Search
Close this search box.

قیمت بهترین عایق صدا

قیمت بهترین عایق صدا چقدر است؟ برای خرید عایق صدا باید به چه شرکتی اعتماد کنیم؟ آلودگی صوتی یکی از مشکلاتی که جهان کنونی، هم اکنون با آن رو به رو است. از این رو انتخاب بهترین عایق صدا یکی از مهم ترین نکاتی بوده که باید در امر عایق کاری ساختمان مورد توجه قرار گیرد. استفاده از این عایق ها نه تنها در ساختمان سازی بلکه در صنعت هم کاربردی است.

به کارگیری عایق صدا برای پیشگیری از خروج و ورود صدا از محیطی به محیط دیگر صورت می گیرد. آن چه که در انتخاب عایق های صدا باید مورد توجه قرار گیرد، چگونگی جذب صوت توسط عایق است.

قیمت بهترین عایق صدا

برای اطلاع از قیمت بهترین عایق صدا می توانید همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید!

کاربرد عایق صدا در بخش هایی مثل کف، سقف، دیوار و… است. به طور مثال از پرمصرف ترین انواع عایق های صدا، می توان به عایق صدا لوله های فاضلاب و عایق صدا دیوار مشترک که در خانه ها و ادارات بسیار کاربردی می باشند، اشاره کرد. قیمت بهترین عایق صدا

عایق های صدا که در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، انواع مختلفی دارند که از جمله آن می توان به پشم سنگ، پشم شیشه، الاستومری، پلی یورتان، پلی اتیلن، پلی استایرن، عایق صدا سربی، صفحات و کاشی های ساخته شده از فیبرهای سلولزی، تایل های ساخته شده از فیبرهای معدنی، کاشی های فلزی سوراخ دار، پنل آکوستیک، فوم عایق صدا و … اشاره کرد.

پشم سنگ قیمت بهترین عایق صدا

پشم سنگ یک عایق صوتی، حرارتی و ضد حریق می باشد که از نوعی سنگ آذرین به نام بازالت که بازمانده فعالیت های آتشفشانی است، تولید می شود. پشم سنگ متریالی نارسانا است و هدایت الکتریکی آن صفر می باشد. این عایق ضد آلرژی است و هیچ گونه ضرری برای انسان ندارد. همچنین وزن این عایق سبک است و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند.

در تولید پشم سنگ مواد شیمیایی به کار نمی رود، دوام و طول عمر این عایق بالا بوده و مواد شیمیایی تاثیری بر آن نمی گذارد. این المان به دلیل ویژگی های ذکر شده، از بهترین عایق های آکوستیک و صوتی محسوب می شود.

این عایق در دسته ی گروه عایق های حرارتی و صوتی می باشد. ساختار اصلی آن از الیاف معدنی که ماده غیر ارگانیک و غیر فلزی از سنگ های آتشفشانی بازالت و دولومیت است ، تشکیل می گردد. این سنگ ها در دمای بالا 1400 تا 1500 درجه سانتی گراد ذوب می شود. پس از آن با استفاده از روش های اختصاصی به الیاف های ظریف تبدیل خواهند شد که همان پشم سنگ است.

عایق پشم سنگ نمونه ای از بهترین عایق های صدا و حرارتی بوده که می توان در ساختمان سازی و صنعت از آن استفاده کرد. میزان جذب اصوات در این عایق ارتباط مستقیمی با ضخامت و دانسیته آن دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده، ضریب جذب صوت این عایق صدا بیش از 80 درصد تخمین زده شده است.

لازم به ذکر است مناسب ترین عایق صدا پشم سنگ، نوع تخته ای آن است. این عایق ضد صدا با محیط زیست سازگار بوده و همینطور ساختار آن طوری بوده که واکنش شیمیایی در آن رخ نداده و باعث ایجاد خوردگی در عایق نمی شود.

عایق صدا پشم سنگ

علم عایق ها و مواد عایق صدا یکی از حوزه های مهم در علم مهندسی صوت است. عایق صدا به موادی گفته می شود که قادر به جذب و کاهش صدا هستند. یکی از مواد عایق صدا موجود در بازار، پشم سنگ است. پشم سنگ به عنوان یک عایق صدا موثر و پرکاربرد شناخته می شود. در این مقاله به بررسی خواص و کاربردهای عایق صدا پشم سنگ خواهیم پرداخت.

خواص عایق صدا پشم سنگ:

1- عملکرد عالی در جذب صدا: پشم سنگ به دلیل ساختار پریودیک و بافت باز می تواند صدا را جذب کند و از به وجود آمدن اکوها و برخورد صدا با سطوح صلب جلوگیری کند. این ویژگی باعث می شود تا پشم سنگ به عنوان یک عایق صدای موثر در محیط هایی که نیاز به کاهش صدا دارند، مورد استفاده قرار گیرد.

2- عملکرد حرارتی: پشم سنگ علاوه بر عایق صدا، عملکرد حرارتی نیز دارد. این ماده قادر است تا حرارت را در محیط های سرد نگه دارد و از انتقال حرارت از داخل به بیرون جلوگیری کند. همچنین، در محیط های گرم نیز می تواند از ورود حرارت از بیرون به داخل جلوگیری کند.

3- مقاومت در برابر آتش: پشم سنگ دارای خواص ضد آتش است و در صورت تعرض به حرارت بالا، احتمال اشتعال و گسترش آتش را کاهش می دهد. این خاصیت باعث می شود تا پشم سنگ به عنوان یک عایق صدای ایمن در محیط هایی که نیاز به کنترل آتش سوزی دارند، استفاده شود.

کاربردهای عایق صدا پشم سنگ:

1- ساختمان ها: پشم سنگ به عنوان یک عایق صدای موثر در ساختمان ها استفاده می شود. این ماده می تواند جلوی نفوذ صدا از طریق دیوارها، سقف و کف را بگیرد و باعث کاهش نویز و صداهای محیطی شود.

2- خودروها: پشم سنگ به عنوان عایق صدا در خودروها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می تواند صداهای ناشی از درون و خارج خودرو را کاهش داده و برای راحتی سفر و کاهش خستگی راننده و سرنشینان مفید باشد.

3- صنایع: پشم سنگ به عنوان یک عایق صدا در صنایع مختلف نیز استفاده می شود. این ماده می تواند در کاهش نویز و صداهای تولید شده در صنایع مختلف مانند صنایع نفت و گاز، صنایع برق و الکترونیکی، صنایع خودروسازی و غیره مؤثر باشد.

پشم سنگ به عنوان یک عایق صدای موثر و پرکاربرد در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. خواص این ماده از جمله عملکرد برتر در جذب صدا، عملکرد حرارتی و مقاومت در برابر آتش باعث می شود تا پشم سنگ به عنوان یک عایق صدا ایمن و کارآمد در صنایع مختلف و ساختمان ها استفاده شود.

روش نصب عایق صوتی با پشم سنگ چگونه است؟

در مرحله اول متراژ را کارشناسان ما براورد می کنند و متریال ها را آماده در محل می اورند.سپس اهنکشی های لازم را روی دیوار انجام می دهند مرحله دوم فوم سایلنت را روی دیوار می گذارند و سپس نوبت پشم سنگ می رسد که داخل شبکه های که به وجود اوردند قرار می دهند و در نهایت پوشش نهایی کناف یا ام دی اف را قرار می دهند. قیمت بهترین عایق صدا

مرحله بعد بتونه کشی هست که بین درزهای را بتونه می زنند و اگر کناف باشد کاغذدیواری یا رنگ انجام می شود. شما می توانید مراحل کار را در ویدیو در سایت آپارات مشاهده فرمایید. قیمت بهترین عایق صدا

پشم شیشه

پشم شیشه نمونه ای از عایق هایی بوده که می توان از آن در برای عایق صدا ساختمان استفاده کرد. در ساختار پشم شیشه از الیاف بسیار نازک شیشه ای استفاده شده است. استفاده از این عایق نه تنها به عنوان عایق صدا بلکه به عنوان عایق حرارتی و برودتی هم امکان پذیر است. نکته مهم در استفاده از این عایق توجه به ایجاد حساسیت و تنگی نفس در بعضی از افراد است.

عایق صدا پلی یورتان

فوم عایق پلی یورتان نمونه ای از عایق های جدید ساختمانی است. استفاده از این عایق به صورت پاششی بوده و نه تنها به عنوان عایق صدا، بلکه به عنوان یک عایق حرارتی هم عمل می کند. آن چه که پلی یورتان را به یک عایق صدا تبدیل کرده است، ساختار سلولی آن است. مناسب ترین کاربرد این محصول در بخش سقف سازه است. قیمت بهترین عایق صدا

فوم عایق صدا پلی اتیلن

در عصر جدید انسنهای زیادی وجود دارند که در منزل خود کار میکنند ،و محیط منرلشان برای آنها محل کار است. در حال حاضر با بیشترفت روز افزرون علم و فناوری و گسترش اینترنت هر روزه به میزان و تعداد این افراد اضافه می شود. آخرین آمارها حاکی از آن است که 1/4 میلیون نفر در آمریکا در منزل خود مشغول کار هستند . در ایران نیز همه روزه به تعداد این افراد افزوده می شود. قیمت بهترین عایق صدا

از طرفی کار کردن در منزل شخصی خود نیز باید آری از هر گونه آلودگی صوتی و محیطی آرام داشته باشد. که بدون عایق های صوتی این خواسته محقق نمی شود.

داشتن محیطی آرام با به کارگیری عایق صوت پلی یورتان

تمام صدای محیط اطرافمان مانند صدای موسیقی همسایه ،بوق و صدای اتومیلها ،صدا گریه کودکان، و … همه این نوع صداها از طریق پنجره ها، درها، کف ها، دیوارها، و سقف ها وارد فضاهای منزل و حیط کرا ما می شود . همیشه خود ما به دنبال راهی برای از بین بردن این نوع آلودگی های صوتی هستیم. قیمت بهترین عایق صدا

برای کاسته شدن این نوع صداها و آلودگی های صوتی بایستی در مقابل آن مانعی به وجود آوریم و یا با استفاده از موارد آن را تعدیل بخشیم. ساختمانهای جدید به نسبت ساختمانهای قدیمی عایق صوتی بهتری دارند و هنگام ساختن بناها در عصر جدید به این نکته که باید ساختمانها دربرابر صوت عایق باشد توجه می شود.

همان گونه که استانداردهایی برای از بین بردن از آتش سوزی در ساختمان وجود دارد استانداردهایی هم به منظور از نفوذ صدا هست. ولی امکان دارد منرل شما قدیمی تر باشد و دارای امکاناتی مثل ساختمان های جدید نباشد. در این صورت است برای خلاص شدن همیشگی از شر صداهای مزاحم باید از عایق صوتی پلی یورتن استفاده کنید .

فوم پلی اتیلن از تراکم سلولی بالایی برخوردار بوده و به عنوان نمونه ای از عایق های حرارتی و صوتی مناسب شناخته می شود. از خصوصیات این عایق می توان به ضد رطوبت بودن آن اشاره کرد. از جمله خصوصیات این عایق می توان به قابلیت انعطاف پذیری بالا، نصب آسان، مقاومت در برابر تغییرات شیمیایی و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. قیمت بهترین عایق صدا

فواید این نوع عایق صوتی به صورت زیر است :

  1. بهتر شدن وضعیت صدا در اتاقهای فاقد پژواک
  2. کاسته شدن میزان سروصدا
  3. داشتن محیطی آرامتر و آری از آلودگی صوتی مخصوصا برای مکانها و استودیو هایی که باید فاقد آلودگی صوتی باشند.
  4. با ساتفاده از عایق صوتی میزان سرعت حرکت موجهای صوتی کاسته می شود. قیمت بهترین عایق صدا

نکته حائز اهمیت در مورد عایق های صوتی
هر چقدر که عایق صوتی قابلیت بیشتری در کاستن میزان سرعت صوت در یک محیط داشته باشد .

بدین ترتیب به ضخامت اندکی نیز از آن ماده ی عایق صوتی احتیاج می باشد. قیمت بهترین عایق صدا

پلی استایرن

عایق پلی استایرن از جمله مواردی بوده که در عایق صدا مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار پلی استایرن طوری بوده که می توان آن را در اندازه و ضخامت های مختلف برش داده و مورد استفاده قرار داد.

از دیگر خصوصیات این عایق وزن سبک، سهولت نصب، طول عمر بالا، عدم نفوذ پذیری در برابر رطوبت می باشد. لازم به ذکر است این عایق در برابر زلزله مقاوم بوده و در مقابل در برابر آتش ضعیف عمل می کند. البته کیفیت مواد به کار برده شده در این عایق صدا با مقاومت آن در برابر آتش ارتباط مستقیم دارد. قیمت بهترین عایق صدا

قیمت بهترین عایق صدا

عایق الاستومری

عایق صوتی بهترین راه برای مقابله و کاهش صداهای مزاحم و ناخوشایند است. علاوه بر این برای کاهش این صداها می بایست در ساخت سازه از روش های نوین ساخت و ساز بهره گرفت. همچنین دو فاکتور جذب و انتقال صوت برای انتخاب مصالح ساختمانی مناسب به منظور کنترل و کاهش صداهای مزاحم، برای ساخت سازه باید در نظر گرفته شود.

این محصول که نوع خاصى از عايق هاى ساخته شده از ترکيبات پليمرى الاستومريک است، برای محدود کردن انتقال صدا از دیوارها، سقف، کف و… به فضای پیرامون مورد استفاده قرار می گیرد. عایق الاستومری به خاطر سطح متخلخل و ساختار سلولی خود، نقش قابل توجهی در کاهش اصوات مزاحم داشته و مانع از ورود سر و صدای ناخواسته به فضای داخلی ساختمان می شود. قیمت بهترین عایق صدا

عایق های الاستومری به دو شکل رولی و لوله ای تولید و به بازار عرضه می شوند. یکی از شناخته شده ترین عایق های رولی الاستومری عایق صوتی شانه تخم مرغی بوده که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

شانه تخم مرغی

عایق صوتی شانه تخم مرغی

این نوع از عایق های صدا به خاطر تشابه به شانه تخم مرغ در یک طرف، به عایق شانه تخم مرغی معروف می باشند. این فوم ها می توانند طیف وسیعی از صدا را با فرکانس های بالا جذب کرده و از پژواک آن پیشگیری نمایند. این محصول چون دارای حالت شش وجهی است، نسبت به عایق دو طرف صاف جذب صوت بیشتری داشته و غالباً به صورت عایق صدا روکار در پروژه ها، و رو به منبع صوت نصب می شود.

فوم ایکس پی اس XPS قیمت بهترین عایق صدا

فوم ایکس پی اس نمونه ای دیگر از عایق های ضد صدا بوده که می توان از آن در عایق کاری ساختمان استفاده کرد. استفاده از این عایق نه تنها می تواند خاصیت ضد صوت داشته باشد، بلکه می تواند به عنوان یک عایق حرارتی و رطوبتی مناسب هم عمل کند. قیمت بهترین عایق صدا

در ساخت این فوم از پلی استایرن اکسترود شده استفاده می شود و نمونه ای از عایق های صدا سلول بسته است. این عایق بسیار سبک بوده و استحکام و مقاومت بالایی دارد. از دیگر خصوصیات آن می توان به قابلیت بازیافت، عدم ایجاد حساسیت و امکان تولید و ساخت در ابعاد مختلف اشاره کرد.

عایق صدا سربی

عایق صدا سربی نمونه ای از عایق های صدا بوده که از وزن بالایی برخوردار بوده و برای همین سبب کاهش ارتعاشات صوتی می شود. قیمت بهترین عایق صدا

صفحات ساخته شده از فیبرهای سلولزی

یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین انواع عایق های آکوستیک که می توان در ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد، کاشی های ساخته شده از فیبرهای سلولزی است. از خصوصیات این تایل ها می توان به وجود سوراخ های روی آن اشاره کرد که باعث می شوند صدا از این طریق به الیاف برسد و همین اتفاق می تواند به جذب بهتر اصوات کمک کند. قیمت بهترین عایق صدا

تایل ساخته شده از فیبرهای معدنی

تایل های ساخته شده از فیبرهای معدنی از دیگر متریالی بوده که می توان از آن به عنوان عایق صدا در ساختمان سازی استفاده کرد. این گونه تایل ها از فیبرهای معدنی ساخته شده اند و از جمله ویژگی این عایق می توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد.

کاشی های فلزی سوراخ دار

همانطور که از نام آن ها پیداست، این دست از کاشی ها از قطعات فلزی سوراخ داری تشکیل شده اند و در داخل این سوراخ ها از متریالی با خاصیت آکوستیک و ضد صدا بودن مثل پشم معدنی پر شده است. این کاشی ها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار می باشند اما در مقابل طول عمر آن ها زیاد بوده و به نگهداری ویژه ای نیاز ندارند. قیمت بهترین عایق صدا

پنل آکوستیک

نحوه نصب پنل دکوراتیو آکوستیک

پنل آکوستیک از جمله مواردی بوده که می توان از آن به عنوان عایق صدا استفاده کرد. در ساخت این گونه پنل ها از مصالحی استفاده شده بوده که می توانند تا 85 درصد انتقال صدا را کاهش دهند. این پنل ها در رنگ های مختلفی وجود داشته و می توانید با توجه به سلیقه و دکوراسوین داخلی نمونه ای مناسب از آن ها را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

ساخت اتاق آکوستیک برای ضبط صدا

اغلب فکر می کنند برای اکوستیک کردن و ضبط صدای با کیفیت، حتما باید ضبط در استودیو انجام شود. در صورتی که در یک اتاق ساده و با رعایت چند نکته و البته ساکت بودن محیط اطراف می توانید ضبط صدای حرفه ای انجام دهید.

برای اکوستیک کردن استودیو یا هر اتاقی، کافی است پنل اکوستیک به تعداد و ابعاد لازم بخرید و آنها را مطابق الگویی که در تصویر پایین می بینید روی دیوارها نصب کنید.

البته استاندارد دقیقی برای این که چطور و با چه نقشه ای این کار را انجام دهید وجود ندارد. در استودیو های حرفه ای تمام دیوارها و سقف را با پنل می پوشانند تا هیچ سطح صافی باقی نماند اما برای ضبط در خانه کافی است یک سوم دیوارها و سطوح را بپوشانید.

گوشه های اتاق که منبع پژواک هستند هم به همین شکل با پنل بپوشانید تا انعکاس را کم کنید. قیمت بهترین عایق صدا

اکوستیک کردن کف اتاق یا استودیو

برای پوشش کف اتاق هم بهترین روش استفاده از موکت ها یا فرش های با پُرز بلند است.

این فرش ها که به آن ها فرش شگی هم گفته می شود می توانند انعکاس های ناشی از برخورد امواج صوتی با کف اتاق را تا حد زیادی کاهش دهند. برای پوشش میز نیز استفاده از موکت های نرم معمولی کافی است. فقط به نرم بودن و متخلل بودن موکت توجه داشته باشید.

اکوستیک کردن برای ضبط صدای موسیقی و خوانندگی

در سناریوی دوم شما قصد دارید یک ضبط صدا (خوانندگی) را به همراه ساز موسیقی انجام دهید. فرض کنید شما به عنوان خواننده می خواهید به کمک دوست نوازنده خود قطعه ای موسیقی اما نه به شکل حرفه ای، ضبط کنید. قیمت بهترین عایق صدا

تجهیزات مورد نیاز تقریباً مشابه موارد قبلی می باشد اما چند نکته را در انتخاب تجهیزات باید درنظر بگیرید. میکروفن ضبط صدای خواننده با میکروفن ضبط صدای سازهای موسیقی متفاوت است. دامنه فرکانسی صدای انسان محدودتر از اکثر سازهای موسیقی است و بین ۱۲۵ هرتز تا حدود ۶۰۰ هرتز است.

جنسیت و سن بر این محدوده تاثیر گذار است به نحوی که صدای خانم ها می تواند فرکانس بالاتری داشته باشد. اما به عنوان مثال، محدوده فرکانسی سازی مانند فلوت از ۵۰ هرتز تا ۵ کیلوهرتز را شامل می شود. به همین دلیل لازم است میکروفن ساز را متناسب با دامنه فرکانسی آن انتخاب کنید.

قیمت بهترین عایق صدا

سوالات متداول در زمینه بهترین عایق صدا

عایق صدا چیست؟ قیمت بهترین عایق صدا

برای پیشگیری از ورود و خروج صدا از یک محیط به محیطی دیگر از عایق صدا استفاده می شود.

کاربرد اصلی عایق صدا در چه مصارفی است؟ قیمت بهترین عایق صدا

از این محصول در عایق کاری سقف، دیوار مشترک، عایق صدا لوله های فاضلاب، تاسیسات و موتور خانه ها استفاده می شود.

عایق صدا ساختمان شامل چه اقسامی است؟ قیمت بهترین عایق صدا

از انواع عایق های صدا ساختمان می توان به پشم سنگ، پشم شیشه، شانه تخم مرغی، پلی یورتان، پلی اتیلن، پلی استایرن، عایق دو رو صاف، عایق صدا سربی، صفحات و کاشی های ساخته شده از فیبرهای سلولزی، تایل های ساخته شده از فیبرهای معدنی، کاشی های فلزی سوراخ دار، پنل آکوستیک، فوم عایق صدا و … اشاره کرد.

قیمت بهترین عایق صدا

برای دریافت قیمت بهترین عایق صدا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *