Search
Close this search box.

عایق سقف ساختمان – عایق صوتی سقف آپارتمان

اگر نیاز به عایق سقف ساختمان برای کاهش سروصدا دارید، با ما همراه باشید! یکی از نیازهای اساسی هر کسی آرامش و سکوت است. آلودگی صدا در ساختمان یکی از عوامل مهمی است که در برهم زدن آرامش شما نقش زیادی دارد. برای همین در ساخت و ساز از پوشش عایق صوتی یا عایق صدا استفاده می شود. عایق صوتی در انواع عایق صوتی سقف آپارتمان و عایق صوتی برای کف ساختمان، عایق صوتی برای دیوار مشترک و … وجود دارد.

عایق سقف ساختمان – عایق صوتی سقف آپارتمان

عایق سقف ساختمان به عنوان پوششی مناسب برای سقف ساختمان ها کارایی دارد که صداهای موجود در هر اتاقی را به وسیله آن می توان میتوان کاهش داد. عایق صدا سقف آپارتمان با قیمت پایین و نصب آسان هم اکنون از بهترین گزینه های کاهش صدای اطراف است که آسایش را برای ساکنین ساختمان فراهم می سازد.

هم کانون در مراکز مسکونی و اداری به خاطر کارایی یونولیت برای حجم سازی در سقف یا کف طبقات مشکل انتقال صدا از سقف به طرف پایین به حدی زیاد شده که بیشتر افراد با این مشکل رو به رو هستند. مشکلاتی مثل سروصدای ضربه ای-کوبه ای و حتی صحبت کردن همسایه ها یا لوله هایی که از سقف اتاق عبور می کنند که در حال حاضر بیشتر این مشکل در ساخت و ساز مجتمع ها بیش از پیش شده و انقدر پیشرفت کرده که گاهی فرد به جابجایی فکر می کند.

در عایق سقف دقت به یکسری نکات ضروری است. ابتدا باید مشخص کنید که جنس سقف خانه شما بتنی است یا چوبی و یا آجری؟ صداهای آزاردهنده از کدام قسمت های خانه بیشتر می آیند؟ صداها از چه نوعی می باشند؟ صدای تلویزیون، صحبت کردن یا صداهای ضربه ای؟ میزان بلندی صدا چقدر است؟ از عایق صدا روکار سقف استفاده شود یا توکار؟

برای این که سقف شما به خوبی عایق شود باید از متریالی استفاده کنید که چگالی بالایی داشته باشد و وزن سقف را افزایش دهد. یک عایق صدا مناسب سقف، عایقی بوده که انرژی صوتی و ارتعاشات را در سقف خانه بهبود می بخشد و از انتقال صدا از این طریق جلوگیری به عمل می آورد. عایق سقف ساختمان

پس از پاسخ گویی سوالات خود، می توانید انواع محصولات عایق صدا را بررسی کنید و هرکدام که مطابق با شرایط شما می باشند را برای ایزوله سازی سقف مورد استفاده قرار دهید. می توانید برای مشاوره هم با ما تماس بگیرید!

عایق صوتی را می توان بر روی دیوارها، کف ها و سقف ها اعمال کرد تا صدای محیط جذب شود. این کار در ساخت وسازهای کشور به ندرت انجام می شود، نیاز است که در مقررات ساختمان سازی به یک ضرورت تبدیل شود. سر و صدای اضافی مخل آسایش است و باعث مشکلات متعدد در زندگی آپارتمان نشینی می شود. از این رو، لازم است به غیر دیوارها، عایق صوتی سقف آپارتمان را جزء مراحل اساسی ساخت در نظر گرفت.

قیمت عایق سقف ساختمان

اگر صداهای مزاحم از طریق سقف محل کار یا زندگیتان باعث آزار شماست، عایق کاری صوتی سقف راه حل مناسبی برای رفع این مشکل است. تعیین قیمت عایق صدای سقف به عواملی از قبیل متریال به کار رفته در سقف، شدت سرچشمه صدا، سایز فضا و سقف و… مربوط می شود. برای محاسبه دقیق قیمت طراحی و نصب عایق صوتی با ما تماس بگیرید. به صورت رایگان در محل حاضر خواهیم شد و پس از انجام مراحل تست صدا نهایت براوردمان را به شما اعلام خواهیم کرد. آسایش شما هدف ماست.

قیمت عایق کاری ساختمان در بازار خدمات ساختمانی به شرایط و عوامل متفاوتی از جمله محل عایق کاری، نوع عایق (عایق حرارتی، عایق رطوبت)، متراژ کار و … بستگی دارد. به هر میزان که این شرایط تغییر کند، هزینه عایق کاری متناسب با این عوامل متغیر خواهد بود.

داشتن یک ساختمان ایمن با طول عمر بالا ارزش هزینه برای عایق کاری آن را دارد. با یک هزینه مناسب برای عایق کاری، موجب کاهش هزینه های نگهداری و ترمیم مجدد عایق کاری در سال های بعد خواهید شد و همچنین مواردی همچون کاهش رطوبت، کاهش تبادل دما با محیط بیرون و … را تجربه خواهید کرد.

موارد استفاده از عایق صوتی سقف

  • پیشگیری از نفوذ صدا به ساختمان با عایق سقف ساختمان
  • کاهش استرس و مشکلات روحی و روانی
  • آلودگی صوتی کارخانه ها و کارگاه ها
  • کاهش ریسک حملات قلبی
  • افزایش بازدهی کاری و بهره وری

عایق صدا سقف

نصب و اجرای انواع عایق صوتی سقف منازل

عایق های صدا که با نام اکوستیک هم شناخته می شوند، به عنوان جاذب صدا در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این نمونه عایق انواع مختلفی دارد که از میان آن ها می توان به عایق های صوتی فوم پلی اتیلن، شانه تخم مرغی، فوم ریباند، اسپری فوم پلی یورتان، پشم سنگ، فوم XPS، فلکسی پنل، دیفیوزهای صوتی و غیره اشاره داشت.

از ویژگی های مهم در زمان خرید عایق صدا که باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از نمونه هایی است که از جذب صدای بالایی برخوردار بوده و همینطور توانایی شکست صوت خوبی دارند. وزن کم، نصب آسان، مقاومت بالا در برابر گرد و خاک و خوردگی و هم چنین حتی الامکان آنتی باکتریال بودن، از ویژگی های دیگری است که باید در زمان انتخاب و خرید عایق های صوتی به آن ها توجه داشته باشید.

عایق سقف ساختمان

تحقیقات انجام شده در زمینه عایق های صوتی نشان داده که استفاده از ۲ تا ۵ سانتی متر ضخامت عایق صوتی با فناوری نوین در کاهش انتقال صوت بسیار تاثیر گذار است و با حدود ۲ درصد هزینه بیشتر در ساختمان زمان ساخت، علاوه بر جذب صدا می توان بیش از %۸۰ در مصرف انرژی (جلوگیری از پرت انرژی از دیوارهای خارجی) هم صرفه جویی به عمل آورد.

تکنولوژی نانو پدیده ای عظیم است که در انواع علوم و فنون راه یافته است. در این فناوری از مواد در ابعاد ۱ تا ۱۰۰ نانومتر استفاده می شود. از جمله کارایی های مفید تکنولوژی نانو در صنعت ساختمان است. عایق های صوتی که بر اساس فناوری نانو تولید شده اند دارای ضخامت کم و در نتیجه اشغال هر چه کمتر فضای مفید و همینطور کارایی بالاتر نسبت به دیگر عایق ها می باشند. ما از بهترین برند های عایق صوتی نانو که دارای بالاترین تایید و اعتبار می باشند استفاده می کنیم.

شرکت آپ دکو با سالها سابقه در این زمینه به تولید انواع عایق صوتی از جمله عایق سقف ساختمان می پردازد. نرمی، قابلیت جذب صدا و عدم نفوذ از جمله خصوصیات مناسب عایق صوتی سقف آپارتمان است. شرکت آپ دکو محصولات متنوعی دارد که این چنین انتخاب را برای مشتریان خود راحت کرده است. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

عایق صوتی سقف آپارتمان چیست؟

برای افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند باید بدانند که انتقال صدا، به کف طبقه بالایی بستگی دارد. در بیشتر موارد، اجرای سقف ساختمان با جزئیات سازه ای (تیرچه بلوک، عرشه فولادی یا سقف های دیگر) و نازک کاری (سنگ فرش کردن) همراه است. در قسمت هایی از سقف واحد مانند دستشویی و محل کانال ها که تأسیسات مکانیکی و الکتریکی عبور می کنند، سقف کاذب وجود دارد.

در اغلب موارد، عایق صوتی برای سقف در نظر گرفته نمی شود! با این حال، هنوز هم می توان سقف را عایق بندی صوتی کرد. ساخت سقف کاذب یا معلق در پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب ها معمولاً بهترین راه عایق صوتی سقف آپارتمان است. با این کار می توان علاوه بر زیباتر کردن سقف، لایه جدیدی از عایق را در سقف کاذب اجرا کرد. عایق سقف ساختمان

به طور کلی، دو حالت بیشتر وجود ندارد! یا شما در حال ساخت بنا هستید که می خواهید سقف آن را عایق صوتی کنید یا مالکی هستید که در آپارتمان زندگی می کنید و می خواهید منزل خود را برای جلوگیری از صدای اضافی عایق بندی کنید. در هر دو صورت باید از انواع متریال عایق صوتی و سپس اجرای سقف کاذب بهره ببرید.

موارد مهم در اجرای عایق صوتی سقف آپارتمان

قبل از اجرای عایق صوتی سقف خانه باید برخی از نکات مهم مانند موارد زیر ا در نظر بگیرید: عایق سقف ساختمان

  • با افزودن مواد با چگالی بالا، جرم سقف را بهبود ببخشید.
  • توانایی سقف در جذب انرژی صدا و ارتعاشات را بهبود ببخشید.

همچنین ۴ پرسش مهم باید پرسیده شوند:

  1. آپارتمان از چه نوع سقفی ساخته شده است؟ عایق سقف ساختمان
  2. نوع آلودگی صوتی چیست؟ ضربه یا صدای هوا؟
  3. میزان صدا چقدر است؟

همه این موارد به تیم اجرایی کمک می کند تا بهترین متریال و ساختار را برای سقف تعیین کنند.

دسته بندی عایق ها عایق سقف ساختمان

عایق ها به چهار دسته عایق های صوتی، حرارتی، رطوبتی و آتش تقسیم بندی می شوند. در زیر به تعریف معانی هرکدام می پردازیم.

  • عایق صوتی:باعث جذب یا دفع صدا می گردد.
  • عایق آتش:در برابر آتش مقاومت بالایی دارد و از انتشار آن به جاهای دیگر پیشگیری می کند. عایق سقف ساختمان
  • عایق رطوبتی:در برابر انتقال رطوبت مقاوم است و از جذب آن پیشگیری می کند.
  • عایق حرارتی:از عبور و انتقال انرژی حرارتی از یک محیط به محیط دیگر پیشگیری می کند.

صداهایی که با عایق صوتی سقف آپارتمان گرفته می شوند: عایق سقف ساختمان

صدای ناشی از ضربه

وقتی کسی وسیله ای سنگین از دستش به زمین می افتد یا در حال بالا و پایین پریدن است، صدای ضربه شنیده می شود. سر و صدای ناشی از برخورد مستقیم با کف از طریق مسیر ارتعاشی ساختار کف به طبقه پایین منتقل می شود.

صدای موجود در هوا عایق سقف ساختمان

این نوع سر و صدا از طریق هوای محبوس شده و امواج صوتی منتقل می شود. کنترل یا کاهش این صدا دشوارتر است. صدای موجود در هوا شامل بلند صحبت کردن، موسیقی و بوق اتومبیل ها است. در حالی که صدای ناشی از ضربه از طریق ارتعاشی که به واسطه ساختار سقف متصل منتقل می شود، صدای موجود در هوا از میان فضاهای مختلف ساختمان حرکت می کند تا به گوش همسایگان برسد.

انواع متریال عایق صوتی سقف آپارتمان

در زیر یک به یک به عایق های صوتی مخصوص سقف آپارتمان اشاره می کنیم:

عایق پشم شیشه (Insulation Glass Wool)

پشم شیشه یک عایق حرارتی و صوتی محبوب برای سقف است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. در ۱۰ سال گذشته، فرآیندهای تولید، دوام و مشکلات پشم شیشه را بهبود بخشیده اند. اکنون بسیاری از تولیدکنندگان پشم شیشه ادعا می کنند که محصولات آن ها بدون خارش، مقاوم و با دوام هستند. عایق سقف ساختمان

فواید عایق پشم شیشه

  • مقرون به صرفه است.
  • غیرقابل احتراق است.
  • از مواد بازیافتی شیشه ساخته شده است.
  • ضریب خارش کم و نصب آسانی دارد.

معایب عایق پشم شیشه

  • هنگام نصب باید از تجهیزات محافظ (ماسک و عینک مخصوص) استفاده شود. عایق سقف ساختمان
  • اگر کیفیت پایینی داشته باشد، باعث خارش می شود.

عایق پشم سنگ، عایق پشم شیشه، عایق الاستومری، عایق XPS، عایق پلی یورتان، ایزوگام، ایزوپل، آرت فلکس، رنگ نانو، عایق صوتی یونولیت، عایق صوتی فوم شانه تخم مرغی

این محصول با فشردگی و ضخامت های مختلف تولید و عرضه میشود . به طور کلی ضخامت و فشردگی ( دانسیته ) بالا در فوم ها ، به جذب بهتر و بیشتر فرکانس کمک خواهد کرد. پس اگر میخواهید آکوستیک محیط با بازخورد بهتری انجام دهید ، از فشردگی و دانسیته های بالا استفاده کنید

· پشم سنگ عایق سقف ساختمان

پشم سنگ نوعی عایق صوتی و حرارتی است که می تواند در دمای تا 1200 درجه سانتی گراد دوام بیاورد. این عایق از سنگ بازالت که نوعی سنگ آتش فشانی است تهیه می گردد. پشم سنگ به عنوان عایق آتش، نقش مهمی در پیشگیری از توسعه حریق دارد و مقاومت آن در برابر حرارت مستقیم آتش بسیار بالا است، به همین علت از این عایق در صنایع نفت و گاز، پالایشگاه ها و عایق کاری کانال ها و لوله ها کاربرد دارد.

پشم سنگ در سقف های شیروانی منازل مسکونی و صنعتی تاثیرات فوق العاده ای دارد.پشم سنگ در ضخامت های 3 سانت الی 10 سانت تولید می شود اما برای عایق کاری حرارتی علاوه بر استفاده از ضخامت های بالا باید از دانسیته های بالای پشم سنگ استفاده شود.

این در حالی است که برای عایق کاری صوتی نیازی به دانسیته بالا پشم سنگ نیست و ضخامت پشم سنگ تاثیر مستقیم در جذب و دفع صدا دارد. به همین دلیل با توجه به نیاز خود باید از پشم سنگ با ضخامت و دانسیته های مختلف استفاده کنید و همیشه پشم سنگ با دانسیته بالا و ضخامت بالا بهترین عایق پشم سنگ نیست.

عایق پشم سنگ علاوه بر اینکه یک عایق حرارتی است، از انتقال سر و صدا در ساختمان هم پیشگیری می کند. این عایق در اشکال تخته ای، رولی، لحافی و پتویی به مصرف کنندگان عرضه می گردد که عایق تخته ای برای عایق سقف ساختمان و دیوارها، عایق لحافی برای کف و عایق پتویی برای موتورخانه کاربرد دارد. لازم به ذکر است که امکان دارد الیاف پشم سنگ حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد کند، از این رو در هنگام نصب آن ها باید از ماسک و دستکش استفاده گردد.

پشم سنگ تخته ای در انواع فویلدار و بدون فویل مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از پرمصرف ترین پشم سنگ ها برای عایق کاری صوتی و عایق کاری حرارتی ساختمان است.

فواید عایق پشم سنگ

  • غیرقابل احتراق است. عایق سقف ساختمان
  • دوستدار محیط زیست است.
  • صدای موجود در هوا، صدای ناشی از ضربه و ارتعاشات صدا را کاهش می دهد.
  • خارش ندارد و کار با آن آسان است.

نصب عایق تخته ای

– عایق تخته ای پشم سنگ نصب شده بر روی سقف باید با استفاده از گلمیخ محکم شوند. محکم شدن عایق های تخته ای در کنار هم مانع از ایجاد شکاف بین تخته های عایق می شود.
– از عایق های تخته ای برش خورده و کوچک نباید در عایق کاری پشت بام استفاده کرد. عایق سقف ساختمان
– در هر مرحله از عایق کاری و همچنین در زمان ایزوگام، سطح باید کاملا تمیز باشد.
– باید در گوشه ها و مکان های باز پنل ها از باتننت مناسب استفاده کرد.

جلوگیری از نفوذ رطوبت عایق سقف ساختمان

  • عایق پشم سنگ دارای الیاف نامنظم ضد بخار آب هستند و تنها زمانی خیس می شوند که در مجاورت مستقیم آب قرار گیرند. عایق سقف ساختمان
  • اگر پشم سنگ ها خیس هستند باید تا خشک شدن کامل آن ها صبر کرد و پس از خشک شدن کامل از آن ها در عایق کاری سقف
  • استفاده کرد.
  • در زمان بارندگی باید از نصب عایق پشم سنگ جدا خود داری کرد. اگر قطرات باران درون پشم سنگ نفوذ کنند باعث از بین رفتن
  • الیاف آن ها می شوند.
  • پس از نصب عایق پشم سنگ تخته ای باید بسرعت عایق رطوبتی ایزوگام بر روی آن اجرا شود تا از نفوذ هر گونه رطوبت به درون
  • عایق جلوگیری شود.

برش تخته های پشم سنگ

  • برش دادن عایق تخته ای پشم سنگ به راحتی و با استفاده از چاقو امکان پذیر است. باید دقت شود که تخته ها در هنگام برش شکسته یا قطعه قطعه نشوند.

حفاظت در طول زمان نصب و راه اندازی

  • در زمان استفاده از بالابر با نقطه دسترسی برای انتقال تجهیزات و یا هر فعالیتی که باعث صدمه زدن به عایق تخته ای می شود باید از حفاظ نصبی در طول زمان عایق کاری استفاده شود. و تحت هیچ شرایطی در زمانی که پروسه عایق کاری بطور کامل به اتمام نرسیده است به عنوان محل کار بدون محافظ استفاده نشود. عایق سقف ساختمان

· فوم پلی استایرن یا XPS

فوم XPS از پلی استایرن اکسترود شده ساخته می گردد و ساختار آن به صورت سلول بسته است. این عایق دارای ویژگی های منحصر بفردی است که آن را به عایقی بسیار مناسب و چند منظوره در حوزه ساختمان سازی تبدیل کرده است.

این عایق به خاطر وزن سبک به آسانی قابل نصب بوده و مزایای آن باعث شده جایگزین مناسبی برای دیگر عایق ها محسوب گردد. XPS به منظور عایق بندی دیوارها نظیر دیوار فونداسیون و دیوارهای دوجداره، انواع سقف ها نظیر سقف تیرچه بلوک و سقف کامپوزیت، عایق کاری کف، نمای ساختمان، سردخانه ها و ساخت ساندویچ پانل ها کاربرد دارد.

مزایای فوم XPS

  • مزایای فوم XPS بسیار است که آن را به عایق پرطرفدار پلی استایرن تبدیل کرده است.
  • از جمله این مزایا قابل بازیافت بودن آن می باشد. عایق سقف ساختمان
  • به علاوه این فوم مانع از رشد قارچ و باکتری می شود.
  • ماندگاری این فوم ها باعث ایجاد پانل هایی ماندگار شده است که از نظر اقتصادی نیز به صرفه می باشد.
  • عایق XPS در برابر حرارت و برودت نیز مقاوم می باشد.
  • به علاوه سبک بودن این محصول باعث آسان تر شدن حمل و نقل انواع ساندویچ پانل XPS می شود.

از دیگر مزایای این فوم استحکام بالای آن است. بحث قیمت نیز مطرح می شود. این فوم قیمت مناسبی نسبت به عایق های دیگر دارد. در نتیجه قیمت ساندویچ پانل نیز نسبت به مصالح سنتی به صرفه می باشد. مهم ترین مزیت آن می توان به عدم انتشار گازهای سمی درهنگام آتش سوزی اشاره کرد.

فوم XPS یا Extruded Polystyrene

عایق حرارتی XPS یا فوم پلی استایرن اکسترود شده طی تغییرات و سنتز های پروسه ای مختلف تولید شده و نسبت به فوم پلی استایرن انبساطی یا همان EPS ویژگی های بهتری دارد و آنرا در صنعت ساختمان بهتر می کند.

تحقیق و توسعه برای استفاده از پلی استایرن از زمان تجاری سازی آن یعنی جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه دارد و هر روز بهبودهایی در آن توسط شرکت ها و دانشگاه های جهان داده می شود. Extruded Polystyrene یا XPS از اختلاط پلی استایرن معمولی ( GPPS ) با عوامل فوم کننده ( Foaming Agent) طی فرآیند اکستروژن به دست می آید. عایق سقف ساختمان

ورق عایق XPS به دلیل ویژگی های خاص خود در موارد زیادی جهت عایق کاری ساختمان ها جایگزین پشم سگ ، پشم شیشه ، ورق عایق EPS( در کشور ما مشهور است به یونولیت) شده است. همچنین این نوع فوم در برابر نفوذ حشرات موذی مقاوم است

این ابزارها در اجرای طرح های مختلف دکوراسیون مانند سقف های کاذب، اجرای نور مخفی و نصب هالوژن کاربرد دارد. عایق سقف ساختمان

ویژگی ها:

• عایق حرارتی مناسب در طراحی داخلی عایق سقف ساختمان
• عایق رطوبتی در برابر عوامل مخرب
• عایق صوتی برای جلوگیری از انتقال صدا
• الاستیسیته بالا جهت جلوگیری از ایجاد ترک
• وزن کم و مقاومت در برابر خسارات وارده زلزله
• قابلیت اجرا در طرح های متنوع و دلخواه
• اجرای سریع و بی دردسر طرح های مورد نظر
• توجیه اقتصادی و کاهش هزینه اجرای پروژه

· یونولیت برای عایق سقف ساختمان

پانل های یونولیت از پلی استایرن ساخته می شوند و در مرحله سفت کاری ساختمان به منظور پیشگیری از عبور سر و صدا در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. یونولیت وزن بسیار سبکی دارد و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند. چگالی این نوع عایق بالاست و برای جذب صدا، ایده آل است. اصولا عایق صوتی یونولیت برای عایق سقف ساختمان و دیوارها استفاده می گردد و نقش بسزایی در کاهش سر و صدا دارد.

آیا یونولیت عایق صوت و حرارت است؟

عایق صوتی از جمله نیازهای ضروری در دنیای پر هرج و مرج امروزی است و در واقع آن را می توان به عنوان سدی مقاوم در برابر انعکاس و انتقال صوت دانست. امروزه بسیاری از ساختمان ها اعم از تجاری و مسکونی با این عایق ها مجهز شده اند و استانداردهای لازم برای جلوگیری از سر و صدا در ساخت آن ها رعایت شده است. عایق سقف ساختمان

یونولیت یکی از موادی است که به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد. در نقش یونولیت به عنوان عایق حرارتی و برودتی هیچ شکی نیست ولی در مورد عایق صوتی بودن آن همیشه پرسش هایی وجود دارد. در پاسخ به این پرسش ها می توان گفت عایق صوتی بودن یونولیت بستگی به موارد مصرف آن دارد. عایق سقف ساختمان

به طور کلی استفاده از یونولیت به ویژه در ضخامت ها و دانسیته کم نمی تواند کارایی مناسبی به عنوان عایق صوتی داشته باشد. این در حالی است که اگر از یونولیت در ترکیب با سایر عایق ها استفاده شود ( در قطر و دانسیته مناسب) می تواند موجب افزایش کارایی گردد ( به عنوان مثال همراه با فوم شانه تخم مرغی). عایق سقف ساختمان

همچنین از یونولیت در برخی از موارد در ساخت پنل های آکوستیک غیر جاذب نظیر دیفیوزر استفاده می شود. که با توجه به ساختار سلول بسته یونولیت اگر از یونولیت دانسیته بالا بهره برده شود اینگونه پنل ها در دیفیوز کردن فرکانس ها صوتی می توانند موثر باشند.

صداهای مختلف مانند صدای بوق خودرو، مکالمات افراد بیرون از ساختمان و صدای هرج و مرج و ترافیک از طریق در، پنجره و دیوار وارد ساختمان شده و آرامش ساکنین را بر هم می زنند. این صداها همواره وجود داشته و نمی توان از ایجاد آن ها جلوگیری کرد، اما راهکارهای بسیاری برای دوری از آن ها وجود دارد. عایق سقف ساختمان

خرید یونولیت عایق صدا

یونولیت های ورقه ایی یا مکعبی شکل دارای چگالی بالایی هستند و به عنوان عایق در مکان های پر سر و صدا مانند موتورخانه مورد استفاده قرار می گیرند. اصولا این نوع عایق ها در مرحله سفت کاری ساختمان نصب می شوند و به خوبی صدا را جذب می کنند. آن ها از جنس پلی استایرن بوده و فضایی آرام برای ساکنین فراهم می کنند. عایق سقف ساختمان

این عایق هم برای سقف و هم دیوار قابل استفاده است و از گزینه های کم هزینه برای جلوگیری از انتقال صوت به شمار می آید. قیمت یونولیت سقفی در مقایسه با سایر عایق ها ارزان تر می باشد، از این رو در ساخت و سازهای اخیر به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. جهت خرید یونولیت می توانید به تولید کنندگان این عایق مراجعه نمائید.

یونولیت سقفی را به راحتی می توان استفاده کرد، زیرا وزن آن سبک بوده و حمل و نقل آن به آسانی صورت می گیرد. پلی استایرن دارای ساختار سلولی کوچک و جدا از هم است، از این رو به میزان قابل توجه سر و صدا را جذب می نماید. می توان گفت مقدار جذب صوت آن همانند چوب و گچ است. عایق سقف ساختمان

وزن سبک آن مقاومت ساختمان را در برابر زلزله بالا می برد و ایمنی آن را تقویت می کند. علاوه بر مزایای ذکر شده، انواع یونولیت نقش عایق صوتی، رطوبتی و حرارتی را ایفا می کنند. هر چه تراکم آن ها بالا باشد، مسلماً صدا را بیشتر و حتی به میزان ۱۰۰ درصد جذب می نمایند. در نهایت می توان گفت استفاده از بلوک های یونولیت پلی استایرن میزان مصرف مصالح دیگر را به حداقل می رساند.

عایق کاری ساختمان را به متخصص بسپار

امروزه عایق کاری ساختمان مانند نصب عایق حرارتی و عایق رطوبتی برای کاهش اتلاف منابع حرارتی و جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطوح مختلف ساختمان، لوله ها، کانال ها و مخازن در ساختمان انجام می شود. عایق کاری به طور کلی و به هر شکلی باعث افزایش طول عمر ساختمان می شود. عایق سقف ساختمان

عایق کاری ساختمان زمانی درست است که توسط یک متخصص عایق کاری انجام شود. در بازار آنلاین “آپ دکو” به بهترین عایق کاران برای عایق حرارتی و عایق رطوبتی در شهر خودتان دسترسی دارید. از برترین عایق کاران به رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

عایق سقف ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *