Search
Close this search box.

پانل های صوتی صنعتی

پانل های صوتی صنعتی چیست؟ آکوستيک صنعتی چیست؟ در صورتی كه شما صاحب يک کارگاه یا کارخانه هستید، کاهش صدای دستگاه های مختلف صنعتی یکی از چیزهایی است كه امکان دارد بارها به آن فکر کرده باشید، اما تا به امروز آن را انجام نداده اید. شاید بگویید كه این مسئله چندان مهم نیست اما بعد از کاهش صدای دستگاه های کارگاهی درمی یابید كه انجام این کار به نفع شما و همکارانتان خواهد بود. آلودگی صوتی در محل کار میتواند در طولانی مدت بسیار آزار دهنده باشد و راندمان کارکنان مجموعه را کاهش دهد.

پانل های صوتی صنعتی

فوم آکوستیک شیراز پانل شانه تخم مرغی

پانل های صوتی صنعتی

مصالح آکوستیکی چیست؟

کاشی های سوراخ دار، فیبرهای سلولزی، ساندویچ پانل، یونولیت، فوم ایکس پی اس و فوم شانه تخم مرغی نمونه هایی از متریال آکوستيک مدرن می باشند. توجه به این نکته كه در چه مواردی باید از کدام نوع مصالح آکوستیکی استفاده شود، امری مهم در طراحی سازه های مسکونی و صنعتی می باشد.

مصالح آکوستیکی با توجه به زندگی شهری امروزی، در صنعت ساختمان سازی نوین هم کاربرد زیادی دارند. يک متریال آکوستیکی در مقابل عبور صدا مقاوم است و به عبارتی يک عایق صوتی صنعتی به شمار می آید. این مصالح، کاربردهای متفاوتی دارند.  منظور از مصالح آکوستیکی، مصالحی می باشند كه برای کاهش صدای ورودی یا خروجی از يک محیط استفاده می شوند. یکی از کاربردهای مهم مصالح آکوستیکی، اجرای انواع روش های پانل های صوتی صنعتی می باشد.

در جاهایی كه صدای زیادی وجود دارند، مثل کارگاه ها و کارخانجات، میتوان از این متریال برای کم کردن صدای انواع دستگاه های صنعتی بهره مند شد. مصالح آکوستیکی به صورت کلی دو نوع می باشند:

  • منعکس كننده صدا
  • جاذب صدا پانل های صوتی صنعتی

راه های کاهش صدای دستگاه در يک کارگاه

وجود صدای بیش از حد مجاز در يک محیط (85 تا 90 دسی بل) میتواند در بلند مدت به سیستم شنوایی افراد آسیب وارد كند. در ضمن صدای زیاد دستگاه در يک کارگاه باعث می شود افراد نتوانند به آسانی با یکدیگر ارتباط بر قرار كنند و مجبور می باشند با صدای بلند با یکدیگر صحبت كنند.

این موضوع خود باعث افزایش آلودگی صوتی محیط می شود و در کل بازدهی کارگران و کارمندان يک مجموعه را پایین خواهد آورد. اما راه های زیادی برای کاهش صدای دستگاه در يک کارگاه وجود دارد. دستگاه هایی كه اپراتور هیچ ارتباط مستقیمی با آن ها ندارد باید در يک فضای جداگانه مورد استفاده قرار گیرند تا صدای آن ها باعث اذیت افراد نشود. در صورتی كه شرایط آب و هوایی برای نگهداری دستگاه مناسب باشد، می توان آن ها را در بیرون کارگاه قرار داد. پانل های صوتی صنعتی

پس یکی از آسان ترین راه های خلاص شدن از شر سر و صدا ماشین آلات صنعتی نگه داشتن دستگاه در فاصله قابل كنترل از محل کار شما می باشد. مثلا، محوطه انتهای کارگاه و یا فضای خارج از محل کار شما مکان مناسبی برای قرار دادن آن ها می باشد. باید بدانید فاصله مناسب می تواند نویز را تا 5٪ کاهش دهد. اما همیشه امکان این کار وجود نداشته و شما مجبورید در نزدیکی دستگاه به کار مشغول شوید. به نظر شما در این موارد راه حل چیست؟

استفاده از محفظه آکوستيک برای کاهش صدا دستگاه (روش NOISE BOX)

پیشنهاد اول برای کاهش صدای دستگاه این است كه آن را در يک محفظه آگوستيک قرار دهید. یکی از روش های پانل های صوتی صنعتی استفاده از اتاقک ها و جعبه های ضد صدا می باشد.  موثرترین روش برای به حداقل رساندن سر و صدای دستگاه های صنعتی، قرار دادن آن ها در يک محفظه عایق صدا می باشد. همینطور می توانید داخل و کف جعبه را با کمک فوم مخصوص برای جذب صدای دستگاه بپوشانید.

این روش به نام نویز باکس (NOISE BOX) معروف است و یکی از روش های اکوستيک صنعتی به شمار می آید. در این روش دستگاه را در اتاقکی كه از متریال آکوستیکی مثل ساندویچ پانل پشم سنگ ساخته شده است، قرار می دهند. پانل های صوتی صنعتی

يک محفظه آکوستیکی معمولا در اندازه های مختلفی به صورت پیش ساخته وجود داشته و تنها باید آن را در محل مورد نظر مونتاژ كنید. در این روش به منظور خنک کردن دستگاه و جلوگیری از گرم شدن آن از سیستم فنی و دستگاه های كنترل دما استفاده می شود و دستگاه در دمای دلخواه میتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

استفاده از پرده های ضد صدا (Soundproof Curtains)

پرده های ضد صدا هم قادر هستند به عنوان راه حلی برای کاهش نویز دستگاه های صنعتی در نظر گرفته شوند. راه هوای خروجی نباید مسدود شود. همینطور پرده های صوتی قادر هستند به صورت مستقیم در بالا یا اطراف لبه های دستگاه نصب شوند. حتی در صورتی كه قادر به پوشاندن دستگاه با جعبه نیستید، می توانید پرده های ضد صدا را در اطراف دستگاه قرار دهید. پرده های ضد صدا جاذب صدا می باشند و قادر هستند صدای دستگاه را تا حد زیادی کم كنند. پانل های صوتی صنعتی

این يک روش دیگر برای از بین بردن نویز ماشین آلات صنعتی در يک کارگاه می باشد. در این روش می توانید دستگاه را در يک جعبه یا کابینت چوبی بزرگ قرار دهید و سپس آن را با پرده های ضد صدا بپوشانید.

فوم آکوستیک تبریز

پانل های صوتی صنعتی چیست؟

استفاده از پنجره های دو جدارد ضد صوت، یکی از اقداماتی است كه در آکوستيک خانگی برای جلوگیری از ورود صدای بیرون به داخل منزل به کار می روند. در هر جایی امکان دارد نیاز به مقابله و تعدیل صدای يک محیط باشد. این موارد در محیط های مسکونی به عنوان آکوستيک خانگی شناخته می شود. پانل های صوتی صنعتی

اما نیاز به روش های آکوستیکی، در کارگاه ها و محیط های صنعتی بسیار مسئله مهمی می باشد. هر اقدام آکوستيک سازی در صنعت را پانل های صوتی صنعتی می گوییم. این موارد را میتوان معمولا در دو دسته عمده قرار دارد:

  • آکوستيک سازی دستگاه های صنعتی برای جلوگیری از انتشار صدای آن ها در محیط کارگاه: اقداماتی كه شامل کم کردن صدا و نویز دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی برای جلوگیری از انتشار صدای مزاحم برای کارکنان می باشد.
  • آکوستيک سازی کارگاه برای جلوگیری از خروج صدا کارگاه به بیرون: اقداماتی كه شامل آکوستيک سازی دیوارها و سقف کارگاه و کارخانه جات برای جلوگیری از خروج صدای مزاحم برای همسایه ها می باشد.

فوم آکوستیک اصفهان انواع فوم آکوستیک

خصوصیات يک متریال آکوستیکی مناسب

مصالح آکوستیکی كه در صنعت آکوستيک سازی مورد استفاده قرار می گیرند باید خصوصیات زیر را دارا باشند:

  • در مقابل مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم باشند
  • ضد حریق باشند
  • عایق بسیار خوب صدا باشند پانل های صوتی صنعتی
  • بدون نقص و از مواد با کیفیت ساخته شده باشند
  • در مقابل حمله حشرات و میکروارگانیسم ها مقاوم باشند
  • در صورتی كه صدا را منعکس می كنند آن را در جهات مختلف پراکنده كنند
  • از نظر شکل ظاهری يک نواخت باشند

ساندویچ پانل به عنوان یکی از مصالح آکوستیکی

ماده عایقی كه در ساندویچ پانل ها به کار می روند، به معنای واقعی کلمه يک عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی می باشد. جنس ماده مورد استفاده در لایه مرکزی این پانل ها معمولا از پلی یورتان، پلی استایرن و یا پشم سنگ می باشد.

ساندویچ پانل ها یکی از مصالح آکوستیکی نوین می باشند كه می توان از آن ها به عنوان يک عایق صدا بهره مند شد. البته خاصیت ضد صدا بودن این پانل ها تنها یکی از جنبه های مثبت این متریال می باشد. هم اکنون استفاده از ساندویچ پانل ها در صنعت ساخت و ساز، به دلیل مزایای فراوان آن ها بسیار متداول شده. ساندویچ پانل يک صفحه پیش ساخته چند لایه است كه شامل يک فوم عایق و دو لایه فلزی (معمولا از جنس گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم) در اطراف آن می باشد.

سرعت بالای نصب و اجرای آسان ساندویچ پانل ها باعث محبوبیت آن نسبت به متریال سنتی شده. همه این ویژگی ها باعث شده كه ساندویچ پانل ها در بحث پانل های صوتی صنعتی نقش پر رنگی را ایفا كنند.

ساندویچ پانل ها کاربرد متفاوتی دارند. در صورتی كه قرار است از آن ها به عنوان يک متریال آکوستیکی استفاده شود، باید فوم عایق آن ها از جنس پشم سنگ باشد. در واقع ساندویچ پانل های دیواری و سقفی ساخته شده از پشم سنگ، میتواند بهترین گزینه برای ساخت يک اتاقک آکوستیکی در يک سوله یا کارگاه صنعتی باشد. ساندویچ پانل ها همه خصوصیات يک متریال آکوستیکی مناسب را كه در قسمت قبل ذکر کردیم دارند. پانل های صوتی صنعتی

فروش پانل های صوتی صنعتی در آپ دکو

آیا به دنبال راهی برای بهبود کیفیت صدا در محیط کار خود هستید؟ آیا می خواهید تجربه گوش دادن به موسیقی یا صداهای دیگر در محیط کارتان را به یک سطح جدید برسانید؟ با استفاده از پانل های صوتی صنعتی ما، این امکان واقعیت خواهد شد.

پانل های صوتی صنعتی، با بهره گیری از تکنولوژی روز و مواد با کیفیت، به شما کمک می کنند تا صداهای محیطی را کاهش دهید و صدایی تمیز و واضح را تجربه کنید. این پانل ها به طور گسترده در استودیوها، دفترهای کار، سالن های کنفرانس و سایر محیط های صوتی استفاده می شوند.

با استفاده از پانل های صوتی صنعتی ما، شما به راحتی می توانید محیط کارتان را به یک مکانی آرام و خلوت تبدیل کنید. همچنین، این پانل ها به عنوان یک تزیین زیبا و جذاب نیز مورد توجه قرار می گیرند. اگر می خواهید تجربه یک محیط کار با کیفیت و حرفه ای را تجربه کنید، با ما تماس بگیرید و پانل های صوتی صنعتی ما را برای خود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *