Search
Close this search box.

عایق شانه تخم مرغی رنگی

عایق شانه تخم مرغی رنگی چیست؟ مزایای استفاده از عایق شانه تخم مرغی چه می باشد؟ این فوم‌ها رنگ‌های زیادی دارند اما به سبب عدم استقبال بازار کشور از رنگ‌های مختلف رنگ فوم موجود در بازار رنگ خاکستری یا طوسی است. خاکستری رنگی خنثی بوده و به همین دلیل در کار نشسته و با مابقی اجزا و رنگ‌های دیگر همخوانی دارد.

در جهان امروزی با وجود ازدیاد جمعیت در فضاهای کوچک شهری، آپارتمان ها، سالن های سخنرانی، اتاق های شنوایی سنجی، کتابخانه ها و … برای آنکه بتوان از شلوغی ها و اصوات مزاحم دور بود متدهای جدیدی ابداع شده می باشد.

این راهکارها و متدها هر کدام می توانند به آسانی اصوات مزاحم را از ذهن افراد دور کنند و در قبال آن آرامشی را برای آن ها ایجاد کنند. کمک گرفتن از این شیوه ها باعث می شود تا مردم آسان تر با این شلوغی و سرو صدا کنار بیایند و حتی استودیوهایی که به فضایی آرام و بدون صدا نیاز دارند، در اوج شلوغی در شهرهای بزرگ ایجاد شوند.

عایق صدا همان چیزی است که با کمک آن می توان حجم اصوات را کاهش داد و فضای آرامی را فراهم کرد. عایق های عایق صوتی به آسانی در بازار یافت می شوند و نقش سازنده ای برای کاهش حجم بازخورد صداها و پژواک های محیط برای خریداران ایجاد می کنند. این صنعت رو به گسترش، منافع زیادی برای مردم ایجاد کرده می باشد.

عایق صدا قابلیت جذب و جلوگیری از نفوذ صدا را دارا می باشد. عایق صوتی شانه تخم مرغی به شکل ورقه های 2 متر در 1 متر تولید می شود. این ورقه ها به راحتی قابل برش با قیچی و تیغ و قابلیت نصب بسیار آسان می باشد.

همچنین چگالی و تراکم این ورقه ها بالا و در نتیجه قابلیت جذب صدای بسیار بالاتری نسبت به بسیاری از نمونه های مشابه ابر اکوستیک دارند. در نتیجه جذب و صداگیری این عایق ها بسیار بالا و تا حد تقریبا 90 درصد می باشد. رنگ این محصول عمدتا خاکستری تیره می باشد . بسته به سفارش امکان تولید رنگ های دیگر نیز وجود دارد.

عایق شانه تخم مرغی رنگی

به یمن و پیشرفت تکنولوژی از فناوری های به کار گرفته شده نوین و امروزی در عایق های اکوستیک کمک گرفتن از عایق شانه تخم مرغی رنگی است. این پنل از نظر ظاهری و شکلی همچون شانه های تخم مرغ دارد که به جذب صدای بهتر کمک می کند.

طراحی خاص عایق شانه تخم مرغی رنگی سبب شده است تا این محصول به عنوان روکار روی سطوح دیواره ها در عایق های عایق صوتی استفاده شود و نگرانی بابت ظاهر این پنل در اتاق اکوستیک وجود نداشته باشد. در بیشتر موارد رنگ عایق شانه تخم مرغی رنگی سیاه و خاکستری است و فضای تاریکی را هنگام استفاده عایق روکار ایجاد می کند.

فوم شانه تخم مرغی گزینه خوبی برای عایق کاری است اما نه کامل. برای عایق سازی کامل و گزینه پیشنهاد شده تیم آپ دکو برحسب تجربه این می‌باشد که برای مثال درب اتاق را بهتر است با استفاده از پشم سنگ، یونولیت و یا فوم پلی اتیلن ضخیم، عایق کاری کرده و برای قسمت خارجی که نمای بیرونی آن است، از فوم شانه تخم مرغی یا هرمی استفاده کنید که زیبا‌تر است. در کل برای داشتن بهترین کیفیت بر حسب برآورد هزینه ها،‌بهتر است تا از یکی از موارد ذکر شده مانند پشم سنگ در زیر کار و روی آن را با فوم شانه تخم مرغی پوشش دهید.

جنس عایق شانه تخم مرغی رنگی

جنس عایق صوتی عایق شانه تخم مرغی رنگی از پلی یورتان یا پولی اورتان است که از جدید ترین مواد کشف شده در صنعت پلیمر و ایزومرها بوده و در صنایعی همچون تولید پنل نرم و سخت به کار گرفته می شود. کمک گرفتن از پنل پلی یورتان در تهیه عایق شانه تخم مرغی رنگی موجب شده تا این محصول به یکی از کاربردی ترین عایق های صوتی امروزی در دنیا تبدیل شود.

عایق های شانه تخم مرغی در سایزها و اندازه های مختلف تهیه شده و با چگالی (دانسیته) مشخص می توانند به عنوان جاذب صدا در مکان های مختلف کاربرد داشته باشند.

– دانسیته که با واحد کیلوگرم بر متر مکعب بیان می شود عبارتست از مقدار جرم موجود در واحد حجم ماده– در واقع می توان عایق شانه تخم مرغی رنگی را یک عایق اکوستیک طرحدار بر شمرد که به عنوان تجهیزات عایق استودیو شناخته می شود.

عایق شانه تخم مرغی رنگی (یا به عبارتی پنل آکوستیک تخم مرغی) یکی از متداول ترین شیوه ها برای آکوستیک اتاق، استودیوها و دیگر فضاهای مد نظر شما است. این پنل آکوستیک بیشتر از ابر پلی یورتان سلول باز تولید می شود.

همین ساختار موجب می شود که این پنل موجب حذف فرکانس های بالا و ریورب شود. از سوی دیگر برش دهی شانه تخم مرغی آن، سبب افزایش سطح جذب می شود و در نتیجه بهبود کارایی این پنل آکوستیک را در پی دارد.

کاربرد عایق شانه تخم مرغی رنگی

هم اکنون عایق شانه تخم مرغی رنگی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین و ارزان ترین شیوه های آکوستیک در دنیا کاربرد دارد. و به همین دلیل در ساخت بیشتر استودیوهای خانگی و حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. استودیو از مهمترین مکان های کاربرد عایق شانه تخم مرغی رنگی است که در بازار به عنوان تجهیزات آکوستیک کردن استودیو شناخته می شود.

کمک گرفتن از پنل ها در خودرو، سالن های سخنرانی و کنفرانس، تئاتر و حتی ضبط ویدیو هم رایج است و در بعضی از منازل مسکونی هم برای حذف آلودگی های صوتی ناشی از صدای بوق ماشین ها، ازدحام افراد و … از این عایق های صوتی استفاده می شود.

عایق های شانه تخم مرغی با ضخامت های معین و دو رو هم در موارد متعدد استفاده می شود که با توجه به شدت ضخامت، طیف امواج جذب شده تفاوت هایی با یکدیگر دارد.

اگر هدف کمک گرفتن از این پنل بعنوان پنل عایق صوتی باشد، زمانی کارایی آن افزایش می یابد که به صورت تلفیقی با عایق های سلول بسته از آن بهره برده شود. باید توجه داشت افزایش ضخامت عایق شانه تخم مرغی رنگی معمولا موجب افزایش جذب پنل و اثر گذاری بیشتر آن بر روی آکوستیک فضا می شود. البته باید در انتخاب ضخامت دقت کرد؛ چون عایق های بسیار ضخیم همیشه موجب بهبود کارایی آکوستیکی محیط نمی شوند.

 نصب عایق شانه تخم مرغی رنگی

معمولا عایق شانه تخم مرغی رنگی بر روی دیوار، سقف و حتی درب نصب می شود. چسباندن پنل آکوستیک تخم مرغی  بسیار آسان می باشد. می توان این پنل ها را با میخ و یا چسب پاتکس به آسانی نصب کرد.

ضخامت و ابعاد عایق های شانه تخم مرغی

عایق های شانه تخم مرغی در ضخامت های مختلف مثل 1.9، 2، 2.5،3، 3.5، 5 و 7 سانتیمتر و … ارایه می شود. ابعاد این عایق های آکوستیک هم ممکن است 1 در 2، 1 در 3 متر و …  باشد.

عایق شانه تخم مرغی رنگی

عایق شانه تخم مرغی را کجا بخریم؟

عایق های شانه تخم مرغی – یونولیت شانه تخمه مرغی که در ابعاد و ضخامت های مختلف در بازار عرضه می شوند دارای کیفیت های متفاوتی هستند که در فروشگاه های معمولی صوتی و تصویری عرضه نمی شوند بلکه در فروشگاه های معتبر و خاص می توانید آن را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. یکی از مراکزی که می توانید به آسانی و بصورت آنلاین عایق شانه تخم مرغی رنگی را سفارش و خرید کنید آپ دکو است.

در این فروشگاه عایق های شانه تخم مرغی مختلف با کیفیت بسیار بالا با توجه به اهدافی که مد نظر شما هست عرضه شده می باشد. این عایق های شانه تخم مرغی با کاهش طنین های محیطی ناخواسته و کنترل صدای درون اتاق با ماهیتی ابر گونه و با برش طرح شانه تخم مرغی فضای شما را می تواند از بازگشت های بی مورد صدا حفظ کند.

2 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز؛ قیمت عایق با توجه به جنس، ضخامت و ابعاد متغیر هست. پس برای اطلاعات بیشتر، دریافت قیمت و مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *