Search
Close this search box.

عایق صدا خودرو چیست؟ | راه های کاهش صدای بیرونی خودرو

عایق صدا خودرو چیست؟ چقدر هزینه دارد؟ برای خرید عایق صدا خودرو چگونه اقدام کنیم؟ اجرای عایق صدا خودرو به چه صورت است؟ عایق صدای خودرو در کدام بخش از خودرو نصب می گردد؟ برای عایق کردن خودرو باید چه مراحلی را طی کنیم؟

ایا عایق کردن خودرو ها واقعا تاثیر گذار است؟ در ادامه قرار است به بخشی از سوالاتی که درباره عایق صدا خودرو – عایق صوتی اتومبیل و یا عایق صدا برای ماشین را دارید بپردازیم. با ما در آپ دکو همراه باشید!

اگر نمی خواهید دیگران در جاده آنچه را که گوش می دهید بشنوند، عایق کاهش صدای خودرو از خروج صدا به بیرون جلوگیری می کند. بنابراین اگر راغب نیستید دیگران صدای موسیقی شما را بشنوند یا متوجه سبک موسیقیی که گوش می دهید شوند و یا اگر از طریق بلوتوث موبایل به ضبط خودرو متصل شده اید و تماس مهمی را می خواهید پاسخ دهید، عایق به شما کمک خواهد کرد.

صداهای آزار دهنده ای که از محیط بیرون به داخل خودرو نفوذ میکند عمدتا ناشی از عایق نبودن درب های خودرو می باشد که باعث آزار و اذیت سرنشینان خودرو می شود. در این مواقع افراد اغلب به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند با کمک آن ها نفوذ صداهای مزاحم را به داخل خودرو به حداقل برسانند تا در آرامش بیشتری رانندگی نموده و همچنین از کیفیت سیستم صوتی خودرو خود در پخش آهنگ لذت ببرند.

تنها خرید خودرو کافی نیست! شما می توانید کارهای بیشتری برای بهبود تجربه رانندگی خود انجام دهید. مثل بستن یک سیستم استریوی خوب، زیباسازی داخل خودرو و اضافه کردن یک سیستم عایق صدا خودرو. گاهی سر و صدای جاده، موتور و باد خیلی زیاد است به طوری که حتی نمی توانید با همراهانتان صحبت کنید. این دقیقا همان علتی بوده که شما باید ماشین خود را عایق صدا کنید! عایق صدا خودرو

شرکت آپ دکو ارائه دهنده انواع عایق صوتی برای محل کار و منازل بوده و قصد دارد خدمات خود را با بهترین هزینه ممکن انجام دهد.

برای اجرا و خرید عایق صدا همین حالا با 09122507811 تماس بگیرید.

عایق صدا خودرو چیست؟

اگر راستش را بخواهید، اجرای عایق صدا ماشین سکوت مطلق برای شما فراهم نخواهد کرد. اما ما می توانیم سعی کنیم نزدیک ترین نتیجه را به ارمغان بیاوریم، اما نتیجه فضایی بی صدا نخواهد بود و غیرممکن است. هرچه محیط ساکت باشد، صدا سنج اعدادی را نشان خواهد داد و صدای باد را فراموش نکنید و این دیگر دست شما نیست. اما باز هم مجبور نیستید اجازه دهید صداهای اضافی شما را اذیت کنند. گاهی دیده شده کامیون ها و خودروهایی که همیشه در سفر و رفت و آمد هستند حتی به کم شدن چند درصد از صدای بیرون خودرو اهمیت زیادی می دهند.   عایق صدا خودرو

عایق صدا خودرو چیست؟ راه های کاهش صدای بیرونی خودرو چیست؟

مزایای استفاده ازعایق صدا برای ماشین چیست؟

در ادامه شما را با مزایای عایق صدا خودرو  آشنا می کنیم. با آپ دکو همراه باشید و برای خرید عایق صدا خودرو  در هر کجای ایران که هستید از طریق شماره تماس های ذکر شده با ما تماس بگیرید.

مزایای اجرای عایق صدا برای ماشین بسیار متغیر می باشند. فردی ممکن است سر و صداهای داخل ماشین برایش تحمل باشد، ولی برای دیگری آزاردهنده جلوه کند.

در زمان رانندگی هم همینطور است. فردی از صدای چرخ هایش رو جاده و سر و صدای بیرون لذت ببرد، اما بعضی ها چنین چیزی را دوست ندارند. معمولا ماشین ها بر اساس ظاهر و عملکردشان توسط خریداران رده بندی می شوند، نه صدای داخلی.

خوشبختانه بعضی ماشین ها طوری طراحی شده اند که بی صدا باشند. اما متأسفانه برای بیشتر مردم، این ماشین ها، ماشین های تجملی هستند. ما راهکار هایی داریم تا نشان دهیم چطور ماشین خود را در برابر صداهای جاده عایق کنید.

دوستان عزیز برای اجرا و تصب عایق صدا خودرو باید به دو عامل اصلی و کلی توجه زیادی نشان دهید تا کار انجام شده نتیجه داشته باشد، اولین موضوع نوع عایق است! شما باید یک عایق درجه یک، اصل و مناسب خریداری کنید و در نهایت مطمئن شوید عایق خریداری شده از یک شرکت مطمئن مثل آپ دکو است! آپ دکو برای فروش عایق های خود امکان مشاوره آنلاین را هم قرار داده تا شما عزیزان بتوانید با هزینه ای که برای عایق صدا خودرو کنار می گذارید بهترین نتیجه را بگیرید.

دومین گزینه، نوع نصب عایق صدا خودرو است، شما باید به درستی و طبق اصول این کار را انجام دهید و اگر حس می کنید تبحر لازم را ندارید برای اجرا و نصب عایق صوتی از کارشناسان کمک بگیرید. ارسال عایق صدا در آپ دکو به سراسر کشور صورت می گیرد.

1- افزایش کیفیت صدای سیستم صوتی شما

بیایید به یک سناریو فکر کنیم که در آن شما به تازگی یک سیستم استریوی جدید در خودرویتان نصب کرده اید. بخاطر سیستم جدید خیلی خوشحال هستید چون حالا هنگام رانندگی طولانی مدت احساس خستگی نخواهید کرد. همینطور خانواده شما هم ساعات لذت بخشی را داخل خودرو سپری خواهند کرد.

اما متوجه می شوید که تداخل سروصدای موتور قدیمی با بلندگو، تجربه این موسیقی شیرین را از شما میگیرد. با این وجود، ناامید نشوید زیرا وقتی عایق صدا خودرو  را در تمام قطعات خودرویتان نصب می کنید، به زودی چالشی که قبلا داشتید را فراموش خواهید کرد. سیستم تنظیم صدا هم اطمینان حاصل می کند که بلندگوها با ظرفیت کامل خود کار کنند.

2- از جهان اطرافتان دور میشوید

هر کسی حریم خصوصی خود را دوست دارد. اگر حواستان نباشد، سیستم صوتی شما می تواند برای دیگران آزار دهنده باشد. همینطور عایق صدا خودرو میتواند راه حلی باشد برای داشتن مکالمه ای که شما نمی خواهید تمام دنیا آن را بشنوند. به عنوان مثال، شما می توانید با بلندگو تماس های مهمتان را بدون ترس از دادن اطلاعات شخصی، دریافت کنید.

3- آرامش حین رانندگی

به خاطر داشته باشید که اگر خودروی شما دارای توربو است یا از یک جاده ناهموار عبور می کنید، عایق صدا خودرو تضمین می کند که مسافران داخل خودرو بدون شنیدن هیچ گونه سروصدایی از چرخ ها و یا هر بخشی مثل موتور، حرکت می کنند. همینطور زمانی که نیاز به مراقبه دارید، سکوت لازم است!

4- افزایش امنیت

گاهی اوقات افراد مهم (VIP) جلسات خود را داخل خودروهایشان می گذارند. این فقط در فیلم ها نیست، بلکه در زندگی واقعی هم اتفاق می افتد. این مکالمات می تواند راجع به امنیت ملی باشد و پس بهتر است هیچ کس این مکالمه را نشنود. پس، عایق صدا مفید خواهد بود، به خصوص اگر آنها نخواهند هویت خود را به مردم نشان دهند. علاوه بر این، حتی زمانی که در منطقه نامناسبی هستید، می توانید به راحتی به موسیقی خود گوش دهید.

5- کاهش سروصداهای خارجی

نه تنها صدای موتور و چرخ ها، بلکه مردم، خودروهای دیگر و محیط هم می توانند به داخل ماشین راه پیدا کنند. اکثر این صداها غالبا آزار دهنده، عصبی کننده، مضر برای گوش و… می باشند. پس، برای جلوگیری از نفوذ این سروصداها، به ویژه هنگامی که شما نیاز به سکوت مطلق درون خودروی خود دارید، اقدام به نصب عایق صدا کنید.

عایق صدا خودرو تا چه حد در صداگیری خودرو موثر است؟

اولین سوال که بسیاری از مردم می پرسند این است که عایق صدا خودرو چقدر موثر است و چطور عمل می کند. . پاسخ ساده و کوتاه، بله است. کار می کند و شما متوجه تاثیرات چشمگیر آن می شوید. اگر میزان سر و صدا در ماشینتان غیر قابل تحمل است، میلیون ها تومان بابت مشکلتان ندهید که یک ماشین جدید بخرید. به جای آن، سرمایه بسیار کمتری را برای عایق صدا خودرو در نظر بگیرید.

اساسا موانع را بین سر و صدا و مکان هایی که نمی خواهید سر و صدا نفوذ کند، قرار دهید. این به معنای مهار، انعکاس یا جذب امواج صوتی است. مواد عایق صدا با جدا کردن کابین اتومبیل تا حد معینی از صدا جلوگیری می کنند. مهم است توجه داشته باشیم که عایق صدا خودرو  با جذب صدا متفاوت است. اگر فقط علاقمند به آکوستیک بهتر و کیفیت صدای بهتر در ماشین خود هستید، می توانید به مواد جذب کننده صدا مثل پنل گیرنده ها نگاهی بیاندازید که می تواند اکو را کم کند.

عایق صدای موتور ماشین

صدای موتور ماشین، به خصوص در مدل های قدیمی و بیشتر ماشین های ایرانی، می تواند برخی اوقات آزاردهنده باشد. با استفاده از عایق های صوتی مناسب، می توانید این مشکل را هم حل کنید.

با توجه به این که موتور حین فعالیت، دمای زیادی تولید می کند، نمی توان از عایق های عادی برای آن استفاده کرد. چرا که ممکن است باعث ذوب شدن، یا حتی اشتعال عایق شود. برای همین، بهترین گزینه برای عایق موتور ماشین، استفاده از عایق حرارتی است. این محصولات، علاوه بر این که می توانند جلوی رفت و آمد صدا را بگیرند، در برابر حرارت های بالا هم مقاوم هستند و آسیب نمی بینند.

بهترین جنس عایق برای موتور ماشین، فایبرگلاس است. این عایق ها، علاوه بر این که قیمت خیلی مناسبی نسبت به سایر جنس های عایق صوتی دارند، قابل اشتعال هم نیستند. یعنی هیچ آسیبی در دماهای بالا به این مدل عایق وارد نمی شود. همچنین عایق های فایبرگلاس دوستدار طبیعت بوده و در صورت اتمام عمر مفید، به راحتی قابل بازیافت هستند.

این مدل عایق در ابعاد مختلف وجود دارد. نصب ساده ی آن ها باعث شده است خودتان هم بتوانید آن ها را در موتور ماشین استفاده کنید. در صورت نیاز هم می توانید از خدمات متخصصین ما استفاده کنید.

بهترین روش های و مکان ها برای عایق صدا خودرو

دوستان عزیز همانطور که گفتیم نوع نصب عایق صدا برای خودرو ها هم بسیار اهمیت دارد. در ادامه به روش های اصولی برای عایق صدا خودرو پرداخته ایم که بهتر است حتما آن ها را مطالعه نمایید. عایق صدا خودرو

سقف خودرو را عایق کنید

احساس می کنید در یک قوطی کنسرو رانندگی می کنید؟ یک باران ساده می آید اما صدای قطرات آن مثل صدای برفک تلویزیون داخل خانه می پیچد و آرامش و سکوت داخل ماشین را از میان می برد؟ احتمالاً به این علت که سقف ماشین شما نازک است. با کمک چند صفحه عایق صدا به آن ضخامت ببخشید و آن را عایق کنید.

درب خودرو را عایق بندی صوتی کنید

بزرگترین ورودی ماشین ها هم مثل خانه ها، 4 در بزرگ آن است. درب ماشین ها از ورقه های نازکی ساخته می شوند، و این تبدیل به مسیر ورود صدا به داخل اتاق ماشین می شود. عایق بندی صوتی آن ها بهترین گزینه ها برای مسدود کردن سر و صدای جاده است.

پیش از اینکه شروع کنید، شاید بهتر باشد اول خودتان را آماده کنید، چون این کار به سادگی استفاده از ورقه های چسب دار نیست. اول از همه، مراقب باشید که عایق مناسبی را برای این کار تهیه کنید.

افزودن یک لایه اضافه محصولات عایق صدا، وزن در ماشین تان را افزایش خواهد داد، پس باید پیش از عایق بندی فکر آن را هم کنید. این می تواند به سیستم بسته شدن در ماشین تان لطمه وارد کند.

کف خودرو را عایق کنید

اگر هدف نهایی شما کاهش صدای بیرون است، باید نزدیک ترین بخش ماشین به جاده، یعنی کف آن را عایق کنید. نگران نباشید، عایق بندی صوتی کف ماشین آن قدر ساده که حتی یک مبتدی هم از پس آن برمی آید. حداقل یک ساعت طول می کشد تا بتوانید کف خودرو را عایق کنید. عایق صدا خودرو

کفی های کنونی ماشین تان را بردارید. با این که آن کفی ها از ماشین در برابر گرد و خاک محافظت می کنند، اما کوچک ترین تأثیری در عایق بندی صوتی ندارند. به جای آن ها از فوم آکوستیک پنل کمک بگیرید تا از ورود صدا از کف ماشین پیشگیری کنید.

صندوق عقب ماشین خود را عایق کنید

بیشتر افراد، صندوق عقب یا بخش پشتی ماشین را مسئول ورود صدا به داخل اتاق ماشین نمی دانند. اما واقعیت چیز دیگری است و عایق بندی آن می تواند کمک بزرگی به شما کند. درست مثل کف ماشین، عایق صدا خودرو در صندوق عقب هم بسیار ساده و آسان است.

اگر صندوق ماشین تان از قبل صداگیری شده باشد که واقعاً شانس در خانه تان را زده است، اما اگر این طور نیست می توانید با کمک فوم پشم شیشه صداهای فرکانس پایینی که معمولا از عقب ماشین شنیده می شود را کاهش دهید.

روش اول خفه کردن صدا است. فوم هایی که خودشان قابلیت چسبندگی دارند بسیار ساده تر هستند. این ورقه ها ارتعاشات صوتی وارده را کاهش داده و به انرژی گرمایشی تبدیل می کنند.

عایق بندی صوتی موتور ماشین

عایق بندی صوتی موتور ماشین

فکر می کنید موتور ماشین باید صدا تولید کند؟ خب درست حدس زده اید. شما می توانید بدون به خطر انداختن عملکرد آن، سر و صدا تولید شده را کاهش دهید. باید به یاد داشته باشید که موتورهای دیزلی سر و صدای بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی تولید می کنند.

این بیشتر به خاطر تفاوت مکانیکی این موتورهاست اما موتورهای بنزینی هم با گذشت زمان پر سر و صداتر می شوند. از آنجا داریم درباره موتور ماشین صحبت می کنیم، طبیعتا به عایق صدایی نیاز داریم که ضخامت، مقاومت در برابر گرما، و دوام بالایی در برابر پارگی داشته باشد. فوم آکوستیک پنل ضخیم و با دانسیته بالا بهترین گزینه است.

بهترین ها را از آپ دکو بخواهید! این مجموعه بهترین همراه شما جهت نصب عایق صدا است.

برای عایق صدا خودرو  تایر هایتان را عایق بندی کنید

اگر ساختار صدای جاده را اندازه گیری کنیم، باید بگویم که بیش از نصف آن به خاطر تایر ها است. صدای تایرها هم روی شما، و هم روی دیگر رانندگان و عابران تأثیر می گذارد. عایق صدا خودرو

با تهیه تایرهای ضد صدا می توان خودرو را در برابر سر و صداهای خارج از فضای ماشین عایق بندی کرد. اگر آنقدر بودجه دارید که از پس خریداری تایرهای ضدصدا بربیایید تایرها را تعویض کرده و از سواری لذت ببرید. اما اگر از پس خرید آن ها بر نمی آیید، به تنهایی سعی تان را به کار ببندید.

به احتمال زیاد تا اینجای کار مقداری فوم آکوستیک پنل برایتان باقی مانده است، چرخ هایتان را بررسی کنید و ببینید آیا می توان بدون جدا کردن تایرها آن ها را عایق بندی کنید یا نه. وگرنه باید زمان بیشتری صرف آن کنید و همه چرخ ها را باز کنید

بهترین عایق برای کاهش سر و صدای جاده و موتور

بهترین عایق صدا برای کاهش سر و صدای جاده و موتور

برای عایق خودرو می توان از محصولاتی متنوع استفاده کرد. همه چیز بستگی به خلاقیت شما دارد. همان طور که گفتیم فوم آکوستیک پنل یکی از بهترین محصولات برای عایق بندی صوتی کف، درها، صندوق، موتور، و حتی چرخ ها است.

برای عایق بندی سقف هم می توانید از عایق های صوتی صفحه ای کمک بگیرید. بهترین کاری که می توان کرد این بوده که موقعیت را بسنجید و با یک متخصص درباره آن حرف بزنید.

خرید و اجرای عایق صدا خودرو

اگر در زمان رانندگی صدا هایی ناهنجاری مزاحم شما می شوند می توانید با استفاده از عایق صوتی این مشکل را به سادگی برطرف نمایید. این عایق های با ویژگی های خاص به بازار عرضه می شوند و مهم ترین نکته در زمان نصب آن، محل انتخابی شما خواهد بود.

عایق بندی بیشتر نقاط ماشین متخصص نمی خواهد و خودتان هم با کمی صبر و حوصله از پس آن بر می آیید. بدون شک عایق بندی درها، کف، سقف و صندوق عقب مشکل زیادی ایجاد نخواهد کرد. اما ممکن است برای عایق بندی موتور و تایرها به مشورت یک متخصص نیاز داشته باشید.

آپ دکو اینجا وارد بازی می شود. هروقت تصمیم به عایق صدا خودرو گرفتید، می توانید با متخصصان ما در آپ دکو تماس بگیرید تا به شما برای خریداری بهترین محصولات عایق بندی صوتی موجود در بازار برای عایق کردن خودرو یاری کنند. برای مشاوره و ثبت سفارش عایق صدا خودرو همین حالا تماس بگیرید.

مشاوره در مرکز آپ دکو رایگان بوده و شما می توانید به راحتی با کمک کارشناسان به صرفه ترین عایق را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که ارسال محصولات در آپ دکو به سراسر کشور صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *