Search
Close this search box.

عایق صدا پشم سنگ – قیمت عایق صوتی پشم سنگ

عایق صدا پشم سنگ يک عایق صدا-حرارتی با الياف معدنی است. ماده اولیه عایق صدا پشم سنگ بازالت بوده که از گروه سنگ های آذرین بوده و بازمانده فعالیت های آتشفشانی است. برای اجرای عایق صدا پشم سنگ، بازالت را در دمای 1500 درجه سانتیگراد ذوب می كرده و با کمک روش هایی خاص آن را به اليافی بسيار ریز با قطر میكرونی تبدیل می كند. 97% کل محصول پشم سنگ را این الياف تشكیل می دهد، 3% باقی مانده رزین و روغن های مورد نياز برای فرم دهی الياف متناسب با نوع محصول مورد نياز است.

پشم سنگ که در زبان انگلیسی rock wool نامیده می شود، جزو خانواده عایق های حرارتی متشکل از الیاف معدنی است به همین دلیل گاهی به آن mineral wool هم اتلاق می شود. ماده اولیه اصلی برای تولید این عایق، سنگ بازالت، از گروه سنگ های آذرین است که بازمانده فعالیت های آتشفشانی است و در کشور به وفور وجود دارد.

برای اجرای عایق صدا در انواع مختلف آپ دکو کامل ترین خدمات را به مشتريان عزیز ارائه می كند،

کافیست با 09122507811 تماس بگیريد تا شما را راهنمایی كنیم!

عایق صدا یعنی دعوت آرامش به محل زندگی و محل کار، یعنی حذف هرگونه صدای اضافه، همین حالا می توانید برای عایق سازی دیوار، کف و سقف ساختمان با ما تماس بگیرید. عایق صدا باید با توجه به نکاتی انتخاب خریداری شود تا تاثیر گذاری لازم را داشته باشد.

هزینه عایق صدا ساختمان چقدر است؟

هزینه عایق صدا ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

  • ساختمان در حال ساخت باشد یا قدیمی
  •  متراژ ساختمان مورد نظر
  •  تعداد طبقات ساختمان عایق صدا پشم سنگعایق صدا پشم سنگ
  •  نوع سازه ساختمان
  • حجم کار عایق در ساختمان
  • حمل و نقل متریال ها و دستمزد استادکارها هم از دیگر عواملی می باشند که بر روی قیمت عایق صدا ساختمان تاثیرگذار هستند

عایق صدا پشم سنگ

عایق صدا پشم سنگ

محدوده تحمل دمایی پشم سنگ از 30- تا 750 درجه سانتیگراد بوده و ضریب انتقال حرارت آن بسيار پایین بوده که این ویژگی باعث شده که نقش زيادی در کم كردن مصرف انرژی داشته باشد. کاهش مصرف انرژی باعث کاهش هزینه ها شده و آلاینده های کمتری ساخته می كند که کمک بزرگی برای محیط زیست است.

همچنین پشم سنگ از نظر زیست محیطی و بهداشتی به عنوان عایقی مطلوب شناخته شده و هیچ يک از عوارض نامطلوب عایق های مشابه را ندارد، در حقیقت پشم سنگ بی ضررترین عایق حرارتی-صوتی شناخته شده است. پشم سنگ يک عایق حرارتی و عایق صدا خوب است. قدرت عایق صدا پشم سنگ 33 برابر دیوار بتنی و 22 برابر دیوار آجری است. همین موضوع باعث شده مورد توجه افراد قرار بگیرد! عایق صدا پشم سنگ

از عایق صدا پشم سنگ در کشت هيدروپوینک هم استفاده می شود. در کشورهای پیشرفته بیشترین مصرف انرژی مربوط به بخش صنعت است اما در کشور ما بیشترین مقدار انرژی در منازل و بخش اداری مصرف می شود.

این باعث اتلاف بخش زيادی ازسرمایه ملی کشور شده و آلودگی های زيادی درمحیط را به دنبال دارد که تاثیرات این آلودگی ها به شکل ضایعات زیست محیطی و يا کاهش سطح سلامت جامعه نمايان می شود. از عایق صدا پشم سنگ در صنعت ساختمان سازی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاه، کوره ها، اجاق ها، کانال های هوا، دیگ های بخار، دودکش ها و همینطور به منظور عایق کاری صوتی استفاده می شود. عایق صدا پشم سنگ

نحوه ساخت عایق صدا پشم سنگ

برای ساخته آن سنگ بازالت را در دمای ۱۵۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می كرده و با کمک تكنولوژی و روش هایی خاص آن را به الياف بسيار ریز با قطر میكرونی تبدیل می كنند. تقریبا همه مواد اولیه تشكیل دهنده پشم سنگ را سنگ بازالت تشكیل می دهد و تنها ۳ درصد مواد اولیه به روغن ها و سایر مواد مورد نياز برای فرم دهی الياف با توجه به نوع محصول اختصاص داده می شود. عایق صدا پشم سنگ

عایق پشم سنگ در جذب و کاهش صدا بازده بالایی دارد و از این رو از آن در جلوگیری از آلودگی صوتی در سالن های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا و … استفاده می شود. با طراحی و نصب مناسب عایق های صوتی پشم سنگ و همچنین قرار دادن فضای مناسب در پشت آن ها می توان ضریب جذب عایق صوتی پشم سنگ را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

پشم سنگ در صنعت ساختمان سازی

کاربرد پشم سنگ در ساختمان، براساس مقررات ملی و بین المللی ساختمان به عنوان مهم ترین راه حل کاهش مصرف انرزی محسوب می شود. همچنین عایق کاری ساختمان جزء لاینفک صنعت ساختمان سازی محسوب می شود. عایق کاری جداره های خارجی ساختمان بین ۳۵ تا ۵۵ درصد از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. که این امر راندمان دلیل مقاومت حرارتی فوق العاده پشم سنگ، قبوض انرژی برای گرمایش و سرمایش در ساختمان های مسکونی را کاهش می دهد.

بهترین زمان و کاربرد پشم سنگ در ساختمان برای عایق کاری، در زمان دیوارکشی و در زمان ساخت می باشد که بسیار راحت تر و با هزینه کمتری نسب به ساختمان های احداث شده انجام می پذیرد. در زمان ساخت یک بنا، از روش های مختلف و متنوعی جهت عایقکاری ساختمان می توان استفاده نمود. می توان پشم سنگ ساختمانی را ضمن اجرای نمای ساختمان انجام داد.

اجرای عایق با استفاده از عایق های معدنی پشم سنگ نیاز به اجرای سازه فلزی و یا چوبی دارد که عایق در بین آن قرار داده شده و نمای ساختمان بر روی آن اجرا می شود از این رو این روش را به نام “عایق کاری با سازه” معرفی می کنند.

همینطور پشم سنگ در ساختمان، سازه ها را در برابر آتش محافظت می کند و ایمنی را بهبود می بخشد زیرا از سنگ ساخته شده است که در برابر آتش مقاوم است. پشم سنگ یک ماده قابل تنفس است که اجازه می دهد رطوبت از ساختمان خارج شود. این امر خطر رشد کپک و باکتری در داخل ملک را کاهش می دهد. آسایش حرارتی و کیفیت هوای ساختمان را بهبود می بخشد و محیط سالم تری را به ساکنان ارائه می دهد.

انواع و کاربرد عایق صدا پشم سنگ

از جمله انواع عایق حرارتی پشم سنگ می توان به عایق پشم سنگ تخته ای ( در کوره سازی، پالایشگاه و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد)، عایق لحافی ( برای استفاده در سقف شیروانی و سوله)، پتویی (در ماشین آلات و تجهیزات صنعتی کاربرد دارد)، و لوله ای (که برای عایق بندی لوله های صنعتی و ساختمانی جهت جلوگیری از یخ زدگی استفاده می شود) اشاره کرد. عایق پشم سنگ با دانسیته ها و مشخصات فنی مخصوص به خود تولید می شوند و بهترین کارایی را پس از اجرا به مصرف کننده ارائه می دهند.

پشم سنگ مقاومت بسیار بالایی در برابر حریق از خود نشان داده و در صورت آتش سوزی سازه های بتنی و یا فلزی چنانچه مقاطع ساختمانی مقاومت خود را از دست بدهند، وجود این محصول در سازه ها می تواند از آن ها در برابر آتش محافظت نماید.

از دیگر مزایای استفاده از عایق پشم سنگ می توان به عدم تکثیر میکروب و قارچ در بافت آن اشاره نمود که یکی از ویژگی های مطرح این عایق در میان سایر محصولات به شمار می رود. به دلیل مزایای ذکر شده پشم سنگ را می توان مفیدترین و سالم ترین عایق موجود در بازار به شمار آورد.

عایق صدا پشم سنگ سنگ تخته ای

همانگونه که از نام آن مشخص است به شکل تخته ای ساخته شده و با اندازه استاندارد 60×120 سانتی متری ارائه می گردد. بیشتر به عنوان عایق ساختمان برای دیوارها وسقف و کف استفاده می شود وعایق مناسبی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی وهمینطور قوی برای جلوگیری از انتقال صدا است. طوری که استفاده از عایق صدا پشم سنگ تخته ای با ضخامت و چگالی متناسب می تواند نزديک به %99 دما و صدای محیط را عایق كند. عایق صدا پشم سنگ

کاربرد پشم سنگ تخته ای

یکی از مهم ترین کاربرد های عایق تخته ای یا فنوپانل در تولید ساندویچ پانل ها می باشد. این محصول علاوه بر عایق کردن بسیار مناسب حرارتی، برای انجام عایق کاری صوتی در دانسیته های بالا استفاده می شود. عایق های پشم سنگ تخته ای را می توان در دیواره های ساختمان مسکونی، استودیو های صدا برداری و سینما می توان استفاده کرد و می تواند با استفاده از روش های حرفه ای در نصب، تا حد زیادی از هدر رفت حرارتی را بکاهد. یکی از مهم ترین دلایل کاربرد این محصول، کیفیت بالا در کنار قیمت مناسب می باشد.

عایق صدا پشم سنگ لحافی

به شکل رول های 10×1.2 متری ساخته شده و معمولا همراه با کاور يا روکش کاغذ آلومینیوم مسلح به کاغذ كرافت ساپورت می شود. بیشتر به عنوان عایق برای سقف سوله ها و لوله های تاسیسات استفاده می شود. این عایق به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه بوده و برای دمای 5- الی 150 درجه سانتیگراد نتیجه خوبی به همراه دارد و برابر پشم شیشه عملكردی بسيار بیشتر و حرفه ای تر خواهد داشت. طول عمر آن هم بالاست و برای دمای محیط منحصربفرد است.

عایق صدا پشم سنگ لوله ای

همانگونه که از نامش پيداست به لحاظ ظاهر شبیه لوله بوده و قالب لوله ای شکل دارد و از وسط باز شده و لوله مورد نظر را بغل می كند و با کمک بسته های فلزی يا پلاستیكی ساپورت می شود. برای عایق كردن انواع لوله به کار می رود و هم بعنوان عایق حرارت و هم عایق صوت کاربرد دارد و برای لوله هایی از سایز½ الی 20 اینج قابل ساخته است.

عایق صدا پشم سنگ پتویی

عایق صدا پشم سنگ پتویی معمولا به شکل رول های 5×2/1 متری ساخته شده و به شکل پیش فرض دارای يک طرف تور سیمی است. الياف پشم سنگ با کمک نخ نسوز به تور سیمی دوخته شده و شکل رول به آن ها می دهد. عایق صدا پشم سنگ

این عایق جزعایق های با تفاوت حرارتی بسيار بالا و ضریب انتقال حرارت پایین بوده و نسبت به عایق لحافی دارای چگالی بالاتری است. بیشتر در کوره های صنعتی و عایق كردن تانكرهای حمل قیر و خطوط لوله نفت و مخازن انبار آن مورد استفاده قرار می گیرد و درکل جزء دسته عایق های گرم و مقاوم است.

استفاده از عایق صدا پشم سنگ

دلایل استفاده از عایق صدا پشم سنگ در خانه شما

اگر می خواهيد دیوارهای خانه خود را عایق بندی كنيد، چند مواد مختلف را می توانيد استفاده نمایيد. یكی از این مواد که در دارای پرطرفداریت زيادی هم هست، پشم سنگ بوده که از روی نام خود بيانگر این بوده که پشم ساخته شده از سنگ مذاب است. عایق صدا پشم سنگ

مخلوطی از بازالت، آنورتوزیت و بريکت های سیمانی که بیش از 1500 درجه گرمادهی می شوند که در آن مخلوط های سنگی مذاب می شوند و سپس به الياف تبدیل می شوند، سپس روغن معدنی و تسمه که باعث تثبیت فیبرهای پشم سنگ می شود به آن افزوده شده و همینطور باعث دفع آب آن ها می شود. پشم سنگ با توجه به توانایی عایق بندی خود با EPS قابل مقایسه است، اما علل زيادی وجود دارد که طراحان زمان طراحی از عایق صدا پشم سنگ به صورت مختلف استفاده می كنند.

پشم سنگ سپاهان اصل
پشم سنگ سپاهان اصل

استفاده از عایق پشم سنگ به عنوان عایق صوتی

عایق صوتی پشم سنگ به دو روش از انتقال صوت جلوگیری می کند: عایق صدا پشم سنگ

  1. با کاهش عبور صدا از میان اجزاء
  2. کاهش جذب صدا

عایق صوتی پشم سنگ ساختار فیبری بازی دارد که برای کاهش عبور صدا و جذب صدا بسیار مناسب است. عایق پشم سنگ با کاهش انرژی صوت هنگام عبور از دیوار، سقف و دیگر اجزاء ساختمان، باعث کاهش صدای ورودی و یا خروجی از ساختمان می شود. عایق صدا پشم سنگ

علاوه بر این عایق صوتی پشم سنگ باعث جذب صدا و کاهش انرژی صوت هنگام انعکاس آن از سطح می شود. عایق صدای پشم سنگ بازده بالایی در جذب صوت دارد به همین دلیل در فرودگاه ها، ایستگاه مترو، زیر ریل ها، در استودیوهای صدا برداری، سالن های نمایش موسیقی، سالن های تئاتر و سینما، اتاق های کنفرانس، محیط های آموزشی، رستوران ها از این عایق صوتی استفاده می شود. عایق صدا پشم سنگ

همچنین در صنعت جهت جلوگیری از صدای انواع دستگاه ها مثل پمپ های آب، دستگاه های موجود در موتور خانه ها و … در اطراف دستگاه اتاقکی به وجود می آورند و سطوح داخلی آن را با استفاده از عایق صوتی پشم سنگ، عایق کاری می کنند.

مقدار کاهش انرژی صوت به ضخامت عایق صوتی استفاده شده نیز وابسته است. هرچقدر که ضخامت عایق صوتی پشم سنگ استفاده شده بیشتر باشد، مقدار کاهش انرژی صوت نیز بیشتر می شود. این موضوع در فرکانس های کم تاثیر بیشتر دارد. علاوه بر ضخامت عایق صوتی، گذاشت فاصله هوایی در پشت ، میزان کاهش انرژی را بطور محسوسی افزایش می دهد. عایق صدا پشم سنگ

پشم سنگ لوله ای (ایزوپایپ)

این نوع پشم سنگ به صورت پیش ساخته بوده و در سایزهای 1/2 اینچ تا 16 اینچ و ضخامت های 25 میلیمتر تا 100 میلیمتر تولید می شود. کاربرد اصلی آن به عنوان عایق صوتی و حرارتی لوله ها در صنعت ساختمان و صنایع و پتروشیمی است. این نوع عایق به صورت ساده و دارای فویل آلومینیوم 60 میکرون قابل تولید است.

پشم سنگ پتویی (ایزوبلانکت)

کاربرد اصلی این نوع پشم سنگ در صنایع و پتروشیمی به عنوان عایق دور مخازن حرارت بالا است. این نوع پشم سنگ فقط به عنوان عایق حرارتی استفاده می شود نه عایق صوتی. پشم سنگ پتویی دارای توری مرغی گالوانیزه در یک طرف بوده و به صورت سفارشی می توان در همان طرف فویل آلومینیوم نیز نصب کرد.

پشم سنگ لحافی (فنوفلت)

این نوع پشم سنگ دارای یک طرف فویل آلومینیوم 60 میکرون بوده و کاربرد اصلی آن به عنوان عایق حرارتی در زیر سقف سوله ها و شیروانی ها است. پشم سنگ لحافی به ضخامت 50 میلی متر و در دانسیته های 30 و 50 کیلوگرم بر متر مکعب قابل تولید است.

پشم سنگ فله، حلاجی شده و کنار لوله ای

پشم سنگ فله، حلاجی شده، و کنار لوله ای در صنایع مختلف به عنوان عایق صوتی و حرارتی استفاده می شود. برای مثال در صنعت ساختمان برای عایق بندی کف ساختمان در برابر صوت، حرارت و کوبش از پشم سنگ حلاجی شده استفاده می شود.

مزايای پشم سنگ

مزايای پشم سنگ چیست؟

  • پشم سنگ قابلیت محافظت در برابر آتش و افزایش امنیت را ارائه می دهد چون از سنگی ساخته شده بوده که در برابر آتش مقاوم است.
  • همه زباله ها به عنوان يک ماده خام در فرایند ساخته دوباره استفاده شده و عایق جديدی ساخته شود. عایق صدا پشم سنگ
  • طبق گزارش وزارت انرژی ايالات متحده، فایبرگلاس مقدار R را از 2.2 تا 2.7 در هر اینچ ارائه می دهد، در حالی که مقدار R پشم سنک در حدود 3.0 تا 3.3 در هر اینچ است.
  • بازده حرارتی بالای عایق صدا پشم سنگ باعث کاهش هزینه های انرژی برای گرمایش و خنک كننده در ساختمان های مسکونی به علت مقاومت بالای پشم سنگ در برابر حرارت است. مقاومت حرارتی مواد ساختمانی با آنچه که به عنوان مقدار R شناخته می شود اندازه گیری شده و مقدار بیشتر نشان دهنده این بوده که يک ماده می تواند بهتر در مقابل انتقال حرارتی مقاومت كند.
  • این يک ماده مقاوم در برابر فشرده سازی بوده که می تواند به عنوان تخته های سقفی يا پنل های داخلی استفاده شود.
  • پس برای برنامه های کاربردی حرارتی در ساختمان های داخلی مثل ترمیم ها و اتاق زیر شیروانی مفيد است. عایق صدا پشم سنگ
  • همچنین، استفاده از منابع غیر قابل تجديد انرژی مثل گاز و برق را کاهش می دهد که باعث کاهش آلودگی هوا می شود.
  • حداقل تاثیرات ضد زیست محیطی را دارد، چون باعث کاهش رد پای كربن به علت منشاء طبیعی آن و طبقه بندی های خطرناک بوده که حداقل كربن مجاز را ارائه می دهند.
  • این محصول نصب سریع و راحتی را ارائه می دهد که امکان هوادهی به مجموعه ساختمان جزو خصوصيات آن است.
  • افزایش عایق بندی حرارتی و كیفیت هوا در ساختمان را بهبود می بخشد تا محیطی سالم برای افراد بسازد. عایق صدا پشم سنگ
  • همینطور برای ساختمان هایی که برای تغییر کاربری يا طراحی مورد استفاده قرار می گیرد مفيد بوده و يا نياز به اضافه كردن پارتیشن های داخلی است.
  • با توجه به دوام بی نظیر سنگ که دارای طول عمر نامحدود است، عملكرد طولانی مدت را به وجود می آورد. پس نيازی به نگهداری و افزایش هزینه برای آن در طول زمان نیست.
  • عایق صدا پشم سنگ با توجه به مواد نوآورانه خود که دارای تراکم بالاتر و استاندارد تنوع فیبر است امواج صوتی و زمان ارتعاش را کاهش می دهد، پس به شما عایق صدا را ارائه می دهد. به همین علت انتخابی مناسب برای فضایی بوده که افراد به دنبال به حداقل رساندن سر و صدا مثل دفاتر، اتاق خواب، اتاق جلسه يا محل اقامت نزديک به جاده های شلوغ است. عایق صدا پشم سنگ
  • پشم سنگ خود از مواد اولیه طبیعی و پايدار تهیه شده و شايد مهمتر از آن می توان آن را به شکل کامل بازيافت كرد زمانی که ساختمان دیگر بدون استفاده باشد و دیگر زباله ای ساخته نمی شود.
  • این محصول منافذی دارد که اجازه می دهد رطوبت از ساخت و ساز فرار كند. این باعث کاهش رشد باکتری ها در داخل ملک می شود.

عایق صدا پشم سنگ

پشم سنگ چیست؟

سنگ بازالت از خانواده سنگ های آذرین در اثر فوران آتشفشان ها به وجود می آید. اگر این سنگ در صنعت و تحت حرارت بالا (حدود 1500 درجه سانتیگراد) قرار گرفته و تغییر شکل یابد، در نهایت منجر به تولید نوعی الیاف می شود. الیاف به دست آمده خاصیت ضد حریق داشته و در تهیه عایق های حرارتی و صوتی به کار می رود؛ این نوع عایق ها را پشم سنگ می نامند.

در اصل، بازالت در حرارت بالا ذوب می شود و به الیافی با ابعاد میکرون تبدیل می شود. سپس یک ترکیب شامل 97 درصد الیاف بازالت و 3 درصد رزین و روغن های مخصوص منجر به تولید پشم سنگ خواهد شد. پشم سنگ یک عایق حرارتی و در عین حال یک عایق صوتی عالی به حساب می آید که برای کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی های صوتی ساختمان ها بسیار مفید خواهد بود. پس، استفاده از این عایق در ساخت سازه های عمرانی و ساختمانی عملا هزینه های مرتبط با انرژی را کاهش خواهد داد.

پشم سنگ عایق حرارتی

عایق حرارتی پشم سنگ نوعی عایق است که از الیاف تهیه شده از گونه ای سنگ آذرین با نام بازالت ساخته می شود. ابعاد این الیاف در مقیاس میکرون بوده و با نسبت 97 درصد الیاف و 3 درصد رزین و روغن، عایق حرارتی پشم سنگ را تشکیل می دهد.

پشم سنگ را به عنوان یک عایق صوتی با عملکردی فوق العاده هم به کار می برند. لازم است بدانید که عملکرد این عایق حرارتی-صوتی بسیار بهتر از عایق های مشابه است. استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارد. این مساله در کشور ما که قسمت عمده ای از انرژی در بخش مصارف خانگی صرف می شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

امروزه، عایق حرارتی پشم سنگ در انواع مختلفی ساخته می شود که عملکردهای متنوعی دارند. برای مثال پشم سنگ لحافی، پشم سنگ تخته ای و پشم سنگ پتوئی از پرکاربردترین پشم سنگ ها به حساب می آیند. قیمت پشم سنگ هم بر اساس نوع و کاربرد آن تعیین می شود.

از سوی دیگر، بر اساس تحقیقاتی که در زمینه پشم سنگ انجام گرفته است، این نوع عایق صوتی-حرارتی فاقد مضراتی است که دیگر عایق ها برای محیط زیست از خود نشان می دهند.

در واقع، به جرات می توان پشم سنگ را به عنوان مفیدترین و پاک ترین نوع عایق حرارتی دانست. پس، به نظر می رسد که استفاده از این نوع عایق صوتی-حرارتی بسیار باصرفه باشد؛ مخصوصا اگر از یک مرجع مطمئن و معتبر مثل آپ دکو خریداری شود. بیش از 44 درصد از عایق های به کار رفته در مصالح ساختمانی از نوع پشم سنگ های مختلف هستند. بعضی از ویژگی های بارز انواع پشم سنگ عبارت اند از:

ویژگی های بارز انواع پشم سنگ

  • راحتی در نصب
  • مقاومت در مقابل انتقال صوت
  • ضریب هدایت حرارتی پایین
  • مقاومت زیاد در مقابل آتش سوزی
  • قدرت جذب بالا در مقابل صوت
  • سمی نبودن و سازگاری بالا با محیط زیست
  • دارای خواص ضد آلرژیک
  • مناسب برای استفاده در ساخت و سازهای عمرانی و صنعتی

انواع پشم سنگ کدام اند و چه کاربردی دارند؟

عایق حرارتی پشم سنگ یکی از بی ضررترین و مناسب ترین عایق های حرارتی و صوتی در بین موارد مشابه است. از این رو، تلاش بر این است تا انواع مختلفی از آن ساخته شده و در جاهای مخصوص به کار گرفته شوند.

پشم سنگ ها با هر نوعی که باشند، می توانند به صورت روکش دار و بدون روکش تولید گردند. قیمت پشم سنگ هم بر همین اساس و بنا بر نوع آن تعیین می شود. در هر حال، لازم است افراد بنا بر نیاز خود به یک فروشگاه و یا تولید کننده مطمئن مثل آپ دکو مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند. انواع پشم سنگ های تولید شده در صنعت و کاربردهای آن ها در ادامه معرفی می شوند.

پشم سنگ لحافی (فنوفلت)

عایق حرارتی پشم سنگ لحافی نوع پرکاربردی از پشم سنگ است. این نوع پشم سنگ برای عایق کردن سطوح مختلف علی الخصوص سطوح با انحنای کم بسیار مناسب خواهد بود. بعضی از اصلی ترین کاربردهای پشم سنگ لحافی عبارت اند از:

  • عایق کردن سقف ساختمان
  • عایق کردن انواع دیوار عایق صدا پشم سنگ
  • عایق کاری انواع کانال تهویه هوا
  • استفاده به عنوان عایق سوله
  • عایق کردن سقف های کاذب

پشم سنگ لحافی را می توان به صورت روکش دار یا بدون روکش استفاده نمود. روکش پشم سنگ های لحافی عمدتا آلومینیوم و یا کاغذ کرافت است. لازم است بدانید که پشم سنگ لحافی انعطاف پذیری بالایی داشته و همواره به صورت رولی به بازار عرضه می شود. عایق صدا پشم سنگ

پشم سنگ پتویی – فنوپانل

همانند ساختمان ها، بعضی تجهیزات صنعتی نظیر ماشین آلات و لوله های حجیم نیاز به عایق بندی دارند. پشم سنگ پتویی دقیقا با همین هدف ساخته می شود. در واقع، عایق حرارتی-صوتی پشم سنگ پتویی یکی از حیاتی ترین عایق ها برای تجهیزات صنعتی به حساب می آید.

پشم سنگ تخته ای – ایزوبلانکت

پشم سنگ تخته ای هم کاربردهای فراوانی در صنعت دارد که این کاربردها در ساخت و سازها بیش از جاهای دیگر به چشم می خورد. عایق کاری دیوارها، سقف و کف ساختمان با استفاده از پشم سنگ تخته ای کمک می کند تا محل زندگی از اتلاف انرژی و آلودگی های صوتی در امان بماند.

با تغییر دانسیته و ضخامت پشم سنگ تخته ای در هنگام تولید، انواع مختلفی از پشم سنگ ها تولید می شود. پتروشیمی ها، صنایع کوره سازی و پالایشگاه ها از جمله مصرف کنندگان پشم سنگ تخته ای به شمار می روند. عایق صدا پشم سنگ

پشم سنگ فله ای  – ایزوترم

پشم سنگ خام فله ای نوع دیگری از عایق های حرارتی است که به صورت پشم سنگ خام حلاجی شده تولید می شود. این نوع عایق صوتی-حرارتی در مواردی که فضای مورد نظر شکل هندسی خاصی نداشته باشد می تواند به کار برده شود. عایق صدا پشم سنگ

پشم سنگ لوله ای  – ایزوپایپ

پشم سنگ لوله ای نوع خاصی از عایق ها است که در زمینه عایق کاری تاسیسات ساختمانی و انواع لوله، کارایی زیادی دارد. پشم سنگ لوله ای متناسب با قطر لوله های موجود در بازار تولید شده و از نظر ضخامت تنوع بالایی دارند. عایق صدا پشم سنگ

مزایای عایق حرارتی پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ به عنوان یکی از مناسب ترین عایق های حرارتی و عایق های صوتی به حساب می آید. حال این سوال مطرح می شود که چرا انواع پشم سنگ مناسب ترین عایق در صنعت به شمار می روند؟

در زیر به بعضی از مزیت های اصلی پشم سنگ اشاره خواهیم کرد: عایق صدا پشم سنگ

مزیت های اصلی پشم سنگ

  • کیفیت و عملکرد پشم سنگ در جذب صوت، کاهش انتقال صدا و جلوگیری از انتقال حرارت فوق العاده است.
  • نارسانا بودن و هدایت الکتریکی صفر پشم سنگ یکی از مزیت های ویژه آن محسوب می شود.
  • پشم سنگ با هر نوعی را می توان مطابق با اندازه مورد نظر برش داده و استفاده نمود.
  • از نظر رعایت بهداشت، پشم سنگ گزینه مناسبی است؛ چون از رشد باکتری، قارچ و حشرات جلوگیری می کند.
  • پشم سنگ، وزن بسیار سبکی داشته و در هنگام استفاده، بار اضافی برای سازه ایجاد نمی کند.
  • طول عمر پشم سنگ بالا است و در مقابل مواد شیمیایی مقاومت بالایی نشان می دهد. عایق صدا پشم سنگ
  • تولید پشم سنگ با مواد اولیه بدون ضرر بوده و هیچ گونه آسیب زیست محیطی و یا خواص آلرژیک برای انسان در بر نخواهد داشت.
  • استفاده از پشم سنگ در محیط های ساختمانی باعث می شود تا در هنگام آتش سوزی آتش به قسمت های دیگر منتقل نشود؛ در نتیجه مهار آتش سوزی را ساده تر می کند.

کاربرد پشم سنگ در کشاورزی

 این روش که در اصطلاح هایدروپونیک نامیده می شود، با استفاده از پشم سنگ به خوبی قابل اجرا خواهد بود. صنعت کشاورزی هم به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده پشم سنگ به حساب می آید. روش جدیدی از کاشت گیاهان که در سال های اخیر به کار گرفته شده، کاشت گیاه بدون استفاده از خاک های کشاورزی است. عایق صدا پشم سنگ

در این روش کشاورزی، پشم سنگ به جای خاک در محیط قرار گرفته و ریشه گیاه و تمامی املاح مورد نیاز آن را در خود نگهداری می کند. نکته ای که در مورد ماده اولیه پشم سنگ یعنی بازالت وجود دارد آن است که این ماده ترکیبات شیمیایی مفیدی نظیر اکسید مولیبدن دارد که در بهبود خاک های کشاورزی نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. البته ممکن است در محیط کشت گیاه از مواد آلی نظیر فوم استفاده شود.

 انواع مختلفی از صیفی جات و گل های متنوع با استفاده از روش هایدروپونیک با پشم سنگ قابل تولید هستند. با این حال، یک ماده نسبتا طبیعی و غیر آلی می تواند از نظر حفظ سلامت محیط زیست بیشتر مورد توجه قرار گیرد. از این رو، در سال های اخیر استفاده از پشم سنگ در گلخانه های هایدروپونیک به یک فرایند رایج تبدیل شده است. عایق صدا پشم سنگ

فرق پشم سنگ و پشم شیشه چیست؟

بهتر است بدانید که کاربرد عایق حرارتی پشم سنگ و پشم شیشه با یکدیگر تفاوت های ویژه دارد.  ممکن است در بین عایق های حرارتی نام پشم شیشه را بیشتر از پشم سنگ شنیده باشید. با این حال، پشم سنگ نسبت به پشم شیشه خواص بیشتری داشته و استفاده از آن مقرون به صرفه تر خواهد بود.در ادامه به بعضی از مزیت های پشم سنگ نسبت به پشم شیشه اشاره می کنیم.

عایق صدا پشم سنگ

تراکم بالای پشم سنگ

پشم شیشه هم مانند پشم سنگ به عنوان عایق حرارتی به کار برده می شود. اما تراکم الیاف در پشم سنگ بیشتر است و پس قدرت عایق بندی بهتری هم ارائه می دهد. مقاومت بالای پشم سنگ در مقابل انتقال حرارت پشم شیشه و پشم سنگ هر دو عایق های حرارتی خوبی هستند.

با این حال، ماده اولیه پشم سنگ باعث می شود تا مقاومت این عایق حرارتی نسبت به پشم شیشه بالاتر باشد. عایق بندی راحت تر کف و دیوارها با پشم سنگ از نظر فنی، عایق بندی کف و دیوارها با پشم سنگ صرفه بیشتری دارد. همینطور، از آن جا که از نظر مقاومت حرارتی، پشم سنگ بهتر عمل می کند، پس، هزینه های مربوط به انرژی کاهش بیشتری خواهد داشت.

مقاومت در مقابل صوت

برای پیشگیری از انتقال سر و صدا و رفع آلودگی صوتی، پشم سنگ بسیار بهتر از پشم شیشه عمل می کند.

عدم بروز واکنش های آلرژیک به پشم سنگ برای انسان

ضد آلرژیک بودن پشم سنگ از ویژگی های اصلی آن بوده و مانع از بروز بیماری های تنفسی می شود. ماده اولیه در تولید پشم شیشه از ذرات ریز و پودر مانندی تشکیل شده است. از این رو، پشم شیشه در طولانی مدت ممکن است برای افراد مشکلات تنفسی به وجود آورد. در واقع، الیاف سازنده پشم شیشه ساختاری سوزنی شکل دارند و پس از ورود به ریه در آن جا ماندگار می شوندکه منجر به خطرات زیادی خواهد شد.

عمر و دوام طولانی پشم سنگ

مقاومت پشم سنگ در مقابل آتش سوزی از بین پشم سنگ و پشم شیشه، مقاومت پشم سنگ در مقابل شعله مستقیم آتش بسیار بیشتر خواهد بود. بدون شک پشم سنگ در مقایسه با پشم شیشه، مدت زمان بیشتری قابل استفاده بوده و مقاومت بالاتری هم نشان می دهد.  استفاده از این ماده در عایق بندی ساختمان ها باعث می شود تا در هنگام آتش سوزی، آتش به نقاط دیگر منتقل نشود.

عایق صدا پشم سنگ

همین حالا می توانيد برای اجرای عایق با فروشگاه عایق صدا تماس بگیريد و در خواست خود را برای بازبینی و ارائه قیمت ثبت كنيد. آپ دکو بهترین سایت ارائه خدمات عایق صدا بوده و در تلاش است با کمک تیم حرفه ای و توانمندی که دارد آرامش را به خانه های شما برگرداند. در صورت نياز به نصب عایق صدا از طریق راه های ارتباطی ذكر شده در وب سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشيد!

عایق صدا پشم سنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *