Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

عایق صوتی برای پمپ آب

اگر صدای پمپ آب انقدر شما را کلافه کرده که به فکر خرید عایق صوتی برای پمپ آب هستید با ما در این مقاله همراه باشید، آپ دکو مرکز فروش انواع عایق های صوتی با بهترین قیمت و ارسال و اجرا در سراسر کشور بهترین مرکز خرید انواع عایق های صداست. در این مرکز مشاوره کاملا رایگان برای خرید بهترین عایق های صوتی نیز به شما داده می شود. تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

خرید عایق صوتی برای پمپ آب

برای خرید عایق صوتی برای پمپ آب از طریق شماره تماس های ذکر شده در همین صفحه با کارشناسان آپ دکو تماس بگیرید. با کمک عایق صدا می توانید به بهترین شکل ممکن از صدای پمپ آب خلاص شوید و آرامش را به ساختمان برگردانید. محصولات عایق صوتی آپ دکو به سراسر ایران ارسال می شوند.

صدای پمپ آپ به خصوص برای کسانی که در طبقات نزدیک به پمپ آب زندگی می کنند می تواند بسیار مزاحم و آزاردهنده باشد از این رو باید به راه حل هایی فکر کرد که بتوان با کمک آن ها صدای مضر و بلند پمپ آب را تا حد زیادی کاهش داد و آسیب های وارده را به کمترین حد رساند. عایق صوتی برای پمپ آب

صداهایی که از پمپ آب به گوش می رسد مثل یک موتور روشن است که یک لحظه قطع نمی شود. خبر خوب این است که نیاز نیست تا ابد این صدا را تحمل کنید بلکه راه حل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند صدای مضر را به کمترین حد برسانید. عایق صوتی برای پمپ آب

باکس عایق پمپ آب

باکس عایق صوتی یک ساختار عایق صوتی است که برای کاهش نویز و صدای ایجاد شده توسط پمپ آب استفاده می شود. این باکس عمدتاً از مواد عایق صوتی مانند فوم صوتی، فوم آکوستیک و مواد عایق صوتی دیگر ساخته می شود.

استفاده از باکس عایق صوتی برای پمپ آب دارای فواید زیادی است. اولاً، باکس عایق صوتی می تواند صدای پمپ آب را به طور قابل توجهی کاهش دهد، که به کاربران اجازه می دهد در محیطی آرامش بیشتری زندگی کنند. این امر می تواند در محیط هایی که برای استراحت و استراحت مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار حائز اهمیت باشد.

ثانیاً، باکس عایق صوتی می تواند به عنوان یک راه حل اقتصادی برای کاهش هزینه های صوتی پمپ آب عمل کند. با توجه به اینکه صدای پمپ آب می تواند بسیار ناخوشایند و مزاحم باشد، استفاده از باکس عایق صوتی می تواند به کاربران کمک کند تا از هزینه های مربوط به صوت متلاشی شده کاسته شود. عایق صوتی برای پمپ آب

باکس عایق صوتی همچنین می تواند به عنوان یک راه حل محافظتی برای پمپ آب عمل کند. با کاهش صدای ایجاد شده توسط پمپ آب، این باکس می تواند به پمپ کمک کند تا به طور کلی کارایی و عمر مفید بیشتری داشته باشد.

به طور کلی، استفاده از باکس عایق صوتی برای پمپ آب می تواند به عنوان یک راه حل کارآمد و موثر برای کاهش نویز و صدا، کاهش هزینه های صوتی و افزایش عمر مفید پمپ عمل کند. این باکس می تواند در محیط هایی مانند خانه ها، هتل ها، دفاتر و سایر مکان هایی که صدای پمپ آب می تواند مزاحمتی باشد، استفاده شود.

عایق صوتی برای پمپ آب

دلایل صدای پمپ آب چیست؟

برای یافتن بهترین راه حل برای رفع صدای پمپآب، پیش از هرچیزی بهتر است علت اصلی مشکل را پیدا کنیم. دلایل اصلی که موجب ایجاد صدای پمپ آب به صورت آزاردهنده ای می شوند به این صورت است:

صدای وزوز: همینطور که پمپ آب کار می کند، صدای وزوز ریزی به علت لرزش و سپس برخورد پمپ با سطحی که پمپ روی آن قرار داده شده است به وجود می آید. این صدای آزار دهنده تا وقتی که پمپ کار می کند همچنان وجود دارد. عایق صوتی برای پمپ آب

صدای موتور: هر وسیله ای که موتور داشته باشد، به محض روشن شدن و هنگام کار کردن، صدایی تولید می کند. پمپ آب هم از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه برای از بین رفتن صدای موتور کار زیادی از دست شما برنمی آید و فقط می توانید آن صدا را کمتر کنید. (استفاده از عایق صوتی برای پمپ آب در اینجا می تواند کارساز باشد) اگر چه شما می توانید از فروشنده و یا شرکتی که قصد تهیه پمپ آب را دارید، بخواهید که در صورت وجود، پمپ هایی را به شما پیشنهاد دهند که در کارخانه بر روی آن ها قطعاتی برای کم کردن صدای موتور نصب شده است.

دلایل دیگر ایجاد صدای پمپ آب نیز به این صورت است:

  • نا مرغوب بودن پمپ
  • ارتعاشات حاصل از پمپ و موتور
  • صدای محرک پمپ که شامل تجهیزات انتقال نیرو می باشد
  • میزان نبودن و صاف نبودن محل استققرار پمپ
  • مشکلات اجزا هیدرولیکی داخل پمپ عایق صوتی برای پمپ آب
  • +
  • سایر موارد ( مانند محیط، لوله کشی و …)

استفاده از عایق آکوستیک برای عایق صوتی پمپ آب

عایق آکوستیک یکی از بهترین انواع عایق هاست که تاثیرگذاری بسیاری دارد. این عایق دارای انواع و قیمت های مختلفی است که با توجه به نوع مشکل مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از عایق آکوستیک می تواند به شما در کاهش صدای پمپ آب کمک کند. شما می توانید جهت افزایش بهره وری و کاهش نویز از این مواد در نصب پمپ آب استفاده کنید زیرا همه این مواد قادر به جذب ارتعاشات و در نتیجه کاهش سر و صدای پمپ آب می باشند. برای خرید و نصب عایق صوتی برای پمپ آب آپ دکو بهترین گزینه ها را به همراه کامل ترین راهنمایی در اختیارتان قرار می دهد. عایق صوتی برای پمپ آب

عایق صوتی برای پمپ آب

قبل از اینکه به شما راهکارهایی جهت کمتر کردن صدای پمپ آب خانگی بدهیم، توصیه می کنیم که در حین به وجود آوردن فضا جهت مستقر کردن پمپ آب، به نکات زیر توجه کنید:

  • سعی کنید تانکر و پمپ آب را در جایی مستقر کنید که از مکان استراحت یا دیوارهای خانه دور باشد تا سروصدای آن کمتر به گوش شما برسد.
  • مکانی را که جهت استقرار پمپ انتخاب کرده اید عایق بندی کرده، تا مقداری از صدای آزاردهنده پمپ را کم کند.
  • هنگام مستقر کردن پمپ آب خانگی آن را در حالت صاف و کاملا نرمال بگذارید و در صورت امکان تکیه گاهی برای پمپ بگذارید تا از میزان صدا و لرزش کاسته شود؛ همچنین دقت کنید که از اتصالات استاندارد بهره گرفته شود.
  • انجام سرویس دوره ای و بازدیدهای متوالی از پمپ آب خانگی را فراموش نکنید؛ چرا که اگر پمپ آب به صورت منظم سرویس شود، میزان صدای آن کمتر است.

عایق صوتی برای پمپ آب

راه های کاهش صدای پمپ آب خانگی

به صورت عمده اگر جنس پمپ از نوع نامرغوب باشد و یا تکنولوژی ساخت پمپ متعلق به گذشته باشد نمی تواند راه مناسبی برای بهبود سر و صدای پمپ ارائه کرد. هر چند گاها راه هایی برای بهبود صدا مانند قرار دادن پپمپ در محفظه هایی پیشنهاد می شود ولی باید پذیرفت که این کار خیلی عاقلانه و درست نیست و در اصل پاک کردن صورت مسئله است.

از این رو شاید تنها گزینه تعویض پمپ باشد. برای کاهش صدای پمپ آب خانگی و کمتر شدن آزار صدای پمپ چهار اصل را باید در نظر گرفت که این موضوع در زمان ساخت ساختمان و یا در زمان تعبیه جای پمپ بیشتر باید در نظر گرفته شود.

بنابر این در زمان ایجاد فضا برای استقرار پمپ آب خانگی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مکان تانکر و پمپ آب خود را ترجیحا در مکان هایی پیش بینی کنید که نزدیک به دیوار منزل و یا مکان استراحت شما نباشد
  • محیطی که پمپ را در داخل آن قرار می دهید سعی کنید عایق بندی کنید تا در کمینه کردن صدای ناخوشایند پمپ به خودتان کمک کنید
  • سرویس دوره ای و بازدید فصلی پمپ آب خانگی را انجام دهید عایق صوتی برای پمپ آب
  • پمپ را در شرایط نرمال و صاف قرار دهید و برای پمپ تکیه گاه و اتصالات استاندارد استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اگر پمپ آب خانگی شما در ابتدا صدای آزار دهنده ای نداشته و امروز با این مشکل مواجه شده است قطعا یک مشکل مکانیکی و فنی دارد.

از این رو بهتر است قبل از اینکه به فکر عایق بندی و تعویض پمپ آب خانگی خود باشید بررسی نمایید تا بتوانید عیب پمپ را شناسایی نمایید. اما اگر از همان ابتدا صدای پمپ آب خانگی شما آزار دهنده بوده است این مشکل اساسی تنها مربوط به نوع پمپ می باشد و بهترین راه استفاده از عایق های صوتی و یا تعویض پمپ آب خانگی می باشد.

پمپ های آب قدیمی تر که البته هنوز هم در بازار نمونه های آن زیاد است از نوع پمپ جتی بودند. این نوع پمپ هر چند قدرت و دوام زیادی دارند ولی متاسفانه صدای این پمپ ها به شدت زیاد است و حتی در خانه های چندین طبقه نیز صدای پمپ اگر در طبقه همکف باشد به راحتی شنیده می شود. همیشه در انتخاب پمپ آب خانگی باید پمپی را انتخاب کرد که کمترین صدا را دارد. پمپ های بشقابی با پروانه برنجی و یا استیل از کم صدا ترین نوع پمپ در بازار هستند. عایق صوتی برای پمپ آب

  • تعمیر پمپ های خراب

اگر اطمینان دارید که قبلا پمپ آب خانگی شما صدای کمتری داشته است باید به خرابی قطعات داخلی پمپ آب خود مشکوک شوید و ابتدا به عیب یابی و در صورت نیاز تعمیر پمپ بپردازید. همچنین داشتن یک برنامه بازدید دوره ای از پمپ می تواند در کمتر شدن صدای پمپ آب به شما کمک کند.

عایق صدا پمپ آب می تواند یک بار برای همیشه شما را نجات دهد، باور نمی کنید؟ با ما در آپ دکو تماس بگیرید.

  • استفاده از عایق های صدا مقاوم و مناسب بهترین روش عایق صوتی برای پمپ آب

عایق صدا شناخته شده ترین راه حل برای رفع سروصدای موجود است، عایق صوتی برای پمپ آب پوششی است که در دیوارها و پوشش کف و سقف محیطی که پمپ را در آن نصب می کنید می توانند قرار بگیرند و تا حدود زیادی باعث کم شدن صدای پمپ آب خانگی شوند.

این عایق ها از جنس فوم هستند و بهترین و جدیدترین نوع این عایق ها با داشتن روکش چسب مخصوصی به نام STI و با بهره مندی از بهترین و به روزترین تکنولوژی ساختاری در فوم هستند که اجازه انتقال صدا به بیرون را نمی دهند. البته استفاده از این عایق ها هم به نوع عایق بستگی دارد و هم به نوع مصالح و مواد ساختمانی به کار برده شده در اطراف پمپ بستگی دارد.

بعضی از این عایق ها تک رو و برخی بصورت دو رو هستند که در بین دیوارها به کار می روند. از این عایق ها به دلیل چسب دار بودن اطراف آن به راحتی می توانید حتی بر روی دیوارهای اطراف محل نصب پمپ آب خانگی استفاده کنید.

عایق صوتی برای پمپ آب

با در نظر گرفتن همه این عوامل می توانیم به درستی تصمیم بگیریم و به بهترین شکل ممکن پمپ آب مورد نظر را عایق بندی کنیم. شاید فکر کنید بررسی نوع عایق مناسب کار آسانی نیست و باید زمان بگذاریم و آن ها را بررسی کنیم.

برای داشتن یک انتخاب درست می توانید با کارشناسان و مشاوران فروش ما از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید. آن ها می توانند شما را در زمان کمتر به نتیجه مطلوب برسانند.

عایق های صوتی در بازار انواع مختلفی دارند:پمپ آب صدا

عایق صدا یا به صورت ساده و معمولی وجود دارد که در بین دیوارها و سقف و کف کار می شود و یا به صورت چسب دار ساده هستند که می توانند حتی بر روی سطح محیطی که نصب پمپ آب خانگی در آنجا انجام شده است هم چسبانده شوند و هم بصورت شانه تخم مرغی هستند که به دلیل ساختار شش ضلعی خود صدا را بهتر جذب می کنند.

به نظر می رسد بهترین نوع این عایق ها بخصوص برای افرادی که قبلا عایق بندی سطوح خود را به منظور کنترل صدا انجام نداده اند از نوع چسب دار باشد.

عایق صوتی برای پمپ آب

انواع مختلف عایق صوتی

عایق های صوتی انواع مختلفی دارند و با توجه به نیاز شما مورد استفاده قرار می گیرند، این عایق ها برای دیوار، کف، سقف، پمپ آب، ماینر و … متفاوت هستند و هنگام انتخاب آن ها می توانید مشاوره کاملا رایگان از آپ دکو دریافت کنید. ما در تلاشیم با ارائه کامل ترین خدمات رضایت شما را در استفاده از عایق های صوتی به دست اوریم.

  • عایق های صوتی شانه تخم مرغی
  • عایق های صوتی دو طرفه که در یک طرف چسب دارند
  • پنل های صوتی پلی یورتان عایق صوتی برای پمپ آب
  • عایق های صوتی ساده
  • فوم های صوتی ساده پلی اتیلن
  • عایق های صوتی لوله ای

همانگونه که ذکر شد بهترین نمونه را می توانید بسته به محیط نصب پمپ آب خانگی خود انتخاب کنید که البته نیاز به کارشناسی دارد. باید تمامی شرایط موجود در محل نصب پمپ آب خانگی بررسی شود و با در نظر گرفتن همه شرایط عایق مناسب انتخاب شود تا جوابگو باشد. جهت خرید عایق صوتی برای پمپ آب آپ دکو بهترین شرکت پیش روی شماست.

عایق صوتی برای پمپ آب

چرا باید پمپ آب عایق صدا داشته باشد؟

درست است که زندگی ماشینی کار را در اکثر موارد برای ما راحت کرده و به کارهای ما سرعت بخشیده است اما یکی از مشکلات عدیده آن، ایجاد آلودگی صوتی است.

انواع ماشین آلات و هر تکنولوژی جدیدی که در نظر بگیریم با ایجاد سر و صدا همراه است. از یک آبمیوه گیری کوچک یا چرخ گوشت بگیرید تا هر وسیله ماشینی دیگر. عایق صوتی برای پمپ آب

پمپ آب هم از این قائده خارج نیست. هم اکنون از پمپ های آب در اکثر ساختمان ها استفاده می شود. گاهی صدای آن آنقدر آزار دهنده است که حتی نمی توانیم به راحتی در طول شب بخوابیم. بنابراین استفاده از عایق صوتی برای حذف این صدای ناهنجار یک ضرورت است.

 

  • تعویض پمپ قدیمی با یک پمپ کم صدا

پمپ های قدیمی بنا بر ساختار قدیمی خود دارای سروصدای زیادی هستند و از آن طرف پمپ آب های جدید تولید شده توسط شرکت ها دارای سروصدای بسیار کمتری هستند تا آسیبی برای طبقات دیگر نداشته باشند. اگر سروصدای پمپ آب قدیمی شما را عاصی کرده می توانید با خرید پمپ آب جدید علاوه بر سروصدای کمتر از هزینه تعمیرات نیز رهایی پیدا کنید.

این موضوع کاملا بستگی به این دارد که متراژ مورد نظر شما برای پمپاژ آب چقدر است و در واقع انتظار شما از پمپ تا چه اندازه است. نصب پمپ های آب جت برای مواقعی است که مصرف کننده نیاز به پمپاژ آب برای چندین طبقه را دارد و به همین دلیل این نوع پمپ را انتخاب می کند که خوب قاعدتا صدای زیادی هم دارند. عایق صوتی برای پمپ آب

نصب پمپ بشقابی و یا نصب پمپ آب دو پروانه این روزها بیشترین خواهان را دارد چرا که هر چند قدرت کمتر از نوع پمپ جتی دارد ولی توانایی لازم برای پمپاژ آب تا چند طبقه را دارد و صدایی به مراتب کمتر هم تولید می کند.

اما نصب پمپ آب خانگی نیم اسب و یا به اصطلاح بی صدا نیز در این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده است. به زبان ساده این پمپ تنها مناسب مصارف یک واحد ساختمان است و نمی توان قدرت زیادی از این پمپ را انتظار داشت. پمپ های نیم اسب خانگی نهایتا 40 تا 110 متر را می توانند پوشش دهند. عایق صوتی برای پمپ آب

برای تعویض پمپ آب خانگی خود بهترین راه این است که متراژ مورد نظر مصرف خود را محاسبه و بر حسب نیاز خود اقدام کنید. ولی در هر صورت توصیه می شود اگر برای خانه های دو تا 4 طبقه نیاز به پمپ آب خانگی دارید این پمپ را از نوع بشقابی انتخاب کنید.

محاسبه و انتخاب مناسب پمپ آب خانگی یکی از تخصصی ترین موضوعاتی است که نیاز دارد کارشناس متخصص انجام دهد. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب پمپ آب خانگی ابتدا با کارشناسان ما تماس گرفته و اجازه دهید این موضوع را بصورت تخصصی بررسی و بر اساس نیاز شما پمپ خریداری شود تا بعدا با مشکل مواجه نشوید.

عایق صوتی برای پمپ آب

روش های کاهش صدای پمپ آب

پمپ آب باکیفیت که وظیفه انتقال انواع سیالات را برعهده دارد، هنگام کار کردن سر و صدای زیادی را ایجاد می کند که گاهی این سروصدا به قدری افزایش پیدا می کند که مخل آسایش می شود. از همین جهت روش های مختلفی برای کاهش دادن صدای پمپ آب وجود دارد.

در گام اول شما ابتدا باید علت صدای پمپ آب را تشخیص دهید. به طور کلی تمام پمپ ها صدای زیادی دارند اما اگر صدای خاصی از این پمپ شنیدید باید سریعاً علت را جویا شوید. برخی از پمپ هایی که به صورت آزاد بر روی کف و دیوار قرار گرفته اند به دلیل لرزیدن هنگام کار، ارتعاشات زیادی را بر روی دیوار یا کف ایجاد می کنند که این ارتشعاشات سر و صدای وحشتناکی را به وجود می آورد.

برای حذف کردن این نوع امواج صوتی باید پمپ را به طور ثابت در محل نصب کنید. یکی از راحت ترین راه ها برای کاهش دادن صدای پمپ آب ساختن یک باکس بزرگ است. در واقع این پمپ ها هنگام کار کردن امواج صوتی ایجاد می کنند که با ساختن یک باکس و قرار دادن پمپ در داخل آن این امواج صوتی را محبوس می کنید و اجازه انتشار نمی دهسد که این موضوع باعث می شود صدای پمپ کاهش پیدا کند.

همچنین برای کاهش دادن صدای پمپ آب می توانیم از تجهیزات آکوستیک استفاده کنید که این تجهیزات آکوستیک یک پنل هایی هستند که امواج صوتی را به دام می اندازند. تجهیزات آکوستیک دارای انواع زیادی هستند و هر کدام برای رفع یک صدا و یک مشکل به کار می روند. شما می توانید برای خرید و اجرای عایق های آکوستیک و الاستومری و هر نوع عایق دیگری که برای رفع صدا به کار می رود با ما تماس بگیرید تا به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنیم.

آیا قصد خرید عایق صوتی برای پمپ آب را دارید؟ همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و مشاوره کاملا رایگان دریافت کنید!

عایق صوتی برای پمپ آب

10 پاسخ

  1. سلام ما طبقه اول هستیم و صدای پمپ آب واقعا کلافه مون میکنه از طرفی بیشتر از صدا لرزش داره. به نظرتون برای گرفتن صدای پمپ آب با عایق مشکل ما چند درصد حل میشه؟

    1. سلام دوست عزیز، باید ببینیم که پمپ آب شما دقیقا کجاست و چه نوعی داره تا بهترین پیشنهاد رو ارائه کنیم. از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و از مشاورین جزئیات بیشتر را دریافت کنید.

  2. سلام. پمپ آب ما در پشت بام به تانکر وصل هست و زیر سایه بام نصب شده چطوری میتونیم عایق صدا گیر نصب کنیم.؟

    1. سلام منم همین مشکل را دارم لطفا اگر راهکاری انجام دادید به منم بگین. خاهش میکنم بگین خیلی اذیت میشیم ما
      x این تماسم هست.

      1. سلام، درخواست شما به کارشناسی ارسال شد، به زودی با شما تماس گرفته می شود. موفق باشید.

    1. سلام دوست عزیز. برای دریافت قیمت ها از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما در آپ دکو تماس بگیرید و علاوه بر دریافت قیمت ها، مشاوره رایگان برای خرید بهترین عایق دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *