Search
Close this search box.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

در این مطلب قصد داریم به مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی بپردازیم. آیا محل زندگیتان در محیطی شلوغ و پر سر و صداست ؟ آیا منزل شما در کنار خیابان اصلی محله است و تردد ماشین ها آرامش را از شما سلب میکنند ؟ آیا ساز میزنید و همسایه هایتان از تمرینات شما خسته می شوند ؟ خب.. سامان دکو به شما راه حل را می دهد، با استفاده از عایق های تخم مرغی از همه مشکلاتی که دارید آسوده شده و میتوانید به آسانی ساعت ها در آرامش استآسان کنید یا به حرفه مورد علاقه تان مشغول شوید،

ابر شانه تخم مرغی، ابر صداگیر، ابر صدا، عایق عایق تخم مرغی، عایق تخم مرغی، عایق عایق شانه تخم مرغی، شانه تخم مرغی، عایق تخم مرغی، عایق صدا، عایق صدا، عایق صداگیر، عایق صداگیر، عایق عایق شانه تخم مرغی، عایق صدا، عایق صداگیر و،..،

از دسته عایق های اسفنجی هستند که برای کنترل طنین در استودیو و اتاق تمرین موسیقی بکار گرفته می شوند، ظاهر جعبه تخم مرغی این عایقها موجب شده که یک عایق مناسب جهت کنترل صدا باشند، در همه استودیوهای ضبط موسیقی و اتاق های تمرین موزیک، وجود عایق های شانه تخم مرغی بهترین راهکار جهت جلوگیری از بازگشت صدا و شکست طنین صوت است اين عایق ها قادر به جذب طیف زیادی از صداهایی با فرکانس بالا هستند،

عایق های شانه تخم مرغی نوعی عایق اسفنجی هستند که اغلب برای عایق کاری سقف، دیوارها و پشت درب استودیوها، کارخانجات صنعتی، سینماها، آمفی تئاترها و مکان های ضبط صدا استفاده میشوند. این عایق ها میتوانند طیف وسیعی از صدا با فرکانس بالا را جذب کنند و از بازگشت آن جلوگیری نمایند.

نمای ظاهری این عایق ها به نحوی است که عملنمود آنها را در برابر جذب صوت بالا میبرد. نصب آسان، وزن سبک، قیمت مناسب، زیبایی ایده آل، کارایی بالا و جذب صوت از جمله ویژگی های بارز این محصول است که آن را به گزینه ای مناسب و مقرون به صرفه برای مصرف کنندگان تبدیل کرده می باشد.

ساختار شش وجهی این عایق کارایی آن را بالا برده و منجر به کاهش صوت می شود. همینطور ساختار سلولی آن به صورت بسته است، از این رو علاوه بر پنل شانه تخم مرغی آکوستیک نقش عایق حرارتی و برودتی را هم ایفا می کند. این عایق مجهز به چسب است و برای اتصال به مکان مورد نظر نیازی به چسب ندارد چون به آسانی برای انواع سطوح گچی، شیشه ای، چوبی، فلزی و … قابل استفاده می باشد.

امروزه از این عایق می توان به عنوان جایگزین مناسب برای عایق پشم سنگ و پشم شیشه استفاده نمود. دیگر ویژگی های این محصول شامل عدم نفوذپذیری، مقاومت در برابر حرارت، عمر طولانی، ضریب حرارتی بالا، انعطاف پذیری ایده آل و وزن سبک می باشند. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

ویژگی های عایق های صوتی عایق شانه تخم مرغی عبارتند از:

  • 1- ضد حریق و نسوز بودن عایق عایق تخم مرغی
  • 2- ضد آب بودن عایق عایق ابر شانه تخم مرغی
  • 3- چسبدار بودن عایق صدا تخم مرغی
  • 4-دارای ساختار سلول بسته (جاذب صدای بسیار عالی)
  • 5- جذب صدای بسیار فوق العاده همراه با برطرف نمودن لرزش و انعکاس صوت و صدای انتقالی

باتوجه به ویژگی های ذکر شده از عایق شانه تخم مرغی الاستومری علاوه بر عایق صدا و آکوستیک استودیو، آمفی تئاتر و… می توان به عنوان عایق صدا و آکوستیک اتومبیل و عایق صنعتی هم استفاده نمود.

جنس این محصول، اسفنج بوده و قابلیت جذب بالایی دارد. به میزان قابل توجهی می تواند انعکاس صدا را کم کند. ظاهر دندانه دار و شبیه تخم مرغ این نوع عایق موجب شده عملنمود خوبی داشته باشد. در مکان های ضبط صدا و استودیوها برای دیوار یا سقف از این نوع عایق استفاده می شود.

کاربردها و مزیت های استفاده از عایق شانه تخم مرغی

همانطور که در قسمت بالا گفته شد عایق صدا شانه تخم مرغی یکی از بهترین عایق های صوتی است که در بیشتر مکان و محیط ها قابل استفاده هستند. از جمله کاربردهای عایق صدا شانه تخم مرغی عبارتند از:

  • سالن هایی که صدا زیاد می پیچد: سالن هایی مثل سالن استودیو های ضبط، سالن تئاتر، سالن اجتماعات و…. که مشکل پیچش صدا دارند باید از عایق صدا شانه تخم مرغی استفاده کنند چون این نوع عایق قابلیت جذب پیچش صدا را دارد و موجب کاهش صدا در محیط های مختلف می شود.
  • قابل استفاده در محیط  های اداری مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  • قابل استفاده در اتاق های مدیریت شرکت ها
  • قابل استفاده در محیط هایی که کارخانجات پر سر و صدا هستند.
  • قابل استفاده در دیوارهای خانه های آپارتمانی شهرهای بزرگ و پر سر و صدا
  • قابل استفاده در محیط داخلی خودروها
  • قابل استفاده در دیوارهای سالن های استودیو مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  • قابل استفاده در بعضی منازل برای حذف صدا های افراد و بوق ماشین و….

عایق صدا شانه تخم مرغی دارای ضخامت های معینی هستند به همین دلیل می توان در موارد متعدد از آن بهره مند شد. هر چه ضخامت عایق شانه تخم مرغی بیشتر باشد موجب جذب بیشتر عایق و اثر گذاری بیشتر بر فضای مورد نظر می شود. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که همیشه ضخامت بیشتر عایق شانه تخم مرغی موجب بهبود کارایی محیط مورد نظر نمی شود.

روش استفاده از عایق صدا شانه تخم مرغی بدین گونه است که یک سمت آن شش وجهی است و سمت دیگر آن سطح صافی دارد که به آسانی می توان قسمت صاف آن را به چسب آغشته نمود و در محل مورد نظر نصب نمود و چون این عایق در برابر حرارت هم مقاوم است می توان در هر محیطی چه سرد و چه گرم بهره مند شد.

کلیاتی در مورد عایق آکوستیک

عایق های آکوستیک، موادی سبک وزن هستند که از ورود صداهای خارجی جلوگیری می کند، کیفیت صدای داخلی را افزایش داده و و سبب وضوح صدا در فضای  می شود. عایق های آکوستیک مانع آلودگی صوتی شده و خصوصیت اصلی و بارز عایق های آکوستیک جلوگیری از بازگشت صدا و ایجاد ارتعاش صداست. (سر و صدا، همراه با برگشت و پژواک زیاد است و این پژواک صدا سبب افزایش صدا و آلودگی صوتی می شود)

عایق های صوتی با جذب صدا مانع از ایجاد آلودگی صدا و نویزدهی اضافی در محیط می شود. از جمله این عایق ها می توان به عایق شانه تخم مرغی اشاره نمود که در ساختن یک اتاق آکوستیک ابزاری کارآمد محسوب می شود. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

نام های دیگر این محصول

این محصول در جاهای مختلف به نام های متفاوتی شناخته شده‎ است؛ نام هایی از جمله:

  • عایق صدا شانه تخم مرغی مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  • صداگیر شانه تخم مرغی
  • عایق آکوستیک شانه تخم مرغی مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  • عایق آکوستیک
  • ضربه گیر شانه تخم مرغی
  • ابر تخم مرغی
  • عایق شانه تخم مرغی
  • عایق پلی یورتان

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

مشخصات اصلی عایق شانه تخم مرغی

ساختار کلی این محصول به شکل سلول باز و با چگالی و ضخامت های مختلف می باشد. به همین دلیل قدرت بالایی در جذب فرکانس صوت دارد. به معنای واضح تر می توان گفت که عایق پلی یورتان نوعی عایق صدا قوی محسوب می شود که می تواند فرسکانس صوتی را دریافت کرده و از پیچش صدا در فضای مورد نظر جلوگیری کند.

دقیقا به همین علت است که از عایق  تخم مرغی در استودیوهای ضبط و موسیقی و یا حتی در استودیوهای خانگی استفاده می شود. این کار نه تنها موجب بالاتر رفتن کیفیت ضبط، بلکه سبب آسایش همسایگان هم می شود! برای درک بهتر ماهیت عایق آکوستیک در این بخش به معرفی مشخصات اصلی آن پرداخته ایم:

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

آشنایی با مشخصه های اصلی عایق شانه تخم مرغی

به طورکلی می توان مطرح نمود که ازجمله مشخصه های بارز انواع عایق های شانه تخم مرغی المان هایی از قرار زیر می باشند که به صورت:

جنس عایق شانه تخم مرغی

همان طور که در بخش قبل از این مقاله در سازه افزار اشاره شد، جنس عایق صدا عایق شانه تخم مرغی از پلی یورتان یا پولی اورتان است و جالب است بدانید که استفاده از عایق پلی یورتان در تهیه عایق شانه تخم مرغی سبب شده تا این محصول به یکی از کاراترین عایق های صوتی تبدیل شود. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

ضخامت و ابعاد عایق های شانه تخم مرغی

بررسی ها نشان داده است که تولیدکنندگان عایق شانه تخم مرغی از ابعاد مختلفی برای طراحی این محصول استفاده می کنند و قطر آن تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد. درواقع عایق صدا روکار می بایست اندازه های مختلفی داشته باشد تا بتوان از آن در هر مکانی استفاده نمود. ساختمان و طراحی منظم عایق شانه مرغی هم تأثیر زیادی در حذف فیدبک های صوتی خواهد گذاشت و بهتر است هنگام انتخاب، موارد متعددی از ابعاد این عایق آکوستیک را بررسی نمود.

اما در یک نگاه کلی می توان اذعان نمود که عایق های شانه تخم مرغی در ضخامت های مختلف از قرار 1.9، 2، 2.5،3، 3.5، 5 و 7 سانتیمتر ارائه می شود. همینطور ابعاد این عایق های آکوستیک هم امکان دارد 1 در 2، 1 در 3 متر است. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید در صورت نیاز ابعاد موردنظر خود را برای این نوع از عایق ها سفارش دهید.

رنگ های موجود در بازار

عایق های در رنگ های متنوعی برش داده می شوند ولی بیشتر در بازار به رنگ های خاکستری روشن و خاکستری تیره موجود است. لازم به ذکر است که رنگ خاکستری جزء رنگ های خنثی محسوب می شود و می تواند به آسانی کنار رنگ های دیگر قرار بگیرد. از طرفی جالب است بدانید که همین ترکیب رنگ عاملی برای جذب طرفداران زیاد در بازار این نوع از عایق ها است. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

برای خرید عایق شانه تخم مرغی رنگی با ما تماس بگیرید.

 دانیسته عایق های شانه تخم مرغی

دانیسته به فشردگی یا چگالی بین مولکول های یک جسم گفته می شود که هرچقدر دانیسته در عایق های شانه تخم مرغی بیشتر باشد جذب و تأثیر صداگیری بیشتر است. به طورکلی می توان مطرح نمود که به عنوان نمونه یک عایق شانه تخم مرغی 5.5 سانتیمتری دارای دانیسته 14 در ابعاد 1 در 2 متر است.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

آشنایی با مزایای عایق صدا شانه تخم مرغی

از مهم ترین ویژگی های عایق آکوستیک شانه تخمه مرغی در مقایسه با نمونه های موجود در بازار ایران، ساختار سلول باز بودن این عایق می باشد. جالب است بدانید که همین امر هم قابلیت جذب بالای صدا را در این نوع عایق ایجاد می کند و از همه فرکانس های صوت در ضخامت عایق (4 سانتی متر) و با توجه به دانسته آن، جلوگیری می کند. همینطور این نوع از عایق های صوتی با ویژگی های دیگری ازجمله موارد زیر همراه است که شامل:

  • با توجه به دارا بودن چسب مسلح نخ دار در پشت آن، به آسانی بر همه سطوح صاف و صیقلی تمیز (بدون گردوخاک، روغن، گریس و هرگونه کثیفی) اعم از گچ، چوب، پلاستیک، بتن و فلزات چسبیده و نصب می شود. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  • حذف صددرصدی صدا، بدون نیاز به هرگونه ترکیب اضافه نظیر پشم سنگ، الاستومریک، مینرال پلاس و …
  • عایق شانه تخم مرغی به صورت شیت های ورقه ای بوده و در صورت نیاز با تیغ و یا چاقوی تیز به آسانی قابل برش زدن است
  • استحکام فیزیکی بسیار بالا و مقاوم در برابر پارگی حین اجرا و در زمان استفاده
  • این نوع از عایق ها ضد باکتری، ضد قارچ و کاملاً سازگاربامحیط زیست است مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  • قابلیت استفاده از عایق شانه تخمه مرغی نسوز به عنوان عایق صدا حرارتی وجود دارد
  • عایقی کاملاً سبک و انعطاف پذیر که به آسانی بر دیوارهای مشترک یا دیگر سطوح نصب می شوند. درواقع نصب این عایق ها بسیار آسان بوده و می توانید با میخ یا پیچ و یا چسب آهن عایق ها را در سطوح مختلف بچسبانید.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

آشنایی با نقاط ضعف عایق شانه تخم مرغی

استفاده از عایق شانه تخم مرغی در آکوستیک اتاق ها مزایای قابل توجهی دارد، اما همینطور بعضی معایب هم وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  1. محدودیت در طرح بندی ظاهری: عایق شانه تخم مرغی بیشتر به شکل های مخروطی یا مستطیلی در می آید و اغلب دارای طرح بندی های معینی می باشد. این محدودیت امکان دارد با طرح بندی ظاهری یا دکوراسیون موردنظر شما تضاد داشته باشد. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  2. زمان بندی عمر محدود: با گذر زمان و استفاده مکرر، عایق تخم مرغی امکان دارد شروع به خرابی و ترک خوردگی کند. این موضوع می تواند نیاز به تعویض ماده آکوستیک را در طول زمان ایجاد کند. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  3. قیمت نسبت به مواد دیگر: بعضی از مواد آکوستیک دیگر قادر هستند نسبت به عایق شانه تخم مرغی گران تر باشند، اما به عواقب کارایی و طول عمر آن ها هم توجه نمایید.
  4. محدودیت های ماده آکوستیک: علی رغم اینکه عایق شانه تخم مرغی بعضی از مزایای جذاب را ارائه می دهد، اما این ماده نمی تواند تمام مشکلات آکوستیک اتاق را حل کند. به عنوان مثال، در بعضی موارد نیاز به استفاده از مواد دیگری نظیر عایق های صوتی با خصوصیات مختلف (مثل بسیاری از عایق های بسیط یا عایق های بازتابی) ممکن می باشد.
  5. اندازه اتاق: استفاده از عایق شانه تخم مرغی در اتاق های بزرگ امکان دارد کارایی کمتری داشته باشد. برای اتاق های بزرگ و پرترافیک، شاید نیاز به استفاده از روش های دیگری نظیر دیواره های بافته شده صوتی یا عایق های صوتی بزرگتر باشد.
  6. مقاومت محدود در برابر آتش: عایق تخم مرغی قابلیت سوزش دارد و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت یا آتش، می تواند سریعاً به آتش بگیرد و آسیب های جدی ایجاد کند.

به طور کلی، انتخاب ماده آکوستیک مناسب برای هر اتاق و وضعیت خاص به بررسی دقیق تر عوامل مثبت و منفی هر گزینه نیاز دارد. اگر قصد استفاده از عایق شانه تخم مرغی را دارید، بهتر است نظر به نیازها و شرایط اتاق، این ماده را با مواد دیگر مقایسه کنید و تصمیمی از جانب آگاهانه بگیرید.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

چگونه با استفاده از شانه تخم مرغ اتاق اکوستیک بسازیم؟

استفاده از شانه تخم مرغ جهت عایق سازی صوتی اتاق یا همان آکوستیک کردن محیط یکی از روش های قدیمی و رایج است.  در دسترس و ارزان بودن، کارایی نسبت بالا نسبت به دیگر عایق های آکوستیک مشابه، حمل آسان، نصب آسان، شکل ظاهری مناسب و حرفه ای، قابلیت ترکیب با دیگر عایق های آکوستیک از مزایای رواج کاربرد آن است.

وقتی سخن از این نوع عایق صدا به میان می آید در اذهان عمومی توجه ها به همان شانه های مقوایی که جهت حمل و نگهداری تخمرغ استفاده می شود معطوف می شود. کاربرد مقواهای شانه تخم مرغ در حالت سنتی آن هرچند که امکان دارد تا حدود ناچیزی از صداهای مزاحم و آلاینده بکاهد ولی نتیجه چندان چشمگیری نداشته و کارآیی لازم را در ایزوله کردن صدا ندارد. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

معمولا در این حالت درهر لایه شانه تخم مرغ چندتا سوراخ ایجاد کرده و سه لایه را روی هم روی دیوار یا سقف اتاق یا کارگاه می چسبانند البته نبایستی  سوراخ ها روی هم باشند، و می توان بین لایه ها را با پشم سنگ پُر نمود. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

که این روش معمولی و حالت سنتی استفاده از شانه تخم مرغ بوده و همچنانکه که گفته شد تاثیر زیادی در ایزوله کردن صدا ندارد. ولی در حالت دوم، شکل مدرن و صنعتی و پنعایق های شانه تخمرغی شکلی را داریم که توسط متخصصان صنعت آکوستیک طراحی و تولید گردیده و روانه بازار شده می باشد.

این عایق از جنس پلی یورتان که بصورت شانه تخم مرغی برش دهی شده، ساخته شده می باشد. ساختار سلول باز این نوع عایق سبب جذب بیشتر فرکانس های صوتی  ( به ویژه فرکانس های بالا) می شود و از سوی دیگر  برش دهی  شانه تخم مرغی، آن را به یک عایق مناسب برای آکوستیک و صدا گیری اتاق و مکان های پُر ازدحام و شلوغ  تبدیل کرده می باشد. عایق شانه تخم مرغی با استفاده از میخ و چسب مانند پاتکس بآسانی قابل نصب بوده و عوارضی برای سلامتی انسان ندارد.

این نوع عایق قابل استفاده در دیوارها، سقف و پشت درب ها است و نقش موثری در کاهش یا حذف ریورب ( پس آوایی ) دارد. عایق یا عایق شانه تخم مرغی می تواند طیف وسیعی از صداها با فرکانس های بالا را جذب کند و از پژواک آن جلوگیری نماید و چون دارای حالت شش وجهی می باشند، نتیجتاً افزایش سطح مقطع و جذب صوت فوق العاده ای دارند و غالباً به صورت نمایان در پروژه ها و رو به منبع صوت نصب می گردند.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

عایق شانه تخم مرغی به دو دلیل سبب جذب فرکانس ها می شود:

  • ساختار سلول باز عایق که سبب می شود فرکانس ها صوتی جذب عایق شود.
  • شکل شانه تخم مرغی عایق که سبب افزایش سطح جذب عایق می شود ( عایق شانه تخم مرغی نسبت به عایق ساده ابر و اسفنج ساده، دارای سطح بیشتر و چند برابری است). مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

این دو مکاهمم سبب می شود که عایق شانه تخم مرغی بتواند فرکانس های بالا را در محیط کاهش دهد و ریورب را در محیط حذف نماید. از سوی دیگر افزایش ارتفاع قله شانه تخم مرغی سبب می شود کارایی جذب این عایق افزون تر شود به همین دلیل شاخص اندازه گیری و معرفی عایق های شانه تخم مرغی براساس ارتفاع قله آنها است.

ضخامت عایق شانه تخم مرغی توصیه شده برای یک فضا بسته به نوع استفاده، هدف استفاده از این محصول و شکل هندسی فضا می تواند متغییر باشد. معمولا در فضاهایی که نیاز به آکوستیک آماتور و یا نیمه حرفه ای دارند از ضخامت های کم مانند 9/1 و 5/2 سانتیمتر استفاده می نمایند. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

در آکوستیک های استاندارد و حرفه ای معمولا ضخامت های 5/4 و 5 سانتیمتر توصیه می شود و در فضاهایی که دارای ریورب شدید هستند ضخامت 7 سانتیمتر پیشنهاد مطلوبی می باشد.

از موارد مصرف عایق صدا شانه تخم مرغی می توان به آکوستیک نمودن اتاق ضبط و استودیوها، سینماها، سالن های آمفی تئاتر، کنسرت، عایق سازی صوتی محفظه توربین ها، ژنراتورها، کمپرسورها، سالن جلسات و کنفرانس، کابین آسانسور و در کل هر محیطی که صداهای ناهنجار و آزاردهنده وجود داشته باشد اشاره نمود.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

نکاتی در باب خرید عایق شانه تخم مرغی

همان طور که در بخش مشخصه های اصلی عایق شانه تخم مرغی هم اشاره شد، به منظور جلوگیری از انتقال سروصدای تلویزیون، تلفن و مکالمات روزمره می توانید از عایق صدا دیوار مشترک استفاده نمایید. این عایق به صورت رولی یا تخته ای مورداستفاده قرار می گیرد و آرامش را برای ساکنین آپارتمان هایی که اتاق های آن ها دیواربه دیوار است فراهم می کنند. من باب همین مسئله هم بهتر است در زمان خرید فوم شانه تخم مرغی به نکات زیر توجه نمایید که شامل:

 توجه به دانسیته یا چگالی محصول

یک عایق خوب باید از چگالی مناسب بهره مند باشد تا بتواند حالت آکوستیک خود را حفظ نماید. ازاین رو قبل از خرید عایق صدا باید از استاندارد بودن چگالی و ضخامت آن مطمئن شوید. درواقع شما باید با توجه به مکان موردنظر و میزان سروصدای محیط نسبت به خرید عایق صدا ایده آل اقدام نمایید. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

میزان جذب رطوبت

اکثر عایق های صداگیر، رطوبت را از خود عبور نمی دهند و می توانید از آن ها به آسانی در محیط های نم دار و مرطوب استفاده نمایید.

همینطور در همین راستا لازم است بدانید که شرکت های بسیاری درزمینهٔ تولید انواع عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی مشغول به فعالیت هستند و محصولات خود را با تنوع بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند؛ پس شما می توانید با یک جست وجوی ساده در سایت نیازمندی های صنعت ساختمان یعنی سازه افزار به بهترین فروشگاه های عرضه انواع محصولات به خصوص عایق های صوتی دسترسی پیدا نمایید.

جنس عایق صدا

مهم ترین نکته در انتخاب یک عایق صدا، جنس آن است. همان طور که در بالا بیان کردیم، عایق ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند و انواع مختلفی دارند. بعضی از آن ها دارای ساختار سلولی باز و بعضی دیگر دارای ساختار سلولی بسته می باشند. به منظور عایق کاری صوتی، شما باید از انواع جنس هایی که ساختار بسته ای دارند (مانند انواع عایق های شانه تخم مرغی) استفاده نمایید، چون این عایق ها از ورود و خروج صدا به داخل ساختمان بهتر جلوگیری می کنند.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

عایق عایق صدا شانه تخم مرغی نسوز

عایق شانه تخمه مرغی نسوز حالت اسفنجی دارد. حالت اسفنجی این عایق، موجب منعطف شدن آن می شود. این نرمی و انعطاف عایق شانه تخمه مرغی نسوز موجب شده است این نوع عایق، جزء عایق های سلول باز به شمار بیاید. عایق شانه تخمه مرغی نسوز جزء ابزار های ارزان و بسیار پر استفاده در بین ابزارهای آکوستیک می باشد. ویژگی های عایق شانه تخم مرغی نسوز را در ادامه آورده ایم.

  1. می توان به عنوان عایق صدا حرارتی بهره گرفت.
  2. چون این عایق از جنس عایق الاستومری است، مقاوم در برابر آتش سوزی می باشد. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  3. در پشت عایق شانه تخم مرغی نسوز، چسب مسلح نخ دار وجود دارد. همین امر سبب شده است که این نوع عایق، به آسانی بر همه سطوح صاف و صیقلی تمیز بچسبد. بدیهی است که وجود هر گونه گرد و خاک و روغن و گریس و کثیفی مانع از چسبیدن این نوع عایق به سطوح می شود. پس قبل از اینکه بخواهید عایق شانه تخم مرغی نسوز را به سطحی بچسبانید، حتما آن سطح را به خوبی تمیز نمایید. عایق شانه تخم مرغی نسوز را می توان به آسانی به گچ و چوب و پلاستیک و بتن و فلزات چسباند.
  4. چون این عایق، به صورت شیت های ورقه ای است پس هر موقع که لازم باشد می توان با یک وسیله تیز، این نوع عایق را برید.
  5. این عایق عایق صوت و عایق حرارت و گرما می باشد.
  6. این عایق، ضد آب می باشد.
  7. این عایق، وزن بسیار پایینی دارد و انعطاف پذیری آن هم بالا می باشد. همین امر موجب شده است که این عایق، به آسانی بر دیوار های مشترک یا دیگر سطوح نصب شود.
  8. این عایق، با عایق کوبه ای، سازگاری کاملی دارد. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی
  9. این عایق، استحکام فیزیکی خیلی زیادی دارد. این نوع عایق، در برابر پارگی در زمان اجرا و در زمان استفاده، مقاوم می باشد.
  10. این عایق، صد درصد صدا را از بین می برد. این نوع عایق، برای قرار گرفتن بر دیوار، نیازی به ترکیب شدن با موارد دیگری مانند مینرال پلاس و پشم سنگ و الاستومریک و … را ندارد.
  11. این عایق، ضد باکتری و ضد قارچ می باشد. در واقع این نوع عایق، سازگاری کاملی با محیط زیست دارد.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

عایق اکوستیک شانه تخمه مرغی

از این عایق، در محیط های مختلف استفاده می شود. شما باید متناسب با محیط خود و متناسب با انتظاری که از عایق اکوستیک شانه تخمه مرغی دارید، اقدام به خرید آن نمایید. در آپ دکو انواع عایق اکوستیک شانه تخم مرغی موجود هستند. مزیت سایت این است که با مشتریان خود صادق است و محصولات بی کیفیت و تقلبی را به جای محصولات اصلی به مشتریان خود نمی فروشد.

آپ دکو سالها است که در زمینه فروش انواع عایق صدا از جمله عایق صدا شانه تخم مرغی فعالیت می کند. محیط آکوستیک باید یک سری مشخصات و ویژگی ها داشته باشد تا بتوان در آن محیط به صورت استاندارد اقدام به ضبط صدا کرد. در واقع اگر بخواهیم صوت استاندارد و به درد بخوری ضبط کنیم، باید این ویژگی ها که در ادامه آورده ایم در محیط وجود داشته باشند.

عایق اکوستیک شانه تخمه مرغی، تمام آلودگی های صوتی را از محیطی که در آن نصب شده است، دور می کند. در واقع عایق اکوستیک شانه تخمه مرغی، توان جذب همه صداهای محیط را دارد و می تواند کاری کند که هیچ صدایی به بیرون درز نکند.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

در بعضی از مواقع، عایق اکوستیک شانه تخمه مرغی، وظیفه پخش کردن صدا را در محیط برعهده دارد. در واقع، عایق اکوستیک شانه تخمه مرغی، صدا را منعکس می کند. کار دیگری که عایق اکوستیک شانه تخمه مرغی، می تواند انجام دهد این است که نویز های محیط را برطرف کند و کاری کند که صدای شفاف و بدون خش و بدون هیچ مشکلی تولید شود.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

  1. نباید هیچ گونه صدایی از بیرون از محیط به درون محیط نفوذ کند. طبیعتاً وجود عایق های استاندارد در دیوارها و سقف محیط، برای جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان ضروری می باشد.
  2. می بایستی صدای خواننده و ساز نوازنده ها به صورت یکنواخت باشند. در بسیاری از موارد، متاسفانه صدای خارج شده از یک یا چند ساز خاص، بیشتر از صدای سازهای دیگر می باشد. این چنین محیطی را به هیچ عنوان، نمی توان محیط آکوستیک نامید.
  3. می بایستی صدای داخل محیط به بیرون از محیط نفوذ پیدا نکند و هیچ مزاحمتی برای ساختمان های بیرون از محیط و یا افراد بیرون از آن محیط ایجاد نکند.
  4. باید خواننده و نوازنده های سازهای مختلف بتوانند به خوبی و به آسانی صدای خود و صدای دیگران و صدای ساز خود را بشنوند.
  5. به هیچ عنوان نباید انعکاس پیدا کردن صدا، سبب ایجاد مزاحمت برای خواننده و نوازنده های ساز شود. همینطور انعکاس صدا نباید افت کیفیت را به دنبال داشته باشد.

استفاده از عایق شانه تخم مرغی در دکوراسیون داخلی

عایق شانه تخم مرغی در دکوراسیون داخلی محیط های مختلفی مانند استودیوهای صدا، سالن های کنفرانس، سالن های همایش و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق ها علاوه بر جذب صدا، قابلیت کاهش نویز و بهبود کیفیت صدا را هم دارند. به علاوه، عایق شانه تخم مرغی دارای ظاهری جذاب و زیبا است و می تواند در طراحی داخلی فضاهای مختلف استفاده شود.

اجرای عایق صدا شانه تخم مرغیامکان دارد افراد تصور کنند که از انتخاب تا اجرای عایق صدا شانه تخم مرغی و هر نوع عایق دیگری کار آسانی است. درست است که با تهیه عایق صدا شانه تخمه مرغی و هر عایق دیگری به آسانی می توان آن را بر دیوار یا سطوح دیگر نصب کرد؛ اما توصیه ما به شما این است که از زمان تصمیم گیری برای انتخاب نوع عایق صدا تا زمان اجرای عایق صدا شانه تخمه مرغی با متخصصین این حوزه مشورت نمایید.

چون سطوح و مکان های مختلف امکان دارد به نوع متفاوتی از عایق صدا و با ضخامت های مختلف نیاز داشته باشند. از طرفی دیگر نحوه اجرای عایق صدا شانه تخم مرغی و هر نوع عایق دیگری هم باید به صورت حرفه ای انجام شود. مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

چون گاهی در نظر گرفتن هسته های اصلی انتقال صدا در یک محیط توسط یک فرد متخصص با دقت و توجه بالاتری صورت گرفته و روند اجرای عایق صدا با کیفیت بالاتری صورت می پذیرد. در هر حال اجرای عایق صدا شانه تخم مرغی کار ناممکن و نشدنی برای افراد معمولی نیست. چون این نوع عایق صدا و بسیار دیگر از انواع عایق صدا به صورت یک رو چسبی بوده و با تکنیک چسباندن می توان آنها را بر دیوارها و سطوح مختلف نصب نمود.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

آشنایی با کاربردهای متنوع عایق های شانه تخم مرغی

ازجمله کاربردهای متنوع این نوع از عایق های صوتی شامل مواردی ازجمله آکوستیک نمودن فضای داخلی خودرو، استودیوهای ضبط صدا و موسیقی، اتاق سرور، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر، سالن های سینما، منازل مسکونی، جلوگیری از سروصدا و لرزش کانال ها، موتورخانه ها (آکوستیک نمودن دستگاه ها و پمپ های موجود در موتورخانه)، اتاقک و چاله های آسانسور، سالن های اجتماع، صداگیری داکت های فلزی و دستگاه های تهویه مطبوع (داکت اسپیلت)، اتاق های کمپرسور، دیزل ژنراتورها و همینطور از بین بردن صدای حیوانات خانگی در منزل اشاره نمود.

همینطور عایق های شانه تخم مرغی به منظور جلوگیری از صدای انواع دستگاه های موجود در مراکز صنعتی، کارخانه ها، مراکز تولیدی، ساختمان های مسکونی (پمپ های آب و یا دستگاه های موجود در موتورخانه) قابل استفاده می باشند تا صدای انتقالی به محیط های اطراف را به طور چشمگیری کاهش دهند.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

در نهایت…

در این مقاله راهنمای خرید باکیفیت ترین نوع عایق شانه تخم  مرغی برایتان درباره راهنمای خرید بهترین عایق شانه تخم مرغی گفتیم. چنانچه تمایل به خرید این قبیل از عایق ها و عایق های صوتی داشته باشید، حال با آگاهی کامل می توانید اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که برای خرید حتماً باید به موارد عنوان شده نهایت توجه را داشته و از مراکز خرید معتبر و شناخته شده جهت خرید محصول اقدام نمایید. در این راستا شما می توانید ما را به عنوان دوست همراه، در همه زمینه ها قبل از خرید تا مرحله نصب و بعد از آن،کنار خود داشته باشید. مشاوران ما تا آخرین لحظه در کنار شما خواهند بود.

مزایا و معایب استفاده از عایق شانه تخم مرغی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *