از قیمت محصولات با ما از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت تماس بگیرید.

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

عایق صوتی چیست؟

عایق صدا دیوار مشترک
عایق صدا دیوار مشترک

عایق یعنی استفاده از یک نوع پوشش که از اتلاف انرژی جلوگیری کند. به عبارت دیگر این توانایی را دارشته باشد تا امواج صوتی را در خود حبس کند و از انتشار صوت خودداری کند. عایق صوتی در واقع لایه ای است که برای جلوگیری از انتقال صوت یا صدا در محیط استفاده می شود. امروزه از پوشش های مختلفی برای جلوگیری از رد و بدل شدن صدا در ساختمان استفاده می شود. حتما به سینماها، سالن های کنفرانس و محیط هایی از این قبیل دقت کرده اید که آلودگی صوتی در آن بسیار حائز اهمیت است.

شما با توجه به مکان مورد نظر و میزان سر و صدا می توانید نسبت به خرید عایق صوتی ایده آل اقدام نمائید. برای مثال برای جلوگیری از انتقال سر و صدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره می توانید از عایق صوتی دیوار مشترک استفاده کنید.

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

مزایای خرید عایق صوتی

– کاهش نفوذ صداها: عایق صوتی می تواند کمک کند تا صداهای ناخواسته به داخل فضاهای دیگر کاهش یابند و از نفوذ آنها به داخل ساختمان جلوگیری شود. این موضوع می تواند برای ایجاد راحتی و آرامش در داخل فضاها مانند اتاق های خواب، اتاق های کار، استودیوها و سالن های همایش بسیار مفید باشد.

– بهبود کیفیت صدا: عایق صوتی همچنین می تواند بهبود کیفیت صدا در داخل فضاها را ایجاد کند. با کاهش نفوذ صداهای خارجی و جلوگیری از انتشار صدا درون فضا، صداهای داخلی بهتر و واضح تر قابل شنیدن هستند و از تداخلات ناخواسته جلوگیری می شود. تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

– افزایش حفظ حریم شخصی: با استفاده از عایق صوتی می توانید حفظ حریم شخصی خود و دیگران را تضمین کنید. این موضوع به خصوص در مکان هایی مانند اتاق های کنفرانس، اتاق های خصوصی و اتاق های مطالعه مهم است و می تواند از انتشار صداها و اطلاعات بی دلایل جلوگیری کند.

– کاهش استرس و خستگی: صداهای ناخواسته و از جمله صداهای خارجی می توانند منجر به ایجاد استرس و خستگی در افراد شوند. با استفاده از عایق صوتی می توانید این تداخلات صوتی را کاهش داده و در نتیجه استرس و خستگی را در فضاها کاهش دهید.

– افزایش بهره وری: با کاهش تداخلات صوتی و ایجاد فضایی آرام و خلوت، می توانید بهره وری در انجام کارها و فعالیت ها را افزایش دهید. عدم توجه به صداهای خارجی و تمرکز بیشتر بر روی کار می تواند به کارآیی و تمرکز بهتری منجر شود.

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

جاذب صدا چیست؟

فوم آکوستیک بروجرد
فوم آکوستیک

جاذب های صوتی یا فوم آکوستیک محصولاتی هستند که ممکن است در یک سیستم تحت عناوین دیگری مانند عایق حرارتی مورد استفاده قرار گیرند، اما دارای خواص جذب صوت هم هستند. مواد جاذب مانند پشم معدنی، فایبرگلاس یا پنل های متخلخل، انعکاس صوت را کاهش می دهند.

از لحاظ ظاهری ساختار پنل هایی که اثر جذب صدا را بر عهده دارند به این صورت است که نرم هستند، سبک می باشند و روی سطح آن ها به صورت پرزدار است. وقتی آن ها را لمس کنید نرمی آن ها را به خوبی متوجه می شوید. این نرم بودن باعث می شود صدا به جای برخورد با دیوار سخت به این پنل های نرم برخورد کند و جذب شود و پژواک حاصل از آن زیباتر شنیده شود. جاذب های متخلخل بیشتر برای جذب فرکانس های بالا مناسب هستند و رعایت ضخامت آنها بر اساس طول موج های مختلف بسیار مهم است.

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا چیست؟

محصولاتی هستند که اکو را در یک اتاق جذب می کنند و محصولاتی هستند که انتقال صدا را مسدود یا متوقف یا کاهش می دهند. (بعضی از پانل ها وجود دارند که هر دو را انجام می دهند. معمولاً به آن ها کامپوزیت می گویند) مواد جذب کننده اکو برای بهبود کیفیت صدا در داخل اتاقی که در آن نصب شده اند استفاده می شوند.

آنها می توانند مواد متراکم و سنگین یا موادی باشند که مجموعه دیوار را از هم جدا می کنند – و به دلیل چگالی آنها، اغلب صدا را به داخل اتاق منعکس می کنند نه اینکه صدا از آن طرف به طرف دیگر نفوذ کند. جذب اکو در اتاق و مسدود کردن یا کاهش صدا به دو روش بسیار متفاوت و با محصولات و رویکردهای متفاوت انجام می شود.

آنها معمولاً روی دیوارها یا سقف به عنوان یک سطح تمام شده در اتاق نصب می شوند. محصولاتی که برای جلوگیری از صدا استفاده می شوند، در داخل دیوار یا سقف – به عنوان بخشی از مصالح ساختمانی استفاده می شوند. تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

از لحاظ ظاهری ساختار پنل های جاذب صدا نرم هستند، سبک می باشند و روی سطح آن ها به صورت پرزدار است. این نرم بودن باعث می شود صدا به جای برخورد با دیوار سخت به این پنل های نرم برخورد کند و جذب شود و پژواک حاصل از آن زیباتر شنیده شود.

ولی اغلب متریالی که به عنوان عایق صوتی استفاده می شوند دارای چگالی بالا می باشند و سنگین هستند. همچنین از آن ها زمانی که در حال ساختمان سازی هستند در بین دیوارها استفاده می شود که دیگر صدا از اتاق شما خارج یا به اتاق شما وارد نمی شود.

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

برای خرید انواع عایق صوتی و جاذب صدا با ما در آپ دکو تماس بگیرید!

در آپ دکو، ما انواع عایق های صوتی و فوم های جاذب صدا (آکوستیک) را به فروش می رسانیم، همچنین برای ارائه تجربه خرید بهتر دست به مشاوره رایگان توسط کارشناسان زده ایم که به موجب آن می توانید محصولات موردنظرتان را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کرده و نتیجه مورد نظرتان از استفاده کردن محصولات ما به دست آید.

تفاوت عایق صوتی با جاذب صدا

کافی است از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما برای اطلاع از قیمت عایق صوتی و فوم جاذب صدا تماس بگیرید، در کنار شما هستیم تا کیفیت واقعی عایق های صوتی را تجربه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *