Search
Close this search box.

عایق کردن صدای تاسیسات

عایق کردن صدای تاسیسات یکی از درخواست های شما بود؛ از این رو در این مطلب سعی داریم به این موضوع بپردازیم. با آپ دکو، فروشگاه بزرگ انواع عایق صدا و ارسال به سراسر ایران همراه باشید.

عایق کردن صدای تاسیسات

آپ دکو اجرا کننده و فروشنده حرفه ای انواع عایق صدا از شما دعوت می کند برای خرید عایق صدا و اطلاعات بیشتر تماس بگیرید، خدمات نصب و پشتیبانی نیز در آپ دکو به کامل ترین شکل ممکن انجام می گیرد.


آلودگی صوتی در ساختمان ها می تواند تأثیر بسزایی بر سلامت و رفاه ساکنان داشته باشد. سطح سر و صدای بیش از حد می تواند موجب آسیب شنوایی، اختلالات خواب، استرس و دیگر مشکلات مربوط به سلامتی شود. تاسیسات مکانیکی همانند سیستم های HVAC، پمپ ها و ژنراتورها، صدای بالایی تولید می کنند كه می تواند موجب ناراحتی ساکنان شود. کنترل صوت مناسب در تاسیسات مکانیکی می تواند به کاهش آلودگی صوتی و ایجاد یک محیط داخلی راحت کمک کند.

بخوانید: عایق صوتی موتورخانه

عایق صوتی موتورخانه

تکنیک های کنترل صدا در تاسیسات مکانیکی ساختمان ها

جداسازی ارتعاش

این را می توان با کمک پایه های عایق لرزش یا پدهای بین تجهیزات مکانیکی و سازه ساختمان به دست آورد. عایق ارتعاش به خصوص برای کاهش صدا از سیستم های HVAC و پمپ ها مفید می باشد. عایق کردن صدای تاسیسات

جداسازی ارتعاش تکنیک دیگریبوده كه برای کنترل صدا در تاسیسات مکانیکی به کار می رود. این شامل جداسازی تجهیزات مکانیکی از ساختار ساختمان برای کاهش انتقال ارتعاشاتیبوده كه موجب ایجاد صدا می شود. عایق کردن صدای تاسیسات

عایق صدا

عایق در اطراف اجزای مکانیکی همانند لوله ها و کانال ها قرار می گیرند تا انرژی صوتی را جذب کرده و انتقال صدا را کاهش دهند. عایق صدا را می توان برای انواع سیستم های مکانیکی از جمله سیستم های تهویه مطبوع، لوله کشی و برق اعمال کرد.

عایق صدا روشی موثر برای کنترل صدا در تاسیسات مکانیکی ساختمان می باشد. این شامل استفاده از مواد جاذب صدا همانند فایبرگلاس یا پشم معدنی برای کاهش سطح صدا در سیستم مکانیکی می باشد. عایق کردن صدای تاسیسات

هزینه عایق کاری موتورخانه

لوورهای آکوستیک

لوورهای صوتی برای کاهش سطح سر و صدای تجهیزات مکانیکی كه نیاز به تهویه دارند طراحی شده اند. آن ها به این ترتیب کار می کنند كه در حین جذب انرژی صوتی، اجازه می دهند هوا از طریق لوور عبور کند. لوورهای صوتی را می توان برای انواع تجهیزات مکانیکی از جمله سیستم های HVAC، ژنراتورها و پمپ ها استفاده کرد.

صدا خفه کن کانال عایق کردن صدای تاسیسات

صدا خفه کن را می توان در هر دو کانال هوای تغذیه و برگشت برای دستیابی به کنترل موثر صدا نصب کرد. صدا خفه کن کانالی وسایلی می باشند كه در کانال های سیستم تهویه مطبوع برای کاهش انتقال صدا نصب می شوند. آن ها با جذب انرژی صوتی كه از طریق مجاری عبور می کند و سطح صدا را کاهش می دهند، کار می کنند.

موانع صوتی عایق کردن صدای تاسیسات

سیستم های مکانیکی سطح بالایی از صدا تولید می کنند كه می تواند موجب ناراحتی ساکنین شود و کنترل صحیح صدا می تواند به کاهش این اثرات منفی کمک کند. عایق صدا، عایق ارتعاش، صدا خفه کن مجرای، لوورهای صوتی و موانع صوتی همگی تکنیک های موثری برای دستیابی به کنترل صدا در تاسیسات مکانیکی ساختمان ها می باشند.

موانع صوتی موانع فیزیکی می باشند كه بین تجهیزات مکانیکی و فضای اشغال شده برای کاهش انتقال صدا نصب می شوند. آن ها برای کنترل صدا ناشی از تجهیزات مکانیکی كه قابل جداسازی یا جابجایی نیستند موثر می باشند. موانع صوتی را می توان از مواد مختلفی همانند تخته گچی، بتن یا فولاد ساخت.

کنترل صدا در تاسیسات مکانیکی یکی از جنبه های مهم طراحی ساختمانبوده كه نمی توان آن را نادیده گرفت. تکنیک های مورد بحث در این مقاله در کاهش آلودگی صوتی در ساختمان ها و ایجاد یک محیط داخلی راحت و آرام موثر می باشد. عایق کردن صدای تاسیسات

برای خرید انواع عایق صدا با ما در آپ دکو تماس بگیرید

عایق کردن صدای تاسیسات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *