Search
Close this search box.

عایق صدا چگونه کار میکند ؟ | چرا عایق صدا می تواند به ما کمک کند؟

انواع عایق صدا چگونه کار میکند ؟ اول از همه ، ضخامت دیوار برای حذف صدا بسیار مهم استهرچه دیوار ضخیم تر باشد ، صدا بهتر مسدود می شود.

با این حال ، همیشه نمی توان یک دیوار بسیار ضخیم ساخت. به همین دلیل است که شخص هنگام نصب عایق صدا معمولاً “اصل جرم-فنر-جرم” را اعمال می کند . به اصطلاح فنر بین دو توده (دیواره داخلی و خارجی) قرار می گیرد. این فاصله می تواند فقط هوا باشد یا یک ماده عایق را در محل قرار داد تا صدا بهتر کاهش یابد. عمدتا باید یک لایه هوا بین عایق و دیوار نیز باقی گذاشته شود.

به منظور جلوگیری از انتقال صدا تا آنجا که ممکن است ، یک ماده نرم به عنوان عایق  توصیه می شود،به این ترتیب می توان صدا را بهتر جذب کرد. بنابراین ماده آلی مانند پشم معدنی از تخته عایق صوتی جامد مناسب تر است. عایق صدا چگونه کار میکند؟

وزن ماده عایق باید زیاد باشد زیرا با این روش می تواند امواج صوتی را بهتر جذب کند، ناگفته نماند که یک لایه ضخیم بهتر از یک لایه نازک از همان ماده جذب می شود.

 

کاهش صدا

دیوارهای ضخیم ثابت، دیوارهای موقتی ، کف ، جداکننده های اتاق و پرده ها از جمله مواردی هستند که برای کاهش صدا استفاده می شوند. اینکه عایق صدا چگونه کار میکند باید گفت که مواد عایق صدا برای کاهش صدا اغلب از چوب و فایبرگلاس ساخته می شوند ، اما مواد اضافی نیز وجود دارد که می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

ایجاد یک مانع ضد هوا در اطراف دیوارها یا پرده ها با جلوگیری از عبور صدا از سوراخ های هوا باعث کاهش صدا می شود. نمی توانید در یک اتاق کاملاً بدون هوا نفس بکشید ، اما می توانید فضاهای هوا را کاهش دهید تا صدا به حداقل برسد. عایق صدا چگونه کار میکند

آپ دکو بهترین انواع عایق صدا را برای شما نصب می کند تا بتوانید به ارامشی که همیشه درنظر داشتید برسید! عایق صدا چگونه کار میکند؟

عایق صدا چگونه کار میکند؟

یکی از روش های کاهش سر و صدا که معمولا مورد استفاده قرار می گیرد ساخت دو دیوار یا دو درب با فضای هوایی در بین آنها است. منظور این است که بین دو دیوار عایق صدا را برای جلوگیری ازانتقال صدا قرار داده و فضای هوا در بین آن ها نیز نوعی حباب ایجاد می کند که به مسدود کردن صدا کمک می کند.

انواع عایق های صوتی

  • پشم شیشه
  • پشم سنگ
  • فوم شانه تخم مرغی عایق صدا چگونه کار میکند؟
  • پنل آکوستیکی
  • عایق صوتی پلی یورتان پاششی
  • پلی استایرن
  • پنل گچی
  • عایق صوتی سربی
  • دیوارهای پوششی کناف
  • کاشی و صفحات ساخته شده از فیبرهای سلولوزی
  • کاشی هایی از فیبر های معدنی
  • کاشی های فلزی سوراخ دار
  • فوم صداگیر ترکیبی
  • فوم پلی اتیلن

عایق صدا چگونه کار میکند

جذب صدا

یک مشکل در کاهش صدا در دیوارها یا درب های ضخیم این است که صدا می تواند از سطح اتاق پرش کند و یک اثر پژواک نامطلوب ایجاد کند. این مسئله با استفاده از موادی که صدا را جذب می کنند حل می شود.

از فوم متراکم معمولاً برای جذب صدا استفاده می شود همچنین مواد نرم صدا را جذب می کند زیرا صدا به سطح نرم برخورد میکند و در نتیجه کاهش می یابد. جاذب صدا را می توان در داخل یک دیوار قرار داد و یا روی سطح خارجی دیوار متصل کرد.مانند عایق های صوتی آکوستیک که در انواع شانه تخم مرغی و فوم هرمی و یا دو طرف صاف موجود میباشد.

خرید فوم هرمی – قیمت فوم هرمی

در فروشگاه آپ دکو انواع عایق های صدا – عایق آکوستیک – فوم های هرمی و … وجود دارد که هر کدام برای یک مشکل مورد استفاده قرار می گیرند.

شما می توانید برای خرید انواع فوم هرمی با ما تماس بگیرید. در فروشگاه بزرگ آپ دکو انواع فوم های هرمی وجود دارند که می توانند نیاز شما را رفع کنند. قیمت این محصولات به شدت رقابتی می باشد. تماس بگیرید و مشاوره رایگان برای خرید فوم هرمی و دیگر محصولات دریافت کنید!

محصولات آپ دکو به سراسر ایران ارسال می شوند و همگی دارای ضمانت اصالت و سلامت کالا می باشند.

 

 

 

با توجه به ماهیت صدا عایق بندی کنید

عایق صدا چگونه کار میکند؟

علت سر و صدا به شدت بر روش عایق و همچنین انتخاب مواد عایق تأثیر می گذاردآلودگی صوتی در داخل خانه می تواند به سه روش مختلف ایجاد شود :

عایق صدا چگونه کار میکند؟

1.  صدایی که از ساختار منتقل میشود

 

در مورد صداهای منتقله از ساختار ، ارتعاشاتی رخ می دهد که در ساخت یک ساختمان منتقل می شود . آنها به نوبه خود باعث لرزش هوا می شوند و ما می توانیم صدا را درک کنیم. اصوات منتقله از ساختار ممکن است از داخل یا خارج خانه نشات گرفته باشد.

به عنوان مثال صدای منتقل شده از ساختار خارج از خانه ،به یک کامیون سنگین که از مقابل خانه شما عبور می کند فکر کنید. شما می توانید ارتعاشات را به وضوح درک کنید. میز متحرک نمونه ای از صدای منتقل شده از ساختار در داخل خانه است. عایق صدا چگونه کار میکند

صداهای منتقل شده از ساختار جزء سخت ترین صداها برای مبارزه هستند. بنابراین اگر می خواهید عایق صوتی برای کاهش این نوع صدا نصب کنید ، ایجاد پوسته عایق بندی کامل در خانه مهم است.

عنوان مثال  اگر در آپارتمان زندگی می کنید و از آلودگی صوتی ناشی از همسایه طبقه بالا رنج می برید ، می توانید سقف را با عایق صوتی صدا  عایق کنید. با این حال ، اگر دیوارهای شما عایق بندی نشوند ،ارتعاشات صوتی همچنان می توانند از طریق دیوارها به خانه شما برسند.

از آنجا که داشتن پوسته عایق بندی کامل مهم است ، باید  جلوی نشت هوا را نیز گرفت.در غیر این صورت ، کیفیت عایق صدا کاهش یافته یا از دست می رود. بهتر است سر و صدای ناشی از ساختار توسط یک شرکت حرفه ای عایق شود.

عایق صدا چگونه کار میکند

2.  صداهای منتقل شده از هوا

در مورد صدای منتقل شده از هوا ، سر و صدا به سادگی از طریق هوا حرکت می کند بدون اینکه باعث ایجاد ارتعاش در ساختمان شود. به همین دلیل ، در مقایسه با صدای منتقل شده از ساختار ، مبارزه با صدای منتقل شده در هوا بسیار آسان تر است.

صداهای منتقل شده از هوا نیز ممکن است از داخل یا خارج خانه نشات گرفته باشد. کودکانی که در خیابان ها بازی می کنند نمونه ای از صداهای خارج از هوا هستند ، در حالی که تلویزیون نمایشی از صدای منتقل شده در داخل خانه است. با صدای منتقل شده از هوا می توان به راحتی از صدای منتقل شده از ساختار برخورد کرد. عایق صدا چگونه کار میکند

 

3.  آکوستیک را بهبود ببخشید

اگر می خواهید درک و کیفیت صدا در داخل یک اتاق را بیشتر کنید ، می توانید روی عایق صوتی سرمایه گذاری کنید. آکوستیک خوب به عنوان مثال در ادارات و استودیوهای موسیقی بسیار مهم است.  همچنین روش های مختلفی برای استفاده از عایق صوتی وجود دارد. عایق صدا چگونه کار میکند

عایق های صوتی که برای آکوستیک مورد استفاده قرار میگیرد با عایق های حذف صدا تفاوت هایی دارد.این نوع عایق ها در انواع مختلف دوطرف صاف ،شانه تخم مرغی و هرمی در رنگ های گوناگون و ضخامت های متفاوت نیز قابل عرضه میباشد.

نصب این عایق ها بسیار آن بوده و به هیچ عنوان کنده کاری و ریخت وپاش ندارند و شما به راحتی میتوانید خود آن را نصب کنید،اما پیشنهاد ما به شما این است که نصب آن را نیز به متخصصین آپ دکو بسپارید تا در کمترین زمان و به صورت حرفه ای نصب شود تا تمام درز ها نیز عایق شود.

 

آیا می خواهید عایق صوتی توسط یک  شرکت حرفه ای نصب شود؟ در آپ دکو ، شما می توانید از کارشناسان انواع عایق صدا در منطقه خود مشاوره رایگان درخواست کنیدعایق صدا چگونه کار میکند؟

عایق صدا چگونه کار میکند

آیا به عایق صدا در خانه خود نیاز داریم؟ 

 

 

اگر در حال ساخت خانه جدید برای خود هستید و یا قصد بازسازی آن را دارید،پیشنهاد ما به شما نصب و اجراء عایق صوتی است زیرا اهمیت عایق صوتی را نباید دست کم گرفت.

بهترین زمان برای نصب عایق صوتی در مرحله ساخت و ساز میباشد.به خصوص اگر قصد ساخت خانه های چند طبقه و یا برج را دارید ،زیرا در این مجتمع ها به دلیل ازدیاد جمعیت و همچنین متفاوت بودن فرهنگ ها در هر خانواده و نیاز به داشتن حریم شخصی و همچنین آرامش،نیاز به اجراء عایق صوتی بیش از پیش احساس میشود.همچنین لازم به ذکر است که در این گونه آپارتمان ها صدا ها علاوه برعبوراز دیوار مشترک ،از سقف و یا کف نیز عبور میکنند. عایق صدا چگونه کار میکند؟ عایق صدا چگونه کار میکند

بهترین عایق صدا و کاربرد آن ها

امروزه با رشد جمعیت و افزایش آلودگی های صوتی در محیط پیرامون، باعث شده است تا انسان امروزی به دنبال راهی برای کاهش این گونه آلودگی ها باشد. یکی ازروش هایی که با آن می توان آلودگی صوتی را کاهش داد، استفاده از عایق صدا است. در حال حاضر، انواع مختلفی از عایق های صوتی، تولید و به بازار عرضه شده است. هر کدام از انواع عایق های صوتی، کاربردهای خاص خود را دارند که می توان در سازه های اداری،خانگی و همچنین صنعتی، از آن ها استفاده کرد. عایق صدا چگونه کار میکند

در نتیجه استفاده از عایق صدا، صداهای آزاردهنده ای که از اطراف به گوش می رسد را، کاهش می دهد و آرامش موردنیاز را برای ساکنین فراهم می کند. استفاده از عایق صدا، چنان اهمیت پیدا کرده است که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، آن را ملاک ارزش گزاری بر املاک می دانند. این به این معناست که استفاده از عایق صدا، روزبه روز در حال گسترش است.

عایق صدا چگونه کار می کند؟

امواج صوتی در هوا حرکت می کنند. وقتی به سطحی برخورد می کنند، یا منعکس می شوند و یا جذب می شوند. سطوح سخت و صاف معمولاً صدا را به بهترین شکل منعکس می کنند و محیطی پر سر و صدا ایجاد می کنند. موادی که در جذب و مسدود کردن امواج صوتی مناسب می باشند، می توانند به شما کمک کنند تا محیط داخلی آرام تری را ایجاد کنید. عایق صدا چگونه کار میکند

عایق صدا به طور ویژه برای جذب امواج صوتی و کاهش انتقال نویز طراحی شده است. عایق صدا، با افت انتقال صدا که با اختلاف دسی بل بین صدای فرودی و صدای نفوذ شده بیان می شود، نشان داده می شود. هر چه این عدد بالاتر باشد، خاصیت عایق صدا بهتر است.با توجه به نحوه انتقال، صدایی را که افراددوست دارند عایق بندی کنند را می توان به صداهای هوا (به دلیل ارتعاش هوا) و صداهای جامد (به دلیل ضربه به جامدات یا ارتعاش جامد) تقسیم کرد. نفوذ صدا با قانون جرم در آکوستیک مطابقت دارد. عایق صدا چگونه کار میکند

خاصیت عایق صدا در دیوار یا یک صفحه، به نسبت مساحت جرم آن بستگی دارد. هر چه جرم بیشتر باشد، ارتعاش این ماده سخت تر است، پس خاصیت عایق بهتری خواهد داشت؛ پس، بهتر است مواد متراکم و سنگین (آجر سفالی، بتن تقویت شده، ورق فولادی و غیره) را به عنوان عایق صدا انتخاب کنید. بهترین راه برای عایق کردن صدای جامد، استفاده از ساختار غیر متصل است. این به این معنی است که بین دیوار و تیر اسپیندل و همچنین بین چارچوب ساختمان و تخته دیوار، آستر کشسانی را پر کنید. آستر کشسان را می توان از نمد، چوب پنبه، لاستیک و یا موادی که خاصیت الاستیک دارند، انتخاب کرد.

عایق صدا در مقابل جاذب صدا

عایق صدا به مسدود کردن صدا اشاره دارد، به طوری که نتواند از اتاقی به اتاق دیگر منتقل شود. از سوی دیگر، جاذب صدا به جلوگیری از جهش صدا در اطراف اتاق اشاره دارد. از پنل های عایق صدا می توان برای عایق کردن صدا در کل خانه یا اتاق های خاص داخل خانه مثل حمام یا اتاق خواب استفاده کرد. زمانی که پنل های آکوستیک در دیوارهای داخلی خانه نصب می شوند، به کاهش انتقال نویز بین اتاق ها کمک می کنند.

همچنین استفاده از پنل های آکوستیک بین طبقات یک خانه دوطبقه، می توانند به آرام نگه داشتن محیط در طبقه پایین، کمک کنند. برای فضاهای تجاری، مدارس و ادارات، محصولاتی برای کنترل سطح صدا طراحی شده اند. این محصولات آکوستیک داخلی بر روی دیوارها یا سقف ها نصب می شوند تا به حداقل رساندن نویز و اکو پس زمینه کمک کنند. عایق صدا چگونه کار میکند

عایق صدا در مقابل عایق حرارتی

اگر به عایق کاری خانه خود فکر می کنید، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که تفاوت بین عایق حرارتی و صوتی چیست. هدف اصلی عایق حرارتی، کاهش انتقال گرما برای خنک نگه داشتن خانه شما در تابستان و گرم تر در زمستان است. عایق حرارتی می تواند وابستگی شما به گرمایش و سرمایش مصنوعی را کاهش دهد و در نتیجه در هزینه قبض برق شما صرفه جویی کند. در حالی که برخی از پنل های عایق حرارتی، دارای مزایای عایق صدا هم می باشند، پنل های عایق صدا به طور ویژه برای کاهش انتقال صدا طراحی شده اند.

ضخیم تر و متراکم تر بودن پنل های عایق صدا به شما کمک می کند تا خانه ای آرام و خصوصی داشته باشید. برخی از پنل های عایق صدا هم همان مزایای عایق حرارتی را دارند. این بدان معناست که با یک محصول، می توانید هم تنظیم حرارتی و هم تنظیم صدا را در محیط موردنظر خود دریافت کنید. قبل از انتخاب عایق، به فاکتورR-Value توجه کنید، چون به شما می گوید که این عایق، چقدر در کاهش انتقال حرارت مؤثر است. هرچه R-Value بالاتر باشد، می توانید انتظار صرفه جویی بیشتری در مصرف برق داشته باشید. عایق صدا چگونه کار میکند

بهترین مواد عایق صدا

مواد عایق صدا در انواع و اقسام گوناگون وجود دارند. آگاهی از نحوه و مکان استفاده از آن ها برای بهترین نتایج بسیار مهم است؛ پس برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن، کیفیت مواد عایق صدا خاصی که قصد استفاده از آن را دارید هم مهم است.

در اینجا برخی از بهترین مواد عایق صدا موجود در بازار و بهترین روش استفاده از آن ها آورده شده است: عایق صدا چگونه کار میکند

عایق صدا آکوستیک

انواع مختلفی از عایق صدا آکوستیک در بازار وجود دارد که برخی بسیار سنگین تر از سایرین و برخی، عملکرد بالاتری نسبت به دیگر عایق ها دارند. این ها با سطوح مختلف کاهش دسی بل در فرکانس های مختلف هرتز، رتبه بندی می شوند و در ضخامت های مختلف موجود می باشند. ضخامت و وزن بر کاربرد و اثربخشی آن ها تأثیر می گذارد، پس مهم است که به دقت، عایق موردنظر خود را انتخاب کنید. عایق صدا آکوستیک، به عنوان یک عایق صدا ایده آل است، چون در کاهش انتقال صدا، به خوبی عمل می کند. عایق صدا چگونه کار میکند

این نوع از عایق، حداقل عمق برای سازه های موجود مثل دیوارها و سقف را دارد. از دیگر مزایای آن، می توان به نصب آسان و ماندگاری طولانی این عایق صدا اشاره کرد؛ مثل هر عایق دیگری، عایق صدا آکوستیک هم از معایبی برخوردار است. از جمله این معایب این است که برخی، نسبتاً سنگین و گران تر می باشند، اما به قول معروف، شما همان قدر که هزینه می کنید، دریافت می کنید. عایق صدا چگونه کار میکند

عایق صدا پشم سنگ

پشم معدنی آکوستیک عایق های معدنی یا پشم سنگ، اساساً مواد عایق متخلخل می باشند که در جذب انرژی های صوتی و حرارتی بسیار خوب عمل می کنند. این ماده نسبتاً سفت و سخت که همیشه در حفره های موجود در دیوارها استفاده می شود، در ضخامت ها و تراکم های مختلف وجود دارد، هم در خانه ها و هم در پروژه های تجاری ازاین نوع عایق استفاده می شود، چون کاملاً مقرون به صرفه است.

پس عایق معدنی، نه تنها در جذب انرژی صوتی و حرارتی خوب عمل می کند، بلکه تقریباً به همان اندازه، اگر نه بیشتر، برای پر کردن حفره ها، بسیار مفید است. این مانع از این می شود که حفره یک حفره باز باشد که می تواند منجر به تقویت انرژی صوتی شود. علیرغم اینکه این عایق صدا، کاملاً سفت است، اما برش دهی آن آسان است. عایق صدا چگونه کار میکند

از عایق صدا پشم معدنی، برای عایق صدا دیوارها و سقف ها، ساخت پنل های آکوستیک و به عنوان عایق صدا در مکان های مختلف، از فضاهای مسکونی گرفته تا تجاری، استفاده می شود. از مزایای آن می توان به مقرون به صرفه بودن، ساخته شده از مواد طبیعی و همچنین مقاوم در برابر آتش و رطوبت، اشاره کرد. عایق صدا چگونه کار میکند

از معایب این عایق صدا این است که به عمق زیادی از مواد نیاز دارید تا به خودی خود مؤثر باشند. به این نکته توجه داشته باشید که باید از وسایل تنفسی محافظ استفاده کرد، چون زمان برش آن ها، باعث ایجاد بریدگی هایی در پوست می شود یا ممکن است استنشاق شود و ریه ها را تحریک کند.

عایق صدا فایبرگلاس

عایق صدا فایبرگلاس به جای رول به صورت تخته عرضه می شود و می تواند در مکان ها و کاربردهای مختلف از جمله برای ساخت پنل های آکوستیک در استودیوهای خانگی، تئاترها و ساختمان های تجاری استفاده شود. این ماده عایق صدا در کاهش سر و صدای داخل یا خارج از اتاق بسیار مؤثر است و همچنین آکوستیک داخلی را بهبود می بخشد. انواع مختلفی از این نوع عایق صدا وجود دارد که می توانید با ضخامت، تراکم و استحکام متفاوت از بین آن ها انتخاب کنید. عایق صدا چگونه کار میکند

به عنوان مثال، بردهای 703 برای کاهش نویزهای با فرکانس بالا، بهترین می باشند، در حالی که بردهای 705 برای نویزهایی با فرکانس پایین، مناسب تر می باشند.از عایق صدا فایبرگلاس، در استودیوهای ضبط، سینماهای خانگی، تئاتر و هر جایی که عایق صدا موردنیاز است، بسیار کاربردی است. این عایق صدا، مناسب برای محدوده های فرکانس مختلف و در ضخامت های مختلف است. توجه به این موضوع مهم است که عایق صدا فایبرگلاس به عنوان یک عامل تحریک کننده شناخته شده است، پس زمان جابجایی باید از وسایل محافظ استفاده شود. عایق صدا چگونه کار میکند

کانال های صوتی ارتجاعی

کانال های صوتی ارتجاعی، راه اصلی جداسازی دیوار خشک از سازه های داخلی ساختمان ها می باشند. این سیستم همچنین می تواند با آویزهای صوتی یا واشر نصب شود که باعث کاهش بیشتر لرزش می شود. کانال های صوتی ارتجاعی، نوارهایی از فلز یا چوب می باشند که به دیوارها نصب می شوند تا عایق های صدا در داخل دیوارها به طور محکم در جای خود نگه داشته شوند و در عین حال بستری را فراهم کنند که تمام سیستم های تکمیلی به آن متصل شوند. این باعث از بین رفتن تماس مستقیمی می شود که در غیر این صورت از طریق لایه های موجود در دیوارها، سقف، کف ها وجود دارد.

پیچ ها می توانند از چندین سوراخ یا شکاف موجود در این کانال ها عبور کنند تا از پیچ شدن راحت تر اطمینان حاصل شود و نصب آن ها آسان شود. هر صدایی که از آن عبور می کند، اساساً در برابر کانال های صوتی انعطاف پذیر به ارتعاش ادامه می دهد و پس از اتاق جدا می شود. کانال های صوتی ارتجاعی، عموماً در زمان ساخت وساز استفاده می شود، چون به دلیل اصول جداسازی به عایق صدا بسیار خوب درساختمان کمک می کند. نصب نسبتاً آسان این کانال ها، از مزایای آن محسوب می شود، اما اگر سطح وسیعی برای پوشاندن وجود داشته باشد، نصب به زمان قابل توجهی نیاز دارد. عایق صدا چگونه کار میکند

عایق صدا دیوار خشک

عایق صدا دیوار خشک، جدا از انواع رایج دیوار خشک که می توان آن ها را در اکثر فروشگاه ها، خریداری کرد، نوع تخصصی تری از دیوار خشک، یعنی دیوار خشک عایق صدا هم وجود دارد. این نوع از عایق صدا، در ضخامت های متفاوتی وجود دارد و به دلیل افزایش تراکم و جرم، کلاس انتقال صدا را نسبت به سایر انواع دیوار خشک معمولی که در ساخت و سازهای روزمره استفاده می شود، افزایش می دهد.

دیوار خشک عایق صدا معمولاً چندین لایه از صفحات گچی را به همراه فولاد ترکیب می کند و هدف اصلی آن افزایش تراکم و جرم آن است تا به طور مؤثر صدا را مسدود کند.

برای دستیابی به نتایج خوب از نظر عایق صدا، مهم است که دیوار خشک ضخیم را به همراه برخی روش های عایق صدا دیگر مثل استفاده از غشای عایق 3 میلی متری آکوستیک و درزگیرها، انتخاب کنید. از این نوع عایق صدا می توان در هر ساختمان یا اتاقی استفاده کرد. عایق صدا از نوع دیوار خشک، گزینه گران قیمتی است و نیاز به نصب حرفه ای دارد.

اصول کلیدی قابل توجه در افزایش عملکرد عایق صدا

برای درک عایق صدا مناسب، بهتر است با برجسته کردن اصول کلیدی آن شروع کنیم، یعنی: عایق صدا چگونه کار میکند

انحراف

انحراف صدا با افزودن جرم و چگالی به هر سازه ای مثل دیوار، کف یا سقف حاصل می شود. تمام مواد جامد که قوام ضخیم دارند و متراکم یا تا حدودی سنگین می باشند می توانند به مسدود کردن صدا کمک کنند. با افزودن جرم و مواد متراکم بین منبع صوت و نقطه دریافت، حجم بیشتری ایجاد می شود که موج صوتی باید از آن عبور کند و با این کار انرژی آن کاهش می یابد. عایق صدا چگونه کار میکند

افزایش جرم و تراکم ساخت دیوار را می توان به عنوان مثال با بتن یا تخته های متراکم مثل دیوار خشک به دست آورد. انحراف با جرم و چگالی با صداهای موجود در هوا مثل صدای موسیقی مؤثرتر است، ولی با صدای ضربه مثل صدای حاصل از قدم زدن در خانه که معمولاً با قدرت، فشار و در نتیجه لرزش قوی تر همراه است، چندان مؤثر نیست. عایق صدا چگونه کار میکند

جذب

انواع مواد جاذب مثل عایق پشم سنگ که جذب انرژی صوتی ورودی به آن را فراهم می کند، در ضخامت ها و چگالی های متفاوت برای اثرگذاری فزاینده در دسترس می باشند و معمولاً در حفره های باز که در آن عمق مواد قابل تحمل است، نصب می شوند. این نوع مواد جاذب نه تنها قابلیت جذب دارند، بلکه مهم است که بدانیم با پر کردن حفره، می توانند از پتانسیل تشدید یا تقویت امواج صوتی اضافی که در صورت رها شدن حفره ایجاد می شوند، جلوگیری کنند. عایق صدا چگونه کار میکند

جداسازی عایق صدا چگونه کار میکند

اصل جداسازی این است که ناحیه اتصال مکانیکی مستقیم بین زیرلایه یا سازه، مثلاً یک دیوار و مواد تکمیل کننده را کاهش دهد. این فرآیند راهی برای قطع ارتعاشات صوتی یا انتقال های جانبی است که از طریق اتصال یا صلبیت سازه از یک طرف به سمت دیگر حرکت می کنند. این ممکن است با جداسازی کامل یک ساختار داخلی یا ممکن است به سادگی یک جداسازی از طریق کانال های ارتجاعی باشد که به جدا کردن دیوارهای خشک از بقیه ساختار ساختمان کمک می کند.

در نتیجه، قدرت ارتعاشات صوتی کاهش می یابد و در نتیجه عبور بالقوه آن ها از دیوار کاهش می یابد. جداسازی بهتر است در مرحله ساخت وساز ساختمان انجام شود.

نتیجه گیری عایق صدا چگونه کار میکند

حال متوجه این شده اید که انواع عایق صدا چگونه کار میکند. انواع منابع صدا به همراه عایق های صدا به منظور جلوگیری ازانتقال و یا آکوستیک کردن آن را مرور کردیم.پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله های بیشتر در این زمینه که توسط گروه آپ دکو تهیه شده را در قسمت مجله ها است.

عایق صدا چگونه کار میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *