Search
Close this search box.

خرید عایق صدا برای اتاق

جهت خرید عایق صدا برای اتاق باید یک سری نکات را در نظر بگیرید، در این مطلب قصد داریم به این موارد اشاره کنیم. با ما همراه باشید. عایق صدا و عایق صدا انواع مختلف دارد و برای هر فضا کاربری متفاوتی باید در نظر بگیریم.

سر و صدا در نتیجه انعکاس صدا ایجاد می شود زیرا امواج صوتی از سطحی به سطح دیگر انتقال می یابند و یک خانه پرسروصدا نمی تواند محیط آرامی را برای استراحت و یا مطالعه فراهم کند. به صورت کل، هرچه سطوح مسطح، پیوسته و بدون سوراخ در یک فضا بیشتر باشد، پژواک بیشتری تولید شده و در نتیجه سروصدای بیشتری ایجاد می شود.

خوشبختانه با اتخاذ اقداماتی می توانید سروصداهای آزاردهنده را تا حد زیادی کاهش دهید. یکی از این اقدامات استفاده از عایق های صوتی می باشد. عایق های صوتی به جای منعکس کردن صدا آن را جذب می کنند و از این طریق به کاهش نویز کمک می کنند. این فوم ها همینطور در طرح های مختلفی وجود دارند تا ظاهر خانه تان را زیبا کنند. با ما همراه باشید تا هر چه می دانیم را به شما بیاموزیم و برای تصمیم گیری بهتر شما را راهنمایی کنیم.

خرید عایق صدا برای اتاق

مقابله با همسایه پر سر و صدا

خرید عایق صدا برای اتاق

خرید عایق صدا برای اتاق

صدا نوعی انرژی بوده که زمان لرزش اشیا تولید می شود. انرژی صوتی، از منبع صوت به خارج منتقل شده و باعث ایجاد ارتعاش در اجسام و هوا می شود. این انرژی از ذره ای به ذره دیگر منتقل می شود تا زمانی که وارد گوش ما شده و به عنوان سر و صدا در مغز ما ثبت شود. برای کاهش این سر و صدا، امواج انرژی باید قبل از رسیدن به گوش ما قطع یا متوقف شوند. هدف صفحات صوتی دقیقا همین است؛ جذب حداکثری انرژی صوتی.

به صورت کل مواد نرم، قابل انعطاف یا متخلخل همانند پارچه ها به عنوان جاذب صدا عمل می کنند در حالی که مواد متراکم، سخت و غیرقابل نفوذ همانند فلزات و بتن انرژی صوتی را منعکس می کنند. عایق صدا در واقع تخته ای بوده که از مواد جذب کننده صدا ساخته می شود. پس زمانی که صدا از آن عبور می کند بخشی از آن جذب شده و از شدتش کاسته می شود.

خرید عایق صدا برای اتاق

کاربرد عایق صدا اتاق چیست؟

مزیت اصلی کاستن نویز یک ساختمان افزایش رفاه ساکنان آن می باشد. از عایق های صوتی زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که پژواک یا رزونانس صدای یک اتاق بسیار قوی باشد. این موضوع امکان دارد به خاطر مصالح به کار برده شده در ساختمان (شیشه، بتن یا فلز) و یا صرفاً به دلیل این که دکوراسیون خانه تان خیلی مینیمالیستی است رخ دهد. پژواک صدا اغلب این حس را ایجاد می کند که در پس زمینه صدای ناخوشایندی وجود دارد. اگر حجم صداها زیاد شود امکان دارد پژواک تا حدی افزایش یابد که تمرکز ساکنان را به هم ریخته و باعث ایجاد خستگی در شما شود.

از عایق صدا ها برای ایجاد پارتیشن در دفاتر اداری و یا به عنوان کف پوش برای جذب صدا مورد استفاده قرار می گیرد. این فوم ها برای هر مکانی که مستعد سروصدای زیاد باشند مناسب می باشند همانند سالن ازدواج، سالن تئاتر، سالن کنفرانس، استودیو ضبط صدا، دفتر کار و خانه. بسته به نحوه نصب، عایق صدا ها می تواند نقش های زیر را انجام دهند:

  • جذب صدا
  • کاهش آلودگی صوتی
  • افزایش کیفیت صدا

خرید عایق صدا برای اتاق

انواع عایق صدا

عایق صدا ها قادر هستند از مواد مختلف ساخته شده و طرح های متفاوتی داشته باشند؛ این بدان معناست که سلیقه تان هرچه باشد، راهی برای کاهش سر و صدا در خانه تان پیدا خواهید کرد.

فوم های نرم

فوم های نرم تخته هایی می باشند که روکش پارچه ای دارند. همانطور که پیش تر گفتیم سطوح سخت و غیرقابل نفوذ صدا را منعکس کرده و سطوح نرم مثل پارچه آن را جذب می کنند. پس روکش پارچه ای باعث می شود که سطوح نرم افزایش یافته و جذب صدا بیشتر شود.

فوم های منفذ دار

  • اگر با دقت به سقف آشپزخانه نگاه کنید، منافذ کوچکی را مشاهده خواهید کرد. فوم های منفذ دار، دارای سطوح متخلخل و نامنظم می باشند و این ویژگی منجر به تجزیه امواج صوتی می شود. سطوح متخلخل سر و صدا را بهتر از سطوح صاف جذب می کنند. بعضی از فوم های منفذ دار امکان دارد ماده عایق نرم تری هم داشته باشند همانند یک پارچه سبک. این ماده عایق به مثابه پشتیبان عمل کرده و جذب صدا را چند برابر میکند تا از این طریق نویز کاهش یابد.

میله های چوبی

چوب به خاطر ساختار طبیعی ای که دارد خاصیت جذب صدای بیشتری نسبت به اغلب مصالح ساختمانی ارائه می دهد. برای افزایش میزان جذب صدا از میله های چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. از انواع دیگر عایق های صوتی می توان به عایق صدا کرکره ای، عایق صدا فوم شانه تخم مرغی و عایق صدا فوم هرمی اشاره کرد.

خرید عایق صدا برای اتاق

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

خرید عایق صدا برای اتاق

چه عواملی بر انتخاب و خرید عایق صدا تاثیر دارند؟

  • مهم ترین عامل بودجه ای بوده و این خرید اختصاص می دهید زیرا انواع مختلف عایق های صوتی قیمت های متفاوتی دارند.
  • عامل مهم دیگر نوع پروژه می باشد. این که پروژه شما ساخت آپارتمان باشد یا بازسازی آن و یا اینکه می خواهید بدون انجام هیچ فعالیت بنایی عایق کاری را انجام دهید بر انتخاب عایق صدا مناسب تاثیر می گذارد.
  • عامل بعدی هدف شما از عایق بندی است. میخواهید مانع از خروج صداها از اتاقتان شوید تا یک استودیوی خانگی و یا یک اتاق بازی بدون ایجاد مزاحمت برای دیگران فراهم کنید و یا قصد دارید از ورود نویز به اتاق تان جلوگیری کنید تا صداهای آزاردهنده خواب تان را برهم نزند؟
  • اخرین عامل طرح و رنگ عایق های صوتی می باشد. شما می توانید با توجه به سلیقه تان و همینطور دکوراسیون محلی که می خواهید آن را عایق کنید، طرح دل خواه خود را انتخاب کنید تا علاوه بر کاهش نویز، جلوه زیبایی برای اتاق تان فراهم کنید.

خرید عایق صدا برای اتاق

لیست قیمت عایق صدا فوم

دو عامل اصلی در قیمت گذاری عایق صدا فوم دخالت دارند. یکی از این عوامل ضخامت فوم می باشد. هر چه ضخامت فوم افزایش یابد به طبع قیمت آن هم بیشتر می شود. عامل دیگر دانسیته می باشد. دانسیته به تراکم عایق در هر متر مکعب گفته می شود. رابطه قیمت با دانسیته هم مستقیم بوده و با افزایش دانسیته قیمت افزایش می یابد.

خرید عایق صدا برای اتاق

خرید عایق صدا فوم

عایق های صوتی به وفور در بازار یافت می شوند و برای پیدا کردن آن ها با سختی روبرو نخواهد شد. تنها مشکل این بوده که بسیاری از عایق های صوتی موجود در بازار کیفیت قابل قبولی ندارند اما نگران نباشید زیرا خوشبختانه کهن عایق آماده تا با ارائه انواع مرغوب عایق صدا، خاطره خوشی از خرید را برای شما عزیزان به جا بگذارد.

خرید عایق صدا برای اتاق

عایق صدا الاستومری 

این نوع عایق صدا الاستومری از یک شبکه سلول بسته صوتی و حرارتی تشکیل شده که با تخلخلِ ساختاری و به دام انداختن سلول های صوتی و حرارتی، مانع از انتشار صوت و حرارت می شود. عایق صدا الاستومری با دانسیته بالا بیشترین سد را در جابجایی صوت ایجاد کرده و درواقع به شکل یک نارسانای صوتی عمل می کند.

علاوه بر ساختار درونی عایق صدا الاستومری شانه تخم مرغی، ساختار بیرونی و شکل شانه های تخم مرغ در روند عملیات صداگیری به خوبی عمل کرده و همین خلل و فرج ها به عنوان عایق صداگیر عمل کرده و فراینده صداگیری به بیشترین میزان افزایش می یابد. علاوه بر دانسیته عایق صدا الاستومری، ضخامت کف تا قله شانه های تخم مرغی به شدت در انسداد صوتی موثر بوده و کیفیت این عایق صدا را بالا می برد.

این ضخامت در عایق صدا بین 20 تا 50 میلی متر متغیر بوده و بسته به میزان افتِ دسی بلِ صدا می توان از ضخامت های مختلف بهره برد. از عایق صدا الاستومری در موارد مختلف از قبیل اتاق های صدای استودیوها، باکس های صداگیر ماینر، بین جدار دیوارهای دو واحد آپارتمانی و حتی کف طبقات آپارتمان به وفور استفاده می شود.

ضریب هزینه کردِ عایق صدا الاستومری به ضریب کاهش هزینه های مصرفیِ انرژی در زمان استفاده از ساختمان های مذکور بدون شک قابل پذیرش می باشد. این نسبت در زمان ساخت به 2 درصد از هزینه های ساخت زمان بکارگیریِ عایق صدا الاستومری می رسد، اما به میزان 80 درصد از هزینه های اصراف انرژی می کاهد. خرید عایق صدا برای اتاق

عایق صدا الاستومری برای جدار دیوارها

به خاطر اهمیت صداگیری بین دیوارهای دو واحد چسبیده به هم در آپارتمان ها کاربرد این عایق صدا به میزان بسیار موثری از انتقال صوتی بین دو آپارتمان کاسته و تقریبا این میزان به صفر نزدیک می شود.

انجام این موضوع ابتدا با عملیات دیوارکشیِ یکی از آپارتمان ها شروع می شود و پس از آن یک یا گاهی دو لایه عایق صدا الاستومریِ شانه تخم مرغی روی دیوار پوشش داده می شود و سپس دیوارِ پوششیِ دوم روی این لایه عایق صدا اجرا می شود تا این لایه عایق صدا در محل خود جانمایی و تثبیت شود. لازم به ذکر است انجام این عملیات نه فقط بعنوان عایق صدا بلکه به میزان زیادی بعنوان عایق حرارتی هم اثرگذار می باشد. خرید عایق صدا برای اتاق

عایق صدا الاستومری برای کف

با توجه به امکان نفوذ صدا از کف طبقات به یکدیگر، از عایق صدا الاستومری بصورت کفسازشده نی توان استفاده کرد. در این روش که صداگیری از کف نام دارد هم می توان صدای لوله های تاسیسات که از کف عبور کرده را صداگیری کرد و هم صدای طبقات زیرین و بالایی را مهار کرد. در اینجا هم ضخامت عایق صدا الاستومری نقش تعیین کننده ای را در میزان و کیفیت صداگیری ایفا می کند. برای ارتقای کیفیت صداگیری باید به این موضوع توجه کرد که همه مساحت کفِ مورد نطر توسط عایق صدا الاستومری پوشانده شود که هیچ خلا صوتی برای نفوذ صدا باقی نماند.

عایق صدا الاستومری در اتاق های صدا

یکی دیگر از موارد کاربرد عایق صدا الاستومری کاربرد آن در اتاقهای صدا در استودیوهای ضبط صداست. با نصب و تعبیه این عایق صدا می تولن محیطی ایزوله از صداهای مزاحم ایجاد کرد و صداها و نویزهای غیرضروری را در محیط از بین برد. برای این منظور عایق صدا الاستومری شانه تخم مرغی را بر سطوح داخلیِ دیوار استودیوها نصب می کنند. در این مورد هم به سان دیگر موارد، ضخامت عایق صدا الاستومری تاثیر مستقیم در ضریب صداگیری دارد. خرید عایق صدا برای اتاق

عایق صدا الاستومری در باکس های صداگیر ماینر

با توجه به صدای بالای فن ها و پاور دستگاههای ماینر در زمان کارکرد، برای جلوگیری از انتشار این صدای گوش خراش مجبور به ایجاد یک باکس صداگیر هستیم که ساختار داخلی این باکس توسط عایق صدا الاستومری پوشانده می شود و طیف وسیعی از صدای خشنِ خروجی از فن و پاور ماینر در همان باکس صداگیر توسط عایق صدا الاستومری جذب و حذف می شود.

عایق صدا رولی یا پتویی یا ورقه ایِ الاستومری

این عایق صدا که ماهیتاً از فوم الاستومری ساخته شده بصورت دوروصاف یا مسطح بوده و هم نقش عایق صدا را ایفا کرده و هم عایق حرارتی به حساب می آید. از این عایق صدا هم بر سطوح مختلف از جمله فلزات و دیگر مواردی که امکان نشر صوت و حرارت را دارند مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق صدا الاستومری دارای ضخامت های مختلف از 3 تا 50 میلیمتر است. شایان ذکر است این عایق صدا و حرارت را می توان هم بصورت معمولی و بدون پوشش و هم بصورت پوشش دار با فویل آلومینیوم استفاده کرد.

اگر در مواضعی که عوامل فرساینده مثل نورخورشید و یا بارش باران و برف زیاد باشد از عایق صدا رولی استفاده کنیم لزوماً باید بر سطوح عایق صدا الاستومریِ رولی از کاورِ فویل آلومینیوم با ضخامت های مختلف استفاده کرد تا عمر مفید این نوع عایق صدا به بیشترین زمان افزایش یابد. پس می توان نتیجه گرفت با توجه به شرایط محیطی و مقطعی می توان از انواع عایق صدا الاستومریِ رولی با پوشش یا بدون پوشش برای عملیات صداگیری و عایق حرارتی استفاده کرد. خرید عایق صدا برای اتاق

عابق صدا الاستومری لوله ای

در ساختمان ها فرایند لوله کشیِ آب سردوگرم بصورت مویرگی در همه نقاط انجام می گیرد که این امتداد باعث بروز صدای جریان اب در نقاط مختلفِ آپارتمان های مسکونی، تجاری و اداری می شود. صنعتگران در این زمینه هم از عایق صدا الاستومریِ لوله ای برای مهار صدای جریان آب و جلوگیری از افت انرژی حرارتیِ لوله های آبِ گرم، لز عایق صدا و حرارتِ الاستومری به شکل لوله ای بهره گرفته اند.

این نوع از عایق صدا و حرارت دقیقا به شکل لوله و در قالب های استوانه ای با روکش و بدون روکش استفاده می شود. ضخامت های این نوع از عایق صدا و حرارت و همینطور ضخامت فویل های روکشِ به کار رفته روی آن می تواند ضریب عایق صدا و حرارت را با میزان دلخواه تطبیق دهد. خرید عایق صدا برای اتاق

عایق صدا پلی اورتان

برای جلوگیری از انتشار صوت از داخلی کانال ها و باکس هوا و همینطور لایه های دیواره کانکس ها و هم بین جداره دیوارها می توان از عایق صدا پلی اورتان استفاده کرد. این نوع عایق با تراکم ذرات پلی اورتان در میان لایه های صداگیرِ قطعات بطور عمده از انتقال صدا جلوگیری کرده و باعث آسایش صوتی می شود. خرید عایق صدا برای اتاق

عایق صدا پشم سنگ

این نوع عایق صدا در میان انواع عایق صدا از قدیمی ترین ها محسوب می شود و بصورت ورقه هایی با ضخامت یک اینچ، دو اینچ و… تولید و بکار می رود. از عایق پشم سنگ در لایه دیوارها و کف سقف ها برلی عملیات صداگیری مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت لایه های عایق صدا پشم سنگ هم در روندِ مطلوبِ صداگیری موثر می باشد.

با توجه به نرمی و انعطاف و علی الخصوص فشارپذیریِ لایه های عایق صدا پشم سنگ، رعایتِ این نکته الزامی بوده که نباید در زمان تعبیه و نصب عایق صدا پشم سنگ هیچگونه فشاری به مقطعِ مربوطه وارد آورد، بلکه باید از حالت طبیعی و بدون فشارِ عایق صدا پشم سنگ در زمان نصب آن محافطت کرد تا بیشترین راندمان در صداگیری و عایق صدا بودنِ پشم سنگ حاصل شود.

خرید عایق صدا برای اتاق

عایق صوتی چیست و چگونه کار می کند؟

خرید عایق صدا برای اتاق

چگونه اتاق خود را عایق کنیم؟

شما می توانید انواع تجهیزات مورد نیاز برای عایق صوتی اتاق خواب را از سایت آپ دکو سفارش دهید و حتی می توانید تجهیزات و لوازم جانبی عایق را از سایت آپ دکو سفارش دهید و اتاق خواب عایق خود را خودتان بسازید، همه محصولات سایت آپ دکو دارای کیفیت عالی و قیمتی مناسب هستند و محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه گری به شما مشتریان عزیز عرضه می کنند.

همینطور برای مراجعه حضوری و بررسی وضعیت اتاق خواب خود می توانید از کارشناسان آپ دکو درخواست بازدید کنید. برای اطلاعات بیشتر با آپ دکو تماس بگیرید. خرید عایق صدا برای اتاق

عایق اتاق خواب چه ویژگی هایی دارد؟

اتاق خواب باید یک مکانی باشد که برای خواب بهتر و راحت تر از آن استفاده کنیم. در واقع، اتاق خواب باید به عنوان یک محیط آرام و دلنشین در نظر گرفته شود که انرژی مثبتی برای مردمی که در آن ساکن می باشند به ارمغان آورد. اما در بسیاری از موارد، اتاق خواب به خاطر عواملی همانند نور، صدا، حرارت و رطوبت، به اندازه کافی آرامش بخش نیست.

در اینجا به خاطر تأثیرات بیشتر صدا بر کیفیت خواب، بررسی می کنیم که چگونه اتاق خواب را با استفاده از تجهیزات عایق بهبود بخشیم. عایق صوتی اتاق خواب در واقع به مجموعه تکنیک ها و روش هایی اطلاق می شود که بهبود کیفیت صداهای موجود در اتاق خواب را هدف دارد. خرید عایق صدا برای اتاق

باید توجه داشت که صداهای خارجی همانند صدای تردد خودروها، صدای مردم در خیابان و حتی صدای تجهیزات برقی در خانه، قادر هستند باعث اختلال در خواب شوند. پس، یک اتاق خواب عایق، باید با توجه به نوع و میزان صداهای موجود در محیط، با استفاده از فوم های صوتی و مواد جاذب صدا همانند فوم های شانه تخم مرغی و هرمی، به گونه ای طراحی شود که کیفیت خواب را بهبود بخشد.

برخلاف باورهای عمومی، عایق صوتی اتاق خواب به هیچ عنوان نیازی به هزینه های بالایی ندارد. در واقع، فوم های صوتی قادر هستند با قیمت های متفاوتی تهیه شوند و می توانید یک عایق حرفه ای را در اتاق خواب اجرا کنید. برای مشاوره و بررسی های بیشتر می توانید به توضیحات هرکدام از محصولات مراجعه کرده و در مورد هر کدام مطالعات لازم را انجام دهید.

خصوصیات فنی عایق صدا خرید عایق صدا برای اتاق

پنل صدا روکار «به افراز» از مواد اولیه باکیفیت و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز و زیر نظر نیروهای متخصص تولید می شود. قابلیت جذب صدا، توسط آزمون های معتبر اندازه گیری شده و با استاندارهای جهانی تطبیق داده شده. عایق صوتی نیز به صورت رول فوم یا ورقه در ابعاد مشخص بنا به نیاز مشتریان تولید و در اختیار آن ها قرار می گیرد. ابعاد فوم های ورقه ای 1 × 1 و 1 × 2 متر بوده و با ضخامت 2٫5 تا 7 سانتی متر عرضه می شوند. خرید عایق صدا برای اتاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *