Search
Close this search box.

عایق شانه تخمه مرغی

عایق شانه تخمه مرغی چیست؟ چرا باید برای خرید عایق صدا شانه تخمه مرغی هزینه کنیم؟ برای خرید عایق صدا شانه تخمه مرغی به کدام مجموعه و شرکت اعتماد نماییم؟ در صورتی که قصد صداگیری، گرفتن صدای بیرون و مانع شدن از ورود صدای یک محیط به بیرون را دارید با ما در این مقاله همراه باشید!

آپ دکو بزرگ ترین مجموعه فروش انواع پنل شانه تخم مرغی در کنار شماست، برای خرید، نصب و… از طریق 09122507811 با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. ارسال محصولات به سراسر ایران صورت می گیرد.

میتوان پنل شانه تخمه مرغی را جزو پرکاربرد ترین و مقرون به صرفه ترین تجهیزات آکوستیک نام برد. این پنل به دلیل شباهت ظاهری به شانه تخمه مرغ، این نام را به خود اختصاص داده است. فراز و نشیب های موجود در پنل شانه تخمه مرغی موجب شکست بیشتر فرکانس های تولید شده و جذب بهتر می شود.

نصب این پنل نیز بسیار ساده و سریع انجام میگیرد، شما میتوانید برای نصب از چسب های معمولی یا اسپری، حتی از میخ کمک بگیرید. مهم این است که سطح مورد نظر با پنل شانه تخمه مرغی پوشیده شود و چندان نوع چسب و.. اهمیت ویژه ای ندارد، این محصول از نظر ظاهری، به صورت یکپارچه و یکدست از جنس اسفنج فشرده به همراه پنل پلی یورتان عرضه می شود و تفاوت محصولات در سلول باز وبسته بودن می باشد که برای جذب صدا اهمیت زیادی دارد.

پنلهای شانه تخمه مرغی در مقایسه با دیگر محصولات عایق صدا کاربردی تر، قیمت مناسب تر و نصب آسان تری دارد. این پنل قابل استفاده در استودیو صدابرداری، آموزشگاه های موسیقی، سالن های تئاتر و نمایش، کتابخانه ها و مکان های پر سر و صدا است.

عایق صدا شانه تخمه مرغی – عایق صدا شانه تخمه مرغی – پنل شانه تخمه مرغی – فوم شانه تخمه مرغی – عایق شانه تخمه مرغی

قیمت مناسب ترین عایق صدا فوم شانه تخم مرغی

عایق شانه تخمه مرغی چیست؟

قتی درباره عایق صدا صحبت می کنیم، درباره کاهش صدای ناخواسته صحبت می کنیم که اغلب در موقعیت ­های خانگی و همسایگان پر سر و صدا و خیابان ایجاد می شوند. در حالی که سر و صدا یکی از واقعیت ­های زندگی است، اما می­توانید برای کنترل آن تلاش کنید. سطوح سخت موجب می شوند که امواج صدا به عنوان پژواک در اتاق پخش شوند. در صورتی که به دنبال راهی برای ایجاد فضای داخلی آرام­تر استید، استفاده از عایق شانه تخمه مرغی، یک راه­ حل­ مناسب خواهد بود.

بعضی از پنل ­ها و عایق­ ها شبیه شانه­ های تخمه مرغ می باشند. امکان دارد اندازه و شکل یکسانی داشته باشند که موجب می شود عایق شانه تخمه مرغی، فوق العاده­ به نظر برسد. با این حال، پنل ها کاملاً متفاوت می باشند و با مواد اولیه منحصر به فرد ساخته می شوند. پنل های آکوستیک برای جلوگیری از حرکت صدا از اتاقی به اتاق دیگر طراحی شده­ اند.

پنل شانه تخمه مرغی چیست؟

شانه تخمه مرغی ها همان طور که از اسم آنها پیدا است شبیه به شانه تخمه مرغ است که به خاطر همین موضوع اصطلاح پنل شانه تخمه مرغی به آنها داده می شود. این محصول یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین پنل های آکوستیک پنل به حساب می آید.

پنل شانه تخمه مرغی 5.5 سانتی با دانسیته 14 جزء دسته های آکوستیک پنل ها به حساب می آیند که شبیه اسفنج یا ابر می باشند، حالت نرم و انعطاف پذیری دارند. بخاطر روزنه های که روی بافت خود دارند “به اصطلاح خلل و فرج” موجب می شوند صدا داخل این روزنه ها نفوذ کند و جذب شوند. این خلل و فرج روی بافت موجب شده که این پنل جزء دسته بندی پنل های سلول باز هم به حساب بیاید.

جنس پنل ها از مواد به نام پلی یورتان یا پلی اورتان است. پلی یورتان به دسته از مواد شیمیایی که از واکنش پلی یول و ایزوسیانات تشکیل شده است گفته می شود. پنل شانه تخمه مرغی در ابعاد 1 در 2 متر در ضخامت های 1.5 تا 7.5 سانتیمتر می باشند. پنل شانه تخمه مرغی 5.5 سانتی با دانسیته 14 در ابعاد 1 در 2 متر است.

پنل های در رنگ های متنوعی برش داده می شوند ولی بیشتر در بازار به رنگ های خاکستری روشن و خاکستری تیره موجود است. رنگ خاکستری جزء رنگ های خنثی به حساب می آید و می تواند به راحتی کنار رنگ های دیگر قرار بگیرد و این موجب شده طرفداران خوبی در بازار داشته باشد.

ویژگی های منحصر بفرد پنل شانه تخمه مرغی

  • روشی مناسب برای جذب صدا در فرکانس های متوسط
  • کاهش و کنترل صدای های بیس تولید شده توسط اسپیکر و هر منیع تولید صدا
  • قابل استفاده در اتاق کنفرانس، استدیو ها، سالن های کنفرانس،فضاهای آموزشی، کلاس های آموزش از راه دور، اتاق خواب، دیوار مشترک، دستگاه های تولید صدا
  • جذب و شکست عالی صدا
  • نصب راحت
  • ترکیب با دیگر آکوستیک پنل ها
  • ساخته شده از پنل پلی یورتان
  • قیمت مناسب و مقرون
  • نمای زیبا

 

عایق صدا شانه تخم مرغی

مزایای پنل آکوستیک شانه تخمه مرغی

  1. کاربردی: پنل های آکوستیک برای کنترل انعکاس صدا و کاهش زمان طنین صدا در اتاق هایی که شرایط خاصی برای صدا مورد نیاز است مثل استودیوهای ضبط و سالن­ های عمومی استفاده می شود. سالن تئاتر، سینما، اتاق­ های تمرین و همچنین در مکان­ های شلوغ از یونولیت شانه تخمه مرغی استفاده می شود.
  2. نصب آسان: هر کسی می­تواند این پنل­ ها را نصب کند. در نوع عایق چسب دار فقط کافی است که چسب پشت هر پنل را جدا کرده و در موقعیت دلخواه بچسبانید.
  3. طراحی زیبا: پنل ­های آکوستیک، ظاهر و طراحی زیبایی دارد. برای کاهش و جذب پژواک­ های غیر ضروری، بسیار مناسب است.
  4. ایمنی: پنل آکوستیک چسب دار مسلح برای تنفس و لمس، کودک و حیوان خانگی بی خطر است. همچنین برای نصب در هر موقعیتی از جمله خانه یا استودیو مناسب است.

کاربرد پنل شانه تخمه مرغی

هم اکنون پنل شانه تخمه مرغی به عنوان یکی از موثرترین و ارزان ترین روش های آکوستیک در دنیا کاربرد دارد. و به همین علت در ساخت اکثر استودیوهای خانگی و حرفه ای کاربرد دارد. استودیو از مهمترین مکان های کاربرد پنل شانه تخمه مرغی است که در بازار به عنوان تجهیزات آکوستیک کردن استودیو شناخته می شود. استفاده از پنل ها در خودرو، سالن های سخنرانی و کنفرانس، تئاتر و حتی ضبط ویدیو هم رایج است و در بعضی از منازل مسکونی هم برای حذف آلودگی های صدا ناشی از صدای بوق ماشین ها، ازدحام افراد و … از این عایق های صدا کاربرد دارد.

پنل های شانه تخمه مرغی با ضخامت های معین و دو رو هم در موارد متعدد کاربرد دارد که با توجه به میزان ضخامت، طیف امواج جذب شده تفاوت هایی با یکدیگر دارد. در صورتی که هدف استفاده از این پنل بعنوان پنل عایق صدا باشد، زمانی کارایی آن افزایش می یابد که به شکل تلفیقی با عایق های سلول بسته از آن بهره برده شود.

باید توجه داشت افزایش ضخامت پنل شانه تخمه مرغی معمولا سبب افزایش جذب پنل و اثر گذاری بیشتر آن بر روی آکوستیک فضا می شود. البته باید در انتخاب ضخامت دقت کرد؛ چرا که پنل های بسیار ضخیم همیشه سبب بهبود کارایی آکوستیکی محیط نمی گردند.

عایق شانه تخمه مرغی چگونه نویز را کاهش میدهد؟

شکل عایق شانه تخمه مرغی به مواد اجازه می­دهد تا صدا را بهتر جذب کنند. انحنا و شیب سطوح به عایق شانه تخمه مرغی این توانایی را می­دهد که امواج صدا را در فرکانس­های مختلف جذب کنند. امواج صدا به جای پرش بین دیوارها به پنل آکوستیک برخورد کرده و متوقف می شوند. امواج صدا در سطوح و داخل پنل­ها حرکت می کنند تا زمانی که پراکنده شوند.

بنابراین عایق شانه تخمه مرغی با کاهش تعداد بازتاب های صدا که در یک اتاق رخ می دهد، نویز را کاهش میدهد.

خرید عایق صدا شانه تخم مرغی

آشنایی با مشخصه های اصلی پنل شانه تخمه مرغی

به طور کلی می توان مطرح کرد که از جمله مشخصه های بارز انواع پنل های شانه تخمه مرغی المان هایی از قرار زیر می باشند که به شکل:

ضخامت و ابعاد پنل های شانه تخمه مرغی

بررسی ها نشان داده است که تولیدکنندگان پنل شانه تخمه مرغی از ابعاد گوناگونی برای طراحی این محصول استفاده می کنند و قطر آن تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد. درواقع عایق صدای روکار می بایست اندازه های مختلفی داشته باشد تا بتوان از آن در هر مکانی استفاده کرد. ساختمان و طراحی منظم پنل شانه مرغی هم تأثیر زیادی در حذف فیدبک های صدا خواهد گذاشت و بهتر است هنگام انتخاب، موارد متعددی از ابعاد این پنل آکوستیک را بررسی کرد.

اما در یک نگاه کلی می توان اذعان کرد که پنل های شانه تخمه مرغی در ضخامت های مختلف از قرار 1.9، 2، 2.5،3، 3.5، 5 و 7 سانتیمتر ارائه می شود. همچنین ابعاد این پنل های آکوستیک هم امکان دارد 1 در 2، 1 در 3 متر است. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید در صورت نیاز ابعاد موردنظر خود را برای این نوع از عایق ها سفارش دهید.

رنگ های موجود در بازار

پنل های در رنگ های متنوعی برش داده می شوند ولی بیشتر در بازار به رنگ های خاکستری روشن و خاکستری تیره موجود است. لازم به ذکر است که رنگ خاکستری جزء رنگ های خنثی به حساب می آید و می تواند به راحتی کنار رنگ های دیگر قرار بگیرد. از طرفی جالب است بدانید که همین ترکیب رنگ عاملی برای جذب طرفداران زیاد در بازار این نوع از عایق ها است.

جنس عایق شانه تخمه مرغی

همان طور که در بخش قبل از این مقاله در سازه افزار اشاره شد، جنس عایق صدا پنل شانه تخمه مرغی از پلی یورتان یا پولی اورتان است و جالب است بدانید که استفاده از پنل پلی یورتان در تهیه ی پنل شانه تخمه مرغی سبب شده تا این محصول به یکی از کاراترین عایق های صدا تبدیل شود.

دانیسته پنل های شانه تخمه مرغی

دانیسته به فشردگی یا چگالی بین مولکول های یک جسم گفته می شود که هرچقدر دانیسته در پنل های شانه تخمه مرغی بیشتر باشد جذب و تأثیر صداگیری بیشتر است. به طورکلی می توان مطرح کرد که به عنوان نمونه یک پنل شانه تخمه مرغی 5.5 سانتیمتری دارای دانیسته 14 در ابعاد 1 در 2 متر است.

فوم تخم مرغی جفت 5 سانتی متری نسوز 35 کیلوگرمی

آشنایی با مزایای عایق صدا شانه تخمه مرغی

از مهم ترین ویژگی های پنل آکوستیک شانه تخمه مرغی در مقایسه با نمونه های موجود در بازار ایران، ساختار سلول باز بودن این عایق است. جالب است بدانید که همین امر هم قابلیت جذب بالای صدا را در این نوع عایق ایجاد می کند و از تمامی فرکانس های صوت در ضخامت عایق و با توجه به دانسته آن، جلوگیری می کند. همچنین این نوع از عایق های صدا با ویژگی های دیگری ازجمله موارد زیر همراه است که شامل:

  • حذف صددرصدی صدا، بدون نیاز به هرگونه ترکیب اضافه نظیر پشم سنگ، الاستومریک، مینرال پلاس و …
  • استحکام فیزیکی بسیار بالا و مقاوم در برابر پارگی حین اجرا و در زمان استفاده
  • عایقی کاملاً سبک و انعطاف پذیر که به راحتی بر روی دیوارهای مشترک یا دیگر سطوح نصب می شوند. درواقع نصب این پنل ها بسیار راحت بوده و می توانید با میخ یا پیچ و یا چسب آهن پنل ها را در سطوح مختلف بچسبانید.
  • عایق شانه تخمه مرغی به شکل شیت های ورقه ای بوده و در صورت نیاز با تیغ و یا چاقوی تیز به راحتی قابل برش زدن است
  • این نوع از عایق ها ضد باکتری، ضد قارچ و کاملاً سازگاربامحیط زیست است
  • قابلیت استفاده از پنل شانه تخمه مرغی نسوز به عنوان عایق صدا حرارتی وجود دارد
  • با توجه به دارا بودن چسب مسلح نخ دار در پشت آن، به راحتی بر روی تمامی سطوح صاف و صیقلی تمیز اعم از گچ، چوب، پلاستیک، بتن و فلزات چسبیده و نصب می شود.

عایق شانه تخمه مرغی

برای اجرای فرایند صداگیری از انواع مَتریال می توان استفاده کرد.در گذشته بطور سنتی از انواع عایق صدا به این منظور استفاده می گردید.اما با توجه به پیشرفت علوم مختلف در زمینه ساخت انواع عایق تحولات شگرفی در این زمینه حاصل شده است.

از آنجا که ساختار عایق های صداِ سنتی دارای معایب و عوارض زیست محیطی و حساسیت زا بودند،لذا برای رفع این عیوب محققین در این زمینه به ساخت محصولی بی عوارض و کاملا دوستدار محیط زیست روی آوردند. عایق شانه تخمه مرغی الاستومری بهترین دستاوردِ محققان و دست اندرکاران در این رشته است.

جنس عایق شانه تخمه مرغی،ماهیتاً از نوع الاستومر است. عایق شانه تخمه مرغی با ساختار سلول بسته و متخلخل،بیشترین مانع را در برابر انتقال صوت ایجاد کرده و علاوه بر مقاومت در برابر انتقال صوت همزمان دارای نقش عایق حرارتی هم است.ساختار و شکل عایق شانه تخمه مرغی به دلیل شش وجهی بودن،به صورت تله ای برای تضعیف و افت صدا عمل می کند و به همین دلیل در حال حاضر عایق شانه تخمه مرغی بهترین نوع از انواع عایق های صدا در دنیا به شمار می آید.

با توجه به اینکه یک سطحِ عایق شانه تخمه مرغی به صورت شش وجهی و طرفِ دیگرِ آن مسطح است،برای نصب این عایق شانه تخمه مرغی به راحتی می توان سطحِ صافِ آنرا به چسب مایع آغشته کرده و در محل یا موضع مورد نظر تعبیه کرد.

با توجه به مقاومت بالای عایق شانه تخمه مرغی در برابر حرارت،این موضوع موجب شده کاربرد عایق شانه تخمه مرغی در محیط های گرم و سرد بدون محدودیت مقدور باشد.

استخراج رمز ارزهای دیجیتال و کاهش دستگاه های ماینر با عایق شانه تخمه مرغی

هم اکنون با توجه به استقبال عمومی درباره استخراج رمز ارزهای دیجیتال، از جمله موارد کاربرد ویژه عایق شانه تخمه مرغی بر روی سطوح و دیواره ی ماینرباکسها و اتاق هایی است که دستگاه ماینر در انجا در حال ماینینگ می باشند.در واقع از عایق شانه تخمه مرغی برای صداگیری دستگاههای ماینر کاربرد دارد.

صدای گوش خراش دستگاههای ماینر در زمان کارکرد و ماینینگ،موجب شده دستگاههای ماینر را در باکس های ویژه ی صداگیر قرار دهند و بر روی دیواره ی این باکس ها هم از عایق شانه تخمه مرغی کمک بگیرند. این نوع عایق صدا بهترین گزینه برای مهار صدای فن ها و پاور دستگاه ماینر به حساب می آید.بیشترین شکست،افت و حذف صدای دستگاه ماینر در اتاقک های ماینر پس از برخوردِ فرکانس های صدا به سطوحِ شش وجهی و شانه تخمه مرغیِ این عایق صدا اتفاق می افتد.

در اینجا ذکر این نکته بااهمیت است که گاهاً مشاهده شده که به جای عایق شانه تخمه مرغی از ابر یا اسفنج که دارای دانسیته بسیار پایین است کاربرد دارد که باید گفت این فرایند و استفاده از ابر یا اسفنج شانه تخمه مرغی کمکی به صداگیری یا کاهش صدا نخواهد داشت و راندمان صداگیری صرفا با کاربرد عایق شانه تخمه مرغی بالا خواهد رفت.نکته دیگر هم در زمینه کاربردِ مناسبِ عایق شانه تخمه مرغی مطرح است رابطه ی میزان صداگیری با ضخامت عایق شانه تخمه مرغی است.

با توجه به دانسیته بالاترِ عایق شانه تخمه مرغی در ضخامت های بالاتر به وضوح می توان گفت که هرچه ضخامت عایی شانه تخمه مرغی بالاتر رود میزان صداگیریِ عایق شانه تخمه مرغی هم بالاتر می رود.

علاوه بر کاربرد عایق شانه تخمه مرغی در دیواره ماینر باکس ها بطور عمده و ویژه در ساختار لوله خرطومی های هوا هم می توان از عایق شانه تخمه مرغی استفاده کرد و میزان صدا و زوزه ی هوای عبوری از داخل لوله خرطومی را کاهش داد.لذا با توجه به نقش ویژه عایق شانه تخمه مرغی در روند صداگیریِ دستگاه و تجهیزات ماینر،این محصول برای کسانی که عملیات ماینینگ انجام می دهند بسیار آشناست.

با استناد به مقاومت بالای دماییِ عایق شانه تخمه مرغی کاربرد آن در محیط های مختلف برای تجهیزاتی که مولد صدا می باشند بلامانع است.از جمله موارد مربوط به این موضوع کاربرد عایق شانه تخمه مرغی بر روی پمپ های آب در منازل،بدنه دیزل ژنراتورها همچنین بر روی دستگاههای صداساز در خطوط تولید کارخانجات و هم در سطوح جدارها و دیوارهای داخلیِ سینماها،آمفی تئاترها،سالن های نمایش و سالن های سخنرانی، استودیوهای صدا و موسیقی و… است که به وفور می توان از عایق شانه تخمه مرغی استفادل کرد.

از جمله ویژگی های عایق شانه تخمه مرغی امکان کاربرد آن بر روی فلز،چوب،شیشه،پنل های گچی و یا هر جسم جامد دیگر است و این عدم محدودیت در محل کاربردِ عایق شانه تخمه مرغی می تواند دامنه صداگیری در تجهیزات و ابزارآلات و دیگر موارد را به بیشترین میزان افزایش دهد.

در هنگام نصب عایق شانه تخمه مرغی باید به این موضوع کاملا دقت کرد که سطح شانه تخمه مرغیِ عایق به صورت نمای کار و سطح صافِ عایق بر روی سطوح چسبانده شود تا راندمان و کاراییِ عایق شانه تخمه مرغی به بیشترین میزان ارتقا یابد.

انعطاف بالای عایق شانه تخمه مرغی کاربرد آن را در تمام سطوح از جمله سطوح صاف،قوسدار،شیبدار و دیگر موارد سهولت بخشیده و هیچ مانعی برای نصب و تعبیه عایق شانه تخمه مرغی در سطوح مختلف وجود ندارد.

علاوه بر مقاومت بالای عایق شانه تخمه مرغی در برابر حرارت و دمای بالا،با توجه به ماهیتِ ضدحریق بودنِ جنسِ عایق شانه تخمه مرغی،به راحتی می توان از آن در محیط هایی که به صورت مستقیم با شعله در ارتباط است استفاده کرد.

در عایق های سنتی صدا ضریب جذب رطوبت بسیار بالاست و عایق های سنتی صدا در محیط های مرطوب در زمان بسیار محدودی با جذب رطوبت کاراییِ مفیدِ خود را از دست می دهند، اما در عایق شانه تخمه مرغی که جنس آن از الاستومر است این موضوع دقیقا برعکس است و امکان نفوذ رطوبت در آن بسیار پایین و نزدیک به صفر است و عایق شانه تخمه مرغی دارای عمر مفید بسیار بالایی است.طول عمر مفید عایق شانه تخمه مرغی بواسطه ضد آب بودن بطور متوسط در حد ۳۰ سال است.

استفاده گسترده از عایق شانه تخمه مرغی در صنایع مختلف موجب استقبال عمومی در کاربرد این محصول شده است.بطور مثال برای صداگیری کابین داخلی اتومبیل در برابر صدای موتور اتومبیل به راحتی می توان از عایق شانه تخمه مرغی استفاده کرد.

از عمومی ترین روش ها برای اکوستیک کردنِ فضای داخلیِ استودیوها، استفاده از عایق شانه تخمه مرغی است.در این مورد هم سطح صافِ عایق شانه تخمه مرعی بر روی سطح صاف دیوار چسبانده می شود و سطح متخلخل

و شانه تخمه مرغیِ این عایق صدا به سمت حجم داخلی بوده و صداهای زاید به این طریق جذب تله های صداِ عایق شانه تخمه مرغی شده و محیط داخلیِ استودیوها از صداهای مضر ایزوله می شود.

در محیط های صنعتی و موتورخانه ها هم که صدای دستگاههایی مثل ژنراتور،پمپ های آب،دیگ های آب گرم و هم مشعل های صنعتی آزاردهنده است به راحتی می توان با کمک عایق شانه تخمه مرغی صداهای زاید را حدف یا مهار کرد.

بهترین راه­ حل برای انتخاب عایق صدا

قبل از اینکه یک عایق صدا انتخاب کنید، اولین قدم این است که تشخیص دهید چه چیزی موجب ورود یا خروج صدا به اتاق شما می شود. عجولانه تصور نکنید که از دیوار است. در صورتی که آپارتمان همسایه، آن طرف دیوار است، باید اتاق او را هم چک کنید.

بررسی کنید که آیا صدا از دریچه ­های هوا، ترک­ ها یا شکاف درها منتقل می شود؟ بعد از اینکه همه چیز را بررسی کردید، همه جاهایی را که امکان دارد صدا نشت کند را ببندید، سپس به سراغ عایق صدا بروید. این گام اهمیت زیادی دارد.

آیا پنل آکوستیک اتاق شما را عایق صدا می کند؟

بسیاری از افراد عایق صدا را با جذب صدا اشتباه می­گیرند. برعکس، این دو کاملاً متفاوت می باشند. عایق صدا اساساً هر چیزی است که با به حداقل رساندن صدا، از ورود و خروج آن از یک مکان بسته انجام می شود.

از طرف دیگر، جذب صدا مربوط به آکوستیک یا به حداقل رساندن انعکاس در داخل یک ناحیه برای کیفیت بهتر صدا است. بنابراین، منظور از پنل آکوستیک این است که این فوم، برای جذب صدا طراحی شده است.

عایق شانه تخمه مرغی چسب دار

جهت تسریع در امر نصب و راحتی کار، پنل ­های آکوستیک شانه تخمه مرغی را چسب­دار می کنند. چسب دار کردن این عایق ها شامل دو نوع مختلف زیر است:

  • پشت چسب دار مسلح
  • پشت چسب ­دار ساده

در عایق ­های چسب­دار ساده، یک لایه چسب­دار وجود دارد که هنگام نصب، لایه کاغذی عایق را برداشته و به محلی که قرار است روی آن نصب شود، چسبانده می شود.

پنل آکوستیک چسب دار مسلح چیست؟

از پنل آکوستیک چسب دار مسلح جهت بالاتر بردن مقاومت چسب و بهتر چسبیده شدن استفاده می شود. درون این عایق­ های چسب­دار مسلح، نخ­ هایی وجود دارد که هنگام چسبیدن به سطوح، به خوبی به سطح مورد نظر چسبیده و مقاومت چسب را بالاتر خواهد برد.

مکانیسم عایق صدا شانه تخمه مرغی نسوز

عایق صدا شانه تخمه مرغی نسوز به دلیل داشتن ساختار سلول باز، امواج صدا را درون خود جذب می کند و انرژی مکانیکی صوت را به انرژی حرارتی تبدیل می نماید.

همچنین ساختار تخمه مرغی شکل عایق ها، موجب می شود به دلیل داشتن خمیدگی و تورفتگی سطح این پنل روکار تمامی امواج صدا موجود در محیط را جذب خود کرده و فرکانس های اضافه محیط حذف گردند در نتیجه این امر سبب می شود تا عایق صدا با کاهش تعداد انعکاس های صدا داخل اتاق عملکرد بهتری در دفع صدا داشته باشد. بعضی از موارد پر کاربرد عایق صدا شانه تخمه مرغی در فهرست زیر موجود است:

  • ایجاد مکانی آرام و بدون استرس برای محیط کار کارمندان ادارات و اتاق های مدیریتی شرکت ها
  • سالن های اجتماعات و تالار های بزرگ
  • پلاتو و آمفی تئاترها
  • عایق کاری دیواره های استدیو های حرفه ای و خانگی جهت جلوگیری از انعکاس صدا
  • دیوار های خانه های در معرض سر و صدای زیاد مثل خانه های آپارتمانی در شهر های بزرگ تهران، اصفهان و موارد مشابه
  • حذف ریورب و فرکانس های بالا در محیط های نزدیک به کارخانجات پر سر و صدا و محیط های کاری مشابه

ویژگی های پنل شانه تخمه مرغی نسوز

این عایق صدا شانه تخمه مرغی، پنل الاستومری ضد حریق، عایق صوت و عایق سوز است که دارای ویژگی های بسیاری است و ما در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  • ضد آتش و نسوز بودن عایق شانه تخمه مرغی نسوز
  • ضد باکتری، ضد قارچ و سازگاری کامل با محیط زیست
  • ضد آب بودن پنل شانه تخمه مرغی نسوز
  • قابلیت استفاده از پنل شانه تخمه مرغی نسوز به عنوان عایق صدا حرارتی
  • سازگاری با عایق کوبه ای، در صورت نیاز به عایق سازی کف یا سقف آپارتمان
  • کاملا سبک و انعطاف پذیر می باشند که به راحتی بر روی دیوار های مشترک یا دیگر سطوح نصب می شوند.
  • حذف 100% صدا، بدون نیاز به هر گونه ترکیب اضافه نظیر پشم سنگ، الاستومریک، مینرال پلاس و … روی دیوار
  • به شکل شیت های ورقه ای بوده و در صورت نیاز با تیغ و یا چاقوی تیز به راحتی قابل برش زدن است.
  • از مهمترین ویژگی های پنل آکوستیک شانه تخمه مرغی شرکت آپ دکو در مقایسه با نمونه های موجود در بازار ایران، ساختار سلول باز بودن آن است. این امر قابلیت جذب بالای صدا را ایجاد می کند و تمامی فرکانس های صوت را در طول ضخامت عای و با توجه به دانسیته بالای آن، از بین می برد.
  • با توجه به دارا بودن چسب مسلح نخدار در پشت آن، به راحتی بر روی تمامی سطوح صاف و صیقلی تمیز اعم از گچ، چوب، پلاستیک، بتن و فلزات چسبیده و نصب می شود.
  • استحکام فیزیکی بسیار بالا و مقاوم در برابر پارگی حین اجرا و زمان استفاده

پنل شانه تخمه مرغی نسوز ضخامت 4 سانتی متر

جنس این پنل به صورت اسفنجی بوده و از متریال پلی یورتان ساخته شده است که در برابر حرارت مقاوم بوده و نسوز است. ابرهای آکوستیک کمی متفاوت با ابرهای معمولی می باشند و به اصطلاح ابر سلول بازند که در جذب صوت کارایی بالایی دارند.

این عایق به دلیل شکل ظاهری آن در یک طرف به شانه تخمه مرغی معروف شده است. همین ظاهر، موجب شده نسبت به عایق هایی که در دو طرف، سطح صافی داشته باشند، کارایی بیشتری در جذب صدا داشته باشد.

پنل شانه تخمه مرغی نصبی بسیار آسان داشته و به علت عریض بودن سرعت نصب هم بالا می رود. پنل شانه تخمه مرغی 2 متری ضخامت 4 سانتی متر محبوب و پرطرفدار مقرون به صرفه بوده و عامل موثری در جذب صدا است و انتخاب خوبی برای افرادی که به دنبال پنل زیبا با قیمت مناسب و نصب آسان می گردند است.

پنل شانه تخمه مرغی یکی از انواع عایق های صدا و آکوستیک به شمار می رود که کاربرد بسیاری در صنعت ساختمان سازی دارد.

از منازل مسکونی گرفته تا ساختمان های اداری، برای جلوگیری از انتقال صدا، آرامش افراد و افزایش تمرکز گرفته تا استدیوهای حرفه ای صدا برداری، از عایق های شانه تخمه مرغی استفاده می کنند.

از کاربردهای دیگر این عایق، سالن های آمفی تئاتر و مکان های مثل آن است که باید از پیچش و انعکاس صدا در آن جلوگیری کرد.

عایق شانه تخمه مرغی بیشتر به شکل روکار و رو به منبع صوت نصب می شوند.

عایق اکوستیک

بر خلاف عایق های الاستومری، عایق شانه تخمه مرغی دارای ساختار سلول باز است که موجب جذب بیشتر امواج صدا و تبدیل آن به انرژی حرارتی می شود. سطح آن دارای اعوجاج است و همین شکر ظاهری میزان جذب صدا را افزایش می دهد. همانطور که اشاره شد این پنل در سالن های تئاتر، سالن اجتماعات برای جلوگیری از انعکاس صدا، گزینه بسیار مناسبی است.

ویژگی های محیط آکوستیک

محیط آکوستیک باید ویژگی هایی داشته باشد که در آن بتوان یک صوت استاندارد ضبط کرد:

  • انعکاس صدا نباید موجب ایجاد مزاحمت و افت کیفیت شود.
  • صدای خواننده و نوازندگان به شکل یک نواخت باشد.
  • صدای داخل نباید به بیرون نفوذ کند و برای دیگران ایجاد مزاحمت کند.
  • خواننده و نوازندگان باید صدای خود و دیگران را به خوبی و وضوع بشنوند.
  • صدایی از بیرون نباید به داخل نفوذ کند.

پنل شانه تخمه مرغی به عنوان عایق صدا

در استودیوهای خانگی و حرفه ای علاوه بر اکوستیک کردن فضا، باید از انتقال صوت هم جلوگیری کرد. فوم شانه تخمه مرغی مانع انتقال صدای استودیو می شود. استفاده از این نوع پنل در استودیوها بسیار متداول است.

پنل شانه تخمه مرغی از جنس پلی یورتان است. این ماده در برابر آتش مقاوم نیست. در صورتی که به عایقی نیاز دارید که در برابر آتش سوزی مقوم باشد، باید از عایق الاستومری کمک بگیرید.

توضیحات کارشناس شرکت آپ دکو درباره عایق شانه تخمه مرغی

عایق های صورت همانطور که از اسم آنها پیدا است، برای جذب و کنترل صوت و جلوگیری از پیچش صدا کاربرد دارد. به این عایق ها، اصطلاحا عایق شانه تخمه مرغی گفته می شود. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، یک طرف این عایق ها حالت شانه تخمه مرغی و قله مثل دارد و طرف دیگر آن کاملا صاف است. قسمت قله مثل عایق موجب حذف ریورب ها و فرکانس های بالا می شود.

پنل شانه تخمه مرغی علاوه بر این که در واحدهای آپارتمانی کاربرد دارند، در اتاق های ضبط، اتاق های سرور، سالن آمپی تئاتر و سینما هم کاربرد دارند. نصب این عایق ها بسیار راحت است و به این صورت انجام می گیرد که قسمت شانه تخمه مرغی عایق به سمت مکان مورد نظر باشد. سطح زیر پنل شانه تخمه مرغی باید به وسیله چسب بر روی دیوار و سطوح چسبانده شود.

علاوه بر این، شانه تخمه مرغی برای لوله های فاضلابی هم کاربرد دارند، اما در هنگان نصب آنها دقت کنید که کشیده نشوند، چون در این صورت خاصیت خودشان را از دست می دهند و بازدهی ندارند.

ضخامت و ابعاد پنل های شانه تخمه مرغی

پنل های شانه تخمه مرغی در ضخامت های مختلف مثل ۱.۹، ۲، ۲.۵،۳، ۳.۵، ۵ و ۷ سانتیمتر و … ارایه می شود. ابعاد این پنل های آکوستیک هم امکان دارد ۱ در ۲، ۱ در ۳ متر و … باشد.

نحوه نصب پنل شانه تخمه مرغی

معمولا پنل شانه تخمه مرغی بر روی دیوار، سقف و حتی درب نصب می شود. چسباندن پنل آکوستیک تخمه مرغی بسیار آسان است. می توان این پنل ها را با میخ و یا چسب پاتکس به راحتی نصب کرد.

پنل شانه تخمه مرغی را کجا می توان خرید؟

پنل های شانه تخمه مرغی که در ابعاد و ضخامت های مختلف در بازار عرضه می شوند دارای کیفیت های متفاوتی می باشند که در فروشگاه های معمولی صدا و تصویری عرضه نمی شوند بلکه در فروشگاه های معتبر و خاص می توانید آن را خریداری و مورد استفاده قرار دهید. یکی از مراکزی که می توانید براحتی و به صورت آنلاین پنل شانه تخمه مرغی را سفارش و خرید کنید آپ دکو  است.

در این فروشگاه پنل های شانه تخمه مرغی مختلف با کیفیت بسیار بالا با توجه به اهدافی که مد نظر شما است عرضه شده است. این پنل های شانه تخمه مرغی با کاهش طنین های محیطی ناخواسته و کنترل صدای درون اتاق با ماهیتی ابر گونه و با برش طرح شانه تخمه مرغی فضای شما را می تواند از بازگشت های بی مورد صدا حفظ کند.

برای خرید عایق صدا شانه تخم مرغی همین حالا از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در وب سایت با کارشناسان آپ دکو تماس بگیرید. در تماس تلفنی کلیه اطلاعات مورد نیاز از جمله قیمت، روند پرداخت و ارسال محصول و همینطور مشاوره برای خرید مناسب ترین محصول در اختیارتان قرار می گیرد. تماس بگیرید تا شما را به مناسب ترین شکل ممکن راهنمایی کنیم.

2 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز؛ قیمت عایق با توجه به جنس، ضخامت و ابعاد متغیر هست. پس برای اطلاعات بیشتر، دریافت قیمت و مشاوره رایگان از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *