Search
Close this search box.

یونولیت شانه تخمه مرغی

درباره یونولیت شانه تخمه مرغی چه می دانید؟ بسیاری از افراد در گذشته معتقد بوده اند که اگر دیوار های یک اتاق را با شانه تخم مرغ پر کنید منجر به کاهش صداهای اطراف خواهد شد. در واقع این موضوع تا حدودی درست است اما قرار دادن چندین شانه تخم مرغ بر روی دیوار نمی تواند چندان جالب باشد. از طرفی این موضوع توانست به نوعی الهام بخش طراحان برای تولید یونولیت شانه تخمه مرغی باشد.

آپ دکو بزرگ ترین مجموعه فروش انواع پنل شانه تخم مرغی در کنار شماست، برای خرید، نصب و … از طریق 09122507811 با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. ارسال محصولات به سراسر ایران صورت می گیرد.

به همین دلیل در سال هخای اخیر در محیط های مختلفی از این فوم ها استفاده می شود. فوم های شانه تخم مرغی به دلیل طراحی ظاهری ای که دارند و یا در واقع بخاطر پنل های آکوستیک یا الاستومری ای که دارند منجر به شکسته شدن صدا شده و در نهایت به عنوان یک پنل آکوستیک عمل می کنند. پنل آکوستیک شانه تخم مرغی تنها پنلی است که هم با جنس پنل الاستومر و هم با آکوستیک تولید می شود.

یونولیت شانه تخمه مرغی
یونولیت شانه تخمه مرغی

یونولیت شانه تخمه مرغی چیست؟

پنل شانه تخم مرغی به پنلی می گویند که از جنس پلی اورتان یا همان پلی یورتان بوده و می تواند منجر به کاهش صداهای آزاردهنده اطراف شود. از این فوم ها برای موارد مختلفی استفاده می شود به همین دلیل در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین گزینه ها در بین دیگر انواع پنل های صوتی تبدیل شده است.

یونولیت شانه تخمه مرغی قیمت مناسبی دارد و قابلیت نصب و نگهداری آسان نیز از جمله دیگر ویژگی های آن به حساب می آید. به طور کلی اگر قصد خرید این محصول را دارید می توانید با توجه به ویژگی هایی که دارد آن را انتخاب کنید و با مراجعه به سایت آپ دکو آن را خریداری کنید.

پنل آکوستیکی محیط با یونولیت شانه تخمه مرغی

فوم های شانه تخم مرغی به عنوان پنل آکوستیک شناسایی می شوند اما این موضوع دلیل بر این نیست که کاربرد دیگری نداشته باشند. فوم های شانه تخم مرغی الاستومری از جمله پنل هایی به حساب می آید که علاوه بر کاهش صدای محیط، پنلی برای کاهش دما و گرما نیز خواهند بود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که فوم های آکوستیک برای ضد آتش و گرما بودن گزینه مناسبی به حساب نمی آیند و نباید از آن ها برای این موضوع استفاده کرد.

استفاده از یونولیت شانه تخم مرغی بهترین روش برای این است که بتوانید از ورود و خروج سروصدا پیشگیری کنید، پیشنهاد ما این است که با شناسایی بهترین روش ها و گرفتن مشاوره بهترین قدم را بردارید. در واقع بی گدار به آب نزنید!

 

پنل آکوستیک چیست؟

پنل آکوستیک با توجه به نامی که دارد کاربرد مشابهی نیز دارد. از پنل آکوستیک برای کاهش صدای محیط اطراف استفاده می شود. پنل ها انواع مختلفی دارند و می توان آن ها را با توجه به کاربردی که دارند خریداری کرد. از طرفی این پنل ها در ابعاد، ویژگی های ظاهری مختلفی تولید می شوند و می توان هر یک از آن ها را با توجه به نیاز و سلیقه فردی انتخاب کرد.

طراحی یونولیت شانه تخمه مرغی

فوم آکوستیک بوشهریونولیت شانه تخمه مرغی در ابعاد مختلفی تولید می شود؛ بنابراین شما برای سفارش این محصولات محدودیتی نخواهید داشت. از طرفی رنگ این محصولات نیز قابل تغییر است؛ بنابراین شا می تواند آن را متناسب با محیط مد نظرتان سفارش دهید. رنگ خاکستری فوم شانه تخمه مرغی یکی از محبوب ترین رنگ ها به حساب می آید و در حال حاضر افراد بسیار زیادی از این رنگ استفاده کرده اند.

آکوستیک کردن استودیو با یونولیت شانه تخمه مرغی

یکی از کاربرد های بسیار فوق العاده ای فوم های شانه تخم مرغی دارند در خصوص آکوستیک کردن استودیو است. از آنجایی که محیط استودیو باید بسیار ساکت باشد و از طرفی صدای داخل بهتر است که به بیرون نرود و منجر به ازار همسایه ها نشود؛ بنابراین استفاده از این پنل آکوستیک می تواند به برطرف کردن مشکل شما کمک کند.

این پنل آکوستیک برای آکوستیک استودیو گزینه مناسبی به حساب می آید؛ بنابراین می توان در موارد دیگری نظیر سینما نیز از آن ها استفاده کرد. در آموزگاه های موسیقی و یا خانه هایی که موسیقی دانان و خواننده ها حضور دارند نیز استفاده از این محصول بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

قیمت یونولیت شانه تخمه مرغی

در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت در کشور ما نمی توان عدد مشخصی را برای خرید این محصول بیان کرد اما می توان به علائم تاثیر گذار در قیمت این محصول اشاره کرد. به طور کلی باید بدانید که این محصول در دسته پنل های صوتی مقرون به صرفه قرار دارد. در ادامه به دلایل مختلف و تاثیر گذار در قیمت یونولیت شانه تخمه مرغی اشاره کرده ایم همراه ما باشید.

تولید یونولیت شانه تخمه مرغی

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین قیمت فوم شانه تخم مرغی هزینه مربوط به تولید این محصول است. به طور کلی برای تولید این محصول هزینه زیادی نیاز نیست اما این دلیل بر کاهش بیش از اندازه قیمت این محصول نخواهد بود.

ابعاد و ضخامت فوم شانه تخمه مرغی

یکی دیگر از مواردی که در قیمت یونولیت شانه تخمه مرغی تاثیر بسزایی دارد ابعاد و ضخامت این محصول است. از آنجایی که این فوم در اندازه های متنوعی تولید می شود این موضوع به نیاز شما بستگی دارد و هر چقدر ضخامت و ابعاد آن بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

نصب یونولیت شانه تخمه مرغی

نصب یونولیت های شانه تخم مرغی بسیار آسان است و نیازی به هیچگونه متخصصی نیست. این فوم ها بسیار کاربردی هستند و با توجه به مواردی که گفتیم می توان دریافت که محبوبیت آن بیهوده نیست. این فوم ها را می توان با کمک چسب، میخ و… به دیوار، زمین، سقف و یا هرجای دیگری نصب کرد. این موضوع می تواند منجر به کاهش هزینه های ناشی از حضور نصاب و یا خرید تجهیزات گران قیمت برای نصب شود.

عملکرد فوم شانه تخم مرغی

به صورت خلاصه و کلی، موج صوتی به مواد پنل آکوستیک شانه تخم مرغی برخورد می کند و سپس سعی می کند الیاف پنل آکوستیک را به ارتعاش درآورد. از آنجایی که مواد به کار رفته در پنل آکوستیک نرم هستند؛ بنابراین این موضوع کار نمی کند و در نهایت امواج صوتی تنها انرژی خود را صرف در هم شکستن خواهند کرد اما نتیجه ای نخواهد داشت.

در نهایت این عمل و عکس العمل بین پنل و صوت، صوت منجر به گرما خواهد شد. پنل های صوتی در گذشته سطوح صافی داشتند و به همین دلیل معمولا نمی توانستند به درستی صدا را کاهش دهند در این زمان است که فوم های شانه تخم مرغی توسط طراحان، طراحی و وارد بازار شد.

منظور از پنل آکوستیک خوب چیست؟

پنل آکوستیک خوب به پنلی گفته می شود که بتواند میزان بسیار زیادی صدا را کاهش دهد. پنل های صوتی ای که کیفیت قابل توجهی دارند چگالی یا دانسیته بالایی نیز ارائه می دهند. از طرفی دانسیته می تواند در رنگ محصولات نیز تاثیر گذار باشد به این معنی که هر چقدر دانسیته بیشتر باشد رنگ محصول نیز تیره تر می شود.

در نهایت هر چقدر چگالی بیشتر باشد عملکرد پنل آکوستیک نیز بیشتر می شود. از طرفی باید بگوییم که پنل آکوستیکی شانه تخم مرغی به صورت تک سلولی تولید می شود و برای اینکه بتوان عملکرد بهتری از آن دریافت کرد می توان آن را با دیگر محصولات ترکیب کرد.

تفاوت آکوستیک و پنل آکوستیک

در طراحی یک پنل آکوستیک متناسب باید چگالی مناسبی نیز استفاده شده باشد. هرچقدر چگالی محصول بالاتر باشد حالت آکوستیکی خود را از دست خواهد داد ولی بالعکس می تواند در برابر انتقال صوت مقاومت ببشتری از خود نشان دهد. هرچقدر چگالی پنل کمتر باشد حالت  پنلی خود را نیز از دست می دهد؛ اما می تواند آکوستیک مناسبی به حساب بیاید.

تفاوت آکوستیک و پنل آکوستیک در رابطه با این موضوع است که آکوستیک از انتشار و یا پژواک صوت در محیط های پنل کاری شده جلوگیری می کند که در واقع به آن پنل آکوستیک گفته می شود و پنل آکوستیک نیز می تواند از انتقال صوت از یک محیط به محیط دیگر جلوگیری کند.

 

 

 

نقش یونولیت در پنل بندی صوتی

در گذشته استفاده از یونولیت در طراحی و تولید ساختمان بسیار زیاد استفاده می شد به همین دلیل یکی از رایج ترین پنل های موجود یونولیت به حساب می آید. البته این موضوع به این معنی نیست که دیگر از یونولیت برای ساختمان سازی استفاده نشود اتفاقا برعکس همچنان از یونولیت در ساختمان سازی استفاده می شود؛ اما نمونه های به روزتری از یونولیت مانند یونولیت شانه تخمه مرغی به عنوان پنل آکوستیک نیز تولید شده است. یونولیت تا حدود بسیار زیادی ارزان است و این قابلیت را دارد تا هم به صورت پنل آکوستیک و هم به صورت پنل حرارتی در سرما و گرما عمل کند.

از طرفی یونولیت وزن بسیار کمی دارد و این موضوع علاوه بر اینکه در مواقعی نظیر زلزله برای سالم نگداشتن ساختمان کاربرد دارد از طرفی برای نصب و جابه جایی نیز زمان کمتری نیاز است. در واقع یکی از دلایل محبوبیت این محصولات وزن کم آن در مقایسه با ابعاد بزرگی که دارند است. به طور کلی یونولیت یکی از تجهیزات مورد نیاز در امر ساختمان سازی است که با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهد به وفور مورد استفاده مهندسان قرار می گیرد.

اگر قصد خرید یونولیت شانه تخمه مرغی را دارید می توانید از طریق سایت آپ دکو اقدام کنید.

2 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز؛ قیمت عایق با توجه به جنس، ضخامت و ابعاد متغیر هست. پس برای اطلاعات بیشتر، دریافت قیمت و مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *