Search
Close this search box.

10 ایده برای عایق صوتی ارزان یا حتی رایگان! | کاهش سروصدای بیرون

10 ایده برای عایق صوتی ارزان یا حتی رایگان!

در این مقاله قصد داریم شما را با ایده برای عایق صوتی ارزان آشنا کنیم! با این که سبک زندگی شهری مدرن در کل زندگی آسانی است اما قطعا چند نقطه ضعف قابل توجه هم دارد.

یکی از مشکلات بسیار آزاردهنده آن که دیر یا زود با آن روبرو خواهید شد آلودگی صوتی است. اگر می خواهید بدانید که چطور یک اتاق را بدون هزینه بالا عایق صدا کنید پس احتمالا شما هم درگیر این مشکلات هستید. برای خرید عایق صدا ما بهترین ها را به شما ارائه می کنیم!

10 ایده برای عایق صوتی ارزان یا حتی رایگان!

ناامید نباشید. به وسایل استودیوی گران قیمت برای کاهش سطح صدا نیازی نداریم. می توان با صرف هزینه کم یک اتاق را عایق صدا کرد، فقط به چند وسایل خانگی معمولی و خلاقیت نیاز داریم تا یک تغییر اساسی در محیط ایجاد کنید. حتی وقتی مبانی پایه عایق کردن را آموختید می توانید به شکل رایگان این کار را انجام دهید.

 

برای ثبت سفارش اجرا و خرید عایق صدا با ما تماس بگیرید! همچنین می توانید مشاوره رایگان هم دریافت کنید!

تلفن: 91015033-021

همراه: 09122507811

1- وسایل خانه برای عایق صدا درب و پنجره

اگر نمی دانید از کجا پروژه عایق صدا را استارت بزنید، اولین کار این است که به در و پنجره توجه کنید. به مخصوص درب ها در بلوک کردن صدا متقلبند. چون  بیشتر درب ها توخالی می باشند و شکاف میان در و چارچوب باعث می شود سر و صدا به آسانی وارد شود.

راه حل مناسب اما گران قیمت، گرفتن یک در عایق با کیفیت بالا و ضخیم است. برای رسیدن به نتیجه مشابه با کمک وسایل خانگی، اول باید مبلمان را به شکل تاکتیکی روبروی لبه های درب بگذارید. ایده برای عایق صوتی

در مرحله دوم، توجه داشته باشید که پایین در هم می تواند سر و صدای زیادی را وارد خانه کند. برای پیشگیری از آن، یک قالیچه یا فرش ضخیم یا پارچه مشابه آن روی زمین کنار در بگذارید. این می تواند شکاف پایین در را پر کند و برای عایق کردن سطوح دیگر، در را تا حد امکان با مواد با لایه های ضخیم مثل پتوهای ضخیم بپوشانید.

بهترین ها را از آپ دکو بخواهید! آپ دکو بهترین همراه شما برای خرید عایق صدا می باشد.

2- از وسایل خانه استفاده کنید!

برای ساکت کردن سر و صدای بیرون و پیشگیری از ورود صدا به داخل اتاق می توانید لوازم خانه را به آسانی با هدف ایجاد عایق، جا به جا کنید. راه مفید برای اطمینان از این که صداها از دیوارها عبور نکنند این بوده که کمد لباس و قفسه های کتاب را به آن دیوارها تکیه دهید. آپ دکو به شما توصیه می کند که روی دیوارهایی که مشترکند و یا به سمت خیابان می باشند تمرکز کنید.

کار دیگری که می توانید برای اضافه کردن جرم به دیوارها انجام دهید این بوده که آن ها را با بوم های نقاشی یا پرده ها دکور کنید.هرچه پارچه ضخیم تر باشد، صدا هم بیشتر می تواند جذب شود. پس اگر قالیچه ای دارید که زیباتر از آن بوده که رویش راه بروید، می توانید آن را به دیوار آویزان کنید. ایده برای عایق صوتی

در واقع، حالا که موضوع ما راجع به دکور است باید توجه داشت که کاغذ دیواری های عایق صدا هم می توانند راه مفیدی برای عایق کردن باشند. این کاغذدیواری ها برعکس کاغذدیواری های معمولی از مواد فومی ضخیم تری ساخته شده است. به نظر می تواند ایده خیلی خوبی باشد به خصوص برای دیوارهایی که بعد از جا به جا کردن کمدها و قفسه ها، در معرض نمایش قرار گرفته اند.

از آنجا که مواد نرم و مخملی در جذب صدا بهترند، شاید بخواهید در اتاق یک منطقه کوچک پذیرایی هم اضافه کنید.اگر به اندازه کافی بزرگ هست، می توانید یک مبل کوچک یا یک صندلی آسانی در آن جای دهید. هردو گزینه آکوستیک اتاق را افزایش می دهد.

3- ایده برای عایق صوتی با پتو

اگر در این فکر می باشید که اتاق را رایگان با کمک چیزی که در خانه دارید عایق صدا کنید، “پتو” پاسخ شماست. با این که پهن کردن پتو روی دیوار و پنجره راه حلی زیبا نیست اما در موارد اورژانسی تاثیر دارد.

برای این که پتوها در بلوک سر و صدا تاثیر داشته باشند، باید به اندازه زیادی ضخیم و متراکم باشند. گزارش شده افراد با پتوهای پشمی موفق شده اند. مطمئن شوید که پتو کل سطح دیوار و ترجیحا پنجره را پوشانده است. شما می توانید به اندازه دلخواه پتو اضافه کنید.

در هنگام کار با پتو، شما می توانید:

  • با چسب یا گیره آن ها را به دیوار بچسبانید.
  • روی چوب پرده جلوی در و پنجره آویزان کنید. ایده برای عایق صوتی
  • روی هر سطح سخت یا قطعات مبلمان بیندازید.

4- درزگیر و بستن منافذ

بجز پوشاندن در و پنجره با پتو یا پرده های عایق صدا، چند راه حل آسان تر هم وجود دارد:

  • از نوارهای درزگیر یا واشر لاستیکی در فاصله میان درب/پنجره با چارچوب کمک بگیرید. آن ها باعث می شوند که در و پنجره کاملا بسته شود و هیچ هوا یا صدایی نتواند از آنجا عبور کند.
  • استفاده از یک درزگیر پارچه ای بلند و ضخیم در زیر درب.
  • استفاده از سطح شیبدارهای موجود برای زیر درب.

5- در مقابل دیوار مشترک کتابخانه و یا کمد قرار دهید

دیواری نازک دارید؟ اضافه کردن یک عایق داخلی به دیوار، یک ترفند هوشمندانه بوده که باعث کاهش سر و صدای آپارتمان کناری می شود. تنها کاری که باید بکنید، اضافه کردن اجسام به قفسه کتاب است. مواد و اشیاء سنگین در برابر لرزش مقاومت می کنند و از این طریق انتقال صدا را کاهش می دهند.

هرچه اشیا سنگین تر و پرچگالی تر باشند، جذب صدای بهتری دارند. فقط مطمئن شوید که کتابخانه کاملا به دیوارها، کف و سقف چسبیده است تا شکاف هوا وجود نداشته باشد یا به تعبیری، راه دیگری برای صدا نماند. ایده برای عایق صوتی

6- جرم در ورودی را افزایش دهید

اگر نگرانی شما بیشتر به خاطر سر و صدای طبقه بالا یا پایین یا بیرون از منزل است، این اقدام زیاد ضروری نیست. اما برای خیلی از افراد هرچه بیشتر عایق صدا کردن درب، تغییرات بزرگی به وجود می آورد. بهترین کار جایگزین درب با یک درب چوبی محکم است. اگر در خانه ای قدیمی زندگی می کنید که خودش در چوبی محکم دارد واقعا خوش شانس می باشید! ایده برای عایق صوتی

اگر چنین دربی ندارید و پول کافی برای خریدش را هم ندارد می توانید اقداماتی انجام دهید تا جرم در افزایش پیدا کند. شاید زیبا نباشد اما می توانید روی آن را با وسایلی مثل تخته MDF و… پوشاند. این اقدامات کمی وزن و ضخامت به در داده و این به بستن مسیر رفت و آمد صدا کمک می کند.

هم اکنون با توجه به اینکه سرویس های بهداشتی به داخل خانه ها آمده اند، بحث پیشگیری از صدا و عایق صدا سرویس بهداشتی به یکی از موارد مهم در منزل تبدیل شده است. از مهم ترین کارهایی که برای این کار انجام می دهند، می توان به عایق صدا کردن در اشاره کرد.

7- ایده برای عایق صوتی با فرش

درواقع، فرش ها فقط برای زیبایی یا گرم و نرم کردن زمین نیستند. یک نقش مهم دیگر آن ها در کاهش سر و صداست و نوعی عایق صوتی ارزان به شمار می روند. خیلی از مردم فکر می کنند هرچه سطح سخت تر و ضخیم تر باشد بهتر صدا را بلوک می کند. اما کف های چوبی و بتنی سر و صدای بیشتری را عبور می دهند. این مسئله به مخصوص در سر و صدای حاصل از ضربه بیشتر کردار می شود، مثل صدای قدم ها، یا افتادن اجسام روی زمین. ایده برای عایق صوتی

فرش ها به خاطر ساختار آکوستیک نرمی که دارند، می توانند این ضربه ها را جذب کرده و ارتعاشاتی که به ساختمان منتقل می شود را کاهش دهد. به همین خاطر انداختن فرش در اتاق اصلی خانه، راه آسانی است برای بلوک صدای ضربه ها تا از طریق سقف عبور نکنند.

فرش ها با زندانی کردن امواج صوت در الیافشان می توانند اکو را جذب کنند. بهترین راهکار این بوده که کل کف سطح زمین را با مناسب ترین ضخامت فرش بیاندازید.همینطور برای بالا بردن تاثیرگذاری فرشتان، می توانید یک چوننداز زیر آن بیاندازید.

8- پرده های عایق صدا آویزان کنید

درست مثل پتوها، پرده ها هم می توانند برای کم یا جذب کردن صداها، پیش از اینکه به سطح سختی مثل دیوار خشک، مبلمان چوبی یا شیشه پنجره برخورد کنند، استفاده شوند. شما می توانید چوب پرده را هرجایی که می خواهید، در طول دیوار یا بالای در و پنجره ها، نصب کنید و به آن پرده بیاویزید.البته پرده عایق صدا ضخیم نسبت به پتوهای عایق صدا کمتر موثرند.

اما  پرده ها استفاده بهتری دارند چون خیلی جذاب تر از پتوها می باشند. در کل، پتوهای عایق صدا برای موزیسین ها طراحی شده اند چون اینطور که معلوم است ظاهر پتوها به اندازه تاثیر آن برای طراح یا مشتری آن مهم نبوده است. اما وقتی راجع به مناطقی مثل اتاق خواب حرف می زنیم، انتظار داریم که یک چیز آسان تر و موقرتر ببینیم. ایده برای عایق صوتی

به همین خاطر پرده های عایق صدا کارآمدترند. اگر هم نمی خواهید هزینه ای برای پرده های عایق صدا صرف کنید کافی است از پرده های ضخیم تر کمک بگیرید.شما حتی می توانید چند پرده را روی هم بیاویزید. توصیه ما این بوده که پرده های نازک تر را رو به پنجره یا دیوار و ضخیم تر ها را روی کار بیاندازید.

به خاطر داشته باشید که همه پرده ها به یک اندازه عایق صدا نیستند. باید توجه داشته باشید که در میان اجناس متنوعی که بازار را اشباع کرده، جنس درستی تهیه کنید. به علاوه به خاطر داشته باشید که چند اینچ از دیوار کنار پنجره ها را هم با پرده بپوشانید تا هیچ نشتی ندهد.

 

9- پنل های دست ساز عایق ارزان

آیا می خواهید بدانید که چطور یک اتاق را با هزینه پایین و موثر عایق صدا کنید، آماده باشید با کمی تلاش بیشتر پنل های عایق صدا خودتان را ساخته و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. ایده برای عایق صوتی ارزان ساخت پنل های دست ساز است!

  1. اول به مواد عایق صدا نیاز دارید تا داخل پنل بگذارید. می توانید فوم آکوستیک، پشم معدنی یا هرچیز در دسترس دیگری را انتخاب کنید. بیشتر اینها ارزان و در دسترس می باشند. ایده برای عایق صوتی
  2. بعد یک چارچوب چوبی بسازید که مواد عایق صدا شما را در بر گیرد. سایز پنل باید اندازه سایز سطحی باشد که می خواهید بپوشانید. بهترین راهکار استفاده از چسب چوب و چسب اسپری در کل محیط عایق شماست.
  3. در آخر، وقتی که مواد عایق صدا را داخل چارچوب قرار دادید، کل سازه خودتان را داخل پارچه بگذارید. این پارچه باید زیبا و جذاب باشد چون بخش رویی و قابل دید کار ماست. علاوه بر آن، مطمئن شوید که پارچه یا هر چیز دیگری که استفاده می کنید عایق صدا نباشد، چون می خواهید که امواج صوت به مرکز پنل برسند.

10- استفاده از فوم های عایق صدا

اگر در اینترنت فوم عایق صدا جستجو کنید، شاید به این نتیجه برسید که اصلا نمی تواند صدا را بلوک کند. اما آیا این یعنی بی مصرف اند؟ آیا می توان واقعا به عنوان عایق از آن استفاده کرد؟ بله! ایده برای عایق صوتی

در آکوستیک ها میان بلوک صدا، عایق صدا و جذب صدا تفاوت وجود دارد. فوم عایق صدا جلوی عبور امواج صوت را نمی گیرد، بلکه مثل بقیه مواد نرم مشابه، امواج صوت را درون الیافش زندانی می کند. این کار انرژی امواج صوت را به گرما تبدیل کرده و باعث کاهش اکو می شود.

شاید فوم عایق صدا ارزان کاملا سر و صدا را در اتاقتان از میان نبرد ولی می تواند تفاوت چشگیری با کاهش اکو ایجاد کند. از همه مهمتر اینکه محصولات ارزانی بوده و به آسانی می توانید پیدا کنید. ایده برای عایق صوتی

به این نکته ظریف توجه داشته باشید که از یک طرف، کاشی های فومی می توانند بافت زیبایی برای دیوارها ایجاد کنند. اما از طرفی دیگر نصب ابزار عایق صدا حرفه ای روی دیوار اتاق های مثل اتاق خواب یا پذیرایی می تواند کمی بیش از حد و نامتناسب جلوه کند. می توان راه های عایق صدا نامحسوس تری را انتخاب کرد.

 

نظر شما درباره مقاله ایده برای عایق صوتی ارزان چه بود؟ کدام روش را به کار گرفتید؟ آیا نتیجه بخش بود یا خیر؟ خوشحال می شویم نظراتتان را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید!  

 

برای خرید عایق صدا ارزان با ما در ارتباط باشید!

عایق صدا در مجموعه آپ دکو با بهترین قیمت به فروش رسیده و اجرا می شود. شما می توانید همین حالا برای اجرای انواع عایق با ما تماس بگیرید و همچنین مشاوره رایگان دریافت کنید! در صورتی که به مراجع غیر معتبر برای اجرای عایق اعتماد کنید پشیمان می شوید! پس گول قیمت های ارزان و غیر واقعی بازار را نخورید و همین حالا با ما تماس بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *