Search
Close this search box.

چطور می‌توانیم به عایق صوتی اتاق بپردازیم؟

عایق صوتی اتاق یکی از بهترین روش ها برای افزایش آرامش محیط و کنترل سروصدا بوده که با آن می توان حتی نم و رطوبت خانه را هم پوشاند. بهتر است بدانید روش های ساده تری هم وجود دارد که می توانید با انجام آن ها تا حدودی اتاق های منزلتان را عایق صدا کنید. با این چند روش ساده، شما می توانید سروصدای محیط را به حداقل برسانید.

در این مطلب ایده هایی برای عایق صوتی اتاق به شما پیشنهاد می کنیم، سپس به معرفی بهترین عایق صدا برای اتاق ها می پردازیم.

عایق صوتی اتاق

چطور می توانیم به عایق صوتی اتاق بپردازیم؟

۱- پوشاندن درزهای درب و پنجره

درزهای پنجره تاثیر بسیاری را در انتقال صدا دارد؛ در نهایت شما می توانید برای عایق صوتی اتاق با پوشاندن درز پنجره ها به اندازه زیادی جلوی ورود صدا را بگیرید و عایق صدا ایجاد کنید. برای این کار می توانید از درزگیرهای پلاستیکی کمک بگیرید. توجه کنید پایین درب های منزل خود را هم می توانید با کمک فوم های پلاستیکی بپوشانید و با این کار، تا حد بسیاری انتقال صوت را به حداقل رسانید. پوشش های پلاستیکی بهترین انتخاب برای پوشاندن درزهاست، به علاوه می توانید در صورت نبود آن ها از چند تکه چوب هم کمک بگیرید.

۲- استفاده از پنل های عایق صدا

همانطور که در ابتدای مطلب خواندید، پنل های بسیاری در بازار وجود دارد که با نام عایق صدا به فروش می رسد. این نوع پنل ها می تواند به اندازه زیادی از ورود و خروج صدا به بیرون از منزل پیشگیری کند، برای همین هم انتخاب بسیار مناسبی است. توجه کنید نصب این نوع پنل ها هم بسیار آسان بوده و خودتان می توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. بعضی از این نوع پنل ها چسب هایی دارند که به راحتی روی دیوار قرار می گیرند و بعضی دیگر را هم می توانید با کمک پیچ روی دیوار فیکس کنید.

پنل عایق صدا چیست؟

پنل های آکوستیک و عایق صدا بهترین متریال برای عایق صدا، جذب و میرایی پژواک در منازل، رستوران ها، دفاتر و بسیاری از فضاهای دیگر هستند. تعداد زیادی از سبک های مختلف پانل عایق صدا از جمله پانل های آکوستیک استاندارد، پانل با پوشش پارچه، پانل با چوبی عایق صدا و پانل های فوم آکوستیک برای انتخاب وجود دارد. اما در این بین پانل های استاندارد تولیدی گروه آپ دکو قابلیت اجرا و نصب در اکثر فضاها را با کاربرد عالی عایق صدا برای شما فراهم می کند.

برخی از پرفروش ترین محصولات جذب صدا در حال حاضر پانل های آکوستیک عایق صدا هستند. دلیل این امر ویژگی های منحصر بفرد این محصول است که با توجه به طراحی و مواد عایق مورد استفاده در آن از کارایی بسیار بالایی برای عایق صدا و جذب صدا برخوردار است.

برای خرید عایق صدا با ما در ارتباط باشید.

۳- نصب پرده های ضخیم عایق صوتی اتاق

یکی از روش هایی که می تواند میزان ورود صدا به منزل شما را کم کند، استفاده از پرده های ضخیم است. برای این منظور، باید پرده هایی را انتخاب کنید که بتواند تمامی بخش ها از سقف تا زمین را بپوشاند. همینطور باید در زمان خرید پرده حتما ضخامت آن را هم در نظر بگیرید. مسلما پرده با ضخامت بالاتر می تواند مقاومت بسیار بیشتری در برابر ورود صدا داشته باشد. این روش جزو کم هزینه ترین روش های عایق صوتی اتاق می باشد.

عایق صوتی اتاق

۴- کمدهای بزرگ

از دیگر مواردی که می توان از آن به عنوان عایق صدا استفاده کرد، کمدهای بزرگ یا دکورهای سراسری روی دیوار است. شما می توانید با کمک این وسایل، علاوه بر زیبا سازی منزل سروصدای محیط را کاهش دهید. برای مثال می توانید یک کتابخانه بزرگ روی دیوار مشترک خود در ساختمان قرار دهید. با این کار، هم دکوراسیون جذابی را برای خانه خود چیده اید و هم به اندازه زیادی از انتقال صدا پیشگیری کرده اید.

۵- استفاده از فرش و پدها

هم اکنون بیشتر کف خانه های از سرامیک، چوب و پارکت ساخته می شوند که در زمان برخورد وسایل یا عبور افراد، از آن ها صدا تولید می شود. مسلما استفاده از قالی در منزل می تواند این انتقال صدا را کم کند. شما می توانید برای کاهش صدای بیشتر در زیر قالی از پد یا فوم کمک بگیرید. ترکیب فوم و فرش مثل عایق صدا عمل کرده و در عایق صوتی اتاق و میزان انعکاس صدا تاثیر بسیاری دارند.

۶- رنگ کردن دیوارها

شاید نتوانید تصورش را هم بکنید؛ اما رنگ آمیزی دیوارها می تواند باعث عایق شدن منزل شما شود. شما می توانید با رنگ کردن دیوارهای منزل از انتقال صدا پیشگیری کنید. البته باید در زمان خرید رنگ توجه کنید و رنگ هایی را خریداری کنید که قدرت جذب صوت بالاتری داشته باشند. عایق صوتی اتاق

۷- نصب شیشه دوجداره

شیشه ها یکی از مهم ترین مواردی می باشند که می توانند میزان انتقال صدا را کم و زیاد کنند و نقش عایق صوتی اتاق را به خوبی ایفا کنند. شیشه های معمولی به راحتی صدا را از خود عبور می دهند؛ برای همین برای کاهش انتقال صدا باید از نمونه های چند جداره کمک بگیرید. هم اکنون بسیاری از خانه ها برای عایق بندی منزل خود از شیشه های دوجداره استفاده می کنند. عایق کاری پنجره از بهترین روش کاهش میزان صدای ورودی به خانه است.

انواع عایق صوتی دیوار آپارتمان

۸- استفاده از چسب عایق صوتی اتاق

اتاق های منزل شما درزهای زیادی دارد که نمی توانید با کمک درزگیرها آن را بپوشانید. یکی از بهترین راه هایی که می توانید با کمک آن درزهای کوچک را هم بپوشانید، استفاده از چسب چوب است. با کمک چسب چوب می توانید کوچکترین درزها را هم بپوشانید و مسیر انتقال صدا را مسدود کنید. عایق صوتی اتاق

۹- نصب درب ورودی ضخیم

یکی از راه های ع عایق صوتی اتاق استفاده از درب های چوبی با جرم بالاست. با جایگزین کردن درب منزل خود با یک درب چوبی سنگین مسلما متوجه آرامش بیشتر و کاهش سر و صدا خواهید شد. با این حال اگر نمی خواهید هزینه چندانی برای تعویض درب منزل خود داشته باشید، کافی است با کمک چند تخته چوب، درب ورودی را ضخیم تر و سنگین تر کنید. افزایش وزن درب اتاقها، تاثیر زیادی روی میزان انتقال صدا می گذارد و یکی از گزینه های خوب برای عایق صدا در منزل محسوب می شود.

شاید در ابتدا برای پیدا کردن خانه جدید مهم ­ترین مسئله ظاهر و یا نورگیری آن باشد؛ ولی بعد از مدتی زندگی در یک ساختمان متوجه می شوید که سروصدای محیط اطراف خانه چقدر اهمیت دارد. عایق صدا موضوع بسیار مهم برای خریداران خانه است که متاسفانه مورد غفلت بسیاری از سازندگان قرار دارد.

عایق صدا درب

اگر در سطح ابتدایی می خواهید درب خود را عایق کنید با استفاده از این مواد که مقاومت درب را نیز افزایش داده و فرسودگی آن را به تاخیر می اندازد می توانید استفاده کنید، اما برای انجام حرفه ای و ایجاد درب ضد صدا می توانید با مشاورین ما در آپ دکو تماس بگیرید.

راه های زیادی برای عایق صوتی کردن درب وجود دارد اما هر کدام از آن ها را بخواهید انجام دهید ابتدا باید محل های ورود را پیدا کرده و جلوی آن ها را بگیرید.

عایق صوتی اتاق

عایق صدا روکار دیوار مشترک؛ راه­ حلی برای کاهش صدا

همه ما برای داشتن خواب آسوده شبانه، استراحت پس از کار، تمرکز بر مطالعه و یا انجام یک پروژه، نیاز به سکوت و آرامش داریم. سروصدای محیط و همسایه ­ها که وارد ساختمان ما می ­شود یکی از عوامل به هم زدن آرامش می باشند. وقتی نمی ­توانیم منبع این صداها را کاهش دهیم چاره­ی ما اقدام از داخل خانه خودمان است؛ بهترین روش استفاده از عایق­ صوتی برای دیوارهای مشترک است.

عایق صوتی اتاق

انواع عایق صدا دیوار

با توجه به نوع کاربرد؛ عایق­ های صدا مختلفی در بازار وجود دارد که برای در و دیوار، سقف و کف ساختمان، تاسیسات ساختمان و.. مورد استفاده قرار می­ گیرد. عایق صدا دیوار می­ تواند به دو صورت روکار و توکار اجرا شود. عایق صدا توکار قبل از نازک ­کاری ساختمان بر دیوار اجرا می ­شود و سازندگان ساختمان باید آن را اجرا کنند ولی عایق صدا روکار دیوار را می­ توانید پس از اجرای کامل ساختمان روی دیوار اجرا کنید.

عایق صوتی اتاق

عایق صدا روکار دیوار مشترک؛ چه ویژگی دارد؟

عایق صدا پوششی است که در ساختمان استفاده می­ شود و از انتقال صدا بین دو فضا پیشگیری می­ کند. میزان جذب صوت توسط عایق صدا به فرکانس صوت، اندازه و عمق عایق بستگی دارد. متریالی که برای عایق صدا ساختمان استفاده می ­شود باید چگالی و ضخامت مناسبی داشته باشد. چگالی متریال مورد استفاده یکی از مهم ­ترین ویژگی­ های عایق صدا است.

با اینکه ساختار عایق صدا نمی ­تواند تضمین کننده عایق حرارتی بودن آن باشد ولی بعضی از محصولات این ویژگی را دارند و در عین حال که عایق بسیار مناسبی برای سروصدا می باشند، از انتقال گرما و سرما پیشگیری می­ کنند و به همین دلیل موجب حفظ و ذخیره انرژی در زمستان و تابستان می­ شوند. همینطور روش نصب آسان عایق صدا روکار موجب راحت شدن کار عایق­ سازی ساختمان می­ شود.

عایق صوتی اتاق

انواع عایق صدا روکار دیوار مشترک

یکی از ویژگی­ های عایق صدا روکار قابلیت نصب و اجرای آن پس از ساخت ساختمان است. عایق های آکوستیک این ویژگی را دارند که شما می­ توانید آنها را در اتاق خود به راحتی نصب کنید. بعضی از آنها چسب مخصوصی دارند که کار شما را راحت می­ کند. پنل تولیدی بعضی از شرکت­ ها ضدآتش و همینطور ضدقارچ می باشند.

عایق شانه تخم مرغی

همانطور که از اسمش مشخص است شبیه شانه تخم مرغ است. این نوع عایق به دلیل شش وجهی بودن برجستگی­ هایش به خوبی آلودگی صوتی را جذب می ­کند. قسمت برجستگی این عایق باید رو به منبع صوت قرار داشته باشد. سطح پشتی عایق شانه تخم مرغی سطح چسبی دارد و می­ توانید آن را به راحتی به دیوار بچسبانید. عایق صوتی اتاق

فوم وج یا منشوری

یکی دیگر از انواع عایق ­های صوتی روکار دیوار مشترک فوم وج یا منشوری است که فرمی هرمی و کوه مانند دارد. این نوع عایق مانند عایق شانه تخم­ مرغی سطح جذب صدای بیشتری نسبت به عایق دو طرف صاف دارد و صوت با فرکانس متوسط و پایین را به خوبی جذب می ­کند. یکی از مواردی که در انتخاب فوم وج یا منشوری باید مورد توجه قرار بگیرد اندازه فضا است. فوم وج برای اتاق­ های با ابعاد کوچک یا متوسط انتخابی مناسب است.

عایق صدا دو طرف صاف

این نوع عایق برای انواع ساختمان­ ها مورد استفاده قرار می­گیرد و جایگزین مناسبی برای عایق­ های صدا سنتی است. عایق صدا دو طرف صاف از نوع الاستومری می باشند و عایق حرارتی و برودتی نیز محسوب می­ شوند. این نوع عایق به صورت عایق هایی وجود دارد و همینطور به راحتی با استفاده از قیچی و کاتر بریده می­ شود.

عایق صوتی اتاق

عایق صدا اتاق خواب؛ دکوراتیو هم هست!

یکی از فضاهایی که وجود آرامش و سکوت در آن اهمیت زیادی دارد اتاق خواب است. اگر می ­خواهید خواب راحتی داشته باشید ولی سروصدای زیادی وارد اتاقتان می­ شود عایق صدا روکار انتخاب خوبی است. بعضی از انواع عایق های آکوستیک دکوراتیو هم وجود دارند که با استفاده از آنها نگرانی در رابطه با ظاهر دکور اتاق نخواهید داشت. هم اکنون انواع متنوعی از عایق های عایق صدا و دکوراتیو در بازار وجود دارد که موجب پیشگیری از سروصدای محیط به داخل اتاق می­ شوند.

عایق صوتی اتاق

مزایای عایق صوتی چیست؟

سر و صدای بیش از حد یک مشکل در بسیاری از مکان ها است. ادارات نمونه ای واضح می باشند اما می توانند در رستوران ها، مغازه ها، سالن های نمایش، کتابخانه ها و دیگر مکان ها نیز این موضوع صادق باشد. یکی از راه های مبارزه با این، استفاده از پنل های جذب صدا است.

پنل های آکوستیک دارای هسته ساخته شده از یک ماده مانند کف یا پشم معدنی می باشند تا امواج صوتی را جذب کنند و به عنوان وسیله ای از کنترل بازتاب در مناطق محصور عمل می کنند. هنگامی که امواج صوتی به یکی از این پنل های عایق صوتی حمله می کند، به سرعت از بین می روند و سر و صدا را می کشد. عایق صوتی اتاق

سطح بیرونی پنل های جذبی Varitone از فولاد سوراخ شده ساخته شده است که نگهداری از آن ها را آسان کرده است، پس آن ها را می توان در بسیاری از مکان های کاربردی استفاده کرد. یکی دیگر از مزایای عایق صوتی که با نصب پنل های جذب صدا صورت می گیرد مزایای متعددی را برای کارمندان و مشتریان ارائه دهد که در نهایت به کسب و کار شما منجر خواهد شد. بیایید به بعضی از مزایای کلیدی نگاه کنیم.

ایمنی بهبود یافته

در فضایی که در آن بسیاری از تجهیزات پر سر و صدا مانند کارگاه ها و حتی اتاق های سرور کامپیوتر وجود دارد، حذف نویز می تواند ایمنی محل کار را نیز افزایش دهد. عایق صوتی اتاق این کار باعث می شود تا کارکنان به روشنی ارتباط برقرار کنند و به رفع حواس پرتی کمک می کند که می تواند منجر به حوادث شود.

اگر شما در مورد ظاهر دفتر و یا کسب و کار خود نگران هستید، پنل های جذب صدا را می توان در طیف وسیعی از پوشش های تزئینی که می توان روی دیوارها و سقف ها نصب کرد. تمیز کردن آن ها نیز آسان است، پس آن ها را می توان در کارخانه ها و مناطق آماده سازی مواد غذایی که در آن بهداشت ضروری است استفاده کرد. عایق صوتی اتاق

ارتقاء کیفیت آکوستیک

با خنثی کردن صدای ناخواسته با کمک پنل های جذبی، می توانید صداهای دیگر را بسیار واضح تر کنید. این منجر به بهبود وضوح گفتار در اتاق های سخنرانی یا محل های اجرای نمایش می شود. همچنین می تواند در محیط های فروشگاهی و ناهار خوری کمک کند (پس زمان صرفه جویی در مصرف آنچه مردم می گویند نیست). عایق صوتی اتاق

یک محیط خوشایند

اگر به یک دفتر یا رستوران بروید و با دیوار سر و صدا روبرو می شوید، احساس می کنید که محیط تعطیل است ! از بین بردن سر و صدا باعث می شود یک محیط خوشایند تر و دلپذیر تر باشد. کارکنان می توانند درخواست های مشتری را به وضوح بشنوند و مشتریان قادر خواهند بود مکالمات خود را راحت تر انجام دهند. این می تواند مزایایی در پی داشته باشد که احتمالا مشتریان به مدت طولانی باقی می مانند و در نتیجه پول بیشتری را صرف می کنند. عایق صوتی اتاق

کاهش استرس

از بین بردن سر و صدای ناخواسته می تواند به کاهش سطح استرس نیز کمک کند. اگر مردم به وضوح بتوانند بشنوند که چه چیزی در اطراف گفته می شود، آن ها احتمالا از ناتوانی در درک آنچه در حال وقوع می باشند، کمتر تحریک می شوند و ناامید می شوند.

بهبود بهره وری عایق صوتی اتاق

در دفاتر، فضای بدون سر و صدای اضافی می تواند باعث بهره وری بیشتری شود. کارکنان می توانند به راحتی به مشتریان تلفن کنند و همایش ها و کنفرانس ها را بدون نگرانی در مورد نشت اطلاعات محرمانه برگزار کنند.

عایق صوتی اتاق

بهترین عایق صدا ارزان برای خانه شما

در این نوشته، روش های زیادی برای عایق صدا کردن منزل خود یاد گرفتید و با انواع بهترین عایق صدا ارزان هم آشنا شدید. شاید شما از خود بپرسید بهترین روش برای عایق صدا کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم استفاده از پنل ها با پوشش کامل، بهترین انتخاب برای عایق صوتی اتاق شما خواهد بود. پنل بهترین انتخاب برای عایق صدا است؛ تا جایی که بسیاری از استودیوهای موسیقی هم از این روش استفاده می کنند.

با این وجود نمی توان نقش پنجره های چند جداره را هم در کاهش انتقال صوت نادیده گرفت. هر دوی این روش ها را برای عایق صدا کردن خانه خود کمک بگیرید و تاثیر فوق العاده آن ها را در آرامش بیشتر محیط خانه خود حس کنید.

در دنیای شلوغ و پر رفت و آمد امروز، استفاده از عایق صدا در شهرهای بزرگ بسیار لازم است. در محیط های پر سروصدا استفاده از پنل به عنوان عایق صدا اهمیت بالایی دارد. با توجه به روش های گفته شده در این مقاله می توانید بهترین روش را برای عایق صدا کردن خانه خود انتخاب کنید و با کمک خدمات آپ دکو برای نصب عایق صدا، اتاق ها و محیط خانه خود را به بهترین عایق صدا مجهز کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با آپ دکو همراه بودید از شما متشکریم. عایق صوتی اتاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *