Search
Close this search box.

عایق صوتی لوله های فاضلاب

اگر قصد اجرای عایق لوله و عایق صوتی لوله های فاضلاب را دارید، در این مقاله با ما همراه شوید. هم اکنون با افزایش زندگی شهرنشینی آلودگی صوتی يکی از معضلاتی بوده كه افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می کنند. استفاده از عایق های صدا می تواند در این زمینه كارگشا باشد. از این رو در ساختمان سازی از عایق صدا مناسب در برای پیشگیری از ورود و خروج صدا استفاده می شود.

 

 

برای خرید عایق لوله ما بهترین ها را به شما ارائه می دهیم، عایق لوله برای امورات ساختمان سازی بسیار مفید بوده و تاثیرات بسیاری در صرفه جویی انرژی خواهد داشت.

در صورت بروز هرگونه سوال، مشکل و یا خرید عایق صدا با  تماس بگیرید!

تماس با ما 09122507811

 


استفاده از لوله ھای بی صدای فاضلابی

اگر به مبحث چهاردهم مقررات ملّی ساختمان ایران در بحث تأسیسات مکانیکی نگاه کنیم در آن مشاهده می کنیم که صراحتا آمده است که لوله های فاضلاب سرویس بهداشتی باید فاقد هر گونه صدایی باشد و در آن تصریح شده است که:

“اندازه لوله ها باید طوری باشد که سرعت جریان سیٌال موجب تولید صدای آزاردهنده و خوردگی و پوسیدگی زود هنگام لوله ها نشود. ”
در بین لوله های موجود لوله های چدنی و پوش فیت سایلنت، می تواند صدا را حذف کند ولی سازنده های ساختمان برای صرفه جویی در هزینه از لوله های PVC و پلی اتیلن استفاده می کنند که آنها هم بی صدا نمی باشند.

راهکار قطعی و موثر صدای لوله فاضلاب همسایه طبقه بالا

آیا تا به حال صدای آب لوله های فاضلاب همسایه آرامش شما را مختل کرده و شما را از خواب خوش بیدار کرده است؟ آیا به فکر قطع صداهای دلخراش ایجادشده آب فاضلاب می باشید؟

به نظر شما صدای لوله آب و فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام و پشت بام همسایه که از طبقه بالا به خونه میاد چه باید کرد؟ یکی از کاربران پرسیده است:

“صدای لوله فاضلاب همسایه طبقه بالا، به خانه همسایه ما میاد، چه راهکاری دارید؟”

پاسخ این دوستمان این است که: برای رفع این معضل یک پیشنهاد داریم آن اینکه:

شما می توانید به همسایه تان بگوید برای قطع همیشگی آن از عایق صوتی لوله های فاضلاب استفاده کنند. بدین نحو که پشم سنگ لوله ای یک چاکی دارد می تواند به راحتی چاک را باز کند. در دور لوله فاضلاب قرار بدهد و لوله را با پشم سنگ لوله ای پوشش بدهد. بعدا با سیم مفتول یا سیم های گالوانیزه نازک، پشم سنگ لوله ای را ببندد تا اینکه پشم سنگ را در دور لوله حفظ کند.

همچنین بهتر است پشم سنگ تخته ای را بر روی شاسی کشی که بعد از لوله های سرویس بهداشتی یا حمام درست کرده اند بگذارد و بغل هم بچینند. این دو کار تا ۹۰ درصد مانع انتشار صدا به داخل ساختمان می شود.

البته برای ایده آل کردن بهتر می تواند دور تا دور دیوار آن قسمتی که لوله ها را در آنجا قرار داده اند را پشم سنگ تخته ای نصب کنند تا صدا را کاملا در خود جذب کند. با توجه به اینکه پشم سنگ لوله ای به خوبی لوله های با قطر پایین را پوشش می دهد پیشنهاد ما استفاده از پشم سنگ لوله ای متناسب با اینچ لوله و ضخامت مورد نظر متناسب با شرایط آب و هوایی می باشد.

ولی در بعضی مواقع که در ساختمان یا پروژه از لوله های قطور استفاده شده برای آن هم می توان از پشم سنگ لحافی یا پشم سنگ پتویی با لحاظ  اوضاع جوی و آب و هوایی و شرایط محیطی استفاده کنیم. انتخاب عایق صوتی لوله های فاضلاب باید با توجه به فضای مورد نظر و كاربری مكان مورد نظر انتخاب و مورد استفاده قرار گیرد. يکی از بخش هایی كه در هر ساختمان می تواند باعث ایجاد سر و صدا شود، عبور آب از داخل لوله های آب و فاضلاب است.

آن چه كه در ادامه این مطلب به بيان آن می پردازیم، اجرای روش های كارآمد و معرفی عایق صدای مناسب برای انجام عایق صوتی لوله های فاضلاب است. پس اگر شما هم از جمله افرادی هستید كه با این مشکل رو به رو هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

استفاده از عایق صدا در ساختمان هایی كه دیوار به دیوار يکدیگر ساخته می شوند، لازم و ضروری بوده و برای پیشگیری از انتقال صدا باید مورد استفاده قرار گیرد. از چه عایق های صدا می توان برای عایق صدا لوله های آب و فاضلاب استفاده کرد؟ عبور آب از داخل لوله ها باعث ایجاد سر و صدا می شود. برای پیشگیری از این صدا استفاده از عایق صدا می تواند ایده مناسبی باشد.

آپ دکو یکی از بهترین مراکز فروش و اجرای انواع عایق صوتی لوله های فاضلاب در کنار شماست، شما می توانید برای خرید انواع عایق با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برای خرید عایق بهره مند شوید، ما در کنار شما هستیم تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن عایق موردنظر خود را خریداری کنید! در هرکجای ایران که باشید ما عایق های خریداری شده را با پست پیشتاز برای شما ارسال می کنیم.

در ضمن اجرا و نصب عایق صوتی لوله های فاضلاب برای همشهریان تهرانی صورت می گیرد و اگر ساکن شهر تهران هستید می توانید علاوه بر خرید عایق از خدمات نصب و اجرای عایق صدا بهره مند شوید، کافیست از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید و سفارش خود را برای خرید یک عایق مناسب با بهترین قیمت ثبت کنید!

تماس با ما برای ثبت سفارش عایق صوتی لوله های فاضلاب و استفاده های دیگر : 09122507811

عایق صوتی لوله های فاضلاب

انواع عایق صوتی

1- عایق صوتی با ساختار شانه تخم مرغی شش وجهی:

از دسته فوم های اسفنجی می باشند که برای کنترل طنین در استودیو و اتاق تمرین موسیقی بکار گرفته می شوند. ظاهر جعبه تخم مرغی این فومها باعث شده که یک عایق مناسب برای کنترل صدا باشند. در همه استودیوهای ضبط موسیقی و اتاق های تمرین موزیک، وجود فوم های شانه تخم مرغی بهترین راهکار برای جلوگیری از بازگشت صدا و شکست طنین صوت است این فوم ها قادر به جذب طیف زیادی از صداهایی با فرکانس بالا می باشند.

کاربرد :برای استفاده بر روی دیوار، سقف، اتاقک ها و باکس ها

۲. فوم XPS :

برای ممانعت از ورود صدا به ساختمان، دیوارهای سازه را باید با مصالحی پوشش داد که ضریب صدای بالایی داشته باشند. فوم ایکس پی اس (XPS) جزء مصالح چند منظوره محسوب میشود که نقش عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی را در ساختمان ایفا می کند. این فوم ساخته شده از پلی استایرین اکسترود شده دارای سلول های بسته میباشد و از استحکام بالایی برخوردار است.

فوم XPS بسیار سبک بوده و برخلاف ضخامت کم آن از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع فوم گاهی بخشی از سازه به شمار می آید و به دلیل وزن بسیار سبک هیچ بار اضافه ای بر ساختمان وارد نمی کند.

۳. یونولیت :

یونولیت های ورقه ایی یا مکعبی شکل دارای چگالی بالایی می باشند و به عنوان عایق صوتی در مکان های پر سر و صدا مانند موتورخانه مورد استفاده قرار میگیرند. اصولا این نوع عایق ها در مرحله ی سفت کاری ساختمان نصب میشوند و عایق خوبی برای جذب صدا می باشند. ورقه های یونولیت از جنس پلی استایرن می باشند و از پخش صدا در محیط جلوگیری می کنند و فضایی آرام برای ساکنین فراهم می کند.

۴. عایق صوتی دو رو صاف :

این عایق در دو نوع ساده و یکرو چسب دار موجود است. نوع ساده آن برای عایق کاری توکار استفاده می شود. بدین صورت که در حین ساخت ساختمان و مابین دو تیغه دیوار قرار می گیرد. به صورتی که همه سطوح دیوار را بپوشاند. این روش را اغلب برای عایق کاری بین واحد های آپارتمانی و یا دیواره های خارجی منازل بکار می برند.  علاوه بر عایق صوت شدن دیوار، در برابر گرما نیز استقامت خوبی داشته باشد.

عایق های یکرو چسب دار برای مواقعی مصرف می شود که ساختمان ساخته شده است اما از نظر صوتی عایق مناسبی ندارد. لذا در این صورت بهترین راه چسباندن این عایق روی دیوار و خلاص شدن از صدا های مزاحم اطراف منزل است.

البته باید در نظر داشته باشید که این عایق ظاهری چندان زیبایی ندارد و برای زیبایی بیشتر لازم است تا روی آن را با دیوارپوش هایی بپوشانیم.البته برای داشتن عایقی با طول عمر بیشتر و کارایی بهتر، روش اول مناسب تر است و روش دوم تنها زمانی بکار برده می شود که پس از ساخته شدن ساختمان قصد عایق کاری آن را داشته باشیم.

کاربرد :برای استفاده برای دیوارهای مشترک، کف، سقف و….

۵. عایق صوتی لوله های تاسیساتی  :

عایق صوتی لوله ای برای عایق صوت نمودن لوله های سروبس های بهداشتی، حمام، لوله های آب مصرفی و… مورد استفاده قرار می گیرند. عایق های لوله ای به طور معجزه آسایی در از بین بردن صدا موثر بوده و به طور تخصصی برای انواع لوله های موجود در ساختمان ها ساخته و تولید گردیده اند.

سایز این نوع عایق های لوله ای صوتی از “۵/۸ تا “۳ است. همچنین نصب و اجرای این عایق ها بسیار راحت و آسان بوده و بدون داشتن تخصصی خاص به راحتی قابل اجرا می باشند.

بهترین عایق صوتی لوله های فاضلاب

يکی از بهترین انواع عایق صوتی لوله های فاضلاب كه می توان مورد استفاده قرار داد، پشم سنگ است. این عایق نمونه ای از بهترین عایق های صدا و حرارتی بوده كه در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

میزان كاهش صدا با کمک عایق صدا پشم سنگ به ضخامت آن بستگی دارد. هرچه ضخامت محصول بیش تر باشد، میزان انتقال صدا کمتر خواهد بود. از جمله مزايای استفاده از این عایق می توان به موارد زیر اشاره کرد.

از خصوصيات عایق صوتی لوله های فاضلاب پشم سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب صوت بالا
  • عایق حرارتی با بازده بالا با عایق صوتی لوله های فاضلاب
  • فاقد آزبست و سازگاری با محیط زیست
  • سازگار با انواع مصالح ساختمانی با خاصیت ضخوردگی
  • ضد حریق و ایستایی بالا در برابر آتش

برای اجرای عایق کردن لوله در ساختمان با ما تماس بگیرید!

از عایق های دیگری كه می توان برای لوله ها استفاده کرد، عایق الاستومری است. از سری فواید استفاده از این فرآورده می توان به عمر مفید، سازگاری با محیط زیست، مقاومت در برابر خوردگی و سرعت نصب بالای آن اشاره کرد. علاوه بر آن این عایق قابل استفاده در انواع شرایط آب و هوایی است.

از دیگر راهكارهایی كه می توان برای كاهش صدا مورد استفاده قرار داد، عایق صوتی لوله های فاضلاب با فناوری نانو است. آن چه كه در ساخت این گونه لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد، نانو رس است. این ماده از ابعاد بسيار کوچکی برخوردار بوده و دسترسی به آن آسان است، از این رو استفاده از آن در فناوری نانو زياد به چشم می خورد.

این لوله ها دارای سه لایه است. جنس لایه داخلی لوله های ساخته شده با کمک فناوری نانو UL، پلی ویلین کلراید بوده كه از مقاومت بالایی در برابر مواد شیميایی و حرارت بالا برخوردار است.

لایه ميانی هم از مواد معدنی و نانو تشکیل شده است. این بخش مهم ترین بخش تشکیل دهنده لوله بوده و خاصیت عایق صوتی لوله های فاضلاب هم مربوط به همین لایه است. این بدان معنبوده كه استفاده از مواد معدنی نقش به سزایی در عملکرد این عایق دارد. UL كه در لایه خارجی لوله ها مورد استفاده قرار می گیرد، باعث محافظت لوله در برابر ضربه و خوردگی می شود.

 

 

سوالات متداول در در باره عایق صوتی لوله های فاضلاب

اهمیت استفاده از این عایق در ساختمان سازی چیست؟

يکی از بخش هایی كه در هر ساختمان می تواند باعث ایجاد سر و صدا شود، عبور آب از داخل لوله های آب و فاضلاب است. عایقكاری این لوله ها می تواند از انتقال صدا ميان دو فضا پیشگیری کند.

متداول ترین عایق صدا لوله های فاضلاب کدام است؟

يکی از انواع عایق های صدا كه می توان در این زمینه مورد استفاده قرار داد، عایق پشم سنگ است. این عایق نمونه ای از بهترین عایق های صدا و حرارتی بوده كه در ساختمان سازی و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

کدام بخش عایق صوتی لوله های فاضلاب با فناوری نانو خاصیت اصلی عایق صدا را شامل می شوند؟

لایه ميانياین عایق ها از مواد معدنی و نانو تشکیل شده است. این بخش مهم ترین بخش تشکیل دهنده لوله بوده و خاصیت عایق صدا هم مربوط به همین لایه است.

 

 

نیاز به عایق صوتی لوله های فاضلاب دارید؟ می خواهید در سریع ترین زمان به خرید یا اجرای عایق صوتی لوله ها بپردازید؟ نیاز به مشاوره رایگان و حرفه ای دارید تا ببینید با چه هزینه ای چه عایقی برای شما مناسب است؟ معطل نکنید، همین حالا تماس بگیرید و سفارش خود را برای دریافت خدمات ثبت کنید. آپ دکو سال هاست در اجرا و فروش عایق صدا فعالیت حرفه ای دارد و در تلاش است با جلب رضایت شما عزیزان قدم بزرگی برای رسیدن به پیشرفت در این عرصه بردارد!

 

 

 

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *