Search
Close this search box.

عایق صدا شانه تخم مرغی

عایق صدا شانه تخم مرغی در واقع به عایق هایی می گویند که در یک سمت خود شکلی شبیه به شانه تخم مرغ، از جنس پلی اورتان دارند.

آپ دکو بزرگ ترین مجموعه فروش انواع پنل شانه تخم مرغی در کنار شماست، برای خرید، نصب و… از طریق 09122507811 با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. ارسال محصولات به سراسر ایران صورت می گیرد.

شکل تخم مرغی و فراز و نشیب موجود بر روی این فوم ها، امواج صوتی را شکسته و باعث جذب بیشتر آن ها می شود، از طرفی در طراحی این محصولات، روزنه هایی قرار داده شده که با خلل و فرجی که دارند می توانند طیف وسیعی از صداهای مختلف را با فرکانس هاب زیاد جذب کنند و از پژواک صدا تا حدود بسیار زیادی جلوگیری کنند.

در صورتی که برای خرید این عایق ها به کمک نیاز داشتید از متخصصان حرفه ای آپ دکو درخواست مشاوره کنید. در ادامه نکات ضروری پیش از خرید عایق های شانه تخم مرغی را بیان کرده ایم.

عایق صدا شانه تخم مرغی به دلیل شکل ظاهری آن در یک طرف به شانه تخم مرغی معروف شده است. همین ظاهر، باعث شده نسبت به عایق هایی که در دو طرف، سطح صافی داشته باشند، کارایی بیشتری در جذب صدا داشته باشد.

از منازل مسکونی گرفته تا ساختمان های اداری، برای جلوگیری از انتقال صدا، آرامش افراد و افزایش تمرکز گرفته تا استدیوهای حرفه ای صدا برداری، از عایق صدا شانه تخم مرغی استفاده می کنند. از کاربردهای دیگر این عایق، سالن های آمفی تئاتر و مکان های مانند آن است که باید از پیچش و انعکاس صدا در آن جلوگیری کرد.

عایق صدا شانه تخم مرغی

فوم شانه تخمه مرغی چیست

ضخامت و ابعاد عایق شانه تخم مرغی

در موقع نصب این فوم، نباید به هیچ عنوان آن را بکشید، زیرا عایق صدا شانه تخم مرغی نسبت به این موضوع حساس بوده و خاصیت خود را از دست می دهد.

این فوم ها به صورت جفتی طراحی و تولید شده اند و به همین دلیل در هر ضخامتی که نیاز داشته باشید به صورت جفتی به هم چسبیده است. به عنوان مثال اگر ضخامت عایق شانه تخمه مرغی ۵ سانتی متر باشد، ضخامت هر یک از جفت ها حدود ۳ یا ۴ سانتی متر خواهد بود.

جنس عایق شانه تخم مرغی

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که پیش از خرید عایق صدا شانه تخم مرغی باید مورد توجه قرار بگیرد جنس عایق است. دلیل تبدیل این فوم های شانه تخم مرغی به یکی از پرکاربردترین عایق های صوتی، استفاده از فوم هایی از جنس پلی یورتان یا پولی اورتان بوده. پلی اورتان از جدیدترین مواد کشف شده و ضد حریق در صنعت پلیمری به حساب می آید و به همین دلیل این محبوبیت بی دلیل نیست.

دانسیته فوم عایق صدا شانه تخم مرغی

برای اینکه با مفهوم دانسیته آشنا شوید باید بگوییم که دانیسته به چگالی و فشردگی های بین مولکول های اجسام گفته می شود. دانسیته با میزان جذب و صداگیری این فوم ها رابطه مستقیمی دارد و در واقع هرچه دانسیته موجود در عایق صوتی شانه تخم مرغی بیشتر باشد جذب صدا نیز بیشتر خواهد بود.

کار پنل شانه تخم مرغی جذب صدا بوده و ضمن انجام وظیفه ی خطیر خود موجب افزایش کیفیت صدای ضبط شده ی شما خواهد شد. اگر به دنبال یک خرید به صرفه و با کیفیت هستید خرید این پنل های آکوستیک را حتما به شما پیشنهاد می کنیم. استفاده از پنل های شانه تخم مرغی در ترکیب با سایر پنل های آکوستیک می تواند فضایی حرفه ای و دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد.

عایق صدا شانه تخم مرغی

رنگ عایق صدا شانه تخم مرغی

عایق صدا شانه تخم مرغی در رنگ های متنوعی تولید می شود؛ اما با توجه به بررسی های انجام شده و تقاضای افراد در کشور ما معمولا از رنگ خاکستری و یا رنگ های تیره بیشتر استفاده شده است.

خاکستری در دسته رنگ های خنثی قرار دارد و به همین دلیل در کار نشسته و با دیگر اجزا و رنگ هایشان همخوانی دارد. توجه داشته باشید که هرچه دانسیته عایق صوتی شانه تخمه مرغی بیشتر باشد، رنگ فوم نیز تیره تر خواهد بود و بالعکس هرچقدر دانسیته کمتر باشد، رنگ فوم نیز روشن تر می شود.

آیا به عایق صوتی شانه تخم مرغی نیاز دارید؟ با ما تماس بگیرید!

همانطور که از نام این محصول مشخص است شکل این پنل به صورت شانه های تخم مرغ بوده و به شکل یکپارچه عرضه می گردد. جنس این پنل به صورت اسفنجی بوده و متریال به کار رفته در این پنل فوم پلی یورتان است. ابرهای آکوستیک کمی متفاوت با ابرهای معمولی هستند و به اصطلاح ابر سلول بازند که در جذب صوت کارایی بالایی دارند.

پنل شانه تخم مرغی نصبی بسیار آسان داشته و به علت عریض بودن سرعت نصب نیز بالا می رود. این پنل محبوب و پرطرفدار مقرون به صرفه بوده و عامل موثری در جذب صدا می باشد و انتخاب خوبی برای افرادی که به دنبال پنل زیبا با قیمت مناسب و نصب آسان می گردند می باشد. عایق صدا شانه تخم مرغی

کاربرد این پنل در استودیوهای موسیقی ” استودیو های خانگی” اتاق های اکوستیک و dead room و محیط های پر سرو صدا – کلاس های درسی- اتاق های مراکز مشاوره – کتابخانه ها- بیمارستان ها -اتاق خواب – دستگاهای صنعتی پر صدا و… کاربرد دارد.

ضعف عایق صدا شانه تخم مرغی

همانطور که اشاره کردیم این عایق صوتی بسیار محبوب و کارآمد است؛ اما با وجود خوبی های بسیار زیادی که دارد نقطه ضعف هایی نیز دارد. همانطور که اشاره کردیم این فوم به مرور زمان خاصیت و ارزش اولیه خود را از دست می دهد و این موضوع را می توان با روشن تر شدن رنگ فوم فهمید. به عنوان مثال اگر رنگ عایق صدا شانه تخم مرغی شما خاکستری پر رنگ باشد، خاکستری کم رنگ و یا مایل به زرد خواهد شد.

با توجه به این موضوع باید به مواردی نظیر کیفیت توجه داشته باشید؛ زیرا کیفیت فوم به عنوان عامل اصلی تعیین طول عمر فوم به حساب می آید. در صورتی که مواد اولیه تشکیل دهنده کیفیت کمی داشته باشند، عمر محصول شما نیز کمتر خواهد بود. همچنین عوامل دیگری نیز هستند که در زرد شدن فوم تاثیر گذار هستند دانسیته فوم است که قبل تر نیز به آن اشاره کردیم. در رابطه با این موضوع باید بگوییم که در واقع فاصله بین مولکولی کمتر شده و از طرفی تراکم و چگالی نیز بیشتر می شود.

محیط آکوستیک چه ویژگی هایی دارد؟

در این بخش می خواهیم در خصوص مفهوم آکوستیک صحبت کنیم، همراه ما باشید. آکوستیک در واقع به معنی کیفیت و یا میزان بازتاب صوتی در یک اتاق است که ویژگی های متنوعی دارد. از جمله ویژگی های اساسی و بسیار مهم، محیط اکوستیکی باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم وجود انعکاس صدا
  • پخش یکنواخت صدای خوانندگان و نوازندگان
  • عدم ورود آلودگی صوتی از محیط خارجی به داخلی عایق صدا شانه تخم مرغی
  • شنیدن صداهای مختلف با وضوح برای افراد حاضر در محیط
  • عدم خروج صدای داخل به خارج برای جلوگیری از آزار و اذیت

نحوه اکوستیک محیط استودیو

فوم شانه تخم مرغی یک نوع عایق آکوستیک است؛ پیش از هرچیزی باید به مفهوم ” آکوستیک ” و ” عایق صوتی ” را با یکدیگر بررسی کنیم. به همین دلیل باید بگوییم که تمرکز فرایند ” آکوستیک ” بیشتر از هر چیز دیگری کنترل بر بازگشت امواج صوتی متنوع و حذف هوم های اضافه است. طبیعتا در مکان های ” آکوستیک شده “، به مراتب میکس آهنگ و موسیقی بهتری نسبت به مکان پیش از آکوستیک شدن تجربه خواهید کرد. عایق صدا شانه تخم مرغی

از طرفی ” عایق صدا ” به طور مستقیم مانع از عبور امواج صوتی خواهد شد و در طی این فرآیند تمرکز اصلی بر روی جلوگیری از ورود و خروج صوت است. اگر عایق کاری استودیو شما به درستی انجام شده باشد، می توانید بدون دغدغه، نگرانی و استرس، به فعالیتتان ادامه دهید و دیگر نیازی نیست نگران خروج آلودگی صوتی به خارج از اتاق و یا ساختمان و مزاحمت برای همسایگان باشید.

عایق صدا شانه تخمه مرغی – عایق صوتی شانه تخمه مرغی – پنل شانه تخمه مرغی – فوم شانه تخمه مرغی – عایق شانه تخمه مرغی

چرا عایق صدا شانه تخم مرغی را انتخاب کنیم؟

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که عایق صدا شانه تخم مرغی محصولی مقرون به صرفه و بسیار کاربردی است؛ اما این موضوع نمی تواند به معنای تخصصی بودن این محصول باشد. در واقع این به این معنی است که در صورت نیاز به عایق کاری تخصصی و حرفه ای، باید از عایق های دیگر به صورت ترکیبی در محیط استفاده شود تا به صورت کامل محیط شما عایق صوت باشد.

به عنوان مثال اگر می خواهید یک استودیو موسیقی را به منظور شروع فعالیت موسیقی، بهینه سازی کنید می توانید برای جلوگیری از خروج امواج صوتی به بیرون و یا بر عکس از پشم سنگ و یونولیت استفاده کنید. به طور کلی عایق صوتی شانه تخمه مرغی گزینه مناسبی به حساب می آید و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد به همین دلیل اگر قصد خرید این محصول فوق العاده را دارید با کارشناسان سایت آپ دکو ارتباط برقرار کنید. عایق صدا شانه تخم مرغی

برای اجرا – خرید و مشاوره درباره عایق صدا تماس بگیرید. ما برای اجرا و فروش عایق صدا در کنارتان هستیم! نصب و اجرای انواع عایق صوتی را نیز به ما بسپارید!

4 پاسخ

  1. سلام و وقت بخیر مطلب خوبی بود ممنونم. عایق صوتی شانه تخمه مرغی موجود هست؟

    1. سلام خوشحالیم که مفید بوده، بله موجود هست. برای اطلاع از قیمت، مشاوره رایگان و ثبت سفارش با 09122507811 تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز؛ قیمت عایق با توجه به جنس، ضخامت و ابعاد متغیر هست. پس برای اطلاعات بیشتر، دریافت قیمت و مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *