Search
Close this search box.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اگر قصد اجرای عایق بر روی دیوار مشترک را دارید در این مطلب با ما همراه باشید، عایق صدا جاذب صدا به صورت رو کار به دیوار نصب می شود و از بهترین عایق های صوتی دیوار مشترک رو کار می توان نوع تخته ای را نام برد. پشم سنگ از بهترین عایق دیوار مشترک محسوب می شود.

مهم ترین ویژگی عایق صوتی دیوار مشترک روکار این است که به آسانی یک دیوار می سازید و اتاقی ضد صدا را ایجاد می کنید. این عایق تنها 30 میلی متر ضخامت دارد و به صورت رو کار قابل نصب می باشد. برخلاف سایر عایق ها، عایق دیوار مشترک 4 لایه دارد و طیف گسترده ای از فرکانس ها را مهار می کند.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

برای خرید عایق صدا و مشاوره در زمینه بهترین نوع عایق صدا با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم!

معرفی انواع عایق صوتی دیوار مشترک

عایق های مختلفی جهت انجام عایق دیوار مشترک وجود دارد اما تنها تعدادی ازین عایق ها توسط کروه آپ دکو اجراء میشوند. این عایق ها تمامی دارای استاندارد های روز دنیا هستند و با تضمین ماندگاری و دریافت بهترین نتیجه برای شما عزیزان نصب و اجراء میشوند.

تعدادی ازین عایق ها را برای شما مشتریان محترم معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه همراه ما باشید:

عایق پشم سنگ
تولید شده از مواد معدنی
بدون بو و ایجاد حساسیت
به صورت رولی و پنل
دارای بافت سلول باز
دارای ضخامت 3 الی 5 سانت
عایق الاستومری
دارای بافت سلول بسته
وزن بسیار سبک و تراکم بالا
انعطاف پذیر
به صورت رولی و پنل
دارای ضخامت 0.4 الی 2.5سانت
عایق ایرپلاست
تراکم بالای میان سلولی
ضخامت 1 الی 3 سانت
بدون بوو و ایجاد حساسیت
دارای دانسیته 20 الی 30
عایق ترموفیوز
دارای دانسیته بسیار بالا
به صورت رولی و پنل
ضخامت مناسب با ضریب جذب بالا
دارای بافت سلول باز
عایق ریباند
تولید شده از تکه های فوم پلی یورتان
تراکم بالا و دانسیته مناسب
به صورت رولی
دوست دار محیط زیست
عایق های آکوستیک
بافت سلول باز
استفاده و نصب آسان
دانسیته مناسب با توجه به میزان هزینه
دارای رنگ های متفاوت

دیوار مشترک چیست؟

استفاده از دیوار مشترک در سازه های مسکونی و تجاری بسیار رایج می باشد. دیوار مشترک، دیواریست که میان دو ساختمان، واحد، یا اتاق مجاور قرار می  گیرد. برای مثال مجتمع های مسکونی، خانه های ردیفی و یا فروشگاه های بزرگ جاده ای را تصور کنید.

در این سازه ها به جای اینکه ساختمان ها را کاملاً جدا از هم بسازند، معمولاً حداقل یک دیوار را با همسایه کناری اشتراک می دهند. در بعضی موارد، سازه از هر چهار طرف به یک واحد دیگر متصل می باشد.

با اینکه این دیوارها در بیشتر مواقع بسیار مستحکم بوده و بخش زیادی از صدا را از بین می برند، اما امکان دارد بعضی افراد همچنان با مشکلاتی درگیر باشند. این مسئله مخصوصاً وقتی یکی از طرفین در طول روز سر و صدای زیادی ایجاد بکند مشکل ساز خواهد شد.

در این مواقع یک دیوار بدون عایق  صوتی اضافه باعث می شود که صدای همسایه را طوری بشنوید که انگار صدا از داخل خانه  خودتان می آید! اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

چرا دیوار مشترک این قدر پر سر و صداست؟

یکی از دلایلی که باعث می شود بسیاری از افراد به  فکر عایق  صوتی دیوار خانه شان بیافتند این است که معمولاً دو طرف دیوار مشترک ساکنانی داشته و واحد های طرفیت دیوار مشترک به طور هم زمان مورد استفاده قرار می گیرند.

مخصوصاً اگر هردو واحد تجاری باشند این مشکل پررنگ تر خواهد شد، زیرا ساعت کاری اکثر شرکت ها یکسان می باشد. پس در ساعات پیک کاری سر و صدا می تواند تا حدی زیاد باشد که واقعاً تمرکز شما را مختل کند. این قاعده برای شروع و پایان روز کاری، که پر سر و صداترین اوقات روز می باشند هم صدق می کند. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

سطح و شدت صدایی که افراد از آن سوی دیوار مشترک می شنوند برای همگان یکسان نیست. اگر دیوار مشترک کمی قدیاست و به خوبی عایق بندی صوتی نشده باشد، احتمال قوی تر شدن صداهای هوا-برد و ضربه ای بیشتر می شود. صداهای هوا-برد واقعاً نباید شنیده بشوند اما در صورت عایق بندی صوتی ضعیف، مواردی که فرد صدای مکالمه یا حتی تلویزیون خانه کناری را به وضوح شنیده باشد بسیارند.

صداهای ضربه ای مانند اصوات سازهای موسیقی تا حدودی از همه دیوارها عبور می کنند. استفاده از عایق  صوتی دیوار تا سطح بسیار بالایی از صداهای ضربه ای را کاهش می دهد، ولی افرادی که دنبال صدا بگردند و نسبت به آن حساسیت بالایی داشته باشند باز هم آن  را خواهند شنید.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اجرای عایق صوتی برای دیوار های مشترک مانند مسکونی ساختمان ها اتاق های کنفرانس آموزشگاه ها و باشگاه های ورزشی …

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

روش اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

بر روی دیوار اصلی عایق عایق صوتی را قرار می دهیم و بعد روی آن را با  کناف یا ام دی اف می پوشانیم تا ضخامت دیوار 6 تا 7 سانتیمتر جلو بیاید …

در مرحله اول باید از مکان شما بازدید شود تا کارشناسان بتواند تشخیص دهد که چه نوع صدای باید حذف شود  بعد از تشخیص این موضوع و بازدید از محل کارشناس ما تشخیص می دهد چه روشی با چه متریالی برای محیط و فضای شما مناسب است.

در جلوی دیوار شما یک دیوار به فاصله 6 تا 8 سانتیمتر قرار می دهیم و بین آن را عایق صدا استفاده می کنیم . بسته به صدای که می خواهیم از بین برود متریال مورد نظر را انتخاب می کنیم. امکان دارد این صدا حرف زدن عادی همسایه باشد یا صدای موسیقی یا صدای … اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

بین دیوار را از عایق های پلی استر یا پشم سنگ استفاده می شود و سطح نهایی کناف یا ام دی اف می شود و روی سطح نهایی حالا شما می توانید تصمیم بگیرید که نقاشی شود یا کاغذ دیواری که با توجه به تصمیم شما اکیپ ما در محل آن را انجام می دهند. در صورتی که از ام دی اف رنگی استفاده کنید دیگر نیازی به کاغذ دیواری یا نقاشی نیاز ندارید.

خوبی استفاده از ام دی اف رنگی این است که شما می توانید با توجه به هارمونی فضایی که دارید رنگ آن را انتخاب کنید بر فرض مثال ام دی اف استخوانی که با بیشتر دکوراسیون منازل همخوانی بیشتری دارد. با این روش شما می توانید با خیال آسان حدود 80 تا 85 درصد صدا را به آسانی از بین ببرید. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اگر میخواهید به یک زندگی آرام و آرامش بخش دست پیدا کنید، عایق صوتی دیوار را برای خانه خود انتخاب کنید. با استفاده از عایق صوتی دیوار آپ دکو، میتوانید وقتی که خواستید به خلوت و آرامش خود بپردازید و از محیطی آرام و آرامش بخش در خانه لذت ببرید.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اجرای عایق صوتی دیوار مشترک

عموماً عایق صدا برای دیوار مشترک به دو صورت تو کار و رو کار مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام شرایط نصب متفاوت و قابلیت های ویژه ای دارند. اگر خانه ای خریداری کرده اید که در زمان ساخت با عایق صدا پوشانده نشده، می توانید با کمک عایق صدا رو کار که در فروشگاه ایزوهم در مدل های مختلف ارائه شده، دیوارهای خانه خود را عایق سازی نمایید.

به طور کل چه عایق صدا برای دیوار مشترک از نوع تو کار باشد یا رو کار باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد.

  • از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد.
  • تمیز و بهداشتی باشد.
  • ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی ننماید. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک
  • در برابر رطوبت و نم مقاوم باشد.
  • غیر قابل اشتعال باشد
  • بتواند امکان انتقال امواج صدا را تا 80 درصد کاهش دهد.

یکی از نکات مهمی که در مورد عایق صدا برای دیوار مشترک باید به آن توجه کرد، ضخامتی است که برای عایق در نظر گرفته می شود. اگر این ضخامت زیاد باشد طبیعتاً می تواند از فضای داخلی محیط شما کم نماید به همین دلیل لازم است زمان انتخاب عایق صدا برای دیوار مشترک به این نکته توجه داشته باشید. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

برای اجرای عایق بر روی دیوار مشترک پیش از هر چیز باید تست صدا توسط کارشناسان انجام شود. کارشناسان با بررسی دیوارها و میزان صدایی که وارد می شود، به شما می گویند که چه نوع عایقی برایتان مناسب می باشد.

اگر حجم صدایی که وارد خانه تان می شود، خیلی زیاد است و آرامش را از شما گرفته، امکان دارد کارشناسان به شما پیشنهاد کنند از عایق های تو کار استفاده کنید. عایق های تو کار نیاز به تخریب دیوار دارند اما نتیجه ای که از آن حاصل می شود خیلی بهتر از عایق های رو کار می باشد.

در صورتی که تمایل به تخریب ندارید یا حجم صدایی که وارد خانه می شود چندان زیاد نیست، می توانید از عایق های رو کار استفاده کنید. روش عایق کاری رو کار نیاز به تخریب ندارد و همه مراحل نصب بر روی دیوار انجام می شود.

دیوارهای داخلی و مشترک، گاه حریم خصوصی را به خطر انداخته و ورود صدا از یک اتاق به اتاق دیگر و حتی بدتر اینكه از یک واحد مسکونی به واحدی دیگر را به همراه دارند. عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان آپ دکو راه حل مناسبی برای عایق صدا دیوار مشترک آپارتمان است.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

آیا به خرید و اجرای عایق صدا دیوار مشترک نیاز دارید؟ با ما در کنار شما هستیم!

عایق صدا دیوار مشترک با عایق صوتی

روش دیگری که برای عایق کردن دیوار مشترک دو واحد ساختمانی هست، کاربرد عایق های آکوستیک یا عایق می باشد. این عایق ها از مواد عایق صوتی یا عایق آکوستیک تشکیل شده و به شکل های متنوعی تولید می شوند. این عایق ه صوت با ظاهر ساده یا سه بعدی و برجسته عرضه می شوند. شما می توانید از رنگ و طرحی مناسب خانه خود برای عایق صدا دیوار مشترک با همسایه استفاده کنید.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

راه حل عایق دیوار مشترک برای دیوارهای نازک

اغلب سوال می شود آیا عایق دیوار مشترک واقعا کار می کند؟ در جواب باید گفت، بله. یکی از راه حل ها در عایق کاری دیوارها این است که جرم افزایش پیدا کند. زمانی که از عایق ها برای دیوارهای مشترک مخصوصا آن هایی که نازک می باشند، استفاده می شود جرم دیوار افزایش می یابد و از این طریق انتقال صدا کاهش پیدا می کند. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

یکی دیگر از سوال ها این است، زمانی که دیوار مشترک عایق کاری می شود از میزان فضای درون خانه می گردد؟ خیر چنین چیزی نیست. عایق صوتی کاری باریک می باشند و هیچ فضایی را از خانه شما کم نمی کنند، تنها چیزی که از خانه شما کم می کنند سر و صدای اضافی است.

همانطور که در بالا گفته شد آپ دکو طیف وسیعی از این پانل ها را برای فروش دارد. همچنین می توانید عایق هایی را انتخاب کنید که به آسانی روی سطح دیوار نصب می شوند و شما را از شر سر و صدا آسان می کنند.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

دیگر گزینه های عایق صدا دیوار مشترک

اگر به دنبال مواد جایگزینی برای عایق  آکوستیک عایق می گردید، می توانیم عایق پشم  سنگ، مت  عایق صدا، پرده عایق صدا، پتوی عایق صدا و… را به شما معرفی کنیم. نتیجه نهایی آن ها به خوبی عایق آکوستیک عایق نخواهد بود، اما می توان گفت این مواد راه حلی ارزان و موقتی می باشند و می توانند تا حدودی شما را به آنچه می خواهید برسانند.

لازم است که به خاطر داشته باشید که هر موقعیتی نسبت به موقعیت دیگر متفاوت بوده، به طبع نیاز به راه حل متفاوتی هم دارد. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

برای مثال اگر مشغول ساخت و ساز و یا بازسازی خانه تان هستید، قطعاً عایق پشم سنگ گزینه ارزان تر، مؤثرتر، و منطقی تری به نسبت عایق های آکوستیک به حساب می آید. اما اگر آزادی چندانی ندارید، چینش دقیق و بهینه وسایل اتاق و استفاده از عایق صدا دیوار می تواند تا حد زیادی شما را از آزار صداهای دیوار مشترک رها کند. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اشتباهات متداول در مورد عایق دیوار مشترک

در حال حاضر بسیاری از ساختمان ها از سازه های بتنی استفاده می کنند که واحدها و طبقات بیشتری را پشتیبانی می کند. بتن امکان دارد با دوام تر باشد ولی از طرف صدا می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. اغلب گمان می کنند که وقتی از بتن استفاده می کنند به دلیل محکم تر بودن آن صدا در بین واحدها رد و بدل نمی شود اما این کاملا اشتباه می باشد. فکر نکنید چون در سقف ها و دیوارهای ساختمان از بتن استفاده شده است از هر سر و صدایی مصون هستید. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

در سازه های بتنی صداهایی مثل پاشنه پا و … به صورت لرزش های مکانیکی صداهایی را ایجاد می کنند که بسیار آزار دهنده می باشند. پس اگر ساختمان بتنی دارید و از صداها رنج می برید وقت آن رسیده از عایق صدا استفاده کنید.

مخصوصا عایق دیوار مشترک چون یکی از نقاطی است که بسیار آزار دهنده به حساب می آید. زمانی که یک موج صوتی به دیوار برخورد می کند، به لرزشی تبدیل می شود که به صورت لایه لایه به آن طرف دیوار انتقال پیدا می کند. وقتی عایقی وجود نداشته باشد در برابر عبور صدا هیچ سطح سختی وجود ندارد و شما از آن سوی دیوار به آسانی آن را می شنوید.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

عایق صدا اتاق خواب؛ دکوراتیو هم هست!

یکی از فضاهایی که وجود آرامش و سکوت در آن اهمیت زیادی دارد اتاق خواب می باشد. اگر می ­خواهید خواب آسانی داشته باشید ولی سروصدای زیادی وارد اتاقتان می­ شود عایق صدا رو کار انتخاب خوبی می باشد.

بعضی از انواع عایق­ های آکوستیک دکوراتیو هم وجود دارند که با کمک آن ها نگرانی در رابطه با ظاهر دکور اتاق نخواهید داشت. هم اکنون انواع متنوعی از عایق­ های عایق صدا و دکوراتیو در بازار وجود دارد که باعث جلوگیری از سروصدای محیط به داخل اتاق می­ شوند. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

ویژگی های مهم عایق صدا رو کار دیوار مشترک

توصیه می کنیم، برای انتخاب یک عایق صدا رو کار متناسب با فضای مدنظرتان با کارشناسان تهران نانو، مشورت کنید، تا از خریدتان پشیمان نشوید.

  • مقاومت بیولوژیکی: عایق حرارتی و یا ضد قارچ بودن عایق صدا توجه کنید. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک
  • تمیزی سطح نصب: برای نصب عایق عایق روی دیوار؛ باید سطح آن کلملا تمیز و عاری از گرد و خاک و هر گونه کثیفی باشد.
  • دانسیته: میزان دانسیته یا همان چگالی عایق صدا ویژگی بسیار مهمی است که زمان انتخاب عایق باید به آن توجه شود.
  • استحکام فیزیکی: به استحکام فیزیکی محصول نسبت به بقیه عایق­ها توجه کنید و راجع به آن از کارشناس سوال کنید.
  • ضمانت: گارانتی و ضمانت محصول را در نظر بگیرید. و راجع به شرایط گارانتی از مسئول فروش سوال کنید.
  • شرایط نصب: راجع به شرایط نصب و اجرای عایق بر روی دیوار مشترک شرکت تولیدکننده­ای که آن را خریداری می­ کنید مطلع شوید.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

عایق صدا دیوار مشترک تو کار

عایق های صوتی دیوار مشترک تو کار را باید در مرحله نازک کاری نصب شود. این عایق یکی از مقرون به صرفه ترین و آسان ترین عایق صدا برای دیوار است که سازندگان ساختمان می توانند از آن استفاده کنند.

سوالی که وجود دارد این است که چرا با وجود هزینه کمتر عایق صدا تو کار نسبت به عایق صدا رو کار، اما در ساختمان ها از مدل تو کار استفاده نمی شود؟

دلیل آن را می توان عدم توجه خریداران به این موضوع دانست. پس اگر قصد خرید یا ساخت خانه ای را دارید، پیش از صحبت درباره نما و ظاهر آن، از انتخاب عایق صدا مناسب برای دیوارهای مشترک آن مطمئن شوید.

عایق صدا تو کار در ضخامت های متفاوت بوده و می توان آن را در بین دو لایه  سفال یا آجر دیوار قرار داد تا مانع عبور صداهای مزاحم شود.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

بررسی قیمت انواع عایق صدا برای دیوار مشترک

پیش از اینکه بخواهیم درباره قیمت عایق صدا دیوار مشترک صحبت کنیم، بهتر است به این نکته اشاره کرد که کیفیت، مزایا و معایب، ماندگاری و طول عمر، صرفه اقتصادی و کاربردی بودن عایق صدا و… اهمیت بیشتری خواهد داشت و شما قبل از بررسی قیمت عایق های صوتی دیوار مشترک، باید به این نکات توجه کنید تا انتخاب درست و مناسبی داشته باشید.

اما به صورت کلی قیمت عایق های صوتی دیوار مشترک به مدل عایق، میزان و قدرت صداگیری، تعداد دیوار مشترک، نوع دیوارها و… بستگی دارد که کارشناس ها بعد از بررسی پروژه، قیمت حدودی خرید، نصب و اجرای عایق بر روی دیوار مشترک را خواهند گفت.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

خرید بهترین عایق صدا دیوار مشترک

اگر قصد خرید عایق های صوتی دیوار مشترک را دارید، بهتر است بدانید که این عایق ها را باید از فروشگاه و شرکتی معتبر تهیه کنید تا از کیفیت و استاندارد بودن آن مطمئن شوید. از جمله برندهای معروفی که در زمینه تولید عایق های صوتی فعالیت می کنند، می توان به برند فرانسوی ISOVER و برند آلمانی URSA اشاره کرد.

برند ها و شرکت های تولیدکننده معمولا این عایق های صوتی را برای کاربردهای مختلف و با انواع متنوع طراحی و عرضه می کنند. پس شما می توانید با توجه به نوع ساختمان و دیوارهای مشترک یکی از مدل های عایق های صوتی دیوار مشترک تو کار یا رو کار را در ضخامت و تراکم موردنظر از شرکت های معتبر سفارش دهید.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

قیمت عایق صدا دیوار مشترک ساختمان

بیشتر مردم تصور می کنند که عایق کاری در یک محیط، فقط به منظور حفظ گرمای محیط در فصل زمستان و یا به منظور حفظ خنکی محیط در فصل تابستان می باشد. در واقع، بسیاری از مردم فکر می کنند فایده عایق کاری، فقط جلوگیری از خروج گرما و سرما از محیط می باشد.

 هر چند همین فایده عایق کاری هم بسیار مهم و تاثیرگذار است و جلوی مصرف بی رویه انرژی  را می گیرد و صرفه جویی بسیار زیادی را در هزینه های انرژی به دنبال خواهد داشت ولی عایق کاری فواید زیاد دیگری هم دارد.

یکی از فواید و کاربرد هایی که عایق کاری در محیط دارد، عایق کاری صوتی می باشد. استفاده از عایق صدا یا عایق صوتی در محیط را عایق کاری صوتی می گویند. هم اکنون استفاده از عایق صدا یا همان عایق صوتی به یک نیاز فوق العاده ضروری در محیط های شهری تبدیل شده می باشد. اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

 با توجه به آلودگی صوتی بسیار زیادی که در شهرهای مختلف دنیا خصوصاً در شهرهای کشورمان وجود دارد، هم اکنون تصور بسیاری از ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی، کارخانجات، صنایع مختلف، آمفی تئاتر ها، سالن های نمایش، بیمارستان ها و غیره بدون عایق صوتی یا عایق صدا غیر ممکن می باشد.

متاسفانه در دنیای امروز، ماشین آلات مختلف، صداهای بسیار زیاد و ناهنجاری را از خود تولید می کنند.

این سر و صداها و آلودگی های صوتی، علاوه بر این که تمرکز افراد را به هم می ریزد، تاثیر بسیار مخربی در روح و روان و اعصاب انسان ها دارد. سخن گزافی نیست اگر بگوییم بسیاری از بیماری ها و مشکلات روحی و روانی به دلیل همین آلودگی های صوتی ایجاد شده اند و یا تشدید شده اند.

به همین دلیل، میزان استفاده از عایق صدا دیوار مشترک ساختمان، عایق صدا دیوار و سایر عایق های صوتی، روز به روز در حال گسترش می باشند. عایق صدا دیوار مشترک ساختمان یکی از انواع عایق ها است که امروزه کاربرد فراوانی در ساختمان ها دارد.

سایت عایق صدا به در سایت عایق صدا، انواع عایق صدا دیوار مشترک ساختمان به صورت رو کار و تو کار و در قیمت های مختلف وجود دارد. در نتیجه سازندگان ساختمان، قبل از ساخت دیوار های مشترک ساختمان می توانند از طریق سایت عایق صدا به خرید عایق صدا دیوار مشترک ساختمان بپردازند.

هم چنین خانوارها هم می توانند پس از اینکه در یک واحد مسکونی ساکن شدند عایق صدا دیوار مشترک ساختمان رو کار را خریداری کنند و در دیوارهای واحد مسکونی خود که با واحد مسکونی همسایه مشترک است این عایق ها را نصب کنند.

اجرای عایق بر روی دیوار مشترک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *